Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4181
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Inlägg av nek0 »

Skapar en tråd där ni kan skriva vad ni vill om mig.
Det är ganska tröttsamt att försvara varje inlägg.
Jag är inte Tesla hatare men inte heller blind eller döv.
Det tillför inget att man vid varje påpekandet om något som inte är helt ok blir anklagad att man hatar Tesla .
Läsa hela tiden hur alt är perfekt är ju löjligt. Det finn inte en produkt på jorden som är perfekt.
Varje gång man ifrågasätter något så vänds det till något bra.
Jag har läst på forumet i över ett år och var tvungen registrera mig för att jag tycker att vissa ljuger och vrider varje Teslas nackdel till Teslas fördel.
Man kan älska sin bil men också vara objektiv ibland.
Visst man kan åka genom hela Europa med en elbil men det är inte smidigt än.
Skriver jag att jag vill ha minst 500 km vid -20C så vill jag det. Varför ska man kalla mig för idiot för de?
Men ok här har ni en fin tråd där ni som har behov kan spotta på mig bäst ni vill . Det bjuder jag på.
Användarvisningsbild
lejon1
Teslaägare
Inlägg: 109
Blev medlem: 13 mar 2014 16:10

Re: Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Inlägg av lejon1 »

Är heller ingen fanatiker men att man inte kan åka genom Europa (till Spanien) där har du fel vi gör nu vår 3:e resa med Teslan och använder samma tid som med våra bensin och dieselbilar. Nu gratis. ;)
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4181
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Inlägg av nek0 »

lejon1 skrev:
Är heller ingen fanatiker men att man inte kan åka genom Europa (till Spanien) där har du fel vi gör nu vår 3:e resa med Teslan och använder samma tid som med våra bensin och dieselbilar. Nu gratis. ;)
Har aldrig varit i Spanien så jag vet inte hur det är med det.
Det finn andra platser i Europa som Sarajevo Tuzla eller Gorazde i Bosnien och Hercegovina. Att man kan köra dit lika enkelt som med bensin eller diesel det vill jag se .
Alt går ju det är klart men vad offrar man ?
Läste om en tysk som åkte till adriatiska havet med en traktor i somras.
Tesla visade med sin roadster att det kommer bilar som jag vill ha och jag väntar
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Inlägg av Surfaren »

Jag tycker det är tragiskt att du känner behovet att skapa denna tråd. Ska inte behövas. Folk får banne mig lär sig skillnaden på fakta och åsikter. Många trådar som spårar ur med mer eller mindre personangrepp, långt bortom vad tråden handlade om från början. Synd.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2081
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Inlägg av EnTraktor »

Jag har åkt till Kroatien och Spanien med min Tesla och bara längtar att få åka ner till Spanien igen. Resan gick hur smidigt som helst och faktiskt nån timme snabbare än när jag körde ner en Mini plug-in till Spanien!
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1873
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Inlägg av bjelkeman »

nek0 skrev:
lejon1 skrev:
Är heller ingen fanatiker men att man inte kan åka genom Europa (till Spanien) där har du fel vi gör nu vår 3:e resa med Teslan och använder samma tid som med våra bensin och dieselbilar. Nu gratis. ;)
Har aldrig varit i Spanien så jag vet inte hur det är med det.
Det finn andra platser i Europa som Sarajevo Tuzla eller Gorazde i Bosnien och Hercegovina. Att man kan köra dit lika enkelt som med bensin eller diesel det vill jag se .
Alt går ju det är klart men vad offrar man ?
Läste om en tysk som åkte till adriatiska havet med en traktor i somras.
Tesla visade med sin roadster att det kommer bilar som jag vill ha och jag väntar
Det är sant att det inte går att köra till alla platser i Europa på ett enkelt sätt med en elbil - ännu. Men det kommer. Det som finns idag täcker säkert 90-99% av behovet för de flesta. Jag vet att det gör det för mig.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4181
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Inlägg av nek0 »

bjelkeman skrev:
nek0 skrev:
lejon1 skrev:
Är heller ingen fanatiker men att man inte kan åka genom Europa (till Spanien) där har du fel vi gör nu vår 3:e resa med Teslan och använder samma tid som med våra bensin och dieselbilar. Nu gratis. ;)
Har aldrig varit i Spanien så jag vet inte hur det är med det.
Det finn andra platser i Europa som Sarajevo Tuzla eller Gorazde i Bosnien och Hercegovina. Att man kan köra dit lika enkelt som med bensin eller diesel det vill jag se .
Alt går ju det är klart men vad offrar man ?
Läste om en tysk som åkte till adriatiska havet med en traktor i somras.
Tesla visade med sin roadster att det kommer bilar som jag vill ha och jag väntar
Det är sant att det inte går att köra till alla platser i Europa på ett enkelt sätt med en elbil - ännu. Men det kommer. Det som finns idag täcker säkert 90-99% av behovet för de flesta. Jag vet att det gör det för mig.
Visst det kommer och det påstår jag hela tiden . Jag är inte beredd att lägga en massa pengar och sedan offra det jag har idag.Jag vill stanna och vila när jag behöver eller känner för och inte anpassa mitt liv efter bilen. Hellre väntar jag 1-2-3.... år
Har ingen hemma laddning och går 300m till jobbet
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2081
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Inlägg av EnTraktor »

nek0 skrev:
Det finn andra platser i Europa som Sarajevo Tuzla eller Gorazde i Bosnien och Hercegovina. Att man kan köra dit lika enkelt som med bensin eller diesel det vill jag se .
Alt går ju det är klart men vad offrar man ?
Hur stor andel av Sveriges bilflotta åker ner till Balkan? 0.1 promille? 0.01 promille? Det är ju ett sjukt edge case.
För övrigt om man har råd att köpa en Tesla för 1 mille, så har man råd att hyra en pruttbil den dagen man behöver åka till Tuzla. Själv skulle jag ta Teslan, utan att kolla Plugshare först...
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2331
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Inlägg av mans71 »

Det finns nackdelar med allt. Själv väljer jag att glädjas och fokusera på det som är bra.
Model S P85DL+
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Inlägg av Surfaren »

EnTraktor skrev:
För övrigt om man har råd att köpa en Tesla för 1 mille, så har man råd att hyra en pruttbil den dagen man behöver åka till Tuzla.
Denna kommentar kommer upp ganska ofta. Har man råd med en Tesla så har man råd med [vad-det-nu-är]. Jag har lagt större delen av mina sparpengar på en Tesla, det innebär att det finns mindre pengar kvar till annat.

(Jag tar de chanser som bjuds för att påpeka detta, då kommentaren ovan är så vanlig så det känns som folk tar det som en given sanning.)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
+46
Teslaägare
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Inlägg av +46 »

Alla ska självklart kunna ventilera sina åsikter och uppfattningar på Forumet utan att riskera personangrepp. Samtidigt kan jag inte förneka att jag också blir provocerad när någon som inte ens har kört en Tesla uttalar sig om saker och ting som om det vore objektiva sanningar.
Det finns ett Tesla Owners Sweden på det här forumet som är exklusivt för Teslaägare. Jag tycker det är synd att inte fler ägare nyttjar denna möjlighet för hjälp, konstruktiva diskussioner, tips och råd. Vet av egen erfarenhet att också Tesla läser dessa trådar noga och återkopplar direkt på specifika problem.
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1066
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Inlägg av tehjimos »

nek0 skrev:
lejon1 skrev:
Är heller ingen fanatiker men att man inte kan åka genom Europa (till Spanien) där har du fel vi gör nu vår 3:e resa med Teslan och använder samma tid som med våra bensin och dieselbilar. Nu gratis. ;)
Har aldrig varit i Spanien så jag vet inte hur det är med det.
Det finn andra platser i Europa som Sarajevo Tuzla eller Gorazde i Bosnien och Hercegovina. Att man kan köra dit lika enkelt som med bensin eller diesel det vill jag se .
Alt går ju det är klart men vad offrar man ?
Läste om en tysk som åkte till adriatiska havet med en traktor i somras.
Tesla visade med sin roadster att det kommer bilar som jag vill ha och jag väntar
Vi åkte till Belgrad, Serbien, en 550mils resa med våran model X 1 vecka efter leverans.

Vi lastar bilen proppfull och 6 personer in i vår 6-sitsiga bil och börjar färden neråt, med en P90D och 22" fälgar så är förbrukningen allt annat än optimal och fullsatt bil med trolig övervikt på bagaget.

Färden ner går felfritt, supercharger efter supercharger, Vi laddar på CHAdeMO under vissa lunchstopp om vi fick igång dom tyska laddstolparna :lol:, bara för att det känns onödigt att bilen står still utan att ladda :D

Vi tar sista Superchargern längs sträckan i Slovenien, Ljubljana Supercharger. Därefter återstod det 55mil till Belgrad.. och med en motorvägsräckvidd på ca 25mil med vår fullastade kärra så var det inget vi skulle klara av.. men tog upp appen "plugshare" och såg då en CHAdeMO-laddare i Zagreb, där vi laddade fullt, sen så låg vi och slipstreama bakom bussar/lastbilar längs dom välgjorda motorvägarna i Kroatien till Slavonski Brod, laddar där på typ 2 med 11kW vid Colosseum Gradski Centar. Vi tog en liten stros-runda i köpcentret, åt lunch och njöt av semestern medans bilen ladda på med elektroner.. 2,5h senare så fortsätter vi resan mot Belgrad och anländer där till våra kompisar med 5% batteri.

Hur smidigt o enkelt som helst, även utanför det trygga supercharger-nätverket, framförallt skönt med friheten att inte behöva betala en krona i drivmedel och kunna tänka att vi inte släppt ut massa koldioxid och andra giftiga ämnen medans vi rejsat med porschar på autobahn :D

Vi tog en liknande resa på ca 450mil förra sommaren med vår S 85 med 22" fälgar där också :) men det var inom SuC nätverket.
type2.png
rosa.png
chademo.png
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Inlägg av e5m1r »

nek0 skrev:
lejon1 skrev:
Är heller ingen fanatiker men att man inte kan åka genom Europa (till Spanien) där har du fel vi gör nu vår 3:e resa med Teslan och använder samma tid som med våra bensin och dieselbilar. Nu gratis. ;)
Har aldrig varit i Spanien så jag vet inte hur det är med det.
Det finn andra platser i Europa som Sarajevo Tuzla eller Gorazde i Bosnien och Hercegovina. Att man kan köra dit lika enkelt som med bensin eller diesel det vill jag se .
Alt går ju det är klart men vad offrar man ?
Läste om en tysk som åkte till adriatiska havet med en traktor i somras.
Tesla visade med sin roadster att det kommer bilar som jag vill ha och jag väntar
Har varit med teslan i bosnien utan större problem dock med lite planering då bilen inte kan planera åt mig där
Laddare i sarajevo är planerad och med denna på plats är den delen av europa avklarad
Du kan läsa om min resa i nån tråd där allt redovisas stopp laddtider osv
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
thomas76
Teslaägare
Inlägg: 321
Blev medlem: 25 jun 2016 19:05
Ort: Lund

Re: Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Inlägg av thomas76 »

Surfaren skrev:
EnTraktor skrev:
För övrigt om man har råd att köpa en Tesla för 1 mille, så har man råd att hyra en pruttbil den dagen man behöver åka till Tuzla.
Denna kommentar kommer upp ganska ofta. Har man råd med en Tesla så har man råd med [vad-det-nu-är]. Jag har lagt större delen av mina sparpengar på en Tesla, det innebär att det finns mindre pengar kvar till annat.

(Jag tar de chanser som bjuds för att påpeka detta, då kommentaren ovan är så vanlig så det känns som folk tar det som en given sanning.)
Samma här Surfaren. Hade vi råd, skulle vi så klart aktiverat autopilot för 70000kr. Känns ganska långt bort i dagsläget. Uppgraderade varjefall till 75kWh då den gick ner i pris.
Model S 75 2017 (corked) AP3 FSD
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Inlägg av Smutt »

Körde Rostok Split med min S60 med en övernattning i Bratislava ärligt så vart laddningen jobbig så nästa sommar när vi kör till split så tar vi hotel med WC för att spara 2 timmar så ja jag anpassar mig efter bilen, men ser inte det konstiga med det.

Kompenseras lätt av att alltid ha en fulltankad bil varje morgon :D
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4181
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Inlägg av nek0 »

EnTraktor skrev:
nek0 skrev:
Det finn andra platser i Europa som Sarajevo Tuzla eller Gorazde i Bosnien och Hercegovina. Att man kan köra dit lika enkelt som med bensin eller diesel det vill jag se .
Alt går ju det är klart men vad offrar man ?
Hur stor andel av Sveriges bilflotta åker ner till Balkan? 0.1 promille? 0.01 promille? Det är ju ett sjukt edge case.
För övrigt om man har råd att köpa en Tesla för 1 mille, så har man råd att hyra en pruttbil den dagen man behöver åka till Tuzla. Själv skulle jag ta Teslan, utan att kolla Plugshare först...
Först ska jag lägga 1,5 miljoner på en bil och sedan hyra en bil om jag vill åka någonstans. Bra, det var något nytt jag lärde mig idag. Tack.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5304
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Inlägg av Nicke Nyfiken »

nek0 skrev:
Först ska jag lägga 1,5 miljoner på en bil och sedan hyra en bil om jag vill åka någonstans. Bra, det var något nytt jag lärde mig idag. Tack.
Varför ständigt så bitter på alla Teslaägare som gillar sina bilar?
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Inlägg av Kulingen »

nek0 skrev:
EnTraktor skrev:
nek0 skrev:
Det finn andra platser i Europa som Sarajevo Tuzla eller Gorazde i Bosnien och Hercegovina. Att man kan köra dit lika enkelt som med bensin eller diesel det vill jag se .
Alt går ju det är klart men vad offrar man ?
Hur stor andel av Sveriges bilflotta åker ner till Balkan? 0.1 promille? 0.01 promille? Det är ju ett sjukt edge case.
För övrigt om man har råd att köpa en Tesla för 1 mille, så har man råd att hyra en pruttbil den dagen man behöver åka till Tuzla. Själv skulle jag ta Teslan, utan att kolla Plugshare först...
Först ska jag lägga 1,5 miljoner på en bil och sedan hyra en bil om jag vill åka någonstans. Bra, det var något nytt jag lärde mig idag. Tack.
Det är ju typ att du ska till Kanarieöarna så tar du ju ej bilen utan hyr, det är väl samma om man ska in i mörkaste fd Östeuropa tills nätet är utbyggt där. Ska man dit så kan man nog säkert planera resan ändå. Men hur ofta ska du dit?
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Inlägg av mati »

Tråkigt att du känner att du behöver en egen skäll-på-mig tråd. Jag har alltid tyckt om den trevliga och sansade tonen här på forumet, men jag inser också att detta har förändrats en del.

Det går att köra långt med en Tesla. Men det tar längre tid än med en fossilbil. Att påstå nånting annat vore bara dumt, för så är det. Frågan är hur mycket längre tid det tar och om det gör så mycket. Laddpauserna ser jag som ett trevligt tillfälle att sträcka på benen, ta en kaffe och släppa ut kaffet från föregående laddpaus. Med en fossilbil stannar man troligen inte lika ofta och inte lika länge. Samtidigt är man mer utvilad efter en resa med en Tesla. För mig är laddpauserna ingen direkt nackdel, jag tycker det är trevligt, men jag förstår om andra tycker annorlunda.
Förr försökte jag alltid att tidsoptimera resorna till och från Tyskland. Det är knappt 100 mil, med en tillräckligt stor dieseltank behöver man inte tanka på vägen. Kör man dessutom som en biltjuv går det ännu fortare. Min personliga rekord var 9,5 timmar, inklusive färja på en timme. Det var varken särskilt lagligt eller hälsosamt. Med Teslan tar samma sträcka kanske 12-13 timmar. Man tar det lugnare eftersom man är tvungen. Skillnaden är att jag inte är dödstrött efter resan. Men det klart, hade jag inte släppt på mina gamla vanor så hade en Tesla inte fungerat för mig heller.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
tias
Teslaägare
Inlägg: 154
Blev medlem: 13 feb 2015 18:44
Ort: Södermalm

Re: Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Inlägg av tias »

nek0 skrev:
EnTraktor skrev:
nek0 skrev:
Det finn andra platser i Europa som Sarajevo Tuzla eller Gorazde i Bosnien och Hercegovina. Att man kan köra dit lika enkelt som med bensin eller diesel det vill jag se .
Alt går ju det är klart men vad offrar man ?
Hur stor andel av Sveriges bilflotta åker ner till Balkan? 0.1 promille? 0.01 promille? Det är ju ett sjukt edge case.
För övrigt om man har råd att köpa en Tesla för 1 mille, så har man råd att hyra en pruttbil den dagen man behöver åka till Tuzla. Själv skulle jag ta Teslan, utan att kolla Plugshare först...
Först ska jag lägga 1,5 miljoner på en bil och sedan hyra en bil om jag vill åka någonstans. Bra, det var något nytt jag lärde mig idag. Tack.
Det du borde lärt dig idag är att du liksom alla andra har friheten att köpa/köra vilken bil du vill. Att du sedan väljer att ödsla din tid på att argumentera mot Tesla-ägares positiva upplevelser/åsikter är ju naturligtvis upp till dig.
Senast redigerad av tias, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4181
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Inlägg av nek0 »

e5m1r skrev:
nek0 skrev:
lejon1 skrev:
Är heller ingen fanatiker men att man inte kan åka genom Europa (till Spanien) där har du fel vi gör nu vår 3:e resa med Teslan och använder samma tid som med våra bensin och dieselbilar. Nu gratis. ;)
Har aldrig varit i Spanien så jag vet inte hur det är med det.
Det finn andra platser i Europa som Sarajevo Tuzla eller Gorazde i Bosnien och Hercegovina. Att man kan köra dit lika enkelt som med bensin eller diesel det vill jag se .
Alt går ju det är klart men vad offrar man ?
Läste om en tysk som åkte till adriatiska havet med en traktor i somras.
Tesla visade med sin roadster att det kommer bilar som jag vill ha och jag väntar
Har varit med teslan i bosnien utan större problem dock med lite planering då bilen inte kan planera åt mig där
Laddare i sarajevo är planerad och med denna på plats är den delen av europa avklarad
Du kan läsa om min resa i nån tråd där allt redovisas stopp laddtider osv
Har läst Esmir
Var ärlig nu och berätta för mig hur det var med resan till Gorazde med BMW. Körde du BMW via Senj till Gorazde. Stannade du ner BMW-n ville ha diesel eller när du tyckte att du behövde rast. Tänk att du vill åka dit i januari månad när det är -20 genom Tyskland .
Det är inte tillräckligt smidigt än men det blir med tiden. Elon visade för 2 dagar sedan att det kommer bli smidigare. Jag kan och vill vänta. Behöver inte vara en Tesla . För min del kvittar det det går bra med Trabant jag är inte märke fanatiker. :) Har ingen Iphone (har testat och gillade inte)
Jag är kanske gammal (52 år) och vill ha det lite lugnare när jag åker någonstans varför tycker många att det är fel?
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Inlägg av Kulingen »

Det kommer komma billigare elbilar med tiden som klarar mycket längre sträckor, men det kommer också komma självkörande bilar om några år.
Frågan är då om typ 10 år, kommer vi äga bilar längre? Kollar man in biltrafiken i rusningstrafik då mest bilar rullar så står de flesta bilar fortfarande parkerade på våra infarter. Så jag tror bilförsäljningen kommer rasa och vi kommer ha en massa självkörande Ubertaxi som kommer hämta och kör oss vart vi ska till en bråkdel av priset att äga en bil. Även billigare inräknade på detta.
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Inlägg av bylund »

Det är väl ingen som tycker att det är fel. Men om du säger att
nek0 skrev:
Visst man kan åka genom hela Europa med en elbil men det är inte smidigt än.
Och får svaret, inga problem, vi har kört till Spanien flera gånger, och du då ändrar problembeskrivningen till
nek0 skrev:
Sarajevo Tuzla eller Gorazde i Bosnien och Hercegovina
och får svar att det inte alls är problem att köra till Bosnien, så blir problemet istället
nek0 skrev:
Stannade du ner BMW-n ville ha diesel eller när du tyckte att du behövde rast. Tänk att du vill åka dit i januari månad när det är -20 genom Tyskland .
Det blir ju rätt uppenbart att du bara vill leta fel på Tesla och inte diskutera Tesla med dess brister och fördelar.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4181
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Inlägg av nek0 »

bylund skrev:
Det är väl ingen som tycker att det är fel. Men om du säger att
nek0 skrev:
Visst man kan åka genom hela Europa med en elbil men det är inte smidigt än.
Och får svaret, inga problem, vi har kört till Spanien flera gånger, och du då ändrar problembeskrivningen till
nek0 skrev:
Sarajevo Tuzla eller Gorazde i Bosnien och Hercegovina
och får svar att det inte alls är problem att köra till Bosnien, så blir problemet istället
nek0 skrev:
Stannade du ner BMW-n ville ha diesel eller när du tyckte att du behövde rast. Tänk att du vill åka dit i januari månad när det är -20 genom Tyskland .
Det blir ju rätt uppenbart att du bara vill leta fel på Tesla och inte diskutera Tesla med dess brister och fördelar.
Många fel här Sarajevo är i Europa och dit åker jag vad är problemet?
"nek0"]Visst man kan åka genom hela Europa med en elbil men det är inte smidigt än -Det blir ju rätt uppenbart att du bara vill leta fel på Tesla och inte diskutera Tesla med dess brister och fördelar.
Var skrev jag om Tesla . Skrev jag inte elbil?
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1873
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Här kan ni hacka på mig bäst ni vill

Inlägg av bjelkeman »

En elbil är då kanske inte är det du ska ha. Hoppas du hittar något som funkar för dig.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Skriv svar