Ett bra kamera övervakningssystem?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HBrosenius
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 05 sep 2016 11:08
Ort: Nybro

Re: Ett bra kamera övervakningssystem?

Inlägg av HBrosenius »

mgorgis skrev:
Ubiquiti och hikvision är två alternativ som jag funderar på, kanske floodlight också. Det som är bra med det sistnämnda är att man kan välja området av rörelsedetekteringen. Vet inte om de andra har liknande feature?
Jag har 8 st Hikvision kameror placerade runt huset. Supernöjd med dem, inte varit några som helst problem och de ger bra bildkvalitet dessutom. Mkt svårslagen pris/prestanda! Kör dem sedan mot min server hemma där programvaran BlueIris sköter rörelsedetektering, inspelning, mobilaccess mm.
Vit MS Long Range Pluss, Ultra White klädsen, 21"
Vit X90D, 6-Sits, Svart klädsen, 19", Premiumpaket, Ultra Hifi
Vit X90D, 6-sits, Ultra White klädsel, 22", Premiumpaket, köldpaket, Ultra Hifi, dragpaket
Model S P85D -15 Midnight Silver
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Ett bra kamera övervakningssystem?

Inlägg av mgorgis »

HBrosenius skrev:
mgorgis skrev:
Ubiquiti och hikvision är två alternativ som jag funderar på, kanske floodlight också. Det som är bra med det sistnämnda är att man kan välja området av rörelsedetekteringen. Vet inte om de andra har liknande feature?
Jag har 8 st Hikvision kameror placerade runt huset. Supernöjd med dem, inte varit några som helst problem och de ger bra bildkvalitet dessutom. Mkt svårslagen pris/prestanda! Kör dem sedan mot min server hemma där programvaran BlueIris sköter rörelsedetektering, inspelning, mobilaccess mm.
Behövs det en egen server eller kan det ingå i en paketlösning? Fördelen med Ubiquiti är att det är en komplett lösning men om hikvision också har det så är det värt att titta mer på det
Användarvisningsbild
HBrosenius
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 05 sep 2016 11:08
Ort: Nybro

Re: Ett bra kamera övervakningssystem?

Inlägg av HBrosenius »

mgorgis skrev:
HBrosenius skrev:
mgorgis skrev:
Ubiquiti och hikvision är två alternativ som jag funderar på, kanske floodlight också. Det som är bra med det sistnämnda är att man kan välja området av rörelsedetekteringen. Vet inte om de andra har liknande feature?
Jag har 8 st Hikvision kameror placerade runt huset. Supernöjd med dem, inte varit några som helst problem och de ger bra bildkvalitet dessutom. Mkt svårslagen pris/prestanda! Kör dem sedan mot min server hemma där programvaran BlueIris sköter rörelsedetektering, inspelning, mobilaccess mm.
Behövs det en egen server eller kan det ingå i en paketlösning? Fördelen med Ubiquiti är att det är en komplett lösning men om hikvision också har det så är det värt att titta mer på det
Det behövs ingen server. Alla kameror har egen rörelsedetektering och möjlighet att spara bilder/video, skicka dessa på en rad olika sätt till andra platser (Mail, FTP mm). Fördelen med att använda en server är att man dels får all konfiguration på ett ställe, och dels lite mer avancerade möjligheter.
Vit MS Long Range Pluss, Ultra White klädsen, 21"
Vit X90D, 6-Sits, Svart klädsen, 19", Premiumpaket, Ultra Hifi
Vit X90D, 6-sits, Ultra White klädsel, 22", Premiumpaket, köldpaket, Ultra Hifi, dragpaket
Model S P85D -15 Midnight Silver
Användarvisningsbild
emphili
Teslaägare
Inlägg: 72
Blev medlem: 06 mar 2014 06:50
Ort: Stockholm, Östermalm, Trelleborg, Malmö

Re: Ett bra kamera övervakningssystem?

Inlägg av emphili »

mgorgis skrev:
Jag planerar att installera kameraövervakning på vår uppfart och det är både för bilen och huvudentrén och undrar om ni har tips på några bra system? inte det billigaste och inte det dyraste....tack! :)
Skulle byta ut samtliga våra övervakningskameror och var helt inriktad på Arlo men en kille på Inet var påläst och sa att han hade hellre valt Logitech Circel 2; 100% wireless (då med uppladdbart batteri), tål även att placeras utomhus, ingen hub utan allt styrs med appen och det är kanon när man har kameror på olika geografiska områden, kan fästas på fönster, 180 grader, 24 tim gratis lagring och kan köpa till fler dygn, notis vid aktivitet mm. Installationen gör sig garanterat helt själv; anslut kameran till eluttaget, hämta appen och appen söker upp kameran, ange lösen till wifi och så är det klart. Helt fantastisk!

https://www.logitech.com/sv-se/product/ ... ity-camera
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Ett bra kamera övervakningssystem?

Inlägg av mgorgis »

Har du köpt den då och är nöjd? Måste man ha 230V om man inte vill köra trådlöst? Och sen tycker jag att mörkerseendet såg för bra ut för att vara sant!
Användarvisningsbild
emphili
Teslaägare
Inlägg: 72
Blev medlem: 06 mar 2014 06:50
Ort: Stockholm, Östermalm, Trelleborg, Malmö

Re: Ett bra kamera övervakningssystem?

Inlägg av emphili »

mgorgis skrev:
Har du köpt den då och är nöjd? Måste man ha 230V om man inte vill köra trådlöst? Och sen tycker jag att mörkerseendet såg för bra ut för att vara sant!
Köpte först en för att testa. Otroligt nöjd! Köpte därefter ett antal till. "Måste man ha 230V om man inte vill köra trådlöst?" Kan inte sådant men skicka frågan till deras support. Riktigt snabba på att svara då jag ställde frågan om fönsterhållare utan laddsladd, som tyvärr inte fanns.
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare
Inlägg: 438
Blev medlem: 28 apr 2015 16:45
Ort: Malmö

Re: Ett bra kamera övervakningssystem?

Inlägg av bladh »

gellerstam skrev:
bladh skrev:
gellerstam skrev:
Min kompis Molgan kör med D-Link kameror med IR-belysning och PoE från Netgearswitch och lagrar på NAS. För att kunna se kamerorna på distans har Molgan lagt in kamerorna i Fibaro HC2an. Fibaron styr bla. rörelsesensorer (Närvarobelysning) och skymningsrelä för finbelysning och givetvis allt på UPS så att det funkar även om någon skruvar ur säkringarna.

Bra och bra, men det är iaf. fritt, saknar abonnemangskostnad.
Vad har Molgan för skymningsrelä till HC2? ;)
Efter som du har en Smiley med så är jag rätt övertygad om att du förstår Molgan jag har en ljusmätare och inte ett skymningsrelä. Men funktionen blir densamma och det var den som jag ville få fram. Jag hade inte för avsikt att beskriva HC2 i detalj. Det är en annan tråd. Molgan använder Fibaro Motion Sensorer som ser ut som ett öga för bla. detta ändamål.
Ok, ska leta upp tråden med HC2. Har nyligen införskaffat en och är intresserad av tips och tricks. Har förstått att Fibaro Motion Sensor är användbar till flera funkttioner.
Hälsa Molgan och tacka. :D
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Ett bra kamera övervakningssystem?

Inlägg av Tars »

Vill informera alla om att jag jobbar med just kameraövervakning till privatpersoner, företag och myndigheter, och har testat trådlöst.
Glöm det och dra kabel. Jag har över 15 års erfarenhet inom detta område.

Lägg ner tid på att dra fram kabel och lyssna inte på någon som sitter bakom ett skrivbord eller en kassa då de förmodligen bara läst om hur bra trådlöst är, men inte gjort något eget fysisk installation själv.
Senast redigerad av Tars, redigerad totalt 1 gånger.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Ett bra kamera övervakningssystem?

Inlägg av Tars »

Hikvision är mycket bra och prisvärda produkter kan jag tillägga.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Holve
Teslaägare
Inlägg: 249
Blev medlem: 25 dec 2020 14:49

Re: Ett bra kamera övervakningssystem?

Inlägg av Holve »

Jag har 2 st aqara g2h camera hub som sitter ute under tak.
Fungerar fint och de åker automagiskt in i Homekit.
TM 3 LR
Highland LR beställd
I övrigt analog vedeldare.
Användarvisningsbild
Frippanecci
Teslaägare
Inlägg: 481
Blev medlem: 01 sep 2019 22:57
Referralkod: ts.la/http://---">http://---

Re: Ett bra kamera övervakningssystem?

Inlägg av Frippanecci »

Tars skrev:
Vill informera alla om att jag jobbar med just kameraövervakning till privatpersoner, företag och myndigheter, och har testat trådlöst.
Glöm det och dra kabel. Jag har över 15 års erfarenhet inom detta område.

Lägg ner tid på att dra fram kabel och lyssna inte på någon som sitter bakom ett skrivbord eller en kassa då de förmodligen bara läst om hur bra trådlöst är, men inte gjort något eget fysisk installation själv.
Jag kör trådlöst med väldigt gott resultat - skönt med batteridrift och Wifi. 8-)
Porsche Panamera Turbo
Porsche Cayenne S
Dodge Ram

MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld

Beställda:
CyberTruck
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Ett bra kamera övervakningssystem?

Inlägg av Tars »

Frippanecci skrev:
Tars skrev:
Vill informera alla om att jag jobbar med just kameraövervakning till privatpersoner, företag och myndigheter, och har testat trådlöst.
Glöm det och dra kabel. Jag har över 15 års erfarenhet inom detta område.

Lägg ner tid på att dra fram kabel och lyssna inte på någon som sitter bakom ett skrivbord eller en kassa då de förmodligen bara läst om hur bra trådlöst är, men inte gjort något eget fysisk installation själv.
Jag kör trådlöst med väldigt gott resultat - skönt med batteridrift och Wifi. 8-)
Bild
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
roder99
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 02 maj 2019 17:49
Ort: Gävle

Re: Ett bra kamera övervakningssystem?

Inlägg av roder99 »

Jag kör också ring.com med lagring i molnet.

Fick nytta av den för ett par månader sedan då ett klåfinger börjat plockat ihop grejer i och vid garaget. Ett pling i mobilen och jag med min kompis kalle-bollträ kunde överraska svinet innan han hann packa sin medhavda väska.
-16 Model S 85D Multi-Coat Red
-09 Think City Gul
-09 Think City Svart
Hans Hovland
Inlägg: 3
Blev medlem: 06 aug 2021 09:45

Re: Ett bra kamera övervakningssystem?

Inlägg av Hans Hovland »

Hej där.
Kan man inte använda Teslas kamera att övervaka utomhus?
Användarvisningsbild
dbj
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 01 mar 2019 09:10

Re: Ett bra kamera övervakningssystem?

Inlägg av dbj »

Har bytt från hikvision till reolink. Inte samma kvalitet, men riktigt prisvärda och sjukt enkla att installera. Kör deras 4k paket med nvr och persondetektering. Köps billigast direkt från reolinks (som förövrigt alltid har kampanjer, så stressa inte upp dig över nedräkningen på rabatter som visas).
Skriv svar