Robotdammsugare?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Seregon
Teslaägare
Inlägg: 486
Blev medlem: 05 apr 2016 09:37
Ort: Uppsala

Re: Robotdammsugare?

Inlägg av Seregon »

Min Xiaomi v2 skeppades precis, så om det inte blir några fördröjningar kan jag ge en recension om trösklar och dylikt om 2-4 veckor.
Model S85D -15, "Voltaire"
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10300
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Robotdammsugare?

Inlägg av Legato »

martin3 skrev:
Jag har haft en Neato D85 i snart tre år, den har fungerat riktigt bra. Se till att köpa en smart modell, en del varianter studsar runt slumpvis, iaf billigare roombas gör det. Alla Neatos modeller har lidar och damsuger i ett systematiskt mönster.
Det är en fördel, men det gäller att inte stirra sig blind på det ;-)

Köpte min Miele mkt pga den funktionen, som de var tidiga med. Hjälpte inte så mkt när den visade sig usel med mattor, trösklar och sugförmåga...
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Robotdammsugare?

Inlägg av Jocce »

Seregon skrev:
Min Xiaomi v2 skeppades precis, så om det inte blir några fördröjningar kan jag ge en recension om trösklar och dylikt om 2-4 veckor.

Lutar åt en V1 för mig. Ska hålla ögonen öppna och se om jag hittar den till bra pris.
V2 tycker jag fortfarande är lite för dyr.


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8572
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Robotdammsugare?

Inlägg av Pontus »

mati skrev:
Ja, kattmat har vår Neato mumsat i sig en gång. Katterna var lagom missnöjda. Exkluderande av ytor hade varit grymt.
Det har faktiskt hänt en skitrolig grej en gång med roboten. Vi brukar avgränsa vissa rum med såna där gröna kompostgaller så att inte katterna och hundarna kommer ihop sig. Detta hindrar naturligtvis även roboten från att städa i dessa rum. En gång plingade det till i appen och roboten larmade att den hade kört fast när vi inte var hemma. När vi kom hem möttes vi av en extremt arg katt i fel rum! Och roboten vimsade runt i kattrummet. Den hade alltså på nåt sätt lyckats krypa under gallret, kört in till katterna, och samtidigt släppt ut hankatten. Tjockisen fixar inte att hoppa tillbaka till sitt ställe, och roboten hittar inte heller tillbaka eftersom gallret står i vägen. Jag hade gärna sett hur "fritagningen" av katten gick till. :)
Kan du inte sätta en dashcam på den?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Robotdammsugare?

Inlägg av Henrik Torphammar »

martin3 skrev:
Jag har haft en Neato D85 i snart tre år, den har fungerat riktigt bra. Se till att köpa en smart modell, en del varianter studsar runt slumpvis, iaf billigare roombas gör det. Alla Neatos modeller har lidar och damsuger i ett systematiskt mönster.
Jocce skrev:
Lutar åt en V1 för mig. Ska hålla ögonen öppna och se om jag hittar den till bra pris.
V2 tycker jag fortfarande är lite för dyr.

/Jocce
Klura lite på hur den fungerar. Jag håller med om att en slumpstyrd inte är lika effektiv, men samtidigt kommer en smart rund dammsugare ALDRIG vara inne i hörnen alls.

Min Motion sense tar hörnen, men slumpar. Dock har den en funktion att följa väggarna, så den kör yttervarv så att säga. Asså det funkar rätt bra just den biten. Jag vill inte göra reklam specifikt för min modell, men den tar hörnen - där skiten hamnar.

Appstyrd dammsugare, tja kanske är ett måste, det har inte min men jag kan ju trots allt starta min med Alexa röststyrningen :mrgreen:

Hepp!
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Robotdammsugare?

Inlägg av Jocce »

Henrik Torphammar skrev:
martin3 skrev:
Jag har haft en Neato D85 i snart tre år, den har fungerat riktigt bra. Se till att köpa en smart modell, en del varianter studsar runt slumpvis, iaf billigare roombas gör det. Alla Neatos modeller har lidar och damsuger i ett systematiskt mönster.
Jocce skrev:
Lutar åt en V1 för mig. Ska hålla ögonen öppna och se om jag hittar den till bra pris.
V2 tycker jag fortfarande är lite för dyr.

/Jocce
Klura lite på hur den fungerar. Jag håller med om att en slumpstyrd inte är lika effektiv, men samtidigt kommer en smart rund dammsugare ALDRIG vara inne i hörnen alls.

Min Motion sense tar hörnen, men slumpar. Dock har den en funktion att följa väggarna, så den kör yttervarv så att säga. Asså det funkar rätt bra just den biten. Jag vill inte göra reklam specifikt för min modell, men den tar hörnen - där skiten hamnar.

Appstyrd dammsugare, tja kanske är ett måste, det har inte min men jag kan ju trots allt starta min med Alexa röststyrningen :mrgreen:

Hepp!
Xiaomin scannar av och bygger mönster. Har dessutom borste för hörn/kanter.

Men är absolut öppen för andra förslag.
Vilken Motion Sense har du, och är den uppkopplingsbar? Pris?

Nyckelordet är här också "Prisvärd".
Xiamon finns utan att leta att få för ca 3000 kr (inom EU så ingen tull/moms som tillkommer, med Garanti). Med lite letande / tålamod kan man komma ner mot 2500 kr.


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9339
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Robotdammsugare?

Inlägg av bylund »

Även Roomban är rund, men då den har en borste verkar inte hörn vara ett problem.

Däremot är det fascinerande hur den kämpar sig över en tröskel, för att genast åka tillbaka till rummet den kom ifrån. Den verkar nästan jobba på att slipa ner trösklarna själv.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Robotdammsugare?

Inlägg av Henrik Torphammar »

bylund skrev:
Även Roomban är rund, men då den har en borste verkar inte hörn vara ett problem.
Tar borsten ända in i hörnet så kvittar ju formen på dammsugaren.

Jag kunde lika gärna tagit höjden som exempel. Om soffan är 10cm hög så köp en dammsugare som är lägre än det. Och kolla IRL, lita inte på reklamen. Dammsugarnas egenskaper verkar nämligen anges i NEDC :lol: :mrgreen:
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8572
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Robotdammsugare?

Inlägg av Pontus »

Jocce skrev:
Henrik Torphammar skrev:
martin3 skrev:
Jag har haft en Neato D85 i snart tre år, den har fungerat riktigt bra. Se till att köpa en smart modell, en del varianter studsar runt slumpvis, iaf billigare roombas gör det. Alla Neatos modeller har lidar och damsuger i ett systematiskt mönster.
Jocce skrev:
Lutar åt en V1 för mig. Ska hålla ögonen öppna och se om jag hittar den till bra pris.
V2 tycker jag fortfarande är lite för dyr.

/Jocce
Klura lite på hur den fungerar. Jag håller med om att en slumpstyrd inte är lika effektiv, men samtidigt kommer en smart rund dammsugare ALDRIG vara inne i hörnen alls.

Min Motion sense tar hörnen, men slumpar. Dock har den en funktion att följa väggarna, så den kör yttervarv så att säga. Asså det funkar rätt bra just den biten. Jag vill inte göra reklam specifikt för min modell, men den tar hörnen - där skiten hamnar.

Appstyrd dammsugare, tja kanske är ett måste, det har inte min men jag kan ju trots allt starta min med Alexa röststyrningen :mrgreen:

Hepp!
Xiaomin scannar av och bygger mönster. Har dessutom borste för hörn/kanter.

Men är absolut öppen för andra förslag.
Vilken Motion Sense har du, och är den uppkopplingsbar? Pris?

Nyckelordet är här också "Prisvärd".
Xiamon finns utan att leta att få för ca 3000 kr (inom EU så ingen tull/moms som tillkommer, med Garanti). Med lite letande / tålamod kan man komma ner mot 2500 kr.


/Jocce
Låter intressant. Vad är skillnaden på v1 och v2 förutom pris?
Såg v1 för 239 dollar, vilket känns som ett bra pris.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1600
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Robotdammsugare?

Inlägg av frippan »

Det stora är väl att v2 har virtuella väggar och våttorkning.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
Seregon
Teslaägare
Inlägg: 486
Blev medlem: 05 apr 2016 09:37
Ort: Uppsala

Re: Robotdammsugare?

Inlägg av Seregon »

frippan skrev:
Det stora är väl att v2 har virtuella väggar och våttorkning.
Även lite tystare (54/67 vs 61/72 dB), bättre sugförmåga (2000 vs 1800 Pa) och klarar högre trösklar (2 vs 1,5 cm)

Den nya har dock ett annat, tvättbart, filter som klarar 95% jfm det gamla HEPA-filtret som tog bort 99% av alla dammpartiklar men behövde bytas ut med några månaders mellanrum. Kan möjligen vara en dealbreaker om det finns allergiker eller astmatiker i hemmet.
Model S85D -15, "Voltaire"
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Robotdammsugare?

Inlägg av Jocce »

Pontus skrev:

Låter intressant. Vad är skillnaden på v1 och v2 förutom pris?
Såg v1 för 239 dollar, vilket känns som ett bra pris.

Har du sett den för 239 ink frakt och inom EU? Vart?
260USD ink frakt inom EU är det billigaste jag hittat just nu, men skulle gärna komma ner lite till.

2:an har Våtmoppning (oklart hur vettigt det är men kul ;) ), lite bättre sugförmåga, att du ska kunna rengöra filter, virtuella väggar och lite sådant.
Dock i mina ögon i dagsläget inte värd det dubbla priset.


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Robotdammsugare?

Inlägg av Jocce »

Seregon skrev:
frippan skrev:
Det stora är väl att v2 har virtuella väggar och våttorkning.
Även lite tystare (54/67 vs 61/72 dB), bättre sugförmåga (2000 vs 1800 Pa) och klarar högre trösklar (2 vs 1,5 cm)

Den nya har dock ett annat, tvättbart, filter som klarar 95% jfm det gamla HEPA-filtret som tog bort 99% av alla dammpartiklar men behövde bytas ut med några månaders mellanrum. Kan möjligen vara en dealbreaker om det finns allergiker eller astmatiker i hemmet.

Som jag förstått går filtren att använda i både V1 och V2, så föredrar man det ena eller andra så kan man skifta :)


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Robotdammsugare?

Inlägg av Henrik Torphammar »

Jocce skrev:
Seregon skrev:
frippan skrev:
Det stora är väl att v2 har virtuella väggar och våttorkning.
Även lite tystare (54/67 vs 61/72 dB), bättre sugförmåga (2000 vs 1800 Pa) och klarar högre trösklar (2 vs 1,5 cm)

Den nya har dock ett annat, tvättbart, filter som klarar 95% jfm det gamla HEPA-filtret som tog bort 99% av alla dammpartiklar men behövde bytas ut med några månaders mellanrum. Kan möjligen vara en dealbreaker om det finns allergiker eller astmatiker i hemmet.

Som jag förstått går filtren att använda i både V1 och V2, så föredrar man det ena eller andra så kan man skifta :)


/Jocce
Kostnaden för reservdelar eller slitdelar får man titta på. För min del gick det en del sidoborstar innan jag flyttat på sladdar och mattfransar. Sen har jag hängt upp en uppvindare med tryckluftsslang utanför ytterdörren så jag tömmer min pytta och blåser av filtret och det har hållt i ett år nu. Jag tror inte det är HEPA utan vanligt luftfilter i min men det duger gott åt mig.

Tryckluften är ett bra tips iaf, finns ju luft på sprayburk också eller en sån där gummiboll som urmakare har.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8572
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Robotdammsugare?

Inlägg av Pontus »

Jocce skrev:
Pontus skrev:

Låter intressant. Vad är skillnaden på v1 och v2 förutom pris?
Såg v1 för 239 dollar, vilket känns som ett bra pris.

Har du sett den för 239 ink frakt och inom EU? Vart?
260USD ink frakt inom EU är det billigaste jag hittat just nu, men skulle gärna komma ner lite till.

2:an har Våtmoppning (oklart hur vettigt det är men kul ;) ), lite bättre sugförmåga, att du ska kunna rengöra filter, virtuella väggar och lite sådant.
Dock i mina ögon i dagsläget inte värd det dubbla priset.


/Jocce
Jag tittade bara snabbt på geekbuyer tror jag der hette. Har aldrig handlat där och vet bara att detta priset var med frakt till USA, tror dock att det var samma skickat ifrån spanien eller uk.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Robotdammsugare?

Inlägg av Jocce »

Pontus skrev:
Jocce skrev:
Pontus skrev:

Låter intressant. Vad är skillnaden på v1 och v2 förutom pris?
Såg v1 för 239 dollar, vilket känns som ett bra pris.

Har du sett den för 239 ink frakt och inom EU? Vart?
260USD ink frakt inom EU är det billigaste jag hittat just nu, men skulle gärna komma ner lite till.

2:an har Våtmoppning (oklart hur vettigt det är men kul ;) ), lite bättre sugförmåga, att du ska kunna rengöra filter, virtuella väggar och lite sådant.
Dock i mina ögon i dagsläget inte värd det dubbla priset.


/Jocce
Jag tittade bara snabbt på geekbuyer tror jag der hette. Har aldrig handlat där och vet bara att detta priset var med frakt till USA, tror dock att det var samma skickat ifrån spanien eller uk.

Edit: 360 USD är det billigaste jag hittat.

239 USD är från Hongkong och då ska det till Moms+tull, plus oklart om frakten ingick i det där när jag kollade...

Men har du länk med från spanien eller uk så länka gärna :)


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8572
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Robotdammsugare?

Inlägg av Pontus »

Jocce skrev:
Pontus skrev:
Jocce skrev:
Pontus skrev:

Låter intressant. Vad är skillnaden på v1 och v2 förutom pris?
Såg v1 för 239 dollar, vilket känns som ett bra pris.

Har du sett den för 239 ink frakt och inom EU? Vart?
260USD ink frakt inom EU är det billigaste jag hittat just nu, men skulle gärna komma ner lite till.

2:an har Våtmoppning (oklart hur vettigt det är men kul ;) ), lite bättre sugförmåga, att du ska kunna rengöra filter, virtuella väggar och lite sådant.
Dock i mina ögon i dagsläget inte värd det dubbla priset.


/Jocce
Jag tittade bara snabbt på geekbuyer tror jag der hette. Har aldrig handlat där och vet bara att detta priset var med frakt till USA, tror dock att det var samma skickat ifrån spanien eller uk.

Edit: 360 USD är det billigaste jag hittat.

239 USD är från Hongkong och då ska det till Moms+tull, plus oklart om frakten ingick i det där när jag kollade...

Men har du länk med från spanien eller uk så länka gärna :)


/Jocce
Ser ut som jag misstagit mig. Tittade bara snabbt igenom den sidan och fick för mig att alla priserna låg inom $20, ser dock inte ut att vara så. Till Sverige blir det säkert en bra bit över $300 och kanske närmare $400 som du säger.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Robotdammsugare?

Inlägg av Jocce »

Pontus skrev:

Ser ut som jag misstagit mig. Tittade bara snabbt igenom den sidan och fick för mig att alla priserna låg inom $20, ser dock inte ut att vara så. Till Sverige blir det säkert en bra bit över $300 och kanske närmare $400 som du säger.

Tack :) Tänkte väl om jag var helt blind / missade nått :P


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Erxon
elbilist
Inlägg: 404
Blev medlem: 17 jun 2018 22:00

Re: Robotdammsugare?

Inlägg av Erxon »

Efter sökning på forumet hittade jag denna gamla tråd och det är väl bättre att väcka denna till liv än att starta en ny.
Troligen har flera av er här en robotdammsugare hemma och kanske har några kloka åsikter om dem.

Vi är till att införskaffa en, men vilken skall man välja? ungefär samma fråga som hur långt är ett snöre...
Förutsättningarna är bottenvåningen på ca 80 m2, väldigt mixat med klinker/trägolv samt relativt många mattor på trägolvet och öppen planlösning.
Vi har inte behovet av att den behöver våt-moppa golvet heller.

Har vart inne på Roborock, mest funderat på S7 då den är en nyare variant av S5 som jag läst många är nöjda med.
Den verkar också ha en fungerande app.

Efter att pratat med grannen om detta som har en idag (en gammal iRobot som skall bytas ut) så funderade han på en Dreame D9
Nästan 1/2 priset och lite mer sugkraft än Roborock S7. Är denna något att fundera på?

Hur stor skillnad i praktiken är det på 2500 Pa i sugkraft mot 3000 Pa?

Jag är ganska ofta skeptisk till teknikprodukter som är lägre prissatta än andra som kostar lite mer. Kan inte svara på varför men har en gammal vän som en gång sa orden "den fattige har inte råd att köpa billigt", vad han menade är att köper man billigt så går det oftast sönder och man behöver köpa saken igen och i längden blir det dyrare.

Men, ju mer jag funderar, ju mer förvillad blir jag. Vilken riktning skall man gå?
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Robotdammsugare?

Inlägg av Dafro »

Erxon skrev:
Efter sökning på forumet hittade jag denna gamla tråd och det är väl bättre att väcka denna till liv än att starta en ny.
Troligen har flera av er här en robotdammsugare hemma och kanske har några kloka åsikter om dem.

Vi är till att införskaffa en, men vilken skall man välja? ungefär samma fråga som hur långt är ett snöre...
Förutsättningarna är bottenvåningen på ca 80 m2, väldigt mixat med klinker/trägolv samt relativt många mattor på trägolvet och öppen planlösning.
Vi har inte behovet av att den behöver våt-moppa golvet heller.

Har vart inne på Roborock, mest funderat på S7 då den är en nyare variant av S5 som jag läst många är nöjda med.
Den verkar också ha en fungerande app.

Efter att pratat med grannen om detta som har en idag (en gammal iRobot som skall bytas ut) så funderade han på en Dreame D9
Nästan 1/2 priset och lite mer sugkraft än Roborock S7. Är denna något att fundera på?

Hur stor skillnad i praktiken är det på 2500 Pa i sugkraft mot 3000 Pa?

Jag är ganska ofta skeptisk till teknikprodukter som är lägre prissatta än andra som kostar lite mer. Kan inte svara på varför men har en gammal vän som en gång sa orden "den fattige har inte råd att köpa billigt", vad han menade är att köper man billigt så går det oftast sönder och man behöver köpa saken igen och i längden blir det dyrare.

Men, ju mer jag funderar, ju mer förvillad blir jag. Vilken riktning skall man gå?

Har 2 roborock s5 och s6 tror jag och ör helnöjd. Vi har 150 kvm nere och med hund så behöver tömma typ 3 ggr när hon fäller som värst tyvärr så behållaren är lite liten för oss. Det går ju alltid pröva om den billiga är bra, har ingen uppfattning.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
Sebastian+
Teslaägare
Inlägg: 139
Blev medlem: 10 aug 2021 20:23

Re: Robotdammsugare?

Inlägg av Sebastian+ »

Det är en nobrainer. Köp en Xiaomi Roborock.
Användarvisningsbild
lakke
Teslaägare
Inlägg: 344
Blev medlem: 02 jan 2021 10:45

Re: Robotdammsugare?

Inlägg av lakke »

Har s5 själv. Köpt d9 till två i familjen och skulle säga den är likadan som s5. En ny billigare modell som är som en äldre roborock. Vi kommer köpa s7 när vår s5 går sönder. D9 är absolut bra men skulle inte köpa den om du vill använda den för moppfuntionen. Är först på s7 det blir användbart.
Jag röstar på s7 helt klart. Värt det då du kommer ha den många år
Model Y performance
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Robotdammsugare?

Inlägg av NEO »

Har två S7, en per våning. Absolut bästa jag någonsin köpt. Moppfunktionen är grym. Dammsuger enkelt en våning på max sugkraft och moppar efteråt. Gillar inte att den inte tillåts gå under 20% SOC.

Enda negativa med S7an är att jag cravear något enormt efter en S7 MaxV :lol: :lol: :lol: :lol:
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Robotdammsugare?

Inlägg av Dafro »

NEO skrev:
Har två S7, en per våning. Absolut bästa jag någonsin köpt. Moppfunktionen är grym. Dammsuger enkelt en våning på max sugkraft och moppar efteråt. Gillar inte att den inte tillåts gå under 20% SOC.

Enda negativa med S7an är att jag cravear något enormt efter en S7 MaxV :lol: :lol: :lol: :lol:
Prövade moppfunktion med vår s5, tror jag det var och totalt värdelös. Vad har dom gjort med s7 så det funkar numer?
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Robotdammsugare?

Inlägg av NEO »

Dafro skrev:
NEO skrev:
Har två S7, en per våning. Absolut bästa jag någonsin köpt. Moppfunktionen är grym. Dammsuger enkelt en våning på max sugkraft och moppar efteråt. Gillar inte att den inte tillåts gå under 20% SOC.

Enda negativa med S7an är att jag cravear något enormt efter en S7 MaxV :lol: :lol: :lol: :lol:
Prövade moppfunktion med vår s5, tror jag det var och totalt värdelös. Vad har dom gjort med s7 så det funkar numer?
Sonic mopping, haft S5 tidigare men lämnade tillbaks den. S7 är grym på att moppa!
Skriv svar