Bilreservdelsbranschens död

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Bilreservdelsbranschens död

Inlägg av Jerker »

e5m1r skrev:
Jerker skrev:
e5m1r skrev:
Du skulle kunna klona sensor ID så du har totalt 4 :) däckfirma kan fixa detta åt dig
Javisst! Men det var ju försent. Jag visste inget om detta när jag fick bilen. Men nu vet jag att man måste kolla sånt innan man skaffar vinterdäck till nästa bil.
Hur är det fösent
Du har sommarhjul med dig och ber däckgubbe klona in i vinterhjulen det går på monterade hjul också
För sent på så sätt att jag redan har betalat för de sensorer som nu sitter på vinterdäcken. Att nu köpa klonbara sensorer är en onödig extrautgift. Jag får trots allt åka till Volvoverkstaden och få ventilerna lagrade i minnet gratis efter däckbyte, så det är bara besväret.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Bilreservdelsbranschens död

Inlägg av e5m1r »

Jerker skrev:
e5m1r skrev:
Jerker skrev:
e5m1r skrev:
Du skulle kunna klona sensor ID så du har totalt 4 :) däckfirma kan fixa detta åt dig
Javisst! Men det var ju försent. Jag visste inget om detta när jag fick bilen. Men nu vet jag att man måste kolla sånt innan man skaffar vinterdäck till nästa bil.
Hur är det fösent
Du har sommarhjul med dig och ber däckgubbe klona in i vinterhjulen det går på monterade hjul också
För sent på så sätt att jag redan har betalat för de sensorer som nu sitter på vinterdäcken. Att nu köpa klonbara sensorer är en onödig extrautgift. Jag får trots allt åka till Volvoverkstaden och få ventilerna lagrade i minnet gratis efter däckbyte, så det är bara besväret.
Ok nu är jag med....
De flesta eftermarknads sensorer är programerbara
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Bilreservdelsbranschens död

Inlägg av Jerker »

e5m1r skrev:
Jerker skrev:
e5m1r skrev:
Jerker skrev:
e5m1r skrev:
Du skulle kunna klona sensor ID så du har totalt 4 :) däckfirma kan fixa detta åt dig
Javisst! Men det var ju försent. Jag visste inget om detta när jag fick bilen. Men nu vet jag att man måste kolla sånt innan man skaffar vinterdäck till nästa bil.
Hur är det fösent
Du har sommarhjul med dig och ber däckgubbe klona in i vinterhjulen det går på monterade hjul också
För sent på så sätt att jag redan har betalat för de sensorer som nu sitter på vinterdäcken. Att nu köpa klonbara sensorer är en onödig extrautgift. Jag får trots allt åka till Volvoverkstaden och få ventilerna lagrade i minnet gratis efter däckbyte, så det är bara besväret.
Ok nu är jag med....
De flesta eftermarknads sensorer är programerbara
Vinterdäcken följde med bilen som ny.
Skriv svar