De har ju en hysterisk fosilmotor med V12:a under huven, nypris är väl runt 2 500 000 och det finns begagnade från 600 000:- idag.
Är det bättre värde på cabbar eller sportbilar med täckt kaross?
Min spaning är att AMG (utom a-klassen och GTS) tappar 100k/år första 5-7 åren. Även när dom planar ut så fortsätter dom stadigt neråt. Du får en SL 500 för långt under 200k och en 600 för 400k, iofs inte AMG, men minskningen är densamma. Äldre bilar i den kategorin är dyra att hålla igång.
De har ju en hysterisk fosilmotor med V12:a under huven, nypris är väl runt 2 500 000 och det finns begagnade från 600 000:- idag.
Är det bättre värde på cabbar eller sportbilar med täckt kaross?
Min spaning är att AMG (utom a-klassen och GTS) tappar 100k/år första 5-7 åren. Även när dom planar ut så fortsätter dom stadigt neråt. Du får en SL 500 för långt under 200k och en 600 för 400k, iofs inte AMG, men minskningen är densamma. Äldre bilar i den kategorin är dyra att hålla igång.
Jag har inte märkt att cabbar håller sig bättre.
SLS 63 AMG dippade nästa direkt vid försäljningsstart och fanns ett tag att finna för under miljonen. Nu ligger dom på ca 2 miljoner 5 år senare.
Jag gjorde 65k på min 430, men har även tappat på en 997 Turbo - sen hände något och alla sportbilar stack uppåt.
Men är bara back ca 100k på mina senaste 43 bilar så det får anses godkänt.
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
Tror mycket kommer sjunka nu. Bostadspriserna är på nedgång och nu verkar det skaka ordentligt på börsen också. Vore konstigt om det inte påverkade även sportbilspriserna.