Går i tankarna om jag skall behålla i3an som andrabil eller beställa en ny när leasingen går ut!
Är det någon som har koll vad de säljer för? Blocket-priser är nästan bara handlare och spretar rejält. Dessutom är min mer välspecad än de flesta andra.
Det är en 2015 uttagen juni -15, 1600mil. Bara el och då var det bara det mindre batteriet. Grå. Stora inredningspaketet med skinn, 20” sommar, stora navi/skärmen. Inte momssmittad och går att leasa.
Känns som typ 210’-240’ någonstans. Färre mil och mer utrustning än de flesta men tror inte det ger massor (de har ju inte gått 5000 mil per år några)..
Någon som har erfarenhet av pris?
Rimligt pris att sälja en i3a för?
Moderator: Redaktion
Re: Rimligt pris att sälja en i3a för?
Såldes en lågmilad i Göteborg nyligen snabbt, begärt ”238” i annonsen. Men det var nog en REX.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: Rimligt pris att sälja en i3a för?
Tack! Har inte hajat om REX ger stor prisskillnad. Man tappar värmeväxlare mm för uppvärmning och själv vill jag inte ha det. Dock var det nog 30’ eller nåt nytt!
Re: Rimligt pris att sälja en i3a för?
REX håller upp 2:a handsvärdet helt klart. Även om många som haft det skippar det på nästa.
Med så låga mil hade jag provat på 219.
Finns dock en för 209 och en för 213 som precis kommit ut på Blocket. Håll ögonen på om de är sålda inom några dagar så ligger du rätt.
Har dålig koll på om de har likvärdig utrustning.
Med så låga mil hade jag provat på 219.
Finns dock en för 209 och en för 213 som precis kommit ut på Blocket. Håll ögonen på om de är sålda inom några dagar så ligger du rätt.
Har dålig koll på om de har likvärdig utrustning.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
- Mistafrizz
- Teslaägare
- Inlägg: 434
- Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
- Ort: Trosa/Kista
Re: Rimligt pris att sälja en i3a för?
Den för 209k var jag spekulant på - den har legat ut ett tag.Leo skrev:REX håller upp 2:a handsvärdet helt klart. Även om många som haft det skippar det på nästa.
Med så låga mil hade jag provat på 219.
Finns dock en för 209 och en för 213 som precis kommit ut på Blocket. Håll ögonen på om de är sålda inom några dagar så ligger du rätt.
Har dålig koll på om de har likvärdig utrustning.
- jag bjöd 160k
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
2015 Nissan Leaf Tekna
2015 Nissan Leaf Tekna
Re: Rimligt pris att sälja en i3a för?
Vad får ni för faktisk räckvidd på en BEV i3:a?
Taycan 4S - 2021
Model S 100D - 2018
Model X P100DL - 2019
Model S P100D - 2018
Model X 100D - 2017
Model S 75D - 2016
Model S 85 - 2014
Model S 100D - 2018
Model S 85 - 2014
Re: Rimligt pris att sälja en i3a för?
Nån som har koll på de nya med 94Ah har miljöpremien avdragen. De ligger på blocket för under 300'. Om det är utan skulle en ny kosta 240 efter 1/7
Re: Rimligt pris att sälja en i3a för?
Såg nu att den för 209 var på Bilia/BMW =märkes återförsäljare brukar innebära lite högt pris.
Den för 213 var på KVD. Så håll koll på auktionen så får du ett hum om efterfrågan.
Personligen tycker jag dock att en ”rätt utrustad” i3 för omkring 200 000kr är prisvärt. Där den funkar kanon som 2:a bil trots begränsad räckvidd.
Den för 213 var på KVD. Så håll koll på auktionen så får du ett hum om efterfrågan.
Personligen tycker jag dock att en ”rätt utrustad” i3 för omkring 200 000kr är prisvärt. Där den funkar kanon som 2:a bil trots begränsad räckvidd.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: Rimligt pris att sälja en i3a för?
@Leo - exakt, typ en premium andrabil. Rymlig, snabb och smidig.
@Stefan - Bör vara avdragen. Svårt att köpa en ny BEV under 400’, då är den ganska snikutristad. Uttagen och reggad av bilfirman?
@Patrik - med ursprungliga batteriet på en BEV (60Ah?) skulle jag säga 14-15 mil på riktigt på sommaren, och 9-10 mil på riktigt på vintern. Sedan tar hastigheten ut sin rätt ganska avsevärt..testade 4 mil i 70-90 mjukt och då drog den 1,3kW/mil och tillbaka på motorväg i 130-135!och då drog den 2,2kW/mil så den är ännu känsligare för höga hastigheter än Teslan.
@Stefan - Bör vara avdragen. Svårt att köpa en ny BEV under 400’, då är den ganska snikutristad. Uttagen och reggad av bilfirman?
@Patrik - med ursprungliga batteriet på en BEV (60Ah?) skulle jag säga 14-15 mil på riktigt på sommaren, och 9-10 mil på riktigt på vintern. Sedan tar hastigheten ut sin rätt ganska avsevärt..testade 4 mil i 70-90 mjukt och då drog den 1,3kW/mil och tillbaka på motorväg i 130-135!och då drog den 2,2kW/mil så den är ännu känsligare för höga hastigheter än Teslan.