Laddstation för smartphone

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2266
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Laddstation för smartphone

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Såg denna nya laddstation för smartphones med låsbara fack. Egen fyrsiffrig kod får knappas in innan luckan stängs.

Borde detta inte kunna vara en bra lösning för laddning av batterier till elcyklar också funderar jag på?
Laddplats_1.jpg
Laddplats_2.jpg
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Laddstation för smartphone

Inlägg av StefL »

Var på väg att skriva ”en sån står också i Solna Centrum” när jag tittade närmare på bilden och såg att det var just den du fotat :lol:
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Laddstation för smartphone

Inlägg av e5m1r »

Finns väl på grönan med ?
Smart lösning så länge ingen ser dig mata in koden
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3613
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Laddstation för smartphone

Inlägg av jonasl »

Finns, eller fanns iaf för ett par år sen, i Skrapan på Götgatan också.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Laddstation för smartphone

Inlägg av StefL »

Själv funderar jag på hur stor marknaden kan vara när det gäller just telefoner. En billig powerbank som är lätt att ha i fickan kostar en hundring och då behöver man aldrig lägga ifrån sig telefonen. Själv laddar jag normalt max en gång dagligen men då är jag inte heller den som ränner runt på stan i timmar med näsan i telefonen...

Cykelbatterier låter däremot som en mer gångbar lösning - även om mitt intryck är att de flesta av dagens elcyklar borde ha tillräckligt stora batterier för att klara av daglig cykling så man kan hantera laddningen hemma nattetid med eventuell komplettering på jobbet dagtid.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Skriv svar