Bensinkort

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1769
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Bensinkort

Inlägg av leiflodde »

Fick min elbil levererad 2014 12 30 och skickade kort därefter in mitt sönderklippta kort till Shell/ST1 för att avsluta detta avtal.

Idag 3 år senare kom i vår brevlåda ett nytt kort och jag undrar om det är lagligt att de skickar ut ett kort till mig trots att jag inte sökt detta?

Naturligtvis redan klippt sönder det och skickat tillbaks det med en bild på min elbil (nedan) ;)

Känns som om dom är desperata...

PS denna station Senj ligger lite off om man kommer från motorvägen men är trevligaste omgivningen vi upplevt i Europa.
1073.jpg
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Bensinkort

Inlägg av Kulingen »

Jag använder mitt gamla OKQ8 kort hela tiden pga att jag får tillbaka en del av allt jag handlar. Men sen om det är lagligt att skicka ut kort så kan jag bara gissa. Har du kreditkort så har du en stående kredit tills den dagen du säger upp kortet. Så jag tror de har rätt att skicka nytt kort.
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Bensinkort

Inlägg av hed »

Stämmer. Du måste säga upp kreditavtalet med dem. Räcker inte med ett klippt kort.
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4873
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Bensinkort

Inlägg av chaffis75 »

Den där SuC ser ju verkligen fin ut... Kanske så fin så du helst delar laddare med någon :D :?

Finns de fler så fina superchangers?
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Bensinkort

Inlägg av e5m1r »

chaffis75 skrev:
Den där SuC ser ju verkligen fin ut... Kanske så fin så du helst delar laddare med någon :D :?

Finns de fler så fina superchangers?
Fint jepp men blåser som in i .....
Här är en fin video som ger bättre översikt av platsen

Av våra svenska så är lagan fin
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4873
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Bensinkort

Inlägg av chaffis75 »

e5m1r skrev:
chaffis75 skrev:
Den där SuC ser ju verkligen fin ut... Kanske så fin så du helst delar laddare med någon :D :?

Finns de fler så fina superchangers?
Fint jepp men blåser som in i .....
Här är en fin video som ger bättre översikt av platsen

Av våra svenska så är lagan fin
Ser ju inte så blåsigt ut på de bilderna...
En sådan dag så hade man nog inte gråtit om laddarna vore lite sega, bara att byta om och ta ett dopp.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Skriv svar