Tesla utmanare hit och dit?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Tesla utmanare hit och dit?

Inlägg av pegs »

Legato skrev:
Svaret är i allra högsta grad tudelat anser jag. Personligen tycker jag 100 kWh är overkill och jag tycker tillgång och hastighet på laddare är mycket viktigare. Min gissning är att de flesta som äger elbil idag delar den uppfattningen. Men frågar du de som idag inte kör elbil så är jag helt övertygad om att räckvidd är "top of mind" gällande vad som är viktigast i en elbil... För väldigt många tycks det helt otänkbart att köpa en bil som inte kan gå 50-100 mil på en tank/laddning.
Håller inte med. Har kört S85 i tre år och S100 i ett halvår. Det mindre batteriet kräver jämförelsevis mer planering och framförhållning vid långresor. Inget som stressar mig. Det är lite av en sport :)
Vid korta vardagsresor håller jag med, då är det helt egalt.

Vad som är rätt tror jag beror rätt mycket på hur man kör. Jag ligger på 400-500mil per månad och skulle gärna se ett ännu större (men givetvis inte tyngre eller dyrare) batteripack.
Kör man färre långresor tror jag man enkelt kan klara sig med betydligt mindre, om man kan acceptera lite mindre frihet och mer planering vid långresor.
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tesla utmanare hit och dit?

Inlägg av LarsL »

Om vi säger så här, angående räckvidd, så tror jag att det säljer fler bilar om man halverar priset på en 60kWh bil än om man dubblar kapaciteten.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10269
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Tesla utmanare hit och dit?

Inlägg av Legato »

pegs skrev:
Legato skrev:
Svaret är i allra högsta grad tudelat anser jag. Personligen tycker jag 100 kWh är overkill och jag tycker tillgång och hastighet på laddare är mycket viktigare. Min gissning är att de flesta som äger elbil idag delar den uppfattningen. Men frågar du de som idag inte kör elbil så är jag helt övertygad om att räckvidd är "top of mind" gällande vad som är viktigast i en elbil... För väldigt många tycks det helt otänkbart att köpa en bil som inte kan gå 50-100 mil på en tank/laddning.
Håller inte med. Har kört S85 i tre år och S100 i ett halvår. Det mindre batteriet kräver jämförelsevis mer planering och framförhållning vid långresor. Inget som stressar mig. Det är lite av en sport :)
Vid korta vardagsresor håller jag med, då är det helt egalt.

Vad som är rätt tror jag beror rätt mycket på hur man kör. Jag ligger på 400-500mil per månad och skulle gärna se ett ännu större (men givetvis inte tyngre eller dyrare) batteripack.
Kör man färre långresor tror jag man enkelt kan klara sig med betydligt mindre, om man kan acceptera lite mindre frihet och mer planering vid långresor.
Det är självklart att situationen är en helt annan om man kör 5000-6000 mil per år. Jag tror dock du är medveten om att ni som gör det är en extremt liten andel av dagens bilägare.

Jag hade inte uppgraderat min X60 om det inte var för att få prestandauppgraderingen. När jag nu köpte en S hade jag hellre köpt en 60a om de fortfarande fanns, för mig är 75 overkill.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10269
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Tesla utmanare hit och dit?

Inlägg av Legato »

pegs skrev:
LarsL skrev:
Leo skrev:
LarsL: men det är ju just det, många gånger är det ju inte ens ”bättre spec” vilket är det som förvånar mig.
Fast de lutar sig ju emot sitt allmänt bättre bilkunnande och erfarenhet av tillverkning. Väldigt många jag pratar med om elbilar säger att de ska vänta tills Audi, VW eller Volvo kommer med en elbil, för då vet de att den är bra. Påminner helt och hållet om resonemanget kring Nokia och Ericsson när Apple släppte IPhone.
Är inte riktigt säker på hur du menar med mobil-analogin här.

När det gäller byggfinish så upplever jag många av dom klassiska bilmärkena helt överlägsna Tesla. Teslor är för mig fantastiskt innovativa bilar som är roliga att köra. Men samtidigt, stora glipor, sneda dörrar och inte speciellt mycket detaljkvalitet. Om inte Tesla lär sig skruva ihop delarna riktigt kommer dom få det svettigt när dom andra behärskar elektriska drivlinor. IMHO givetvis.
Japp... För mig är Android närmare Tesla än iPhone :-)

Android är prisvärda telefoner med den senaste teknologin till ett pris där tillverkarna knappt tjänar några pengar. Precis som för Tesla.

iPhone kör ju istället på äldre och mer beprövad teknik som "alltid" fungerar och dessutom i mer välbyggda telefoner generellt sett men detta till ett pris där de har stora marginaler. För mig är iPhonen snarare Audi och Androiden (tex OnePlus och Huawei) Tesla.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare
Inlägg: 650
Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
Ort: Höllviken

Re: Tesla utmanare hit och dit?

Inlägg av ellerstrom »

Mobilanalogin handlar väl inte om Tesla skulle vara Apple/iOS eller Google/Android, utan snarare om vad de befintliga tillverkarna sa om iPhone när den lanserades. De befintliga tillverkarna hånskrattade åt den relativt sett enkla och begränsade iPhonen eftersom den inte kunde allt som de befintliga "smarta" telefonerna kunde och att den inte hade ett fysiskt tangentbord. Vad de missade var att iPhone/iOS gjorde de viktigaste sakerna kunderna ville ha på ett mycket mer användarvänligt vis, och det omkullkastade hela branschen.

På samma vis har de befintliga biltillverkarna "missat" att elbilar har många fördelar över fossila diton och ligger efter i forskning och utveckling. Den största skillnaden, till de befintliga biltillverkarnas fördel, är att man inte byter bil var och vartannat år. Det tar alltså längre tid för allmänheten att se elbilarnas fördelar och då får de automatiskt mer tid på sig att "ställa om".
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Tesla utmanare hit och dit?

Inlägg av TeslaTissel »

ellerstrom skrev:
Mobilanalogin handlar väl inte om Tesla skulle vara Apple/iOS eller Google/Android, utan snarare om vad de befintliga tillverkarna sa om iPhone när den lanserades. De befintliga tillverkarna hånskrattade åt den relativt sett enkla och begränsade iPhonen eftersom den inte kunde allt som de befintliga "smarta" telefonerna kunde och att den inte hade ett fysiskt tangentbord. Vad de missade var att iPhone/iOS gjorde de viktigaste sakerna kunderna ville ha på ett mycket mer användarvänligt vis, och det omkullkastade hela branschen.

På samma vis har de befintliga biltillverkarna "missat" att elbilar har många fördelar över fossila diton och ligger efter i forskning och utveckling. Den största skillnaden, till de befintliga biltillverkarnas fördel, är att man inte byter bil var och vartannat år. Det tar alltså längre tid för allmänheten att se elbilarnas fördelar och då får de automatiskt mer tid på sig att "ställa om".
Det första stycket är helt rätt det andra kommer nog biltillverkarna få lite mer bekymmer med då utvecklingen nu är snabbare än någonsin.
En Nissan leverantör (Landrins bil) sade häromveckan att de upplever ett enormt intresse för Nissan Leaf. En artikel hävdade påståendet att det såldes en ny Leaf var 12 minut globalt.

Jag tror att poletten äntligen trillat ned hos allmänheten. Helt enkelt för att en elbil generellt är så otroligt mycket billigare i drift, med hemmaladdning kan man dessutom komma ännu lägre. Servicekostnader blir mycket lägre, färre komponenter och som i Teslas fall bättre helhets-tänk i produkten.
Skall bli intressant den närmaste tiden se vilka tillverkare som klarar trycket!
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare
Inlägg: 650
Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
Ort: Höllviken

Re: Tesla utmanare hit och dit?

Inlägg av ellerstrom »

Håller helt med om att det är/kommer att vara svårt för biltillverkarna att ställa om. Mitt andra stycke syftade mer på att omställningen inte kommer att gå lika fort som vid skiftet från "smartphone" till iOS/Android, så därför har biltillverkarna "mer" tid på sig att ändra inriktning än vad telefontillverkarna hade.

Jag skriver "mer" eftersom de visserligen har längre tid på sig i år och dagar räknat, men inte nödvändigtvis i deras produktlivscykel räknat. Nu är jag inte 100% insatt i biltillverkarens forskning och utvecklingsprocess, men att t.ex. ta fram en ny bottenplatta har man hört kan ta flera år (och kosta multum). Och jämför man produktlivscykeln mellan bilar och telefoner så pratar vi ju flera år mot varje år/vartannat år.

Men hursomhelst, det ska bli kul att följa och se vem som lyckas bäst!
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4179
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Tesla utmanare hit och dit?

Inlägg av nek0 »

TeslaTissel skrev:
ellerstrom skrev:
Mobilanalogin handlar väl inte om Tesla skulle vara Apple/iOS eller Google/Android, utan snarare om vad de befintliga tillverkarna sa om iPhone när den lanserades. De befintliga tillverkarna hånskrattade åt den relativt sett enkla och begränsade iPhonen eftersom den inte kunde allt som de befintliga "smarta" telefonerna kunde och att den inte hade ett fysiskt tangentbord. Vad de missade var att iPhone/iOS gjorde de viktigaste sakerna kunderna ville ha på ett mycket mer användarvänligt vis, och det omkullkastade hela branschen.

På samma vis har de befintliga biltillverkarna "missat" att elbilar har många fördelar över fossila diton och ligger efter i forskning och utveckling. Den största skillnaden, till de befintliga biltillverkarnas fördel, är att man inte byter bil var och vartannat år. Det tar alltså längre tid för allmänheten att se elbilarnas fördelar och då får de automatiskt mer tid på sig att "ställa om".
Det första stycket är helt rätt det andra kommer nog biltillverkarna få lite mer bekymmer med då utvecklingen nu är snabbare än någonsin.
En Nissan leverantör (Landrins bil) sade häromveckan att de upplever ett enormt intresse för Nissan Leaf. En artikel hävdade påståendet att det såldes en ny Leaf var 12 minut globalt.

Jag tror att poletten äntligen trillat ned hos allmänheten. Helt enkelt för att en elbil generellt är så otroligt mycket billigare i drift, med hemmaladdning kan man dessutom komma ännu lägre. Servicekostnader blir mycket lägre, färre komponenter och som i Teslas fall bättre helhets-tänk i produkten.
Skall bli intressant den närmaste tiden se vilka tillverkare som klarar trycket!
Hemmaladdningen är jätteproblem för många av oss och det här med servicekostnader vet jag inte vad du menar. Vad kostar service för en Leaf?
Min nuvarande bil kostar mig 3600 kr de första 3 åren eller 4500mil. Kan Leafen verkligen bli mycket billigare?
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tesla utmanare hit och dit?

Inlägg av Jerker »

nek0 skrev:
Vad kostar service för en Leaf?
Min nuvarande bil kostar mig 3600 kr de första 3 åren eller 4500mil. Kan Leafen verkligen bli mycket billigare?
Zoe är nog den med billigast service. Intervall 1 år eller 3000 mil kostar 1222:-/service. För mig, med 2500 mil/år, alltså 2444:- för 3 år eller 7500 mil. (Servicen år 3 behöver jag ju inte betala eftersom den ska lämnas tillbaka då.)
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Tesla utmanare hit och dit?

Inlägg av oscfor »

Jerker skrev:
nek0 skrev:
Vad kostar service för en Leaf?
Min nuvarande bil kostar mig 3600 kr de första 3 åren eller 4500mil. Kan Leafen verkligen bli mycket billigare?
Zoe är nog den med billigast service. Intervall 1 år eller 3000 mil kostar 1222:-/service. För mig, med 2500 mil/år, alltså 2444:- för 3 år eller 7500 mil. (Servicen år 3 behöver jag ju inte betala eftersom den ska lämnas tillbaka då.)
Fast vilken service å andra sidan. Hör i Göteborg ör den tydligen under all kritik. En god vän fick en skitig Partner som lånebil som tidigare använts av hantverkare och såg ut som f-n på både in och utsida...
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla utmanare hit och dit?

Inlägg av Bjelke »

Min Leaf har kostat typ 3000kr per gång dom två jag har hunnit med och då gör dom nästan ingenting :evil:
Dom prickade tom av punkter som jag kunde bevisa inte gjorts...
Men å andra sidan har jag inte behövt göra ett smack på den bilen, den går som en klocka :)
Över 8000 mil utan en krona till verkstaden...
Jag bytte nyligen 12V-batteriet, det är den enda hittills (det byter man enkelt själv på 10 minuter), inte lika enkelt
på Tesla däremot...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tesla utmanare hit och dit?

Inlägg av Jerker »

oscfor skrev:
Jerker skrev:
nek0 skrev:
Vad kostar service för en Leaf?
Min nuvarande bil kostar mig 3600 kr de första 3 åren eller 4500mil. Kan Leafen verkligen bli mycket billigare?
Zoe är nog den med billigast service. Intervall 1 år eller 3000 mil kostar 1222:-/service. För mig, med 2500 mil/år, alltså 2444:- för 3 år eller 7500 mil. (Servicen år 3 behöver jag ju inte betala eftersom den ska lämnas tillbaka då.)
Fast vilken service å andra sidan. Hör i Göteborg ör den tydligen under all kritik. En god vän fick en skitig Partner som lånebil som tidigare använts av hantverkare och såg ut som f-n på både in och utsida...
Men att de inte städar sina lånebilar har väl inget med servicen som verkstaden utför på den egna bilen att göra?
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tesla utmanare hit och dit?

Inlägg av Jerker »

Bjelke skrev:
Min Leaf har kostat typ 3000kr per gång dom två jag har hunnit med och då gör dom nästan ingenting :evil:
Dom prickade tom av punkter som jag kunde bevisa inte gjorts...
Men å andra sidan har jag inte behövt göra ett smack på den bilen, den går som en klocka :)
Över 8000 mil utan en krona till verkstaden...
Jag bytte nyligen 12V-batteriet, det är den enda hittills (det byter man enkelt själv på 10 minuter), inte lika enkelt
på Tesla däremot...
På Zoe så ska teknikern tydligen bara kontrollera att isoleringen på högspänningskablarna inte är skadade och byta ett kupéluftfilter. Teknikern sa själv att "det är ju nästan inget att göra på en elbilsservice".
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tesla utmanare hit och dit?

Inlägg av LarsL »

Fast vad gör de på en fossilservice? Öppnar oljepluggen, byter filter, stänger pluggen och fyller på olja. Roffar åt sig 5-6000kr.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tesla utmanare hit och dit?

Inlägg av Jerker »

LarsL skrev:
Fast vad gör de på en fossilservice? Öppnar oljepluggen, byter filter, stänger pluggen och fyller på olja. Roffar åt sig 5-6000kr.
Ja, och oljan de byter är handpumpad och sen trampad av jungfrur med nakna fötter en natt vid fullmåne. Kan inte finnas nån annan förklaring till varför den är så dyr.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla utmanare hit och dit?

Inlägg av Bjelke »

Jerker skrev:
Bjelke skrev:
Min Leaf har kostat typ 3000kr per gång dom två jag har hunnit med och då gör dom nästan ingenting :evil:
Dom prickade tom av punkter som jag kunde bevisa inte gjorts...
Men å andra sidan har jag inte behövt göra ett smack på den bilen, den går som en klocka :)
Över 8000 mil utan en krona till verkstaden...
Jag bytte nyligen 12V-batteriet, det är den enda hittills (det byter man enkelt själv på 10 minuter), inte lika enkelt
på Tesla däremot...
På Zoe så ska teknikern tydligen bara kontrollera att isoleringen på högspänningskablarna inte är skadade och byta ett kupéluftfilter. Teknikern sa själv att "det är ju nästan inget att göra på en elbilsservice".
Egentligen lika på Leaf men fejk-listan är ganska lång (men mest "titta på"-punkter)
Med tanke på vad dom faktiskt gör så borde priset vara ungefär lika...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla utmanare hit och dit?

Inlägg av Bjelke »

LarsL skrev:
Fast vad gör de på en fossilservice? Öppnar oljepluggen, byter filter, stänger pluggen och fyller på olja. Roffar åt sig 5-6000kr.
Och vid stoooor service byter dom stift oxo :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Tesla utmanare hit och dit?

Inlägg av evilirish »

nek0 skrev:
Hemmaladdningen är jätteproblem för många av oss och det här med servicekostnader vet jag inte vad du menar. Vad kostar service för en Leaf?
Min nuvarande bil kostar mig 3600 kr de första 3 åren eller 4500mil. Kan Leafen verkligen bli mycket billigare?
1500:- betalade jag för första servicen på min Leaf.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Tesla utmanare hit och dit?

Inlägg av bonath »

Har bokat service på Lille Lalle 20/3 som ingår i leasingen. Frågade om jag fick vara med och titta men det var uteslutet... :lol:
Tar 1½ timme sa hon som bokade. Vad gör dom på en Leaf i 1½ timme?? :geek:
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tesla utmanare hit och dit?

Inlägg av Jerker »

bonath skrev:
Har bokat service på Lille Lalle 20/3 som ingår i leasingen. Frågade om jag fick vara med och titta men det var uteslutet... :lol:
Tar 1½ timme sa hon som bokade. Vad gör dom på en Leaf i 1½ timme?? :geek:
Lär sig hur bilen fungerar.
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Tesla utmanare hit och dit?

Inlägg av vigge50 »

Jerker skrev:
bonath skrev:
Har bokat service på Lille Lalle 20/3 som ingår i leasingen. Frågade om jag fick vara med och titta men det var uteslutet... :lol:
Tar 1½ timme sa hon som bokade. Vad gör dom på en Leaf i 1½ timme?? :geek:
Lär sig hur bilen fungerar.
:lol:
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Tesla utmanare hit och dit?

Inlägg av evilirish »

Öööh, tror min tog en halvtimme. Är väl i runda slängar den tiden det tar att köra in, mäta bromsbelägg, fylla på spolarvätska, sparka på däcken och köra ut.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tesla utmanare hit och dit?

Inlägg av LarsL »

bonath skrev:
Har bokat service på Lille Lalle 20/3 som ingår i leasingen. Frågade om jag fick vara med och titta men det var uteslutet... :lol:
Tar 1½ timme sa hon som bokade. Vad gör dom på en Leaf i 1½ timme?? :geek:
Ja, egentligen så skulle man kräva att få vara med och se vad de faktiskt gör och hur lång tid det faktiskt tar. Rigga kamera? Tror faktiskt att någon gjorde det i UK och fångade mekaniker som pinkade i hinken som han sedan tvättade bilen med. Han, och inte mekanikern då, fick en ny bil av Nissan så videon ligger inte kvar på Youtube.

Edit: jag känner mig dock trygg för min bil var inte tvättad när jag fick tillbaka den.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla utmanare hit och dit?

Inlägg av Bjelke »

Jerker skrev:
bonath skrev:
Har bokat service på Lille Lalle 20/3 som ingår i leasingen. Frågade om jag fick vara med och titta men det var uteslutet... :lol:
Tar 1½ timme sa hon som bokade. Vad gör dom på en Leaf i 1½ timme?? :geek:
Lär sig hur bilen fungerar.
:lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Tesla utmanare hit och dit?

Inlägg av lator »

LarsL skrev:
bonath skrev:
Har bokat service på Lille Lalle 20/3 som ingår i leasingen. Frågade om jag fick vara med och titta men det var uteslutet... :lol:
Tar 1½ timme sa hon som bokade. Vad gör dom på en Leaf i 1½ timme?? :geek:
Ja, egentligen så skulle man kräva att få vara med och se vad de faktiskt gör och hur lång tid det faktiskt tar. Rigga kamera? Tror faktiskt att någon gjorde det i UK och fångade mekaniker som pinkade i hinken som han sedan tvättade bilen med. Han, och inte mekanikern då, fick en ny bil av Nissan så videon ligger inte kvar på Youtube.

Edit: jag känner mig dock trygg för min bil var inte tvättad när jag fick tillbaka den.
Dashcam aktiverad?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Skriv svar