Prisvärda solceller?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Prisvärda solceller?

Inlägg av Jeppe_E »

Tars skrev:
Jeppe_E skrev:
Tars skrev:
Kommer nytt nästa år....
Nä, alltså incitamentet är väl fram till slutet av 2019?

Det är tydligen bara 360 st som ansökt, men bara 60 st som faktiskt installerat och fått bidraget utbetalt. Frågan är ju mer om det kommer en 3-fas variant på PW.
Tänkte du batterierna?
De kommer från rekommendationsprogrammet.
Ja, Powerwall alltså. Men rent generellt, inte koppat till Tesla, så har det tydligen bara kommit in 360 ansökningar till hemmalagring och bara 60 som faktiskt installerat. Så det får man väl anse vara ett väldigt lågt intresse.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
iAkita
elbilist
Inlägg: 2530
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Prisvärda solceller?

Inlägg av iAkita »

chaffis75 skrev:
Låter lite mycket...
Om jag fattar de rätt så är de ett solarEdge system.
Jag installerade ett nyckel färdigt solar edge system med 33 paneler och optimerare på varje i våras. Betalade 145000 för 8.9KWp. Skulle gärna rekommendera min leverantör då jag anser de var duktiga och proffsiga men de finns i Skåne så de är väl tveksamt att de tar ett jobb i Luleå.
Jag håller precis på att ta in offerter och tycker det låter som ett jättebra pris. Dessutom befinner jag mig i skåne, så om du har lust att berätta vem som levererat så skulle jag vara tacksam!
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Prisvärda solceller?

Inlägg av Svenssons »

Jeppe_E skrev:
Tars skrev:
Kommer nytt nästa år....
Nä, alltså incitamentet är väl fram till slutet av 2019?

Det är tydligen bara 360 st som ansökt, men bara 60 st som faktiskt installerat och fått bidraget utbetalt. Frågan är ju mer om det kommer en 3-fas variant på PW.
Jag är en av dem, var nummer 2 i Kalmar län men kommer aldrig att nyttja detta bidrag. Finns i princip ingen nytta med det.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4878
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Prisvärda solceller?

Inlägg av chaffis75 »

iAkita skrev:
chaffis75 skrev:
Låter lite mycket...
Om jag fattar de rätt så är de ett solarEdge system.
Jag installerade ett nyckel färdigt solar edge system med 33 paneler och optimerare på varje i våras. Betalade 145000 för 8.9KWp. Skulle gärna rekommendera min leverantör då jag anser de var duktiga och proffsiga men de finns i Skåne så de är väl tveksamt att de tar ett jobb i Luleå.
Jag håller precis på att ta in offerter och tycker det låter som ett jättebra pris. Dessutom befinner jag mig i skåne, så om du har lust att berätta vem som levererat så skulle jag vara tacksam!
Vi använde svenskt byggmontage i Häljarp utanför Landskrona.
Hälsa från mig om ni kontaktar dem, de minns säkert Fredrik I Löddeköpinge.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Skriv svar