taliz skrev:Om nu ionity har den strategin som du påstår blir det ju katastrof för alla kunder. Om de bara bygger där det lönar sig kommer det dröja måååånga år innan man kan förlita sig på dem för långresor.
Förövrigt, om nu bygglov var problemet är det konstigt att ionity inte lyckas lösa det. Tesla borde rimligen haft samma problem, men de löste det. De byggde ett sammanhängande nät från start.
Jag föreslår att du läser igen för det är inte vad jag säger.
Varför måste nätet vara sammanhängande för att vara bra? Kolla på Teslas nät 2014 så ser du hur bra det såg ut då. Att bygga laddare där man kan så fort det går gör ju att man snabbare når fler personer.
Tror att han menar att Audi använde dumma grafer de snott från Twitter och trixat med så de var rätt vilseledande under NY motor show. Har dock inte sett någon marknadsföringskampanj med det men det kan ju säkert taliz länka till.mati skrev:Jag har aldrig sett att någon tillverkare, varken Audi eller andra, direkt jämför batterikapaciteten med Tesla. Om det var det du menar med "konkurrenterna". Att det görs på diverse forum och på yt betyder ju inte att det är tillverkaren själv som gör detta. Jämförande reklam eller marknadsföring är inte ens tillåtet i många länder.
Dessutom anger ju Tesla i själva verket inte längre vilken kapacitet deras batterier egentligen har, det är således ganska svårt att jämföra.