Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Ionitys laddnätverk

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Re: Ionitys laddnätverk

Inläggav macky » 26 jun 2019 18:47

I min app kan jag hitta dem på rätt plats. Fast när man zoomar ut på kartan i appen så klumpas de ihop. Ser tex ut som att Gbg har två men det är de som ligger typ i Varberg och en bit norr om Gbg. Men zoomar man in så finns de där på rätt ställe.
macky

Inläggav elbilist iAkita » 26 jun 2019 18:51

Walker skrev:
macky skrev:7st är klara och 4 byggs just nu i Sverige. Lättare att se här: https://ionity.eu/en/where-and-how.html

Lustigt.... inte någon på samma plats som i appen. Känns sådär stabilt. :lol:

Jag vet inte hur du gör, men för mig är de 7 färdigbyggda stationerna på samma plats i appen och på kartan. Om du väljer att lista stationerna i appen, istället för att använda kartfunktionen, så listar den bara stationer inom det avstånd du ställt in. Kanske där det går snett för dig.
iAkita
elbilist

Inläggav nek0 » 26 jun 2019 18:57

Walker skrev:Har tankar hem deras app och kollar stationslistan. Hittar då två (2) stationer i heeeeeeela landet.
En i Tranås och en i Tråvad :roll:

I Tranååååås finns det garanterat ingen Ionity station :)
Rv 31 är inte någon prio väg Vetlanda-Eksjö-Aneby-Tranås-Mjölby
"Ladda din elbil i Tranås

I Tranås kan du ladda din elbil på följande platser.

På parkeringen i korsningen Ågatan/Missionsgatan finns en snabbladdare där du kan ladda upp till 80 % på ungefär en halvtimme.

Semisnabbladdare finns på Parkhallens parkering, Gillesgatan 3, med plats för tre bilar och på taket finns solceller som förser stationen med el. Vid Tranås Resecentrum finns två platser, och vid Bredstorps Idrottsplats, Sportvägen 1, fyra platser.

I dessa laddare tar Tranås Energi betalt för laddningen via betalsystemet Park & Charge, antingen som registrerad kund med månadsfaktura eller, om du är tillfällig kund, med bankkort och din smartphone (mer information i länken under Relaterade sidor).

Vid Tranås energi finns två platser med långsamladdning tillgänliga utanför kontorstid. För att kunna ladda här behöver du låna en nyckel, som finns:
i receptionen på Tranås Energi (tfn 0140-692 00)
i Stadshusets reception (tfn 0140-681 00)
på Tranås Direkt, Storgatan 22 (tfn 0140-687 90)
nek0

Inläggav elbilist mati » 26 jun 2019 19:05

Walker skrev:
mati skrev:
Walker skrev:Har tankar hem deras app och kollar stationslistan. Hittar då två (2) stationer i heeeeeeela landet.

Den visar alla möjliga laddplatser, inte bara Ionitys egna. Troligen någon form av samarbete de har med vissa andra.
Ställ in ett filter som rensar bort alla AC-stolpar, då blir det färre. Väljer du dessutom bara laddare med minst 150kW försvinner alla utom Ionitysarna. Funkar dock bara på kartan, såvida du inte befinner dig i närheten av en laddare.
Sen kan du välja en laddplats och se status på den, starta laddning osv.
Inte att jag tycker att appen är direkt superbra eller så, men jag antar att den gör ungefär det den ska.

Nu tror jag att du missförstod mig, mati. - jag ställde mig frågan varför min app visar E N D A S T 2 st laddare i hela landet. Det tycker inte jag är för många - snarare tvärtom.

Nej, jag fattar. Det är likadant för mig när jag tittar i listan. En i Götene och en i Mariestad. Garanterat inga Ionity-stationer där inte. Grejen är att den bara listar kända laddplatser i din närhet, beroende på vilka inställningar du har gjort.
e-tron 55 quattro 2019
e-Golf 2018
Model S90D -16
Model SP85 -14
mati
elbilist

Inläggav Teslaägare Walker » 26 jun 2019 19:18

nek0 skrev:

På parkeringen i korsningen Ågatan/Missionsgatan finns en snabbladdare där du kan ladda upp till 80 % på ungefär en halvtimme.

Semisnabbladdare finns på Parkhallens parkering, Gillesgatan 3, med plats för tre bilar och på taket finns solceller som förser stationen med el. Vid Tranås Resecentrum finns två platser, och vid Bredstorps Idrottsplats, Sportvägen 1, fyra platser.

I dessa laddare tar Tranås Energi betalt för laddningen via betalsystemet Park & Charge, antingen som registrerad kund med månadsfaktura eller, om du är tillfällig kund, med bankkort och din smartphone (mer information i länken under Relaterade sidor).

Vid Tranås energi finns två platser med långsamladdning tillgänliga utanför kontorstid. För att kunna ladda här behöver du låna en nyckel, som finns:

Så här säger ionity-appen.
7337C47C-83A4-4378-AE79-2A38B9A91266.png

Jag ”tankar” iaf bara hemma och på SuC - minst krångel så....
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare

Referralkod: mikael83741

Inläggav elbilist mati » 26 jun 2019 19:31

Din mobil behöver laddning. Undrar vad som händer när du klickar på "ladda nu". :lol:
e-tron 55 quattro 2019
e-Golf 2018
Model S90D -16
Model SP85 -14
mati
elbilist

Inläggav nek0 » 26 jun 2019 19:39

Walker skrev:
nek0 skrev:

Så här säger ionity-appen.
7337C47C-83A4-4378-AE79-2A38B9A91266.png

Jag ”tankar” iaf bara hemma och på SuC - minst krångel så....

På den adressen ligger Skobes bil och Tanka och absolut ingen Ionity laddare
nek0

Inläggav nek0 » 26 jun 2019 19:48

Walker så här ser den ut :)
https://goo.gl/maps/6mhMmMU3vx8ojtUEA
Tranås Ågatan 34 laddaren .
Snabbladdningsstation Tranås Energi
nek0

Inläggav Teslaägare Walker » 27 jun 2019 05:29

nek0 skrev:Walker så här ser den ut :)
https://goo.gl/maps/6mhMmMU3vx8ojtUEA
Tranås Ågatan 34 laddaren .
Snabbladdningsstation Tranås Energi

Men det är ju det jag säger...
Ionityappen suger.... fett!
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare

Referralkod: mikael83741

Inläggav Teslaägare bullen » 27 jun 2019 12:18

Kanske en vanlig syn framöver. 10 Tesla o 4 Ionity mitt emot varandra på Aire de Baie de SommeBild
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Övrigt