Ionitys laddnätverk

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

macky
Inlägg: 938
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av macky »

I min app kan jag hitta dem på rätt plats. Fast när man zoomar ut på kartan i appen så klumpas de ihop. Ser tex ut som att Gbg har två men det är de som ligger typ i Varberg och en bit norr om Gbg. Men zoomar man in så finns de där på rätt ställe.
iAkita
elbilist
Inlägg: 2530
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av iAkita »

Walker skrev:
macky skrev:
7st är klara och 4 byggs just nu i Sverige. Lättare att se här: https://ionity.eu/en/where-and-how.html
Lustigt.... inte någon på samma plats som i appen. Känns sådär stabilt. :lol:
Jag vet inte hur du gör, men för mig är de 7 färdigbyggda stationerna på samma plats i appen och på kartan. Om du väljer att lista stationerna i appen, istället för att använda kartfunktionen, så listar den bara stationer inom det avstånd du ställt in. Kanske där det går snett för dig.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4179
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av nek0 »

Walker skrev:
Har tankar hem deras app och kollar stationslistan. Hittar då två (2) stationer i heeeeeeela landet.
En i Tranås och en i Tråvad :roll:
I Tranååååås finns det garanterat ingen Ionity station :)
Rv 31 är inte någon prio väg Vetlanda-Eksjö-Aneby-Tranås-Mjölby
"Ladda din elbil i Tranås

I Tranås kan du ladda din elbil på följande platser.

På parkeringen i korsningen Ågatan/Missionsgatan finns en snabbladdare där du kan ladda upp till 80 % på ungefär en halvtimme.

Semisnabbladdare finns på Parkhallens parkering, Gillesgatan 3, med plats för tre bilar och på taket finns solceller som förser stationen med el. Vid Tranås Resecentrum finns två platser, och vid Bredstorps Idrottsplats, Sportvägen 1, fyra platser.

I dessa laddare tar Tranås Energi betalt för laddningen via betalsystemet Park & Charge, antingen som registrerad kund med månadsfaktura eller, om du är tillfällig kund, med bankkort och din smartphone (mer information i länken under Relaterade sidor).

Vid Tranås energi finns två platser med långsamladdning tillgänliga utanför kontorstid. För att kunna ladda här behöver du låna en nyckel, som finns:
i receptionen på Tranås Energi (tfn 0140-692 00)
i Stadshusets reception (tfn 0140-681 00)
på Tranås Direkt, Storgatan 22 (tfn 0140-687 90)
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av mati »

Walker skrev:
mati skrev:
Walker skrev:
Har tankar hem deras app och kollar stationslistan. Hittar då två (2) stationer i heeeeeeela landet.
En i Tranås och en i Tråvad :roll:
Den visar alla möjliga laddplatser, inte bara Ionitys egna. Troligen någon form av samarbete de har med vissa andra.
Ställ in ett filter som rensar bort alla AC-stolpar, då blir det färre. Väljer du dessutom bara laddare med minst 150kW försvinner alla utom Ionitysarna. Funkar dock bara på kartan, såvida du inte befinner dig i närheten av en laddare.
Sen kan du välja en laddplats och se status på den, starta laddning osv.
Inte att jag tycker att appen är direkt superbra eller så, men jag antar att den gör ungefär det den ska.
Nu tror jag att du missförstod mig, mati. - jag ställde mig frågan varför min app visar E N D A S T 2 st laddare i hela landet. Det tycker inte jag är för många - snarare tvärtom.
Nej, jag fattar. Det är likadant för mig när jag tittar i listan. En i Götene och en i Mariestad. Garanterat inga Ionity-stationer där inte. Grejen är att den bara listar kända laddplatser i din närhet, beroende på vilka inställningar du har gjort.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Walker »

nek0 skrev:
Walker skrev:
Har tankar hem deras app och kollar stationslistan. Hittar då två (2) stationer i heeeeeeela landet.
En i Tranås och en i Tråvad :roll:
I Tranååååås finns det garanterat ingen Ionity station :)
Rv 31 är inte någon prio väg Vetlanda-Eksjö-Aneby-Tranås-Mjölby
"Ladda din elbil i Tranås

I Tranås kan du ladda din elbil på följande platser.

På parkeringen i korsningen Ågatan/Missionsgatan finns en snabbladdare där du kan ladda upp till 80 % på ungefär en halvtimme.

Semisnabbladdare finns på Parkhallens parkering, Gillesgatan 3, med plats för tre bilar och på taket finns solceller som förser stationen med el. Vid Tranås Resecentrum finns två platser, och vid Bredstorps Idrottsplats, Sportvägen 1, fyra platser.

I dessa laddare tar Tranås Energi betalt för laddningen via betalsystemet Park & Charge, antingen som registrerad kund med månadsfaktura eller, om du är tillfällig kund, med bankkort och din smartphone (mer information i länken under Relaterade sidor).

Vid Tranås energi finns två platser med långsamladdning tillgänliga utanför kontorstid. För att kunna ladda här behöver du låna en nyckel, som finns:
i receptionen på Tranås Energi (tfn 0140-692 00)
i Stadshusets reception (tfn 0140-681 00)
på Tranås Direkt, Storgatan 22 (tfn 0140-687 90)
Så här säger ionity-appen.
7337C47C-83A4-4378-AE79-2A38B9A91266.png
Jag ”tankar” iaf bara hemma och på SuC - minst krångel så....
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av mati »

Din mobil behöver laddning. Undrar vad som händer när du klickar på "ladda nu". :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4179
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av nek0 »

Walker skrev:
nek0 skrev:
Walker skrev:
Har tankar hem deras app och kollar stationslistan. Hittar då två (2) stationer i heeeeeeela landet.
En i Tranås och en i Tråvad :roll:
I Tranååååås finns det garanterat ingen Ionity station :)
Rv 31 är inte någon prio väg Vetlanda-Eksjö-Aneby-Tranås-Mjölby
"Ladda din elbil i Tranås

I Tranås kan du ladda din elbil på följande platser.

På parkeringen i korsningen Ågatan/Missionsgatan finns en snabbladdare där du kan ladda upp till 80 % på ungefär en halvtimme.

Semisnabbladdare finns på Parkhallens parkering, Gillesgatan 3, med plats för tre bilar och på taket finns solceller som förser stationen med el. Vid Tranås Resecentrum finns två platser, och vid Bredstorps Idrottsplats, Sportvägen 1, fyra platser.

I dessa laddare tar Tranås Energi betalt för laddningen via betalsystemet Park & Charge, antingen som registrerad kund med månadsfaktura eller, om du är tillfällig kund, med bankkort och din smartphone (mer information i länken under Relaterade sidor).

Vid Tranås energi finns två platser med långsamladdning tillgänliga utanför kontorstid. För att kunna ladda här behöver du låna en nyckel, som finns:
i receptionen på Tranås Energi (tfn 0140-692 00)
i Stadshusets reception (tfn 0140-681 00)
på Tranås Direkt, Storgatan 22 (tfn 0140-687 90)
Så här säger ionity-appen.
7337C47C-83A4-4378-AE79-2A38B9A91266.png
Jag ”tankar” iaf bara hemma och på SuC - minst krångel så....
På den adressen ligger Skobes bil och Tanka och absolut ingen Ionity laddare
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4179
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av nek0 »

Walker så här ser den ut :)
https://goo.gl/maps/6mhMmMU3vx8ojtUEA
Tranås Ågatan 34 laddaren .
Snabbladdningsstation Tranås Energi
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Walker »

nek0 skrev:
Walker så här ser den ut :)
https://goo.gl/maps/6mhMmMU3vx8ojtUEA
Tranås Ågatan 34 laddaren .
Snabbladdningsstation Tranås Energi
Men det är ju det jag säger...
Ionityappen suger.... fett!
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av bullen »

Kanske en vanlig syn framöver. 10 Tesla o 4 Ionity mitt emot varandra på Aire de Baie de SommeBild
Användarvisningsbild
Akerstrom
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 10 feb 2019 15:42

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Akerstrom »

Jag ville prova Ionity och skippade Ödeshög SuC för att testa snabbare laddning i Mantorp (Ionity). Det började bra med 193 kW så jag gick in och beställde mat. Lagom till maten stod på bordet avbröts laddningen så jag fick gå ut och starta om den, vilket krävde ny betalning. Hastigheten föll snabbt så att ladda kostade mycket mer än SuC, tog längre tid och var struligt. Ingen vidare bra upplevelse, även om det förstås är bra med fler möjligheter.

Hursomhelst, nu har jag testat och håller mig till SuC fortsättningsvis, där funkar det bra och går hyggligt snabbt. :)
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7068
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av fth »

Akerstrom skrev:
Hursomhelst, nu har jag testat och håller mig till SuC fortsättningsvis, där funkar det bra och går hyggligt snabbt. :)
Det är ju märkligt hur dom vågar sabba sitt varumärke på det här sättet.

Man har ju hört otaliga berättelser nu om problem på Ionity, laddning som inte öht startar, dubbla debiteringar, avbrutna laddningar efter 10 minuter etc, det är säkert massor av helt problemfria laddbesök som man inte hör talas om, men förtroendet hos mig är iaf på noll, jag skulle aldrig våga förlita mig på ett Ionity-stopp på en långresa om/när jag får min CCS-ombyggnad.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
macky
Inlägg: 938
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av macky »

Så bra, då blir det färre teslor som blockerar laddarna ;) . Jag följer ju mest e-tron på tyska forum och youtube och hur den verkar funka och visst har ngn fått sin laddning avbruten på ionity. Men som helhet verkar det funka bra. Lite barnsjukdomar får man ju räkna med så jag är inte orolig för framtiden. Inte alltid laddarens fel att laddningen inte funkar. Att varumärket skulle vara förstört är ju nonsens. Isf skulle ju tesla redan vara i konkurs beaktat alla barnsjukdomar som funnits.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5515
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Gustafsson »

macky skrev:
Så bra, då blir det färre teslor som blockerar laddarna ;) . Jag följer ju mest e-tron på tyska forum och youtube och hur den verkar funka och visst har ngn fått sin laddning avbruten på ionity. Men som helhet verkar det funka bra. Lite barnsjukdomar får man ju räkna med så jag är inte orolig för framtiden. Inte alltid laddarens fel att laddningen inte funkar. Att varumärket skulle vara förstört är ju nonsens. Isf skulle ju tesla redan vara i konkurs beaktat alla barnsjukdomar som funnits.
Det är väl bara bra att laddarna används. Så länge det finns en ledig kabel kan man ju inte prata om blockerade laddare. Det är ju dessutom så att det är bara om många laddar som det byggs fler. Tror Ionity blir ett bra komplement till SuC även för Tesla. Fast det gäller förstås att Ionity inte blir ett nytt Fortum med undermåliga laddare som ofta inte fungerar.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
macky
Inlägg: 938
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av macky »

Skrivet med viss ironi som en reaktion på lite tillspetsade slutsatser om hur dåliga Ionity är ;) . Vore ju toppen om Tesla kunde öppna upp sina laddare också.
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare
Inlägg: 999
Blev medlem: 05 nov 2015 21:54
Ort: Frufällan

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Foluke »

macky skrev:
Skrivet med viss ironi som en reaktion på lite tillspetsade slutsatser om hur dåliga Ionity är ;) . Vore ju toppen om Tesla kunde öppna upp sina laddare också.
Vidöppna för alla Teslor!
Model S P85D,
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5297
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Nicke Nyfiken »

macky skrev:
Så bra, då blir det färre teslor som blockerar laddarna ;)
macky skrev:
Vore ju toppen om Tesla kunde öppna upp sina laddare också.
Är du riktigt frisk?

macky skrev:
Lite barnsjukdomar får man ju räkna med så jag är inte orolig för framtiden. Inte alltid laddarens fel att laddningen inte funkar. Att varumärket skulle vara förstört är ju nonsens. Isf skulle ju tesla redan vara i konkurs beaktat alla barnsjukdomar som funnits.
Barnsjukdomar på en laddstolpe... kom igen! Hur svårt kan det vara?

Jag har aldrig hört talas om att någon haft problem med Teslas laddstolpar, så de verkar vara ljusår före Ionity i utvecklingen. Och då är det bara en liten sidoverksamhet hos Tesla, inte huvudverksamheten som hos Ionity. :oops:
Model Y P
Model S P
Model S P
Muhlegg
elbilist
Inlägg: 211
Blev medlem: 01 okt 2018 22:01

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Muhlegg »

Nicke Nyfiken skrev:
macky skrev:
Så bra, då blir det färre teslor som blockerar laddarna ;)
macky skrev:
Vore ju toppen om Tesla kunde öppna upp sina laddare också.
Är du riktigt frisk?


Det vore ju toppen för alla som har eller funderar på att köpa en elbil som inte är tillverkad av Tesla. Bra att Ionity är öppet för alla tycker jag men laddnätverket var för mig största fördelen med Tesla när jag jämförde elbilar så jag förstår att de inte vill hjälpa andra elbilister.
macky skrev:
Lite barnsjukdomar får man ju räkna med så jag är inte orolig för framtiden. Inte alltid laddarens fel att laddningen inte funkar. Att varumärket skulle vara förstört är ju nonsens. Isf skulle ju tesla redan vara i konkurs beaktat alla barnsjukdomar som funnits.
Barnsjukdomar på en laddstolpe... kom igen! Hur svårt kan det vara?

Jag har aldrig hört talas om att någon haft problem med Teslas laddstolpar, så de verkar vara ljusår före Ionity i utvecklingen. Och då är det bara en liten sidoverksamhet hos Tesla, inte huvudverksamheten som hos Ionity. :oops:[/quote]

Ja, det konstigt att det är så mycket strul med CCS (inte bara hos Ionity). Det såklart lättare om man bygger ett system som bara är till för bilar som man själv har byggt istället för ett öppet system men det är fortfarande svårt att förstå hur det kan vara så mycket strul.
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Geni87 »

Nicke Nyfiken skrev:
macky skrev:
Så bra, då blir det färre teslor som blockerar laddarna ;)
macky skrev:
Vore ju toppen om Tesla kunde öppna upp sina laddare också.
Är du riktigt frisk?

macky skrev:
Lite barnsjukdomar får man ju räkna med så jag är inte orolig för framtiden. Inte alltid laddarens fel att laddningen inte funkar. Att varumärket skulle vara förstört är ju nonsens. Isf skulle ju tesla redan vara i konkurs beaktat alla barnsjukdomar som funnits.
Barnsjukdomar på en laddstolpe... kom igen! Hur svårt kan det vara?

Jag har aldrig hört talas om att någon haft problem med Teslas laddstolpar, så de verkar vara ljusår före Ionity i utvecklingen. Och då är det bara en liten sidoverksamhet hos Tesla, inte huvudverksamheten som hos Ionity. :oops:
Ionity sätter ju upp hårdvara från flera olika leverantörer, som dessutom ska klara av att ladda bilar från många olika tillverkare. Självklart blir det lite mer komplext då. :) När laddningen avbryts så är det ju antingen laddstationen som bedömer att något är tokigt med bilen, eller tvärt om. Svårt att avgöra för oss. Det krävs nog lite intrimning och justering av parametrar. Är dock rätt övertygad om att det kommer funka bättre och bättre på fler och fler bilar.

Med det sagt så är det ju oacceptabelt om det nu strular ofta, vilket jag inte riktigt kan avgöra om det gör. Man läser ju oftast om de som har negativa upplevelser och inte om alla dem det funkar för. Helt klart har iaf Ionity lite att jobba på, det ska ju alltid funka.
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
default
Teslaägare
Inlägg: 217
Blev medlem: 05 mar 2019 19:25

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av default »

Jag kan flika in att när jag fick en dubbeldragning på Ionity p.g.a strul så försvann den ena dragningen efter ett par dagar. Jag mailade visserligen in till deras kundservice men har inte fått något svar så jag tror det gick automatisk och inte var beroende av mitt mail
Användarvisningsbild
Mr S
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 29 jul 2018 14:45

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Mr S »

Jag är på resa genom Europa med e-tron och är nu i Italien, har laddat på massor Ionity utan ett enda problem.
Tesla Model Y Long Range
Trina Solar / SolarEdge - 8,26 kW Solcellsanläggning
macky
Inlägg: 938
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av macky »

Nicke Nyfiken skrev:
macky skrev:
Så bra, då blir det färre teslor som blockerar laddarna ;)
macky skrev:
Vore ju toppen om Tesla kunde öppna upp sina laddare också.
Är du riktigt frisk?

macky skrev:
Lite barnsjukdomar får man ju räkna med så jag är inte orolig för framtiden. Inte alltid laddarens fel att laddningen inte funkar. Att varumärket skulle vara förstört är ju nonsens. Isf skulle ju tesla redan vara i konkurs beaktat alla barnsjukdomar som funnits.
Barnsjukdomar på en laddstolpe... kom igen! Hur svårt kan det vara?

Jag har aldrig hört talas om att någon haft problem med Teslas laddstolpar, så de verkar vara ljusår före Ionity i utvecklingen. Och då är det bara en liten sidoverksamhet hos Tesla, inte huvudverksamheten som hos Ionity. :oops:
Nicke Nyfiken skrev:
macky skrev:
Så bra, då blir det färre teslor som blockerar laddarna ;)
macky skrev:
Vore ju toppen om Tesla kunde öppna upp sina laddare också.
Är du riktigt frisk?

macky skrev:
Lite barnsjukdomar får man ju räkna med så jag är inte orolig för framtiden. Inte alltid laddarens fel att laddningen inte funkar. Att varumärket skulle vara förstört är ju nonsens. Isf skulle ju tesla redan vara i konkurs beaktat alla barnsjukdomar som funnits.
Barnsjukdomar på en laddstolpe... kom igen! Hur svårt kan det vara?

Jag har aldrig hört talas om att någon haft problem med Teslas laddstolpar, så de verkar vara ljusår före Ionity i utvecklingen. Och då är det bara en liten sidoverksamhet hos Tesla, inte huvudverksamheten som hos Ionity. :oops:
Varför skulle jag inte vara frisk? Är du? Det jag skriver är att bara för att ngn har lite problem på Ionity betyder det inte att varumärket är förstört som ngn hävdade. Min analogi var att Tesla haft allsköns barnsjukdomar utan att varumärket verkar vara förstört. Ingen aning om hur SuC betedde sig när de var nya. Kanske ngn annan kan berätta. Som jag även påpekade är det inte alltid laddarens fel att laddningen inte funkar. För e-tron verkar det tex som att kontakten på vissa bilar gör att laddkabeln inte låses fast om man inte trycker lite uppåt också. Typisk barnsjukdom.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7068
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av fth »

macky skrev:
Så bra, då blir det färre teslor som blockerar laddarna ;) . Jag följer ju mest e-tron på tyska forum och youtube och hur den verkar funka och visst har ngn fått sin laddning avbruten på ionity. Men som helhet verkar det funka bra. Lite barnsjukdomar får man ju räkna med så jag är inte orolig för framtiden. Inte alltid laddarens fel att laddningen inte funkar. Att varumärket skulle vara förstört är ju nonsens. Isf skulle ju tesla redan vara i konkurs beaktat alla barnsjukdomar som funnits.
Missförstå mig rätt, jag tycker det är toppen att det byggs fler snabbladdare, men med alla de problem som rapporterats med Ionity så skulle iaf jag aldrig komma på tanken att sätta mig i situationen att vara beroende av en Ionity-station för att ta mig vidare på en långresa.

För mig, och säkert många andra, är därför varumärket "förstört" för närvarande. Det är säkert så att för dom flesta bara funkar det, men det får man ju sällan höra talas om, goda nyheter sprids inte lika snabbt som dåliga. Det är därför jag är så förvånad att Ionity uppenbarligen inte har testat sin hård- och mjukvara tillräckligt och rullar ut en halvfärdig produkt.

Jag var ju inte med i början av SuC-utrullningen, det kanske var lika mycket barnsjukdomar då, men för mig har SuC aldrig någonsin krånglat. Det gör att jag aldrig behöver oroa mig för att inte kunna ta mig dit jag ska. Så tror jag det måste fungera för att även "icke-nördar" skall acceptera övergången till elbilar.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
macky
Inlägg: 938
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av macky »

fth skrev:
macky skrev:
Så bra, då blir det färre teslor som blockerar laddarna ;) . Jag följer ju mest e-tron på tyska forum och youtube och hur den verkar funka och visst har ngn fått sin laddning avbruten på ionity. Men som helhet verkar det funka bra. Lite barnsjukdomar får man ju räkna med så jag är inte orolig för framtiden. Inte alltid laddarens fel att laddningen inte funkar. Att varumärket skulle vara förstört är ju nonsens. Isf skulle ju tesla redan vara i konkurs beaktat alla barnsjukdomar som funnits.
Missförstå mig rätt, jag tycker det är toppen att det byggs fler snabbladdare, men med alla de problem som rapporterats med Ionity så skulle iaf jag aldrig komma på tanken att sätta mig i situationen att vara beroende av en Ionity-station för att ta mig vidare på en långresa.

För mig, och säkert många andra, är därför varumärket "förstört" för närvarande. Det är säkert så att för dom flesta bara funkar det, men det får man ju sällan höra talas om, goda nyheter sprids inte lika snabbt som dåliga. Det är därför jag är så förvånad att Ionity uppenbarligen inte har testat sin hård- och mjukvara tillräckligt och rullar ut en halvfärdig produkt.

Jag var ju inte med i början av SuC-utrullningen, det kanske var lika mycket barnsjukdomar då, men för mig har SuC aldrig någonsin krånglat. Det gör att jag aldrig behöver oroa mig för att inte kunna ta mig dit jag ska. Så tror jag det måste fungera för att även "icke-nördar" skall acceptera övergången till elbilar.

/fth
Ok, jag förstår. Har än så länge ingen egen erfarenhet men som sagt samlat så mycket info jag hittat senaste månaderna. Får väl återkomma i frågan i höst när jag har bilen och har testat en del. E-tron verkar iaf komma bra överens med Ionity på senare tid.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5297
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Nicke Nyfiken »

macky skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
macky skrev:
Så bra, då blir det färre teslor som blockerar laddarna ;)
macky skrev:
Vore ju toppen om Tesla kunde öppna upp sina laddare också.
Är du riktigt frisk?
Varför skulle jag inte vara frisk? Är du?
Jag tänkte skriva nykter men skrev fel. :lol:

Om du upplever det som ett problem att det står Teslor vid laddstolparna, så skulle det för dig knappast vara så toppen som du tror, att ladda på Teslas laddare... ;)
Model Y P
Model S P
Model S P
Skriv svar