Sida 9 av 246

Re: Ionitys laddnätverk

Postat: 03 okt 2018 21:20
av mati
11 live, 20 building

Re: Ionitys laddnätverk

Postat: 05 okt 2018 18:10
av mati
12 live, 20 building

Re: Ionitys laddnätverk

Postat: 05 okt 2018 18:12
av Bjelke
Bara enstaka dagar mellan varje som tas i drift nu ju :)

Re: Ionitys laddnätverk

Postat: 05 okt 2018 18:15
av mati
Bjelke skrev:
Bara enstaka dagar mellan varje som tas i drift nu ju :)
Ja, det tar fart. De tror ju att det blir tresiffrigt vid årsskiftet. Fortsätter de i den takten kan det faktiskt vara realistiskt.

Re: Ionitys laddnätverk

Postat: 05 okt 2018 21:09
av HelectriC
Den här tråden är ju den viktigaste för alla som funderar på långdistanselbilar utanför Tesla. Många beslut hänger ihop med hur fort och i vilken omfattning Ionity växer.

Re: Ionitys laddnätverk

Postat: 05 okt 2018 21:59
av Svenssons
HelectriC skrev:
Den här tråden är ju den viktigaste för alla som funderar på långdistanselbilar utanför Tesla. Många beslut hänger ihop med hur fort och i vilken omfattning Ionity växer.
Bilar som t.ex. Jaguar I-Pace, Hyundai Kona EV, VW I.D., Byton, Audi eTron, BMW iX3, Kia Niro Electric, DS3 Crossback och kanske även av intresse för Model 3 menar du?

Jag vet var man kan se kompletta listan på elbilar som går att beställa eller ställa sig på kö för! ;)

Re: Ionitys laddnätverk

Postat: 05 okt 2018 22:04
av TeslaTissel
Svenssons skrev:
HelectriC skrev:
Den här tråden är ju den viktigaste för alla som funderar på långdistanselbilar utanför Tesla. Många beslut hänger ihop med hur fort och i vilken omfattning Ionity växer.
Bilar som t.ex. Jaguar I-Pace, Hyundai Kona EV, VW I.D., Byton, Audi eTron, BMW iX3, Kia Niro Electric, DS3 Crossback och kanske även av intresse för Model 3 menar du?

Jag vet var man kan se kompletta listan på elbilar som går att beställa eller ställa sig på kö för! ;)
Hur menar du?

Wikipedia? Länk: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_e ... _available

Hepp!

Re: Ionitys laddnätverk

Postat: 05 okt 2018 22:11
av TiborBlomhall
Det är kanske mer intressant vilka elbilar Ionity inte är bra nyhet för.

Som tex Nissan Leaf...

Re: Ionitys laddnätverk

Postat: 05 okt 2018 22:30
av Svenssons
TeslaTissel skrev:

Hur menar du?

Wikipedia? Länk: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_e ... _available

Hepp!
Jag tänkte på en mycket närmare källa.... Jag glömde dock nämna eGolfen...
HelectriC.png

Re: Ionitys laddnätverk

Postat: 05 okt 2018 23:42
av TeslaTissel
Svenssons skrev:
TeslaTissel skrev:

Hur menar du?

Wikipedia? Länk: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_e ... _available

Hepp!
Jag tänkte på en mycket närmare källa.... Jag glömde dock nämna eGolfen...
HelectriC.png

Nu förstår jag bättre, ibland missar man att kolla tidigare inlägg, vilket är lite tokigt, men vi får nog dras med det.
Uppfattade det fanns en annan lista.

Letar på några tyska artiklar. Sedan dags för sängen.

Re: Ionitys laddnätverk

Postat: 06 okt 2018 09:10
av Bjelke
Svenssons skrev:
HelectriC skrev:
Den här tråden är ju den viktigaste för alla som funderar på långdistanselbilar utanför Tesla. Många beslut hänger ihop med hur fort och i vilken omfattning Ionity växer.
Bilar som t.ex. Jaguar I-Pace, Hyundai Kona EV, VW I.D., Byton, Audi eTron, BMW iX3, Kia Niro Electric, DS3 Crossback och kanske även av intresse för Model 3 menar du?

Jag vet var man kan se kompletta listan på elbilar som går att beställa eller ställa sig på kö för! ;)
:lol: sant...

Re: Ionitys laddnätverk

Postat: 08 okt 2018 12:23
av mati
12 live, 23 building

Re: Ionitys laddnätverk

Postat: 08 okt 2018 12:31
av mati
12 live, 24 building :lol:

Re: Ionitys laddnätverk

Postat: 08 okt 2018 12:42
av Verdi
mati skrev:
12 live, 24 building :lol:

Går nog undan. Undrar när de börjar bygga den första i Sverige?

Re: Ionitys laddnätverk

Postat: 08 okt 2018 12:56
av mati
Verdi skrev:
mati skrev:
12 live, 24 building :lol:

Går nog undan. Undrar när de börjar bygga den första i Sverige?
Japp. Den sista som kom typ 8 minuter efter den näst sista poppade upp i norra Danmark. Det verkar som att de lägger ett stråk för norrbaggarna. Det borde ju rimligen dyka upp några stycken utmed E6:an snart.

Re: Ionitys laddnätverk

Postat: 08 okt 2018 13:08
av Verdi
mati skrev:
Verdi skrev:
mati skrev:
12 live, 24 building :lol:

Går nog undan. Undrar när de börjar bygga den första i Sverige?
Japp. Den sista som kom typ 8 minuter efter den näst sista poppade upp i norra Danmark. Det verkar som att de lägger ett stråk för norrbaggarna. Det borde ju rimligen dyka upp några stycken utmed E6:an snart.
https://ionity.eu/en/where-and-how.html

Får det till 10 live, 21 building enligt kartan. Eller finns det en annan lista?

Re: Ionitys laddnätverk

Postat: 08 okt 2018 13:16
av vigge50
Verdi skrev:
mati skrev:
Verdi skrev:
mati skrev:
12 live, 24 building :lol:

Går nog undan. Undrar när de börjar bygga den första i Sverige?
Japp. Den sista som kom typ 8 minuter efter den näst sista poppade upp i norra Danmark. Det verkar som att de lägger ett stråk för norrbaggarna. Det borde ju rimligen dyka upp några stycken utmed E6:an snart.
https://ionity.eu/en/where-and-how.html

Får det till 10 live, 21 building enligt kartan. Eller finns det en annan lista?
Förstasidan :)

https://ionity.eu/en

Re: Ionitys laddnätverk

Postat: 08 okt 2018 14:11
av mati
Verdi skrev:
mati skrev:
Verdi skrev:
mati skrev:
12 live, 24 building :lol:

Går nog undan. Undrar när de börjar bygga den första i Sverige?
Japp. Den sista som kom typ 8 minuter efter den näst sista poppade upp i norra Danmark. Det verkar som att de lägger ett stråk för norrbaggarna. Det borde ju rimligen dyka upp några stycken utmed E6:an snart.
https://ionity.eu/en/where-and-how.html

Får det till 10 live, 21 building enligt kartan. Eller finns det en annan lista?
När man zoomar in så ser man att vissa stationer är två pluppar. En på varje sida motorvägen.

Re: Ionitys laddnätverk

Postat: 08 okt 2018 14:43
av Henrik Torphammar
mati skrev:
Det verkar som att de lägger ett stråk för norrbaggarna. Det borde ju rimligen dyka upp några stycken utmed E6:an snart.
Det kommer nog ta tid innan det blir 150kW laddare där det idag inte finns 50kW. Som det ser ut idag och närtid, säg 2-3år så vinner man ju väldigt lite på att det kommer ett nätverk till på samma platser där det redan finns 50kW.

Re: Ionitys laddnätverk

Postat: 08 okt 2018 14:45
av Verdi
Henrik Torphammar skrev:
mati skrev:
Det verkar som att de lägger ett stråk för norrbaggarna. Det borde ju rimligen dyka upp några stycken utmed E6:an snart.
Det kommer nog ta tid innan det blir 150kW laddare där det idag inte finns 50kW. Som det ser ut idag och närtid, säg 2-3år så vinner man ju väldigt lite på att det kommer ett nätverk till på samma platser där det redan finns 50kW.
Tvärtom. Man vinner väldigt mycket. Både tid och säkerhet.

Re: Ionitys laddnätverk

Postat: 08 okt 2018 15:49
av mati
Henrik Torphammar skrev:
mati skrev:
Det verkar som att de lägger ett stråk för norrbaggarna. Det borde ju rimligen dyka upp några stycken utmed E6:an snart.
Det kommer nog ta tid innan det blir 150kW laddare där det idag inte finns 50kW. Som det ser ut idag och närtid, säg 2-3år så vinner man ju väldigt lite på att det kommer ett nätverk till på samma platser där det redan finns 50kW.
Fast Ionity bygger sina laddare inte av humanitära skäl. De vill tjäna pengar. Om de sätter ett gäng 150kW-laddare bredvid en ensam slö 50-kilowattare med krånglig betallösning så kommer folk naturligtvis välja Ionitys laddare, framförallt om de har en bil som kan utnyttja effekten. Och det är ju meningen att dessa bilar blir fler nu.

Re: Ionitys laddnätverk

Postat: 08 okt 2018 19:02
av Bjelke
mati skrev:
Henrik Torphammar skrev:
mati skrev:
Det verkar som att de lägger ett stråk för norrbaggarna. Det borde ju rimligen dyka upp några stycken utmed E6:an snart.
Det kommer nog ta tid innan det blir 150kW laddare där det idag inte finns 50kW. Som det ser ut idag och närtid, säg 2-3år så vinner man ju väldigt lite på att det kommer ett nätverk till på samma platser där det redan finns 50kW.
Fast Ionity bygger sina laddare inte av humanitära skäl. De vill tjäna pengar. Om de sätter ett gäng 150kW-laddare bredvid en ensam slö 50-kilowattare med krånglig betallösning så kommer folk naturligtvis välja Ionitys laddare, framförallt om de har en bil som kan utnyttja effekten. Och det är ju meningen att dessa bilar blir fler nu.
Ja i det läget blir ju 50kW-stolpen backup utifall 150-varianten är upptagen/trasig (om man nu har en bil för
högre effekt som sagt).

Re: Ionitys laddnätverk

Postat: 09 okt 2018 17:04
av Henrik Torphammar
Verdi skrev:
Henrik Torphammar skrev:
mati skrev:
Det verkar som att de lägger ett stråk för norrbaggarna. Det borde ju rimligen dyka upp några stycken utmed E6:an snart.
Det kommer nog ta tid innan det blir 150kW laddare där det idag inte finns 50kW. Som det ser ut idag och närtid, säg 2-3år så vinner man ju väldigt lite på att det kommer ett nätverk till på samma platser där det redan finns 50kW.
Tvärtom. Man vinner väldigt mycket. Både tid och säkerhet.
inom 2-3år?????

Nämn en enda bil som kan ta 150kW som finns inom 3år.
mati skrev:
Henrik Torphammar skrev:
mati skrev:
Det verkar som att de lägger ett stråk för norrbaggarna. Det borde ju rimligen dyka upp några stycken utmed E6:an snart.
Det kommer nog ta tid innan det blir 150kW laddare där det idag inte finns 50kW. Som det ser ut idag och närtid, säg 2-3år så vinner man ju väldigt lite på att det kommer ett nätverk till på samma platser där det redan finns 50kW.
Fast Ionity bygger sina laddare inte av humanitära skäl. De vill tjäna pengar. Om de sätter ett gäng 150kW-laddare bredvid en ensam slö 50-kilowattare med krånglig betallösning så kommer folk naturligtvis välja Ionitys laddare, framförallt om de har en bil som kan utnyttja effekten. Och det är ju meningen att dessa bilar blir fler nu.
150kW där du ändå får typ samma som 50kW kan ge fast med högre pris? Notera att jag talar om 2-3år, ser inga bilar på lut som kan ladda med mer än 70kW i den horisonten. Det ser snarare tvärt om ut att bilarna får mindre batterier, går längre och förblir kring 50kW laddeffekt.

Re: Ionitys laddnätverk

Postat: 09 okt 2018 17:35
av vigge50
Henrik Torphammar skrev:
Verdi skrev:
Henrik Torphammar skrev:
mati skrev:
Det verkar som att de lägger ett stråk för norrbaggarna. Det borde ju rimligen dyka upp några stycken utmed E6:an snart.
Det kommer nog ta tid innan det blir 150kW laddare där det idag inte finns 50kW. Som det ser ut idag och närtid, säg 2-3år så vinner man ju väldigt lite på att det kommer ett nätverk till på samma platser där det redan finns 50kW.
Tvärtom. Man vinner väldigt mycket. Både tid och säkerhet.
inom 2-3år?????

Nämn en enda bil som kan ta 150kW som finns inom 3år.
mati skrev:
Henrik Torphammar skrev:
mati skrev:
Det verkar som att de lägger ett stråk för norrbaggarna. Det borde ju rimligen dyka upp några stycken utmed E6:an snart.
Det kommer nog ta tid innan det blir 150kW laddare där det idag inte finns 50kW. Som det ser ut idag och närtid, säg 2-3år så vinner man ju väldigt lite på att det kommer ett nätverk till på samma platser där det redan finns 50kW.
Fast Ionity bygger sina laddare inte av humanitära skäl. De vill tjäna pengar. Om de sätter ett gäng 150kW-laddare bredvid en ensam slö 50-kilowattare med krånglig betallösning så kommer folk naturligtvis välja Ionitys laddare, framförallt om de har en bil som kan utnyttja effekten. Och det är ju meningen att dessa bilar blir fler nu.
150kW där du ändå får typ samma som 50kW kan ge fast med högre pris? Notera att jag talar om 2-3år, ser inga bilar på lut som kan ladda med mer än 70kW i den horisonten. Det ser snarare tvärt om ut att bilarna får mindre batterier, går längre och förblir kring 50kW laddeffekt.
I Pace
Kona EV
Kia Niro
Audi eTron

Re: Ionitys laddnätverk

Postat: 09 okt 2018 17:44
av Henrik Torphammar
vigge50 skrev:
Henrik Torphammar skrev:
Verdi skrev:
Henrik Torphammar skrev:
mati skrev:
Det verkar som att de lägger ett stråk för norrbaggarna. Det borde ju rimligen dyka upp några stycken utmed E6:an snart.
Det kommer nog ta tid innan det blir 150kW laddare där det idag inte finns 50kW. Som det ser ut idag och närtid, säg 2-3år så vinner man ju väldigt lite på att det kommer ett nätverk till på samma platser där det redan finns 50kW.
Tvärtom. Man vinner väldigt mycket. Både tid och säkerhet.
inom 2-3år?????

Nämn en enda bil som kan ta 150kW som finns inom 3år.
mati skrev:
Henrik Torphammar skrev:
mati skrev:
Det verkar som att de lägger ett stråk för norrbaggarna. Det borde ju rimligen dyka upp några stycken utmed E6:an snart.
Det kommer nog ta tid innan det blir 150kW laddare där det idag inte finns 50kW. Som det ser ut idag och närtid, säg 2-3år så vinner man ju väldigt lite på att det kommer ett nätverk till på samma platser där det redan finns 50kW.
Fast Ionity bygger sina laddare inte av humanitära skäl. De vill tjäna pengar. Om de sätter ett gäng 150kW-laddare bredvid en ensam slö 50-kilowattare med krånglig betallösning så kommer folk naturligtvis välja Ionitys laddare, framförallt om de har en bil som kan utnyttja effekten. Och det är ju meningen att dessa bilar blir fler nu.
150kW där du ändå får typ samma som 50kW kan ge fast med högre pris? Notera att jag talar om 2-3år, ser inga bilar på lut som kan ladda med mer än 70kW i den horisonten. Det ser snarare tvärt om ut att bilarna får mindre batterier, går längre och förblir kring 50kW laddeffekt.
I Pace
Kona EV
Kia Niro
Audi eTron
Möjligtvis Audi etron av de du nämnde, den vet jag inget om. Niro och Kona studsar till på 70kW en liten stund verkar det som.

Inga 150kW på långa vägar iaf.



VW ID? tveksamt va?

Model 3?? Kanske, i så fall får jag äta upp det jag skrivit.