Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 16 okt 2018 18:51
Jämtland!?
Det var ju otippat, men kul, vart ungefär?
Det var ju otippat, men kul, vart ungefär?
Enligt: https://ionity.euBjelke skrev:Jämtland!?
Det var ju otippat, men kul, vart ungefär?
Oväntat? Åre-faktorn. Högsta prio!Bjelke skrev:Jämtland!?
Det var ju otippat, men kul, vart ungefär?
Vissa ligger på skilda sidor av motorvägen och räknas då som två olika.Generalbogge skrev:"Bara" 12 öppna enligt kartan, men 14 enligt deras egna räknare. Undrar vilken siffra som stämmer. Men kul att det trillar på. Med denna takten bör man ju kunna göra en Ionity-roadtrip till syd/väst-europa till sommaren.
Tack. Man får zooma in rejält, för att se att det är två olika.Verdi skrev:Vissa ligger på skilda sidor av motorvägen och räknas då som två olika.Generalbogge skrev:"Bara" 12 öppna enligt kartan, men 14 enligt deras egna räknare. Undrar vilken siffra som stämmer. Men kul att det trillar på. Med denna takten bör man ju kunna göra en Ionity-roadtrip till syd/väst-europa till sommaren.
ja tydligen...Verdi skrev:Oväntat? Åre-faktorn. Högsta prio!Bjelke skrev:Jämtland!?
Det var ju otippat, men kul, vart ungefär?
Ja det stämmer det är 40% fler distansladdar-platser.Svenssons skrev:Frågan är om Ionitys laddare är en delmängd av Porsches 700 eller om det är ytterligare 700 laddare. Börjar bli intressant nu!
Porsche Looks To Cross Tesla’s Supercharging Moat With 700 New DC Fast Chargers
https://cleantechnica.com/2018/10/16/po ... echnica%29
Känns ju halvkul att behöva åka till ÅF för att laddaTeslaTissel skrev:Ja det stämmer det är 40% fler distansladdar-platser.Svenssons skrev:Frågan är om Ionitys laddare är en delmängd av Porsches 700 eller om det är ytterligare 700 laddare. Börjar bli intressant nu!
Porsche Looks To Cross Tesla’s Supercharging Moat With 700 New DC Fast Chargers
https://cleantechnica.com/2018/10/16/po ... echnica%29
I USA är det 200 ”dealers” alltså Porsche-handlare/Porsche Centers som kommer att få dessa.
Resten skall alltså fördelas antagligen på Europa. (400).
Kul. Spelar VM i Åre 2019 med Audi som en av huvudsponsorerna in tro?Bjelke skrev:ja tydligen...Verdi skrev:Oväntat? Åre-faktorn. Högsta prio!Bjelke skrev:Jämtland!?
Det var ju otippat, men kul, vart ungefär?
Porsche har ett stort nätverk av entusiaster. För dem är det mer prio var Porsches återförsäljare ligger.HelectriC skrev:Känns ju halvkul att behöva åka till ÅF för att laddaTeslaTissel skrev:Ja det stämmer det är 40% fler distansladdar-platser.Svenssons skrev:Frågan är om Ionitys laddare är en delmängd av Porsches 700 eller om det är ytterligare 700 laddare. Börjar bli intressant nu!
Porsche Looks To Cross Tesla’s Supercharging Moat With 700 New DC Fast Chargers
https://cleantechnica.com/2018/10/16/po ... echnica%29
I USA är det 200 ”dealers” alltså Porsche-handlare/Porsche Centers som kommer att få dessa.
Resten skall alltså fördelas antagligen på Europa. (400).
400 är ju antalet Ionity-laddare som är planerade i Europa och som Porsche är med i. Kan det vara så att dessa 400 är synonymt med Ionitys laddare så är det inte lika roligt. Hade varit roligare med ytterligare 400 laddare.TeslaTissel skrev:Ja det stämmer det är 40% fler distansladdar-platser.Svenssons skrev:Frågan är om Ionitys laddare är en delmängd av Porsches 700 eller om det är ytterligare 700 laddare. Börjar bli intressant nu!
Porsche Looks To Cross Tesla’s Supercharging Moat With 700 New DC Fast Chargers
https://cleantechnica.com/2018/10/16/po ... echnica%29
I USA är det 200 ”dealers” alltså Porsche-handlare/Porsche Centers som kommer att få dessa.
Resten skall alltså fördelas antagligen på Europa. (400).
Om jag får killgissa börjar de i norr för att de är rädda för tjälen. Det sa ju deras pressmänniska att det är ett problem som kan fördröja utbyggnaden.Bjelke skrev:ja tydligen...Verdi skrev:Oväntat? Åre-faktorn. Högsta prio!Bjelke skrev:Jämtland!?
Det var ju otippat, men kul, vart ungefär?
400st 350kW laddare!Svenssons skrev:400 är ju antalet Ionity-laddare som är planerade i Europa och som Porsche är med i. Kan det vara så att dessa 400 är synonymt med Ionitys laddare så är det inte lika roligt. Hade varit roligare med ytterligare 400 laddare.TeslaTissel skrev:Ja det stämmer det är 40% fler distansladdar-platser.Svenssons skrev:Frågan är om Ionitys laddare är en delmängd av Porsches 700 eller om det är ytterligare 700 laddare. Börjar bli intressant nu!
Porsche Looks To Cross Tesla’s Supercharging Moat With 700 New DC Fast Chargers
https://cleantechnica.com/2018/10/16/po ... echnica%29
I USA är det 200 ”dealers” alltså Porsche-handlare/Porsche Centers som kommer att få dessa.
Resten skall alltså fördelas antagligen på Europa. (400).
Då verkar pusselbitarna falla på plats?Verdi skrev:400st 350kW laddare!Svenssons skrev:400 är ju antalet Ionity-laddare som är planerade i Europa och som Porsche är med i. Kan det vara så att dessa 400 är synonymt med Ionitys laddare så är det inte lika roligt. Hade varit roligare med ytterligare 400 laddare.TeslaTissel skrev:Ja det stämmer det är 40% fler distansladdar-platser.Svenssons skrev:Frågan är om Ionitys laddare är en delmängd av Porsches 700 eller om det är ytterligare 700 laddare. Börjar bli intressant nu!
Porsche Looks To Cross Tesla’s Supercharging Moat With 700 New DC Fast Chargers
https://cleantechnica.com/2018/10/16/po ... echnica%29
I USA är det 200 ”dealers” alltså Porsche-handlare/Porsche Centers som kommer att få dessa.
Resten skall alltså fördelas antagligen på Europa. (400).
Ja jäklar det har du rätt i!Jilldris skrev:Kul. Spelar VM i Åre 2019 med Audi som en av huvudsponsorerna in tro?Bjelke skrev:ja tydligen...Verdi skrev:Oväntat? Åre-faktorn. Högsta prio!Bjelke skrev:Jämtland!?
Det var ju otippat, men kul, vart ungefär?
Förutom det där med VM nästa år så tror jag att dom (för en gångs skull) tänker mest på kunderna, det är ju i norr som det är sämst utbyggt (även för Tesla).mati skrev:Om jag får killgissa börjar de i norr för att de är rädda för tjälen. Det sa ju deras pressmänniska att det är ett problem som kan fördröja utbyggnaden.Bjelke skrev:ja tydligen...Verdi skrev:Oväntat? Åre-faktorn. Högsta prio!Bjelke skrev:Jämtland!?
Det var ju otippat, men kul, vart ungefär?
Haha, snarare utmärkt översikt karta för dagens fossilbilister och deras relativt korta räckvidd.Verdi skrev:Det har inte med VM att göra. Det har med det faktum att bland det första en e-tron kund frågar antagligen är "Kan man åka till Åre med den?"
Det är ju ingen slump att även Tesla snabbt byggde SuC så att man skulle kunna åka smidigt till Åre.
Illustration till hur viktigt Åre är för övre medelklass-stockholmaren som är målgruppen för EQC, e-tron, Taycan...
Som boende i Jämtland så kan jag bekräfta att det börjades tidigt här, tyvärr så avtog planerna på Green Highway ganska snart och det är än idag svårt att ta sig mellan Östersund och Sundsvall med en lite äldre elbil med kortare räckvidd. Fortum har fått anslag för att sätta upp snabbladdare i bl.a Bräcke men ännu har jag inte sett någon spade i marken... Gäller även Strömsund efter E45 som verkligen är en svart "fläck" på laddarkartan.Leo skrev:”Green Highway. Som knöt ihop Sundsvall med Norge var väl en av de första ”el-korridorerna/vägarna” i Sverige. Så i det avseendet kan man nog anse Jämtland som tidiga på elektrifiering. Långt innan Clever och de andra av dagens aktörer började i Sverige osv.