Många pass till salu nu...

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Många pass till salu nu...

Inlägg av ovelundkvist »

Galet mycket spam om passförsäljning nu. Jag anmäler allt jag ser, men oftast är det redan anmält. Finns det någon funktion för att slippa se inlägg som redan är anmälda?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Många pass till salu nu...

Inlägg av bylund »

Och finns det kanske någon inställning för forumet eller något som gör att en medlem som fått 100 % av sina inlägg anmälda inte kan göra fler inlägg förrän moderator tillåter det?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Många pass till salu nu...

Inlägg av ovelundkvist »

Bra idé!
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Många pass till salu nu...

Inlägg av vigge50 »

bylund skrev:
Och finns det kanske någon inställning för forumet eller något som gör att en medlem som fått 100 % av sina inlägg anmälda inte kan göra fler inlägg förrän moderator tillåter det?
Proeblemt är väll att de användarna skapar ett konto, gör ett inlägg i varje forumsdel där han bara kopierar inte texten och sen aldrig återvänder. Därmed hinner han inte inte få alla sina inlägg anmälda innan han är klar om inte någon här är väldigt snabb.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Många pass till salu nu...

Inlägg av bylund »

vigge50 skrev:
bylund skrev:
Och finns det kanske någon inställning för forumet eller något som gör att en medlem som fått 100 % av sina inlägg anmälda inte kan göra fler inlägg förrän moderator tillåter det?
Proeblemt är väll att de användarna skapar ett konto, gör ett inlägg i varje forumsdel där han bara kopierar inte texten och sen aldrig återvänder. Därmed hinner han inte inte få alla sina inlägg anmälda innan han är klar om inte någon här är väldigt snabb.
De är faktiskt rätt långsamma. Man kan bara göra ett inlägg i minuten.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Verdi

Re: Många pass till salu nu...

Inlägg av Verdi »

Måste finnas möjligheter att försvåra skapandet av nya konton? Kommer inte ihåg hur det ser ut med captcha osv? Måste man verifiera sitt epostkonto? Borde ju gå att tajta till det hela.
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: Många pass till salu nu...

Inlägg av Hedman »

Man kan kanske också bygga in en spärr att nya användare inte får posta förrän efter 24h. Då tror jag det är mindre kul att samma.

Sedan håller jag med om att den som fått ett par inlägg anmälda borde inte få starta nya trådar, tills ärendet är utrett av moderator förrän moderator.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Många pass till salu nu...

Inlägg av Teslaspolen »

Spammet är väl ändå bottar, ingen person som sitter och har roligt på egen hand. Helt automatiserat.
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Många pass till salu nu...

Inlägg av 12man »

Tittar man på alla som registrerats sen 20180301, så har majoriteten 0 inlägg, ett antal 1-5, nån enda 10+, så lägga längre tid mellan inlägg i början är inget användarproblem, men kanske inte finns phpBB
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Många pass till salu nu...

Inlägg av Teslaspolen »

Nu var det dags igen tydligen...
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Många pass till salu nu...

Inlägg av NEO »

Jag behöver nytt pass, någon som kan rekommendera vilken av de 9999 trådarna jag ska svara i?
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2081
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Många pass till salu nu...

Inlägg av EnTraktor »

Perfekt, har beställt 2 pass och 4 körkort. Nån som vet hur lång leveranstiden är? :D :D :D
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Många pass till salu nu...

Inlägg av NEO »

EnTraktor skrev:
Perfekt, har beställt 2 pass och 4 körkort. Nån som vet hur lång leveranstiden är? :D :D :D
På nivå med leveranstid av TM3 :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Många pass till salu nu...

Inlägg av Bjelke »

Bäst att passa på...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Många pass till salu nu...

Inlägg av Jeppe_E »

Finns ju ganska många sätt att reglera detta på. Allt beror på forumvarans funktionalitet. Allt ifrån karantän, emailbekräftelse till sms.

Tibor, du får säga till om du behöver hjälp med moderationen. Jag ställer gärna upp. Kan ju vara bra att vara några aktiva, som kan plocka bort skräp från forumet.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Många pass till salu nu...

Inlägg av Zalman3 »

Jeppe_E skrev:
Finns ju ganska många sätt att reglera detta på. Allt beror på forumvarans funktionalitet. Allt ifrån karantän, emailbekräftelse till sms.

Tibor, du får säga till om du behöver hjälp med moderationen. Jag ställer gärna upp. Kan ju vara bra att vara några aktiva, som kan plocka bort skräp från forumet.
Jättebra med flera moderatorer.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Många pass till salu nu...

Inlägg av NEO »

Zalman3 skrev:
Jeppe_E skrev:
Finns ju ganska många sätt att reglera detta på. Allt beror på forumvarans funktionalitet. Allt ifrån karantän, emailbekräftelse till sms.

Tibor, du får säga till om du behöver hjälp med moderationen. Jag ställer gärna upp. Kan ju vara bra att vara några aktiva, som kan plocka bort skräp från forumet.
Jättebra med flera moderatorer.
Har vi bara en moderator? Alltså Tibor? Det går ju inte. Ganska enkelt att rensa sådana poster. Förstör totalt flödet för "Senaste inläggen" Vi är några som är ganska aktiva här som skulle kunna hjälpa till.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Många pass till salu nu...

Inlägg av Jeppe_E »

Jag har skickat PM till Tibor om det, mest så att jag kan hålla er i öronen :lol:
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Hammar
Inlägg: 493
Blev medlem: 03 feb 2015 01:35
Ort: Kalmar

Re: Många pass till salu nu...

Inlägg av Hammar »

Borde väl finnas någon inställning som gör att du inte får skapa nya trådar första timmen efter att du registrerat dig, eller som begränsar antalet ny trådar du får skapa till 1-2st kanske.
Skriv svar