Resa genom baltiska länderna

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Resa genom baltiska länderna

Inlägg av mgorgis »

Hej,

Planerar en resa med Teslan genom Danmark, Tyskland, Polen, Litauen, Lettland och slutligen Estland och undrar om ni har erfarenhet av laddning i speciellt Litauen och Lettland. Det finns bra med Chademo i Estland och bra laddningsmöjligheter i de andra länderna (osäker om Polen) men just Litauen och Lettland ser väldigt glest ut, eller så hittar jag inga bra laddare. SuC är tyvärr inget alternativ i Baltikum och östeuropa :(

Alla tips och förslag är välkomna :)
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Resa genom baltiska länderna

Inlägg av bylund »

Jag laddade på Urmas i Kaunas 2016. Gratis då, men man fick hämta en laddbricka hos deras kundtjänst.
Sedan LG Network i Lettland, men de verkar inte finnas längre, men flera parkeringsgarage i Riga har laddning.
Både jag och Herr X har gjort resan Polen - Litauen - Lettland - Estland, så det finns trådar att gräva upp.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Resa genom baltiska länderna

Inlägg av mgorgis »

Va bra! det är viktigt att det är minst chademo för annars skulle man behöva parkera väldigt länge, men en hotellnatt och kanske hitta på något kul skulle inte skada. Jag ska leta fram de trådarna
Skriv svar