Resa i Tyskland

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
teslaTobster
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 11 okt 2017 11:30
Ort: Stockholm

Re: Resa i Tyskland

Inlägg av teslaTobster »

Hej,

kommer åka ner till ön Sylt i Tyskland nästa fredag. Kommer gå fint ner dit då man kan ladda på Teslas superchargers. Däremot på Sylt så blir det lite knepigare. Lägenhetshotellet som vi bor på verkar inte ha laddning så jag är utlämnad till övriga laddställen. Vi kommer bo i Wenningstedt och tittar jag på websidan http://www.goingelectric.de så finns det några laddare i närheten som är avgiftsbelagda.
Tex denna är den som ligger närmast.
https://www.goingelectric.de/stromtanks ... -14/19536/
Går man in på sidan så listar de några alternativ för laddkort m.m
- werdentwsEmobil
- LadekarteLadekarte SW Waldkirch
- mobility+ Ladekarte
- Ladekarte SWBB
- Ladekarte SW Osnabrück

Finns det någon vänlig själ här som kan guida mig i djungeln hur jag enklast gör det möjligt att kunna ladda på denna stolpe?

Ett alternativ till denna laddplats är en gratisladdare men de verkar bara ta ChaDeMo
https://www.goingelectric.de/stromtanks ... g-1/18551/
och i så fall behöver jag låna en ChaDeMo laddare 1 vecka av någon vänlig person här på forumet. Fick låna av Tars i våras när jag var i Vemdalen och är väldigt tacksam för lånet den gången :)

mvh
Tobias
Model S 85D
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Resa i Tyskland

Inlägg av hed »

Hur länge är du borta? Vi drar till danmark/tyskland 16e juli, så då kommer jag ev behöva chademon. Är du tillbaka innan dess får du gärna låna min (som är helt oanvänd :D )
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Resa i Tyskland

Inlägg av HelectriC »

Sylt är mycket trevligt. ifrån hamnen kan ni åka med fiskebåt en bit ut med en minitrål och se vad som kommer upp. Sist jag var där fick vi faktiskt upp ett ostron, som en av oss fick slurpa, ganska färskt med andra ord :) sen kan man avsluta med en lunch med hummer och skumpa på Gosch, fantastiskt trevligt! Ligger även en laddstation på gångavstånd därifrån, men då kanske man ska ta det lite lugnt med skumpan :D jag vet dock inte hur man laddar där, har inte haft bil med på Sylt. Jag ser nu även att det ligger en laddstation till ute på piren.
Sylt.PNG
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: Resa i Tyskland

Inlägg av Hedman »

Tack denna kommer väl till pass, hittade direkt en designer outlet med 22kw laddare som frugan nog hellre besöker än heide Park :D
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Resa i Tyskland

Inlägg av mati »

teslaTobster skrev:
...
- werdentwsEmobil
- LadekarteLadekarte SW Waldkirch
- mobility+ Ladekarte
- Ladekarte SWBB
- Ladekarte SW Osnabrück
..
Ja som sagt. Tyskarna själva kallar det för laddkaoset. Sånt där ser jag hela tiden. Och laddar man bara en gång är det inte värt besväret att försöka få tag i ett laddkort.
Jag har inget bra förslag.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar