Elon på Joe Rogan podcast

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Elon på Joe Rogan podcast

Inlägg av OfarligTesla »

Mickep skrev:
OfarligTesla skrev:
Mickep skrev:
Men att han skulle få den reaktionen måste man vara väldigt naiv för att inte förstå. det handlar om signaler inte om moralpanik.
Jag förstår inte denna mening faktiskt. Jag tycker det signalerar att han är smartare än majoriteten. Det var 3 droger inblandade den kvällen (tobak, cannabis och alkohol) där cannabis var den minst farliga av dem. De som skriker sig hesa om detta visar bara var på intelligensskalan de ligger.
Låt oss säga att det inte är sådär jättesmart att ta droger. Men om folk vill lura sig själv så får folk göra det. Men jag är emot det av princip. Verkligheten upplevs bäst utan påverkan. Elon vet vad som är bäst.
Håller helt med dig om att droger är skit (även om jag inte bryr mig det minsta om vad andra gör så länge det inte belastar mig eller samhället), men att folk skriker om den minst farliga drogen han använde den kvällen visar ju på svårigheter att sortera bland informationen hos de människorna. Jag tycker det är mer synd att han hade tobak i det han rökte då det är riktig skit om vi skall prata om signalerna det sänder.

Sen har väll Elon inte sagt att han är emot droger, han har vad jag sett uttalat sig om Cannabis specifikt då effekten av det gör dig mindre aktiv och således produktiv.
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Elon på Joe Rogan podcast

Inlägg av chpaulin »

Nu har jag sett hela klippet. Var lite mycket att bita i när det kom ut (2h 30m). Riktigt bra diskussioner och faktumet at Joe inte är så insatt så frågar han sånt som vi inte hör så mycket av annars.

Jag är i grunden liberal och tycker man skall få välja hur man lever sitt liv. Med detta sagt är jag däremot inte speciellt positiv till droger i någon form. Jag vart genuint bekymrad när jag såg nyheten om att han ”rökte på” i podden. Jag tänkte ”fan va jävla onödigt, tänk på hur det ser ut” samtidigt som jag hoppades att det inte skulle betyda allt för mycket.

Men nu efter att ha sett hela avsnittet så är jag rosenrasande på alla jävla ”fake news”, ”höna från en fjäder”-lirare där ute som bara jagar efter klick eller vill sänka Tesla. Ingen som inte skulle se detta avsnittet lär inte göra det nu heller, de vet ju redan att han ”rökte på”, säkerligen under hela intervjun när han i själva verket smakade lite granna av ren nyfikenhet. Sen att lite senare nämner att det är dåligt för kreativiteten och koncentrationen är det ingen som skriver om... Fan!

Det är dags att få igång ett system som straffar dem som sprider uppblåsta ”nyheter” med målet att skada.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Elon på Joe Rogan podcast

Inlägg av Jerker »

chpaulin skrev:
Det är dags att få igång ett system som straffar dem som sprider uppblåsta ”nyheter” med målet att skada.
Skottpengar? :?

:shock:
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare
Inlägg: 1110
Blev medlem: 06 okt 2015 10:36
Ort: Asmundtorp

Re: Elon på Joe Rogan podcast

Inlägg av drakbane »

Journalistansvar....
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
jtesla
Teslaägare
Inlägg: 318
Blev medlem: 13 jan 2015 02:05
Ort: Järfälla

Re: Elon på Joe Rogan podcast

Inlägg av jtesla »

All reklam är bra reklam?

Skickat från min Pixel 2 via Tapatalk
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Elon på Joe Rogan podcast

Inlägg av chpaulin »



:)
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 649
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Elon på Joe Rogan podcast

Inlägg av HerrNilsson »

Joe har fått sin Tesla nu. Han är inte missnöjd. :D 8-)

Mvh
Nilsson

Model Y LR
Skriv svar