Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Lasc4711
Inlägg: 1
Blev medlem: 04 mar 2018 14:02

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av Lasc4711 »

Probmemet är större med sittande regering. S o MP kan inte handskas med skattebetallarnas pengar..
Hur flyger Levin o Fridolin inte är det milömässingt.
Vad gäller bil åkande så åker stefan i stor Audi eller BMW. Dom kör efter solidaritet bara det inte drabar dem.
Varför har inte parti tagit upp o diskuterat km/skatt som tydligen finns i reg. Plan
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av TeslaTissel »

Machris skrev:
Tror man måste se uttalandena från båda som ett resultat av valrörelsens slutspurt. Kristersson ville visa hur korkat regeringens förslag är o Löfvén ville visa att Kristersson bara känner till Djursholm.
Sen kan man ju tycka att man borde tänka sig för innan man slänger ur sig vadsom helst men det finns det ju inte riktigt tid till. Gäller ju att drämma till den andra snabbt.

Får väl bli mer upp till oss Teslaägare att få folk att förstå att man framförallt lägger så mycket pengar på en bil (vilket aldrig föresvävat mig innan, trots att det är eget företag som betalar) för att man bryr sig om framtiden, vilket jag faktiskt tror att de flesta på detta forum gör. Sen att man får körglädje på köpet är ju inte fel.

Nu är det dax att ta på finkläderna o åka till vallokalen. Strålande sol här i Kalmar idag. :D
Jag köper ditt resonemang, efter att jag lämnade vallokalen utbrast plötsligt en kvinna nyfiket, (när hon såg min Tesla-keps), ”Kör du TESLA!?”.
Jag förklarade att jag just nu sparar till en och att jag äntligen kan förverkliga drömmen om att köra utan avgaser och utsläpp.

- ”Oj vag kul, Lycka till”. Hon gjorde tumme upp, som för att bekräfta.

Roligt att folk fattar att man inte försöker bräcka någon med en dyr bil, utan ett val man själv strävat länge efter. :D
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2171
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av jpetters »

Min observation är att den positiva auran har avtagit en hel del det senaste året.
I Schweiz, där jag bor, är det nu så vanligt med Teslor att det inte direkt är något speciellt längre. Dessutom är dyra bilar i övrigt vardagsmat.
När vi var i Sverige i somras upplevde jag att det var klart mindre "tummen upp" än för bara ett år sedan. Även här har Teslor såklart blivit mycket vanligare. IVL rapporten har nog också gjort sitt till.
Där jag fortfarande upplever mest positiv feedback fortfarande är i Tyskland. Spontan tumme upp och glada tillrop är fortfarande rätt vanliga. Jag upplever att många av mina Tyska kollegor är rejält besvikna på sin bilindustri. En valde t.o.m en Volvo när han skulle välja ny tjänstebil.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
kontakten2

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av kontakten2 »

Jag har många blandade turer kring Tesla.

Första perioden var väldigt kul och inget uppseendeväckande då jag ägde den i Norge. Men fördelarna var otroliga med körrätt i bussfilen och gratis parkering, laddning och trängselskatt. :idea: :idea: :)

Nästa upplevelse var vid import till Sverige. Tullmannen trodde Tesla var ett norskt bilmärke.
Besiktningsmannen och övriga i lokalen var väldigt glada och nyfikna. :)

Nästa upplevelse var på jobbet. Vissa svenska kollegor var väldigt avundsjuka och jantelagen sprudlade.
Jag får höra att strömmen som går från eluttaget till bilen är bokstavligen "brandfarlig". Ja, elektronerna till min elbil är brandfarliga. Men att ladda trucken på samma uttag är något annat :o
Jag borde dessutom bjuda halva jobbet på lunch då det är rika som kör Tesla...
Ingen, absolut ingen har kört elbil eller har någon erfarenhet av bilarna och fördomar om batterier etc får jag ofta försvara. :roll:

Sista och roligaste upplevelsen är barnens intresse (andras barn) när man är ute och kör. Då stanna små och stora barn upp och kan peka och säga till sina föräldrar "titta mamma och pappa, en Tesla!" och stå med hakan nere vid knäna. :D

Önskar att klassfrågan kring teslan inte kom upp.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av Mickep »

När elbilar med räckvidd runt 500km kommer för 350-400kkr kommer klassargumentet vara ett minne blott.
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1600
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av frippan »

Typ Hyundai Kona & Kia Niro EV
Mickep skrev:
När elbilar med räckvidd runt 500km kommer för 350-400kkr kommer klassargumentet vara ett minne blott.
Senast redigerad av frippan, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
Simon
Teslaägare
Inlägg: 556
Blev medlem: 16 dec 2014 21:45

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av Simon »

Eller när Volvo är med på banan.
Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare
Inlägg: 559
Blev medlem: 24 aug 2017 10:29

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av OlleBack »

Simon skrev:
Eller när Volvo är med på banan.
Verkligen. Ska bli spännande se om det blir som Norge subventionsmässigt över en natt när volvo väl är på banan
Användarvisningsbild
Simon
Teslaägare
Inlägg: 556
Blev medlem: 16 dec 2014 21:45

Lättar upp debatten med en ordvits

Inlägg av Simon »

mati skrev:
Det är klart att teslaägare tillhör en krets. Aldrig hört talas om elkretsar? :lol:
Det är ju också en sluten krets. Som det kan vara farligt att försöka ta sig in i. Bra att inte Löfven känner en sådan, för då hade han fått en ruskig chock.

För att sammanfatta: "Det är en sluten krets som framför Tesla."
:oops:
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av Mickep »

hoppas på xc40 som elbil. riktig fin kan en sådan bli. (fast volvo vill väll vara premiummärke nu)
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av chpaulin »

Ingen som för skojs skull kan kolla upp om det inte finns någon riksdagsledamot från S som kör Tesla? :) ”Så du känner inte ***** Löfven?”
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4180
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av nek0 »

Varför är det så kränkande om man inte känner någon som har en Tesla.
Jag har kört Tesla, har hängt här på forumet i snart 2 år och känner ingen som har en Tesla.
Det finns en Model S på min gata ca 400m från mig, men jag har ingen aning vem ägaren är eller om han är rik.
Måste jag känna någon Tesla ägare för att bli bättre människa?
Mig hade Ulfs uttalande om att tillhöra en grupp rika människor sårat (om det inte är sant ) mer än om någon inte vet vem jag är.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7319
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Stadsministerns uttalande om ”Krets”

Inlägg av TiborBlomhall »

chpaulin skrev:
Ingen som för skojs skull kan kolla upp om det inte finns någon riksdagsledamot från S som kör Tesla? :) ”Så du känner inte ***** Löfven?”
Känner inte till någon riksdagsledamot från S, men en av Miljöpartiets har en Model X (hon är medlem här på TCS). Och det ryktas om att Ibrahim Baylan står i kö för en Model 3.

S sägs också ha satt dekaler på en Model X under valturnén.
Skriv svar