Såna ingrepp ogillas av Tesla också, mest under garantitiden såklart... Och som sagt inte helt enkelt att göra det påmati skrev:Nej. Sambon vill inte heller köra Teslan i mörker. Knappt i dagsljus ens. De andra kommer inte i fråga. Vissa har installerat extraljus, men det funkar inte med vilka lampor som helst. Och detta är en leasingbil. Sådana ingrepp ogillas av leasingbolag i allmänhet.taliz skrev:Ingen annan i sällskapet som har körkort och bättre mörkersyn?mati skrev:Mycket bra. Tack för alla synpunkter. Det finns faktiskt möjligheten som Verdi och lator föreslår att ta ett sent tåg till Sthlm och sedan nattåget till Åre. Då är man framme på morgonen, utvilad och pigg.bylund skrev:Det kan vara värt att göra en sökning på Resrobot. Då får du med förbindelse som t ex SJ inte listar. Kan vara tåg som körs av andra operatörer som SJ inte säljer t ex. Ger även en del lokaltrafik som kanske inte visas hos SJ.
Även om det inte är snö så är det ändå mörkt och säkert saltslask på vägarna. Det är precis det jag är rädd för iom Teslans fotogenlampor dessutom saknar spolning. Snö hade inte gjort så mycket, den lyser ju upp en del. Jag ser inte så bra i mörker och jag vill inte utmana ödet i onödan. Det är ju ändå fyra personer i bilen. Som sagt, förra vinterresan med Teslan var en mardröm. Då var jag tvungen att förlita mig på andra bilars strålkastarljus för att kunna se nånting överhuvudtaget. Mina lampor geggade bara igen. Det var hemskt.
Att det kostar en massa pengar att åka tåg skiter jag i det sammanhanget i. Bättre att komma fram lite fattigare än att kanske inte komma fram alls.
Går det att montera extraljus?
en Tesla heller, annars hade jag gjort det för länge sedan.
Samma hos oss oxo, vi undviker att köra i mörker, speciellt sambon har svårt med mörkerkörning...