eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inläggav olza » 11 okt 2018 10:43

Någon som hittat någon info om barn- och/eller familje-biljett till mässan?

Hittar bara vuxenbiljett för 170: på hemsidan.
Volvo V70N 2.5T 2004. Nästa bil är reserverad.
olza

Inläggav Teslaägare danni » 11 okt 2018 18:54

Den som vill se mig prata tjänstebilar och elbilsekonomi i en poddinspelning kan göra det på lördagen kl 10.15. Tror det kommer vara i DEFAs monter, men jag är inte helt säker. Får se när programmet kommer ut. Jag kommer gå runt i en tröja med Teslakalkylen-loggan på ryggen, stanna mig och säg hej om ni ser mig!
Model X P100D / obsidian black / ultra white / kolfiber / 22" Onyx / all utrustning
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Min rabattlänk: http://ts.la/danni1257
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare

Inläggav LarsL » 11 okt 2018 19:38

Men mässan öppna ju först kl11.
Nissan Leaf 30kWh Tekna
Bokat Model 3, med dragkrok!
Användarvisningsbild
LarsL

Inläggav Teslaägare Svenssons » 11 okt 2018 19:55

LarsL skrev:Men mässan öppna ju först kl11.

Danni har anpassat sig till Teslas tidplanering, 10:15 Elon-tid alltså.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red med drag och kyla samt ljust koskinn och svart på övrig interiör och fälgar. Started to move away from ICE-age!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inläggav Teslaägare danni » 12 okt 2018 06:07

LarsL skrev:Men mässan öppna ju först kl11.

Intressant! 10.15 är den tid jag fått. De kanske inte vill göra inspelningen inför livepublik då? Får väl se om det framgår fler detaljer när programmet släpps om några dagar.
Model X P100D / obsidian black / ultra white / kolfiber / 22" Onyx / all utrustning
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Min rabattlänk: http://ts.la/danni1257
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare

Inläggav TeslaTissel » 18 okt 2018 23:38

Dubbelt så många vill ha elbil som tjänstebil – premiär på eCarExpo för blivande storsäljare

”Det är en markant ökning av tjänstebilsförare som vill välja elbil, och skiljer sig från privatförare som fortfarande ser hinder för elbilen i ett högt pris, sämre modellutbud och brister i infrastrukturen för att ladda, kommenterar Gunnar Dackevall, initiativtagare och chef för eCarExpo som arrangeras för tredje gången, 30 november till 2 december på Svenska Mässan i Göteborg.

– En förklaring kan ses i undersökningen som visar att 9 av 10 förare är generellt positiva till el- och hybridbilar, men få har råd att köpa dem. När företaget betalar notan är tjänstebilsföraren redo att ta steget över till fossilfritt, tror Gunnar Dackevall.”

http://ecarexpo.se/dubbelt-sa-manga-vill-ha-elbil-som-tjanstebil-premiar-pa-ecarexpo-for-blivande-storsaljare/
TeslaTissel

Inläggav Jerker » 19 okt 2018 07:21

TeslaTissel skrev:Dubbelt så många vill ha elbil som tjänstebil – premiär på eCarExpo för blivande storsäljare

”Det är en markant ökning av tjänstebilsförare som vill välja elbil, och skiljer sig från privatförare som fortfarande ser hinder för elbilen i ett högt pris, sämre modellutbud och brister i infrastrukturen för att ladda, kommenterar Gunnar Dackevall, initiativtagare och chef för eCarExpo som arrangeras för tredje gången, 30 november till 2 december på Svenska Mässan i Göteborg.

– En förklaring kan ses i undersökningen som visar att 9 av 10 förare är generellt positiva till el- och hybridbilar, men få har råd att köpa dem. När företaget betalar notan är tjänstebilsföraren redo att ta steget över till fossilfritt, tror Gunnar Dackevall.”

http://ecarexpo.se/dubbelt-sa-manga-vill-ha-elbil-som-tjanstebil-premiar-pa-ecarexpo-for-blivande-storsaljare/

Meh! Rubriken syftar på Volvos laddhybrid V60 T6/T8 som ska premiärvisas. Varför kan inte ens den informationsansvarige för en elbilsmässa lära sig att inte kalla en laddhybrid för elbil?
Leasad Renault Zoe Intense från januari 2016. | Reserverat en Tesla 3 i MoS butik den 31/3 med köplats #1
Lutar åt att det aldrig blir nån Tesla för min del. Blir nog för dyr för mig.
Användarvisningsbild
Jerker

Inläggav TeslaTissel » 19 okt 2018 08:28

Jerker skrev:
TeslaTissel skrev:Dubbelt så många vill ha elbil som tjänstebil – premiär på eCarExpo för blivande storsäljare

Meh! Rubriken syftar på Volvos laddhybrid V60 T6/T8 som ska premiärvisas. Varför kan inte ens den informationsansvarige för en elbilsmässa lära sig att inte kalla en laddhybrid för elbil?

Ja jag reagerade också på rubriken, konstigt dessutom att koppla ihop och lyfta fram Volvo V60 T6/T8 med bilder och allt i en undersökning??
Antagligen har de ”kommitat” sig till att lyfta fram just Volvo?
TeslaTissel

Inläggav Teslaägare 12man » 19 okt 2018 08:49

Utslag av värsta sortens hummersås journalism
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
12man
Teslaägare

Inläggav LarsL » 19 okt 2018 12:40

Hoppas de ställer Bensin hybriderna i en avgränsad hall så man slipper bensintanken. Förra året var det ju ett gäng som stod och luktade bakom Nissans monter.
Nissan Leaf 30kWh Tekna
Bokat Model 3, med dragkrok!
Användarvisningsbild
LarsL

FöregåendeNästa

Återgå till Övrigt