eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1595
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inlägg av frippan »

Bilar som jag kommer ihåg att jag såg

Audi e-tron
BMW i3/i8/iX3
Hyundai Kona/ioniq
Jaguar iPace
Kia Niro EV
Nissan Leaf / EV200
Renault Zoe/Twizy
Tesla model S/X/3 & roadster
Uniti
Volvo 360c

+ Lite hybrider men de räknar jag inte (förutom i8)

Skall se om jag kan skriva ihop lite intryck när jag kommer hem. Och ladda upp lite bilder.






Glömde säkert någon

Stort tack till dhanjel för biljetten!
Senast redigerad av frippan, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inlägg av LarsL »

Var med familjen och tittade idag. Vi försöker ju hitta och förstå om det finns en elbil som funkar för familjen. Tittade därför på Jaguar, Audi, e-Niro och Model X. Det var tur att jag kollat Model 3 förra helgen för nu var det en ordentlig kö dit.

Jaguaren var snygg och bekväm, men något trång. Den är inte större än Leafen i baksätet, vi testade genom att två vuxna och äldsta dottern satt brevid varandra då blir det lätt att avgöra hur utrymmet funkar. Bagaget var bra, plant (ingen tröskel) och relativt stort, plus frunk(!).
Jag gillade inte alls bakspeglarna i Audi där bildskärmarna satt alldeles för lågt, skulle inte välja dem istället för riktiga speglar. Inte heller Audi är jätte stor utan ligger i Leaf klass i baksätet, enligt vårt enkla test.
E-Niro är för liten helt enkelt, vi skulle inte kunna åka i den allihop så den går bort. Annars är den ju trevlig med bra bagageutrymme.

Model X är ju bilen vi ska ha... (bara väldigt för mycket pengar). På mässan fick vi för första gången se den 7-snitsiga versionen med soffa i andra raden. Den funkade ju riktigt bra, när man behöver sitta längst bak går det att dra fram soffan och skapa benutrymme längst bak, jag kan sitta bakom mig själv i tre steg. Dessutom går det att fälla alla säten så att man får ett enormt lastutrymme, i fall man vill det.
Inredningen i Model X och framför allt Model 3 får de andra bilarna att se ut som om de är från ett annat tidevarv.

Nissan hade gömt sig inne i ett hörn och var lite svåra att hitta.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inlägg av LarsL »

Mycket folk var det, väldigt mycket. De tidigare mässorna har ju varit ganska glesbefolkade där det varit lätt att ta sig fram till alla bilar man vill titta på, här fick man ifråga köa och vänta på andra som också tittade. Möjligen var Lördag förmiddag fel tid för besök?
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inlägg av Remuz »

Jag har x med nya sjusits och skulle inte hävda att jag 188cm kan sitta bakom mig själv i alla rader. Däremot går det hjälpligt för en fru på 164cm. Skulle dock säga att det är barnplatser längst bak...
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inlägg av LarsL »

Remuz skrev:
Jag har x med nya sjusits och skulle inte hävda att jag 188cm kan sitta bakom mig själv i alla rader. Däremot går det hjälpligt för en fru på 164cm. Skulle dock säga att det är barnplatser längst bak...
Problemet som gör att jag inte skulle resa längst bak är att huvudet inte riktigt får plats, det sticker upp mot bakluckans glasruta. Men benutrymmet var helt klart godkänt med andra radens soffa i framskjutet läge, något jag aldrig lyckats få till i varesig 6-sits eller gamla 7-sits versionen där jag antingen har varit tvungen att amputera benen eller sätta mig på tvären. Ja, 2:a raden blir lite lidande när man flyttar fram den men jag fick plats där med.

I framsätet vinner ju Teslan överallt annat på mässan. Bara den kontroll man får som förare genom att kunna stänga och öppna bilens alla dörrar från skärmen är ju fantastisk.
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inlägg av dd88 »

Var där med familjen och förutom att det var kul att klämma och känna på E-Tron så var det faktiskt cyklarna som fångade vårt intresse.

BMWs ”hemliga” monter var helt fantastisk, men hade väl inget att göra på en elbilsmässa att göra egentligen. På många sätt helt otroligt att BMW Sverige fått dit modeller som inte ens lanserats än. Var ju mycket snack om att det stod en bil där inne som var något utöver det vanliga, vet inte om dom syftade på M8 eller 3-serie touring, men med tanke på mässans inriktning så hade jag hoppats på en i4 eller mindre konceptuell iX3 än den som stod i hallen.

Var mycket elbilssnack, bla om 3-serie touring som hybrid och ett gäng rena elbilar men det kändes inte riktigt som om det var därför folk var där (buades en del när det snackades om autonoma bilar).
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inlägg av Jerker »

LarsL skrev:
Mycket folk var det, väldigt mycket. De tidigare mässorna har ju varit ganska glesbefolkade där det varit lätt att ta sig fram till alla bilar man vill titta på, här fick man ifråga köa och vänta på andra som också tittade. Möjligen var Lördag förmiddag fel tid för besök?
Jag tror att de gjorde klokt i att koncentrera resurserna till en mässa. Detta ger både fler besökare och fler utställare: Dessutom tror jag att många fler än förut nu visar intresse för elbilar. Genombrottet är nära.
Användarvisningsbild
hencjo
Teslaägare
Inlägg: 114
Blev medlem: 12 okt 2017 14:56
Ort: Härryda (Landvetter Göteborg flygplats)

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inlägg av hencjo »

dd88 skrev:
Var där med familjen och förutom att det var kul att klämma och känna på E-Tron så var det faktiskt cyklarna som fångade vårt intresse.

BMWs ”hemliga” monter var helt fantastisk, men hade väl inget att göra på en elbilsmässa att göra egentligen. På många sätt helt otroligt att BMW Sverige fått dit modeller som inte ens lanserats än. Var ju mycket snack om att det stod en bil där inne som var något utöver det vanliga, vet inte om dom syftade på M8 eller 3-serie touring, men med tanke på mässans inriktning så hade jag hoppats på en i4 eller mindre konceptuell iX3 än den som stod i hallen.

Var mycket elbilssnack, bla om 3-serie touring som hybrid och ett gäng rena elbilar men det kändes inte riktigt som om det var därför folk var där (buades en del när det snackades om autonoma bilar).
De skickade ut inbjudningar där de nämnde Bmw X7. Den kan jag tänka mig är något utöver det vanliga.

Citerar:
"BMW X7: Välkommen på ”Closed Room” med Bilia Group och BMW på Svenska Mässan 1 – 2 dec kl 10-11.30.
Under nästa år kommer BMW presentera en mängd spännande modeller. Redan nu kommer du, som en av få, få möjlighet att titta närmare på flera av 2019 års premiärer.
Vi passar på under helgen 1-2 dec när E-Car mässan också pågår på Svenska Mässan. I ett ”Closed Room” visar vi för ett fåtal kunder upp lyxiga BMW X7 och flera andra spännande nyheter som lanseras under 2019. Bilar med attityd långt utöver det vanliga. På själva E-Car mässan som du också får njuta av efter ”Closed Room”-visingen, finns även den spännande elbilen iX3 utställd...."
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inlägg av dd88 »

hencjo skrev:
dd88 skrev:
Var där med familjen och förutom att det var kul att klämma och känna på E-Tron så var det faktiskt cyklarna som fångade vårt intresse.

BMWs ”hemliga” monter var helt fantastisk, men hade väl inget att göra på en elbilsmässa att göra egentligen. På många sätt helt otroligt att BMW Sverige fått dit modeller som inte ens lanserats än. Var ju mycket snack om att det stod en bil där inne som var något utöver det vanliga, vet inte om dom syftade på M8 eller 3-serie touring, men med tanke på mässans inriktning så hade jag hoppats på en i4 eller mindre konceptuell iX3 än den som stod i hallen.

Var mycket elbilssnack, bla om 3-serie touring som hybrid och ett gäng rena elbilar men det kändes inte riktigt som om det var därför folk var där (buades en del när det snackades om autonoma bilar).
De skickade ut inbjudningar där de nämnde Bmw X7. Den kan jag tänka mig är något utöver det vanliga.

Citerar:
"BMW X7: Välkommen på ”Closed Room” med Bilia Group och BMW på Svenska Mässan 1 – 2 dec kl 10-11.30.
Under nästa år kommer BMW presentera en mängd spännande modeller. Redan nu kommer du, som en av få, få möjlighet att titta närmare på flera av 2019 års premiärer.
Vi passar på under helgen 1-2 dec när E-Car mässan också pågår på Svenska Mässan. I ett ”Closed Room” visar vi för ett fåtal kunder upp lyxiga BMW X7 och flera andra spännande nyheter som lanseras under 2019. Bilar med attityd långt utöver det vanliga. På själva E-Car mässan som du också får njuta av efter ”Closed Room”-visingen, finns även den spännande elbilen iX3 utställd...."
X7 var bilen jag spenderade minst tid i, men den var gigantisk och riktigt flådig. Inte riktigt min smak.

M8 däremot...
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Albin
Teslaägare
Inlägg: 89
Blev medlem: 04 jun 2017 22:09

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inlägg av Albin »

Någon som provkört Sur ron och har ett utlåtande?
Model 3 Performance -23
Model 3 SR+ -19
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inlägg av TeslaTissel »

Albin skrev:
Någon som provkört Sur ron och har ett utlåtande?
Va? :D
Användarvisningsbild
Kylbalsam
Teslaägare
Inlägg: 105
Blev medlem: 12 apr 2016 20:03
Ort: Älmhult

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inlägg av Kylbalsam »

Mycket bra mässa med mycket folk!

Några snabba personliga iakttagelser:

- Pålästa och säljande märkesrepresentanter i montrarna (fanns säkert undantag om man pratat med varenda en)

- Cykelutbudet var enormt och testandet av dem imponerade! En elmoped skulle faktiskt passa bra för småresorna. :)

- Pålästa pensionärer som vill köpa elbil. Skitkul att lyssna in på konversationerna mellan intressent och representant. Mycket imponerad av kunskapen hos intressenterna. :geek:

- Hata-Tesla-älska-tyska-dieselgate-produkts-Svensson fanns också på plats. Prisade Audi för dess byggkvalité och himlade med ögonen åt Tesla.
Personligen håller jag med LarsL i ett tidigare inlägg; inredningen i dieselgatebilarna känns ljusår ifrån Teslas. Ju mer krims-krams, desto högre känsla av desperation och billighetskänsla.

- Provkörning tillgängligt för väldigt många bilar, bilmärken och modeller. Imponerad! Var det kanske 20 olika bilar? Vissa var såklart även hybrider...

- Som ägare av en Model S, så jämför man konstant om det finns något bättre på marknaden och såg inget annat som imponerade än en Model 3. :!:
Helt fantastisk! Sån smörja man får höra om byggkvalité och "kvalitetskänsla" på alla möjliga håll. Klart de sakerna är relativa, men personligen fanns det inget att klaga på i Model 3.
Jo...förlåt. "Pianolack" är inte praktiskt i NÅGON produkt som utsätts för slitage. :lol:

- Framtidstron på fossilfritt osade i lokalen. Kan förstå att det varit glesare på de två separata mässorna föregående år. Att fokusera allt på en plats var lyckat, samt att något har nog hänt i år; Svensson börjar förstå...

Härliga framtid - se framåt!
Model S 90D - 2016 Facelift, Deep blue metallic
"Kör nu en smartphone, inte en Nokia 3210"
Värdens bästa bil!
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inlägg av TeslaTissel »

Kylbalsam skrev:
Mycket bra mässa med mycket folk!

Några snabba personliga iakttagelser:

- Pålästa och säljande märkesrepresentanter i montrarna (fanns säkert undantag om man pratat med varenda en)

- Cykelutbudet var enormt och testandet av dem imponerade! En elmoped skulle faktiskt passa bra för småresorna. :)

- Pålästa pensionärer som vill köpa elbil. Skitkul att lyssna in på konversationerna mellan intressent och representant. Mycket imponerad av kunskapen hos intressenterna. :geek:

- Hata-Tesla-älska-tyska-dieselgate-produkts-Svensson fanns också på plats. Prisade Audi för dess byggkvalité och himlade med ögonen åt Tesla.
Personligen håller jag med LarsL i ett tidigare inlägg; inredningen i dieselgatebilarna känns ljusår ifrån Teslas. Ju mer krims-krams, desto högre känsla av desperation och billighetskänsla.

- Provkörning tillgängligt för väldigt många bilar, bilmärken och modeller. Imponerad! Var det kanske 20 olika bilar? Vissa var såklart även hybrider...

- Som ägare av en Model S, så jämför man konstant om det finns något bättre på marknaden och såg inget annat som imponerade än en Model 3. :!:
Helt fantastisk! Sån smörja man får höra om byggkvalité och "kvalitetskänsla" på alla möjliga håll. Klart de sakerna är relativa, men personligen fanns det inget att klaga på i Model 3.
Jo...förlåt. "Pianolack" är inte praktiskt i NÅGON produkt som utsätts för slitage. :lol:

- Framtidstron på fossilfritt osade i lokalen. Kan förstå att det varit glesare på de två separata mässorna föregående år. Att fokusera allt på en plats var lyckat, samt att något har nog hänt i år; Svensson börjar förstå...

Härliga framtid - se framåt!
HEJA! (Fa’n) - eh - så roligt för alla.
Elbil Sverige var väldigt imponerade och delade ut priser unde dagens mässa.
Jag får återkomma till det då jag inte har alla detaljer ännu. Men det blev ett överraskande pris till bästa elbil!
Hoppas ni hinner luska ut det? - till i morron!
Albin
Teslaägare
Inlägg: 89
Blev medlem: 04 jun 2017 22:09

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inlägg av Albin »

TeslaTissel skrev:
Albin skrev:
Någon som provkört Sur ron och har ett utlåtande?
Va? :D
Det mest intressanta fordonet på mässan! (Har redan sett M3 på MoS)

https://ridesurron.se
Model 3 Performance -23
Model 3 SR+ -19
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inlägg av dd88 »

Albin skrev:
TeslaTissel skrev:
Albin skrev:
Någon som provkört Sur ron och har ett utlåtande?
Va? :D
Det mest intressanta fordonet på mässan! (Har redan sett M3 på MoS)

https://ridesurron.se
Körde den aldrig själv men det var stort intresse då den mer eller mindre konstant rullade på testbanan.

Förstår dock inte att den marknadsförs som något ”att ta ut i naturen” då det är olagligt (med all rätt) att köra den i just naturen. Detta gäller även elcyklar över en viss effekt.

Hade det inte varit det så hade den kunnat vara intressant.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inlägg av Svenssons »

Kylbalsam skrev:
- Framtidstron på fossilfritt osade i lokalen. Kan förstå att det varit glesare på de två separata mässorna föregående år. Att fokusera allt på en plats var lyckat, samt att något har nog hänt i år; Svensson börjar förstå...

Härliga framtid - se framåt!
Jag var ju inte ens där... ;)
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inlägg av chaffis75 »

Själv får jag säga att jag till viss del är lite besviken. Ja inget nytt egentligen utan mer att jag själv inser hur omogen elbilsmarknaden är.
Jag kollade in modell 3 som varit mitt mål under flera år men jag blev inte övertygad. Missförstå mig inte nu, de är en kanon fin bil men när man har familj och kört kombi modeller av olika slag hela livet så känns de som att modell 3 (och ingen annan bil heller på mässan) uppfyller mina krav på praktik bil till vettigt pris. Ja obs detta är såklart väldigt personligt vad jag anser vara praktiskt.

Vad tycker ni andra, blev ni mer eller mindre taggade på en modell 3 eller fastande ni för någon annan bil istället?

Själv får man funderar lite till på den där modell 3an, ja än finns tid och eftersom jag har siktet på lilla batteriet så lär jag kunna fundera ett tag till men helt ärligt drömmer jag om en Volvo V60 med el drivlina eller likande kombi bil... Ja med drag och normalt prissatta takräcken också.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Kevork
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 01 nov 2015 20:11

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inlägg av Kevork »

Ni som var på plats hur upplevde ni skillnaderna mellan Tesla Model 3 och Kia e-Niro så som kupéutrymmen, bagageutrymmen med mera?

Tycker dessa två bilar verkar mest intressanta just nu för familjen. Vi är två vuxna och två barn på 4 och 6 år. Så behovet av stor kombi är egentligen rätt litet just nu då vi i regel klarar oss med rätt sparsam packning, men visst är det skönt med kombi när man varit på Ikea eller likande...
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1066
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inlägg av tehjimos »

Kevork skrev:
Ni som var på plats hur upplevde ni skillnaderna mellan Tesla Model 3 och Kia e-Niro så som kupéutrymmen, bagageutrymmen med mera?

Tycker dessa två bilar verkar mest intressanta just nu för familjen. Vi är två vuxna och två barn på 4 och 6 år. Så behovet av stor kombi är egentligen rätt litet just nu då vi i regel klarar oss med rätt sparsam packning, men visst är det skönt med kombi när man varit på Ikea eller likande...
Model 3 har skönare stolar och bättre känsla i helheten, Kia e-Niro känns som ja... en Kia. Bagageutrymmet är nog faktiskt mindre i e-Niro än Model 3 vad det såg ut som. Med tanke på att 3an har en frunk.
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inlägg av Henrik Torphammar »

chaffis75 skrev:
Själv får jag säga att jag till viss del är lite besviken. Ja inget nytt egentligen utan mer att jag själv inser hur omogen elbilsmarknaden är.
Jag kollade in modell 3 som varit mitt mål under flera år men jag blev inte övertygad. Missförstå mig inte nu, de är en kanon fin bil men när man har familj och kört kombi modeller av olika slag hela livet så känns de som att modell 3 (och ingen annan bil heller på mässan) uppfyller mina krav på praktik bil till vettigt pris. Ja obs detta är såklart väldigt personligt vad jag anser vara praktiskt.

Vad tycker ni andra, blev ni mer eller mindre taggade på en modell 3 eller fastande ni för någon annan bil istället?

Själv får man funderar lite till på den där modell 3an, ja än finns tid och eftersom jag har siktet på lilla batteriet så lär jag kunna fundera ett tag till men helt ärligt drömmer jag om en Volvo V60 med el drivlina eller likande kombi bil... Ja med drag och normalt prissatta takräcken också.
Det intressanta i LG-drivlinan är ju att den börjar figurera i många olika bilar nu. Niro, Kona, Soul, Leaf och varför inte i nästa steg i en Optima eller i30. På så vis är det ju synd att det inte blev någon 64kWh e-golf med överspill på en Octavia. (Octavia fanns ju i ett kort gästspel med e-up drivlinan)

I takt med att folk blir fetare så orkar dom inte sätta sig i en normal bil utan behöver en högre och högre SUV. Så vi som vill ha en normal låg kombi är nog för få helt enkelt.
Senast redigerad av Henrik Torphammar, redigerad totalt 1 gånger.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inlägg av Remuz »

Albin skrev:
TeslaTissel skrev:
Albin skrev:
Någon som provkört Sur ron och har ett utlåtande?
Va? :D
Det mest intressanta fordonet på mässan! (Har redan sett M3 på MoS)

https://ridesurron.se

Ungefär en sån letar jag efter. 40k, dock bara 70km/h, behöver 90+. Sedan verkar batteriet litet. Måste komma 40km på batteriet i 70-100km/h.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Kevork
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 01 nov 2015 20:11

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inlägg av Kevork »

tehjimos skrev:
Kevork skrev:
Ni som ...
Model 3 har skönare stolar och bättre känsla i helheten, Kia e-Niro känns som ja... en Kia. Bagageutrymmet är nog faktiskt mindre i e-Niro än Model 3 vad det såg ut som. Med tanke på att 3an har en frunk.
Spontant tror jag Model 3 skulle passa oss bättre men har tyvärr inte haft möjlighet att se varken Model 3 eller e-Niro. Får vi bara bekräftat att den där dragkroken kommer till Model 3 och då även för standard range RWD så kan man ju lösa de flesta av sina transportbehov hyggligt smidigt.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inlägg av Jerker »

Ja, nu väger det emellan 3:an och Niro. Det ska bli intressant att se hur billigt man kan få 3:an med drag och när det kommer. Niro har det mesta jag behöver av en bil. Det som talar emot den är att den bara får max 600 kg i dragvikt. Men annars är den väldigt bra utrustad för samma som en 3:a SR utan vare sig komfortpaket och AP. Så det kan mycket väl bli en Niro.

Edit: Då syftar ja på en 64kWh Niro med extra allt. Den verkar ju vara ungefär lika snål som en 3:a. Teslabjörn körde ju den 50 mil i sommarklimat.
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inlägg av Crappy »

Tänk vad olika man kan vara
Jag kikade på både Niron och Konan idag. Niro släppte jag helt. Invändigt med alla dessa knappar och reglage fick mig att tänka på sambons 8 år gamla Quaqai, omodern i mitt tycke
Då var Konan bättre, men där var det ett års leveranstid......
Så Elon FFS se till att få upp designstudion NU
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: eCarExpo 2018 - nu endast i Göteborg

Inlägg av Jerker »

Crappy skrev:
Tänk vad olika man kan vara
Jag kikade på både Niron och Konan idag. Niro släppte jag helt. Invändigt med alla dessa knappar och reglage fick mig att tänka på sambons 8 år gamla Quaqai, omodern i mitt tycke
Då var Konan bättre, men där var det ett års leveranstid......
Så Elon FFS se till att få upp designstudion NU
Intressant. Jag har idag tittat på Teslabjörns jämförelsevideo av Kona och Niro och det är ju lika många knappar i båda bilarna, de är bara lite olika placerade.
Skriv svar