Ajaj. Är det en Tesla inblandad i denna olycka?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Ajaj. Är det en Tesla inblandad i denna olycka?

Inlägg av Crappy »

Verdi

Re: Ajaj. Är det en Tesla inblandad i denna olycka?

Inlägg av Verdi »

Ser ju ut som det? Hoppas inte det är nån som kört på AP... skulle se extremt illa ut.
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Ajaj. Är det en Tesla inblandad i denna olycka?

Inlägg av dd88 »

Lokalblaskan GP har lite mer info:

En vägarbetare blev under torsdagskvällen påkörd av en bil på riksväg 40 i Ulricehamns kommun. Personen fördes till sjukhus.
— Vi har tagit en bil i beslag efter olyckan, säger polisens presstalesman Tommy Nyman.

Enligt polisens presstalesperson Tommy Nyman verkar mannen ha klarat sig ”hyggligt”.

— Det är vad patrullen på plats, som var på sjukhuset, har rapporterat. De har inte pratat med honom eftersom han var på röntgen. Men han måste ha haft änglavakt, säger han.

Klockan 21.50 bekräftade Södra Älvsborgs länssjukhus i Borås att mannen efter omständigheterna mår bra.

– Läget är stabilt, säger Andreas Milkewitz på pressjouren.

Enligt Milkewitz är mannen mellan 20 och 30 år.

Kan röra sig om brott
Polisen fortsätter nu att undersöka vad det var som låg bakom olyckan. Där finns det två olika delar att utreda. Det ena handlar om själva trafikolyckan och om någon gjort sig skyldig till vårdslöshet i trafiken. Det andra är om olyckan är ett arbetsmiljöbrott. Då handlar det snarare om någon skulle kunna ställas till svars för vållande till kroppsskada.

— Då är det mer på ett arbetsmiljöplan och handlar till exempel om man skyltat ordentligt och haft sänkt hastighet på sträckan och liknande. Som jag förstår det så var de på platsen för att arbeta med vägmarkeringarna, säger Tommy Nyman.

Larmet om olyckan kom in till SOS klockan 19.17. Vägen stängdes efter olyckan av i båda riktningarna.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
halper
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 aug 2018 11:15

Re: Ajaj. Är det en Tesla inblandad i denna olycka?

Inlägg av halper »

Nu vet jag ju inte precis vad som har hänt, men att vara vägarbetare verkar otroligt läskigt. Körde för några dagar på en pytteväg skyltad 70 där man verkligen inte kan hålla 70 hela tiden, och kom fram till ett vägbygge där de satt upp trafikljus. Saktade mjukt in framför ljuset som slog om från gult till rött precis när jag stannat och tror ni inte bilen som legat en halv decimeter bakom mig i flera kilometer (förlåt att jag höll hastighetsgränsen) susade förbi under kraftig acceleration – mot rött ljus alltså – centimeter från arbetarna på vägen. Visst, kan ha varit någon i panik med ett sjukt barn i baksätet på väg till sjukhuset (även om jag skulle tagit motorvägen istället) men det är inte första gången det händer.
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare
Inlägg: 999
Blev medlem: 05 nov 2015 21:54
Ort: Frufällan

Re: Ajaj. Är det en Tesla inblandad i denna olycka?

Inlägg av Foluke »

halper skrev:
Nu vet jag ju inte precis vad som har hänt, men att vara vägarbetare verkar otroligt läskigt. Körde för några dagar på en pytteväg skyltad 70 där man verkligen inte kan hålla 70 hela tiden, och kom fram till ett vägbygge där de satt upp trafikljus. Saktade mjukt in framför ljuset som slog om från gult till rött precis när jag stannat och tror ni inte bilen som legat en halv decimeter bakom mig i flera kilometer (förlåt att jag höll hastighetsgränsen) susade förbi under kraftig acceleration – mot rött ljus alltså – centimeter från arbetarna på vägen. Visst, kan ha varit någon i panik med ett sjukt barn i baksätet på väg till sjukhuset (även om jag skulle tagit motorvägen istället) men det är inte första gången det händer.
Fast är man i panik så ser man nog till att uppmärksamma omgivningen tidigt och tydligt och tar sig förbi direkt. Det du upplevde var nog vettlös vårdslöshet.
Model S P85D,
Skriv svar