Vänlig E-Golf-förare i Västerås

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

joel80
elbilist
Inlägg: 3071
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Vänlig E-Golf-förare i Västerås

Inlägg av joel80 »

Blev glad idag. Kommer till parkeringshuset Punkt i Västerås idag.. Dom satte efter många år äntligen upp 4 laddplatser för några månader sen. Nu är det ju så att dom inte på långa vägar förstått behovet, speciellt i en stad där det nu bara finns en (1!!!) övrig fungerande destinationsladdare i hela city.
Efter bara någon månad hade alla platser blivit uthyrda. Så nu finns det ingen plats för besökare.

Nå, inte just det jag blev glad för...
När jag kommer upp på parkeringsplanet är platsen bredvid en av laddarna ledig, jag kör in där, och ser att det sitter någon som är på väg i en E-golf vid laddaren bredvid.
Har erbjuder mig att stå och ladda där under dagen då han ändå inte skulle tillbaka idag. :D
Små saker kanske, men man blir väldigt glad över sånna små gester av vänlighet mot folk man inte känner.

Ville bara ge honom cred någonstans! Kanske kanske finns han här bland oss? :D
Skärmklipp 2018-10-18 23.36.49.png


När jag jobbat klart för dagen snodde jag med mig det här och ställde på laddaren! :D
2018-10-18 18.26.10.jpg
Hoppas han såg/ser den.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Vänlig E-Golf-förare i Västerås

Inlägg av TeslaTissel »

joel80 skrev:
Blev glad idag. Kommer till parkeringshuset Punkt i Västerås idag.. Dom satte efter många år äntligen upp 4 laddplatser för några månader sen. Nu är det ju så att dom inte på långa vägar förstått behovet, speciellt i en stad där det nu bara finns en (1!!!) övrig fungerande destinationsladdare i hela city.
Efter bara någon månad hade alla platser blivit uthyrda. Så nu finns det ingen plats för besökare.

Nå, inte just det jag blev glad för...
När jag kommer upp på parkeringsplanet är platsen bredvid en av laddarna ledig, jag kör in där, och ser att det sitter någon som är på väg i en E-golf vid laddaren bredvid.
Har erbjuder mig att stå och ladda där under dagen då han ändå inte skulle tillbaka idag. :D
Små saker kanske, men man blir väldigt glad över sånna små gester av vänlighet mot folk man inte känner.

Ville bara ge honom cred någonstans! Kanske kanske finns han här bland oss? :D
Skärmklipp 2018-10-18 23.36.49.png


När jag jobbat klart för dagen snodde jag med mig det här och ställde på laddaren! :D
2018-10-18 18.26.10.jpg
Hoppas han såg/ser den.
Otroligt jysst!

ÄR det så illa i Västerås? Bara en destinationsladdare??
Det är ju under jumboplats?

Härlig upplevelse i varje fall!
joel80
elbilist
Inlägg: 3071
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Vänlig E-Golf-förare i Västerås

Inlägg av joel80 »

Inom gångavstånd i city är det tyvärr så! :/
Dom har några snabbladdare längst med E18, men destinationsladdare i centrum är det sjukt dåligt med.
En laddstolpe som fanns på Slottsgatan har varit paj i någon månad nu. Verkar inte som att den ska fixas. Den andra vid Stadshotellet får man ofta ringa om för att få igång.
De i Punkt parkeringshus är som sagt nu alla uthyrda.

Riktigt katastrofuselt för en stad i den storleken.
Dom har några destinationsladdare en bit utanför city.. T.ex vid ett badhus och nått annat parkeringshus. Men man kan ju tycka att det ska gå att besöka centrala delarna och kunna ladda. När jag nu byter från hybriden vid årsskiftet kommer det ha betydelse för om jag kommer behöva stå och snabbladda 20-25 minuter på vägen hem eller inte. Det är lite småsegt känns det som då jag ofta slutar sent efter låååång dag.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Vänlig E-Golf-förare i Västerås

Inlägg av bonath »

Västerås... ABB... Verkar vara en otroligt slö kommun.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare
Inlägg: 1057
Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
Ort: Solna

Re: Vänlig E-Golf-förare i Västerås

Inlägg av jeppe_sthlm »

[quote="bonath"]Västerås... ABB... Verkar vara en otroligt slö kommun.[/quote
Hehe...ja, ABB tillverkar ju snabbladdare. De borde ju finnas ett värde i att pynta sin hemort med dessa..
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2332
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Vänlig E-Golf-förare i Västerås

Inlägg av mans71 »

Så du menar att dom i punkt-garaget gått från att ha ett par ynka eluttag gått till noll eluttag för besökare? Det var iofs inte mycket med dom uttagen, 1-fas 16 funkar ju om man ska ladda mobilen eller så...

Är ganska ofta där och förundras över att det är så illa i city. Hamnen, järnvägsstation, punkt, osv borde ju förses med uttag inte minst för alla hybrid-pendlare.
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
erbo73
Teslaägare
Inlägg: 314
Blev medlem: 14 aug 2014 20:22
Ort: Mora

Re: Vänlig E-Golf-förare i Västerås

Inlägg av erbo73 »

Exakt. Var i Västerås över förra helgen och jag visste ju hur uselt det är med laddningsmöjligheter.
Försök få rum på Steam Hotell för där finns det Tesla Destination Chargers.
Annars finns det strax öster (100m) om steam ett nybyggt p-hus med många 3,7 kW-stolpar på övre plan. Får ju ta taxi in till stan då men hur ska man göra?
Användarvisningsbild
Doosan
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 28 sep 2018 11:01

Re: Vänlig E-Golf-förare i Västerås

Inlägg av Doosan »

joel80 skrev:
Inom gångavstånd i city är det tyvärr så! :/
Dom har några snabbladdare längst med E18, men destinationsladdare i centrum är det sjukt dåligt med.
En laddstolpe som fanns på Slottsgatan har varit paj i någon månad nu. Verkar inte som att den ska fixas. Den andra vid Stadshotellet får man ofta ringa om för att få igång.
De i Punkt parkeringshus är som sagt nu alla uthyrda.

Riktigt katastrofuselt för en stad i den storleken.
Dom har några destinationsladdare en bit utanför city.. T.ex vid ett badhus och nått annat parkeringshus. Men man kan ju tycka att det ska gå att besöka centrala delarna och kunna ladda. När jag nu byter från hybriden vid årsskiftet kommer det ha betydelse för om jag kommer behöva stå och snabbladda 20-25 minuter på vägen hem eller inte. Det är lite småsegt känns det som då jag ofta slutar sent efter låååång dag.
Inte city men under Ikea fins några 16amp utag -gratis
joel80
elbilist
Inlägg: 3071
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Vänlig E-Golf-förare i Västerås

Inlägg av joel80 »

Från Ikea till dit jag brukar jobba är det enligt Google Maps mer än en timmes promenad. Funkar inte riktigt. ;)
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Vänlig E-Golf-förare i Västerås

Inlägg av TeslaTissel »

erbo73 skrev:
Exakt. Var i Västerås över förra helgen och jag visste ju hur uselt det är med laddningsmöjligheter.
Försök få rum på Steam Hotell för där finns det Tesla Destination Chargers.
Annars finns det strax öster (100m) om steam ett nybyggt p-hus med många 3,7 kW-stolpar på övre plan. Får ju ta taxi in till stan då men hur ska man göra?
Ja, just det. De blev nyligen klara. (en helt ny stadsdel byggs i området).
Annars är det bara det här som finns. Märkligt egentligen.
Västerås kan stoltsera med Sveriges absolut första vattenturbin byggd av Asea, (ABB).
0AE75E04-51DC-4C0D-BAEF-A0E5254CE157.jpeg
Skriv svar