Så klart att ni har rätt. Att den går att ladda via elverk är en fördel. Problemet med en sådan här bild är att det förstärker bilden av att elbilar ännu inte är mogna uppgiften, och att när det skiter sig är det den gamla hederliga fossiltekniken som får komma till räddning.mati skrev:Håller med. Det är väl rentav en fördel att det faktiskt går. Även om det kanske inte är bästa sättet så visar det ju egentligen bara att en elbil går att ladda överallt där det finns ström. Även om strömmen kommer från en dieselgenerator. Det hade ju kunnat vara ett gäng solceller också, eller nåt annat roligt.Kraftverksdoktorn skrev:Jag förstår inte vitsen med att fejka en sån bild. Det är väl inte bilens fel att den går att ladda med ett elverk?
Det är väl ingen som på fullt allvar tror att man måste ladda en elbil på det här sättet eller att det är gängse metodik.
Hatten av!!
Moderator: Redaktion
Re: Hatten av!!
Re: Hatten av!!
Sådana bilder och tankar får man väl bara bjuda på. Ingen ide att gå i strid. Tids nog kanske "dom" också ser ljuset.
(X100D Silver)
(MY LR Pearl)
MX Pearl
(MY LR Pearl)
MX Pearl
Re: Hatten av!!
Elverket verkar vara en Geko. Modell är lite mer osäkert.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Hatten av!!
Ganska korkat att sitta och ladda med 2,5kW istället för att ringa en bärgare, vilket kommer gå betydligt snabbare.