Några tycker jag har lyckats leverera vad de sagt är, tex Hyundai och kia
De måste även leverera volymmässigt, så är det inte i dagsläget.
Vad jag vet så är de inte överdriva leveranstider på e-niro än åtminstone men återstår väl att se hur köerna ser ut om ett år typ när bilen har funnits till salu ett bra tag.
Vad de gäller Hyundai kona så har jag helt ärligt inte koll på leverans tider, samma med IONIQ idag, vet att de åtminstone har varit för långa köer där men är de så fortfarande.
Den begränsande faktorn väntas åtgärdas först inom 12-18 månader. Ska vi gissa på att det är ett bygge av 1-n batterifabriker de väntar på. Precis som VW mfl antagligen också gör. Det bör vara ljusa tider för batterifabriksbyggare
Senast redigerad av Laban, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Enligt rapport från tyska medier så har Audi och Porsche plockat isär Model 3 nu och kommit fram till att deras kommande plattform är runt 3000 euro för dyr.
eTron har även blivit alldeles för dyr att utveckla så nu tror de att de måste sälja den i 600 000 exemplar för att gå +/-0 på modellen.
Enligt rapport från tyska medier så har Audi och Porsche plockat isär Model 3 nu och kommit fram till att deras kommande plattform är runt 3000 euro för dyr.
eTron har även blivit alldeles för dyr att utveckla så nu tror de att de måste sälja den i 600 000 exemplar för att gå +/-0 på modellen.
När det gäller e-Tron tror jag det kommer bli svårt för Audi att tjäna några pengar. Den höga förbrukningen gör att en billigare modell med mindre batteri kommer att bli svårsåld. Och 600k exemplar av nuvarande modell har jag svårt att tro att man kommer att nå. Tesla säljer ca 50k Model X/år och frågan är hur det kommer att stå sig de närmsta 3-4 åren med Model Y och andra modeller som kommer på marknaden. Tror inte Audi kommer att sälja fler e-Tron än Tesla Model X. Snarare betydligt färre.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Enligt rapport från tyska medier så har Audi och Porsche plockat isär Model 3 nu och kommit fram till att deras kommande plattform är runt 3000 euro för dyr.
eTron har även blivit alldeles för dyr att utveckla så nu tror de att de måste sälja den i 600 000 exemplar för att gå +/-0 på modellen.
3 000 euro, det plockar Audi och Porsche in på metalliclack och uppgraderad stereo som kostar dem under 100 euro. Bara göra dessa två alternativ tvingande.
Enligt rapport från tyska medier så har Audi och Porsche plockat isär Model 3 nu och kommit fram till att deras kommande plattform är runt 3000 euro för dyr.
eTron har även blivit alldeles för dyr att utveckla så nu tror de att de måste sälja den i 600 000 exemplar för att gå +/-0 på modellen.
3 000 euro, det plockar Audi och Porsche in på metalliclack och uppgraderad stereo som kostar dem under 100 euro. Bara göra dessa två alternativ tvingande.
För ett tillverkande företag är 1kr i produktionskostnad helt annat än 1kr i utprisökning. 3000EUR låter också väldigt mycket på en bil och är absolut en vital bit i konkurrensen till Teslas fördel om det stämmer.