Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Ahlgrens Bilar

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Ahlgrens Bilar

Inläggav Teslaägare boreno » 10 feb 2019 19:41

Nu är jag less. Hur i (censur) öppnar man denna påse utan att det flyger bilar över hela kupén?! Och med en snygg, bekväm öppning att sätta ned näven i?! Finns det något Ahlgrensforum, eller roadside assistance?
Dementor är en Model S 90D Aug 2016 | Midnight silver metallic | Panoramatak | Svart skinnklädsel | Kolfiberdekor | Luftfjädring | Svart alcantarainnertak | Köldpaket | Autopilot | Hi-Fi paket | Premiumpaket | 21" grå turbinhjul
Användarvisningsbild
boreno
Teslaägare

Re: Ahlgrens Bilar

Inläggav Jeppe_E » 10 feb 2019 19:50

boreno skrev:Nu är jag less. Hur i (censur) öppnar man denna påse utan att det flyger bilar över hela kupén?! Och med en snygg, bekväm öppning att sätta ned näven i?! Finns det något Ahlgrensforum, eller roadside assistance?

1. Koppla in autopiloten
2. Riv av ett hörn uppifrån vid den taggiga kanten
3. Häll ut bilarna i handen
4. Rör på ratten för att visa att du är medveten om att du faktiskt kör bil och inte gör något annat, som t.ex. öppnar en påse godis.
Jeppe_E

Inläggav Teslaägare boreno » 10 feb 2019 20:01

Som workaround får det duga, men det löser inte problemet med näven.
Dementor är en Model S 90D Aug 2016 | Midnight silver metallic | Panoramatak | Svart skinnklädsel | Kolfiberdekor | Luftfjädring | Svart alcantarainnertak | Köldpaket | Autopilot | Hi-Fi paket | Premiumpaket | 21" grå turbinhjul
Användarvisningsbild
boreno
Teslaägare

Inläggav themax » 10 feb 2019 20:46

boreno skrev:Nu är jag less. Hur i (censur) öppnar man denna påse utan att det flyger bilar över hela kupén?! Och med en snygg, bekväm öppning att sätta ned näven i?! Finns det något Ahlgrensforum, eller roadside assistance?

Estrellarycket funkar även på bilpåsar.

--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 fram till en nu omprogrammerad Audi.
Har provkört Model S ett flertal gånger och nu blir det äntligen elbil, vilken torsdag som helst våren 2019 ...
Användarvisningsbild
themax

Inläggav HenrikM76 » 10 feb 2019 21:09

Följdfråga, varför måste du få ner hela näven? Jag gör som ovanstående beskrev, river av ett hörn och häller ut lagom mängd i handen.
Bokat en lagerbil, Model S100D. Nu pirrigt längtandes som en 4-åring som väntar på Tomten.....
HenrikM76

Inläggav Teslaägare boreno » 10 feb 2019 21:41

themax skrev:Estrellarycket funkar även på bilpåsar.

Nu är det uppenbart att du inte har en susning om ämnet. Estrellarycket fungerar utmärkt på bilpåsar - om målet är att maximera spridningen i kupén.

I avdelningen övriga frågor kan vi tillföra förmånsvärde och körjournal - vad gäller egentligen?
Användarvisningsbild
boreno
Teslaägare

Inläggav Teslaägare boreno » 10 feb 2019 21:42

HenrikM76 skrev:Följdfråga, varför måste du få ner hela näven?

En förkärlek till att använda högerhanden utan hjälp, helt enkelt. En preferens!
Användarvisningsbild
boreno
Teslaägare

Inläggav Teslaägare OfarligTesla » 10 feb 2019 21:44

Jag brukar riva av ett hörn och därifrån få grepp på insidan och sedan kan man öppna på någon ledd. Eller försöka öppna sidan av den när man river av hörnet.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inläggav HenrikM76 » 10 feb 2019 21:54

boreno skrev:
HenrikM76 skrev:Följdfråga, varför måste du få ner hela näven?

En förkärlek till att använda högerhanden utan hjälp, helt enkelt. En preferens!

haha, det svaret taget ur sin kontext kunde få dig framstå på helt andra sätt.....
Bokat en lagerbil, Model S100D. Nu pirrigt längtandes som en 4-åring som väntar på Tomten.....
HenrikM76

Inläggav Jeppe_E » 10 feb 2019 22:26

OfarligTesla skrev:Jag brukar riva av ett hörn och därifrån få grepp på insidan och sedan kan man öppna på någon ledd. Eller försöka öppna sidan av den när man river av hörnet.

Precis, det är ett annat alternativ. Botten på påsen behöver inte betyda att den skall användas som botten :)
Jeppe_E

Nästa

Återgå till Övrigt