Ahlgrens Bilar

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Ahlgrens Bilar

Inlägg av lator »

Enkel lösning: KLIPP av ett hörn. Häll innehållet i lämplig burk/ask som passar i lämpligt utrymme mellan stolarna. Stoppa ner näven, njut, lägg på lock om du vill skydda bilarna.

(kom dock ihåg att Ahlgrens bilar innehåller gelatin och ingen verklig miljövän äter saker som innehåller detta svinfett).
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Ahlgrens Bilar

Inlägg av themax »

boreno skrev:
themax skrev:
Estrellarycket funkar även på bilpåsar.
Nu är det uppenbart att du inte har en susning om ämnet. Estrellarycket fungerar utmärkt på bilpåsar - om målet är att maximera spridningen i kupén.

I avdelningen övriga frågor kan vi tillföra förmånsvärde och körjournal - vad gäller egentligen?
Jodå, tillämpar det själv. Grejen är att man bör göra ett försiktigt ryck, inte attackrycka. Tänk dig en vän strykning av din käresta, inte full attack på boxbollen.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
carl-pedal
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 07 dec 2016 20:55

Re: Ahlgrens Bilar

Inlägg av carl-pedal »

Nu är jag ingen bilmänniska men när jag mumsar Haribo nappar river jag från hörnet och fortsätter försiktigt så att hela ena sidan blir öppen. Då får andra sidan bli botten av påsen. Stora skillnaden är väl att nappar tar slut på tre nävar medan bilar håller betydligt längre, särskilt om dom inte är färska.
Model YLR svart beställd 13/1
Model 3 SR+ vit - 21
Model S90 2015 RWD såld
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Ahlgrens Bilar

Inlägg av HelectriC »

lator skrev:
Enkel lösning: KLIPP av ett hörn. Häll innehållet i lämplig burk/ask som passar i lämpligt utrymme mellan stolarna. Stoppa ner näven, njut, lägg på lock om du vill skydda bilarna.

(kom dock ihåg att Ahlgrens bilar innehåller gelatin och ingen verklig miljövän äter saker som innehåller detta svinfett).
Så sant! Jag avstår allt med gelatin, speciellt efter jag har ätit stora mängder bacon annars förstör jag den fina eftersmaken av bacon.


Bacon, bacon, bacon :lol:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Ahlgrens Bilar

Inlägg av 12man »

Ett sjukt gott gelatinfritt godis, har avnjutits i min Tesla, påsöppningsegenskaper vill jag inte uttala mig om
tutti-frutti-vegan-1.jpg
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Ahlgrens Bilar

Inlägg av OfarligTesla »

12man skrev:
Ett sjukt gott gelatinfritt godis, har avnjutits i min Tesla, påsöppningsegenskaper vill jag inte uttala mig om
Sen de gjorde om det och tog bort gelatinet ur det är det mer eller mindre oätligt. Var mitt favoritgodis innan men en dag kom frun hem med en påse och jag började äta och undrade direkt om något var fel med det, då såg vi att de gjort om receptet till gelatinfritt och sen dess har vi inte köpt det.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Ahlgrens Bilar

Inlägg av HelectriC »

Vad är grejen med gelatin? Blir man sjuk av det eller vad? I Norge är vi inte lika finkänsliga som i Sverige, så många av grejerna som är på tapeten som förkastligt av olika hänsyn når inte hit. Sist jag var restaurang åt jag valbiff, det var gott!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Ahlgrens Bilar

Inlägg av Jocce »

Riv av ena hörnet, in med ett finger och "sprätta" likt ett kuvert. Sedan kan du stoppa ner både en och två nävar om du vill.

Alternativt häll dem i drickahållarna i armstödet och gräv fritt.

För stor påse, fyll centerkonsollen och gräv fritt ;)


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Ahlgrens Bilar

Inlägg av bullen »

Eller tugga i dig hela påsen o spotta ut plasten...
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Ahlgrens Bilar

Inlägg av Bjelke »

HelectriC skrev:
Vad är grejen med gelatin? Blir man sjuk av det eller vad? I Norge är vi inte lika finkänsliga som i Sverige, så många av grejerna som är på tapeten som förkastligt av olika hänsyn når inte hit. Sist jag var restaurang åt jag valbiff, det var gott!
Jag väntar också på svar, det nämndes ju "miljön" men jag har inte hört något om just det (tittar på TV för lite kanske)...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Ahlgrens Bilar

Inlägg av TiborBlomhall »

bullen skrev:
Eller tugga i dig hela påsen o spotta ut plasten...
Vaddå spotta ut är du finsmakare eller? :lol:
Användarvisningsbild
Bagartapet
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 01 apr 2019 13:37

Re: Ahlgrens Bilar

Inlägg av Bagartapet »

Ännu en tillverkare som verkar satsa på elbilar...

https://www.mynewsdesk.com/se/cloetta_s ... il-2957529
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Ahlgrens Bilar

Inlägg av TiborBlomhall »

Bagartapet skrev:
Ännu en tillverkare som verkar satsa på elbilar...

https://www.mynewsdesk.com/se/cloetta_s ... il-2957529
g1prk4vxdhxx4vbk3qv2.jpg
Gud vad kul!
Den måste man ju smaka! :lol:
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: Ahlgrens Bilar

Inlägg av tor »

TiborBlomhall skrev:
Bagartapet skrev:
Ännu en tillverkare som verkar satsa på elbilar...

https://www.mynewsdesk.com/se/cloetta_s ... il-2957529
g1prk4vxdhxx4vbk3qv2.jpg
Gud vad kul!
Den måste man ju smaka! :lol:
Måste vara den tillverkare som ställt om snabbast? Serieproduktion och det i stora volymer! Äntligen!
Användarvisningsbild
Baretta
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 06 jul 2017 08:54

Re: Ahlgrens Bilar

Inlägg av Baretta »

Slipper man grishud i den nya varianten?
Användarvisningsbild
carl-pedal
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 07 dec 2016 20:55

Re: Ahlgrens Bilar

Inlägg av carl-pedal »

Jag har ett ärende till Linköping imorgon, ska göra ett besök på godisfabriken på hemvägen och lägga handpenning på elbilar! Hoppas dom inte bara är koncept som kommer börja levereras först nästa år i små serier. Dom lär ju inte outsourca batterierna. Dragkrok?
Model YLR svart beställd 13/1
Model 3 SR+ vit - 21
Model S90 2015 RWD såld
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: Ahlgrens Bilar

Inlägg av tor »

carl-pedal skrev:
Jag har ett ärende till Linköping imorgon, ska göra ett besök på godisfabriken på hemvägen och lägga handpenning på elbilar! Hoppas dom inte bara är koncept som kommer börja levereras först nästa år i små serier. Dom lär ju inte outsourca batterierna. Dragkrok?
Har hört att andrahandvärdet ska vara rätt dåligt... påverkar ju helt klart TCO.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Ahlgrens Bilar

Inlägg av TiborBlomhall »

carl-pedal skrev:
Jag har ett ärende till Linköping imorgon, ska göra ett besök på godisfabriken på hemvägen och lägga handpenning på elbilar! Hoppas dom inte bara är koncept som kommer börja levereras först nästa år i små serier. Dom lär ju inte outsourca batterierna. Dragkrok?
Enligt pressrealeset:
"Den lanseras officiellt vecka 8 2020 i de flesta butiker inom service- och dagligvaruhandeln. Det går dock att hitta Ahlgrens bilar Elbilar redan nu hos Circle K."

Men:
"Ahlgrens bilar Elbilar har samma klassiska kaross som originalet"
Inte byggd för att vara elbil från grunden alltså. Kan det rent av vara så illa att endast lacken skiljer, att bilarna bara är "elektrifierade"? :? ;)
Användarvisningsbild
MSO
Teslaägare
Inlägg: 653
Blev medlem: 13 apr 2015 10:47

Re: Ahlgrens Bilar

Inlägg av MSO »

TiborBlomhall skrev:
carl-pedal skrev:
Jag har ett ärende till Linköping imorgon, ska göra ett besök på godisfabriken på hemvägen och lägga handpenning på elbilar! Hoppas dom inte bara är koncept som kommer börja levereras först nästa år i små serier. Dom lär ju inte outsourca batterierna. Dragkrok?
Enligt pressrealeset:
"Den lanseras officiellt vecka 8 2020 i de flesta butiker inom service- och dagligvaruhandeln. Det går dock att hitta Ahlgrens bilar Elbilar redan nu hos Circle K."

Men:
"Ahlgrens bilar Elbilar har samma klassiska kaross som originalet"
Inte byggd för att vara elbil från grunden alltså. Kan det rent av vara så illa att endast lacken skiljer, att bilarna bara är "elektrifierade"? :? ;)
Säkert rejält sockrade certsiffror också.
  1. 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: Ahlgrens Bilar

Inlägg av tor »

TiborBlomhall skrev:
carl-pedal skrev:
Jag har ett ärende till Linköping imorgon, ska göra ett besök på godisfabriken på hemvägen och lägga handpenning på elbilar! Hoppas dom inte bara är koncept som kommer börja levereras först nästa år i små serier. Dom lär ju inte outsourca batterierna. Dragkrok?
Enligt pressrealeset:
"Den lanseras officiellt vecka 8 2020 i de flesta butiker inom service- och dagligvaruhandeln. Det går dock att hitta Ahlgrens bilar Elbilar redan nu hos Circle K."

Men:
"Ahlgrens bilar Elbilar har samma klassiska kaross som originalet"
Inte byggd för att vara elbil från grunden alltså. Kan det rent av vara så illa att endast lacken skiljer, att bilarna bara är "elektrifierade"? :? ;)
Du kan ha rätt i att det bara är ett sockrat koncept. Var är Ahlgrens laddare liksom? Läser man det finstilta hittas "invert(er)sockersirap". Kan ju knappast vara något drag i den bilen.
Kan man ens ladda i sig den hemma? För mig kommer alltid ahlgrens vara förknippat med laddning av energi på bensinmack.
Verdi

Re: Ahlgrens Bilar

Inlägg av Verdi »

Baretta skrev:
Slipper man grishud i den nya varianten?
Viktigt att äta hela djuret! :D

Spelar väl ingen roll om det är hud eller muskler eller levern?
Verdi

Re: Ahlgrens Bilar

Inlägg av Verdi »

tor skrev:
carl-pedal skrev:
Jag har ett ärende till Linköping imorgon, ska göra ett besök på godisfabriken på hemvägen och lägga handpenning på elbilar! Hoppas dom inte bara är koncept som kommer börja levereras först nästa år i små serier. Dom lär ju inte outsourca batterierna. Dragkrok?
Har hört att andrahandvärdet ska vara rätt dåligt... påverkar ju helt klart TCO.

Andrahandsvärdet är skit! :lol:
Användarvisningsbild
Elix747
Teslaägare
Inlägg: 660
Blev medlem: 06 mar 2019 23:13
Ort: Borås

Re: Ahlgrens Bilar

Inlägg av Elix747 »

Verdi skrev:
tor skrev:
carl-pedal skrev:
Jag har ett ärende till Linköping imorgon, ska göra ett besök på godisfabriken på hemvägen och lägga handpenning på elbilar! Hoppas dom inte bara är koncept som kommer börja levereras först nästa år i små serier. Dom lär ju inte outsourca batterierna. Dragkrok?
Har hört att andrahandvärdet ska vara rätt dåligt... påverkar ju helt klart TCO.

Andrahandsvärdet är skit! :lol:
Ja, bara att spola ner i toaletten. :lol:
TM3 LR AWD 19” Black, modellår 2019
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: Ahlgrens Bilar

Inlägg av GreenMachine »

HelectriC skrev:
Vad är grejen med gelatin? Blir man sjuk av det eller vad? I Norge är vi inte lika finkänsliga som i Sverige, så många av grejerna som är på tapeten som förkastligt av olika hänsyn når inte hit. Sist jag var restaurang åt jag valbiff, det var gott!
I Norge finns ju seigmenn som slår så såväl både bilar och Tutti-Frutti med hästlängder.
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: Ahlgrens Bilar

Inlägg av GreenMachine »

tor skrev:
carl-pedal skrev:
Jag har ett ärende till Linköping imorgon, ska göra ett besök på godisfabriken på hemvägen och lägga handpenning på elbilar! Hoppas dom inte bara är koncept som kommer börja levereras först nästa år i små serier. Dom lär ju inte outsourca batterierna. Dragkrok?
Har hört att andrahandvärdet ska vara rätt dåligt... påverkar ju helt klart TCO.
På begagnatmarknaden kommer ju Ahlgrens Elbilar att direkt bli till biogas så de kan nog kan nog mycket väl röra sig om den mest miljövänliga bilen i historien. :lol:
Skriv svar