Förbjuden använda schucko och avtalslöst tillstånd & bråk

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Förbjuden använda schucko och avtalslöst tillstånd & brå

Inlägg av Smutt »

Schucko urtaget borde ju vara lätt att byta mot det blå campingurtaget
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare
Inlägg: 613
Blev medlem: 06 jun 2015 23:32
Ort: Stockholm

Re: Förbjuden använda schucko och avtalslöst tillstånd & brå

Inlägg av Alx »

Bjelke skrev:
Lite intressant läge faktiskt, om dom inte kan erbjuda en laddplats och han verkligen behöver det så
har alltså inget att förlora på att vägra att betala det retroaktiva, om han ändå måste leta efter ett annat
alternativ...
Det borde uthyraren även ha i åtanke...
Hade jag varit han som startade tråden och det fanns andra alternativ i närheten, som kanske även erbjöd laddplats, så hade jag tackat för 1 års gratis parkering och bytt parkeringsplats.

Men å andra sidan kanske det inte finns så många alternativ i närheten och då blir det värre läge.
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 760
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Re: Förbjuden använda schucko och avtalslöst tillstånd & brå

Inlägg av lem »

Mitt svar (skrevs för att vinna tid och hinna undersöka andra alternativ):
Hej Aaaa!
Detta är alltför kort uppsägningstid (en dag!) och långt utanför branchpraxis!
Grundförutsättningen för att jag skaffade elbil var att jag kunde ladda på jobbet! Parkering med el är viktigt för mig och därför vill jag hålla ursprunglig överenskommelse. Jag kan givetvis acceptera CEE-don enfas/trefas och typ2.
Jag skall se över andra lösningar och överväga byta bil alt cykla! Jag behöver också kontakta en jurist.
Med vänlig hälsning
Lars

End
Jag behöver träna och är nu inne på att
- köpa en cykel för pengarna som motsv retroaktiva avtalet pga förbud ladda
- vägra retroaktivt avtal
- vägra nytt avtal
- parkera på gatan de få gånger jag tar bil

Hur skulle tingsrätt döma en fordran där Aaaa kräver mig på pengar utan avtal? Skulle man verkligen slåss för pengar som man ändå fått in av annan hyresgäst?
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare
Inlägg: 613
Blev medlem: 06 jun 2015 23:32
Ort: Stockholm

Re: Förbjuden använda schucko och avtalslöst tillstånd & brå

Inlägg av Alx »

lem skrev:
Mitt svar (skrevs för att vinna tid och hinna undersöka andra alternativ):
Hej Aaaa!
Detta är alltför kort uppsägningstid (en dag!) och långt utanför branchpraxis!
Grundförutsättningen för att jag skaffade elbil var att jag kunde ladda på jobbet! Parkering med el är viktigt för mig och därför vill jag hålla ursprunglig överenskommelse. Jag kan givetvis acceptera CEE-don enfas/trefas och typ2.
Jag skall se över andra lösningar och överväga byta bil alt cykla! Jag behöver också kontakta en jurist.
Med vänlig hälsning
Lars

End
Jag behöver träna och är nu inne på att
- köpa en cykel för pengarna som motsv retroaktiva avtalet pga förbud ladda
- vägra retroaktivt avtal
- vägra nytt avtal
- parkera på gatan de få gånger jag tar bil

Hur skulle tingsrätt döma en fordran där Aaaa kräver mig på pengar utan avtal? Skulle man verkligen slåss för pengar som man ändå fått in av annan hyresgäst?
Tror de har svårt att överhuvudtaget bevisa i vilken omfattning du nyttjat platsen. Vidare så tror jag inte att ett företag stämmmer någon för fordringar i 10.000kr klassen. Man orkar helt enkelt inte med besväret. Dessutom, stämma på vilka grunder? Att du parkerat där utan hyresavtal för platsen? Det är väl det parkeringsregler är till för. För att hantera folk som parkerar utan tillstånd.

Ne, jag hade inte förlorat en minuts sömn över det där om jag var dig.
Skriv svar