Inbjudan till Elbilsträff I Falun den 1:a Juni

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Proooosit
elbilist
Inlägg: 10
Blev medlem: 16 maj 2018 12:50

Inbjudan till Elbilsträff I Falun den 1:a Juni

Inlägg av Proooosit »

Hej! Vore kul om ni ville komma och visa upp eran elbil på elbilssträffen den 1:a Juni kl 09:00 till 16:00, vi är vid Tullakammaregatan 15 vid musieföreningen Gefle-Dala Jernvägs lokaler, inträdet är gratis, sen är det frivilliga bidrag till falu jernvägs museum dom tar ej betalt man ger det man vill. Vi kommer att bjuda in allmänheten att komma och prata med erfarna elbilister samt titta på bilar, gå tipspromenad med elbils relaterade frågor, ( i full gång med planering av detta så vet ej än vilka sponsorerna blir till priserna för tipspromenaden) jernvägs museet är öppet och deras cafeteria kommer vara öppen. Det blir en familjedag för alla. Förra året hade vi liknande evenemang. Då kom 22st elbilar, du kan läsa om det nedan.

http://mfgdj.nu/arkiverat/elbilsträff.html

Varmt välkomna med era elbilar och tala gärna om det för vänner och bekanta.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19530
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Inbjudan till Elbilsträff I Falun den 1:a Juni

Inlägg av Bjelke »

I år kanske jag kan komma (med en model S P100DL kanske) :)
Eller så åker sambon ner, hon gillar också sånt, vi har ju varit på en del utställningar med våra bilar...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Inbjudan till Elbilsträff I Falun den 1:a Juni

Inlägg av lator »

http://mfgdj.nu/arkiverat/elbilstr%C3%A4ff.html

Prövar att uppdatera länken till träffen ifjol... ;)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Inbjudan till Elbilsträff I Falun den 1:a Juni

Inlägg av bullen »

Bjelke skrev:
I år kanske jag kan komma (med en model S P100DL kanske) :)
Eller så åker sambon ner, hon gillar också sånt, vi har ju varit på en del utställningar med våra bilar...
Jag kanske skulle ta med den lilleBild
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: Inbjudan till Elbilsträff I Falun den 1:a Juni

Inlägg av Liibo »

Kan komma med min Model 3 perfomance eftersom jag bor i Falun :)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19530
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Inbjudan till Elbilsträff I Falun den 1:a Juni

Inlägg av Bjelke »

bullen skrev:
Bjelke skrev:
I år kanske jag kan komma (med en model S P100DL kanske) :)
Eller så åker sambon ner, hon gillar också sånt, vi har ju varit på en del utställningar med våra bilar...
Jag kanske skulle ta med den lilleBild
Ja det vore jäkligt najs :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Pertan
Inlägg: 46
Blev medlem: 19 jan 2017 13:48

Re: Inbjudan till Elbilsträff I Falun den 1:a Juni

Inlägg av Pertan »

Jag kommer med min Leaf.
Proooosit
elbilist
Inlägg: 10
Blev medlem: 16 maj 2018 12:50

Re: Inbjudan till Elbilsträff I Falun den 1:a Juni

Inlägg av Proooosit »

Kul att se intresse så fort, hoppas vi blir fler än 22st elbilar i år, förra året var det ju 22st och vore ju kul om vi blev fler i år. Jag kommer själv att komma med min Nissan E-nv200 Evalia med kylskåp och säng lite egen byggd camping inredning.
Användarvisningsbild
josve
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 27 mar 2014 20:30

Re: Inbjudan till Elbilsträff I Falun den 1:a Juni

Inlägg av josve »

Bor också i Falun och skulle eventuellt också kunna dyka upp. Hämtar min nya M3 på torsdag.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19530
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Inbjudan till Elbilsträff I Falun den 1:a Juni

Inlägg av Bjelke »

Proooosit skrev:
Kul att se intresse så fort, hoppas vi blir fler än 22st elbilar i år, förra året var det ju 22st och vore ju kul om vi blev fler i år. Jag kommer själv att komma med min Nissan E-nv200 Evalia med kylskåp och säng lite egen byggd camping inredning.
Aha :)
Det var alltså dig jag träffade på (BMW i3-) träffen i Högbo för nåt år sedan :)
Jag hade nog min bil precis bredvid dig den gången...

Edit: här är en länk till den träffen :)
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... bo#p193697
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Proooosit
elbilist
Inlägg: 10
Blev medlem: 16 maj 2018 12:50

Re: Inbjudan till Elbilsträff I Falun den 1:a Juni

Inlägg av Proooosit »

Ja det var jag det :) Fick lite inspiration att ordna en träff i Dalarna har ju varit på många träffar och mässor men inget i Dalarna så tröttnade på att vänta :) I år tror jag det blir fler bilar och fick nyligen svar från Bilfocus i Falun att dom gärna kommer och visar upp sin Hyundai Kona Electric det tycker jag var skoj, jag har skickat inbjudan till flera bilfirmor får se om nån mer kommer, sen kommer nog troligtvis Pure Electric och visar lite laddboxar, uppdaterar framöver när jag får svar från flera. Varmt välkomna alla.
Proooosit
elbilist
Inlägg: 10
Blev medlem: 16 maj 2018 12:50

Re: Inbjudan till Elbilsträff I Falun den 1:a Juni

Inlägg av Proooosit »

Glädjande nyhet "Pure Electric" kommer att komma och ha en demonstration på laddbox, 6kw som tar ström från 2-faser och gör om till en. Sen kommer han även ta med Juice Booster och ha demonstration på, han tar även med en 8kw laddbox som tar ström från 2-faser
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: Inbjudan till Elbilsträff I Falun den 1:a Juni

Inlägg av kler »

Proooosit skrev:
Glädjande nyhet "Pure Electric" kommer att komma och ha en demonstration på laddbox, 6kw som tar ström från 2-faser och gör om till en. Sen kommer han även ta med Juice Booster och ha demonstration på, han tar även med en 8kw laddbox som tar ström från 2-faser
Varför bara 2 faser, och inte alla 3?
Vet du det?
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Inbjudan till Elbilsträff I Falun den 1:a Juni

Inlägg av bullen »

Antagligen en prisfråga. Mycket billigare att plocka in strömmen från 2 faser med 400 V mellan faserna. Det är väl egentligen sedan bara en trafo som gör om det till 230V. En trefaslösning blir mycket dyrare.
Reservation för att min ellära från gymnasiet kan vara lite ringrostig....
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19530
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Inbjudan till Elbilsträff I Falun den 1:a Juni

Inlägg av Bjelke »

bullen skrev:
Antagligen en prisfråga. Mycket billigare att plocka in strömmen från 2 faser med 400 V mellan faserna. Det är väl egentligen sedan bara en trafo som gör om det till 230V. En trefaslösning blir mycket dyrare.
Reservation för att min ellära från gymnasiet kan vara lite ringrostig....
Helt rätt och ett någorlunda bra alternativ om man bara har 1-fas-laddning på bilen vilket
beklagligt många har...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Proooosit
elbilist
Inlägg: 10
Blev medlem: 16 maj 2018 12:50

Re: Inbjudan till Elbilsträff I Falun den 1:a Juni

Inlägg av Proooosit »

Har själv köpt en sån laddbox och att den tar från 2 faser är i mitt fall perfekt i alla fall vintertid för luftvärmepumpen belastar en fas med 10a sen kör jag laddboxen på dom 2 andra faserna men hade varit Nice om man haft en omställbar så man sommartid kunde ställa om den till 3 faser fast jag skulle inte öka min ladd hastighet så mycket, nu ligger jag på 5.8kw och max bilen kan ta imot är 6.8kw men fins ju andra bilar som kan ta imot 7.4kw.
Proooosit
elbilist
Inlägg: 10
Blev medlem: 16 maj 2018 12:50

Re: Inbjudan till Elbilsträff I Falun den 1:a Juni

Inlägg av Proooosit »

Fått svar med Biltjärnan i Falun och dom kommer att komma och visa upp Nissan Leaf 40kw samt Nissan E-nv200 40kw skåp version. Tycker det är skoj att fler företag svarar att dom vill komma i år. Blir lite mer variation.
Proooosit
elbilist
Inlägg: 10
Blev medlem: 16 maj 2018 12:50

Re: Inbjudan till Elbilsträff I Falun den 1:a Juni

Inlägg av Proooosit »

Angående tipspromenaden så kommer det även finnas frågor för barnen så dom kommer också kunna gå tipspromenaden.
Proooosit
elbilist
Inlägg: 10
Blev medlem: 16 maj 2018 12:50

Re: Inbjudan till Elbilsträff I Falun den 1:a Juni

Inlägg av Proooosit »

Har fått en toppenbra idé av en. Så skriver om idén här. Det vore jätte roligt om det fans små elbilar till barnen att provköra, så ni som har en liten barn elbil som ni kan tänka er att ta med och låta nått barn provköra lite på området får jätte gärna ta med er en. Jag ska även försöka fråga nått företag om dom vill komma med några. Skicka gärna tips på företag om ni vet nått i Falun och kommentera gärna om ni vill ta med er en liten elbil, vore ju jätte roligt för barnen som kommer om det gick att genomföra.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Inbjudan till Elbilsträff I Falun den 1:a Juni

Inlägg av Teslaspolen »

Bumpar!

På lördag i Falun då?!
Proooosit
elbilist
Inlägg: 10
Blev medlem: 16 maj 2018 12:50

Re: Inbjudan till Elbilsträff I Falun den 1:a Juni

Inlägg av Proooosit »

Ja i Falun 1:a Juni nu på lördag, Tullkammaregatan 15, vid lok stallarna, jernvägsmuseet.
Proooosit
elbilist
Inlägg: 10
Blev medlem: 16 maj 2018 12:50

Re: Inbjudan till Elbilsträff I Falun den 1:a Juni

Inlägg av Proooosit »

I dag kom det brev från Scandic Hotels, så nu vet jag att 6st personer kan bli vinnare av frukost biljett på Scandic Hotell i Falun, om ni går tipspromenaden och väljer det som vinst när ni vinner, 2st kan även vinna Hamburgare inklusive dricka på plats av den som säljer Hamburgare och korv övriga priser som kommer att vara på prisbordet för tipspromenaden vet jag ej vad det blir, men är då 4 företag som kommer att ta med lite priser så märks vad det blir, men huvudsaken är ju att vi har roligt och trivs och elbilister är ju så trevliga att umgås med så det kommer ju massa trevligt folk eller hur allihop. Varmt välkommna.
Skriv svar