Tips bra robotgräsklippare med app (smart)

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: Tips bra robotgräsklippare med app (smart)

Inlägg av kler »

Klintan skrev:
Om man är sugen på att skruva lite finns det en tredjepartslösning för WLAN och appstyrning till de flesta av Gardena och Husqvarnas robotgräsklippare. Hade det tidigare på min Gardena r40li, har det inte än i min nuvarande Gardena Silenio. Finns möjlighet till webkamera och integration med bla Alexa.
https://www.robonect-shop.de
Men kan den twittra?

;)
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1557
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Tips bra robotgräsklippare med app (smart)

Inlägg av Klintan »

kler skrev:
Klintan skrev:
Om man är sugen på att skruva lite finns det en tredjepartslösning för WLAN och appstyrning till de flesta av Gardena och Husqvarnas robotgräsklippare. Hade det tidigare på min Gardena r40li, har det inte än i min nuvarande Gardena Silenio. Finns möjlighet till webkamera och integration med bla Alexa.
https://www.robonect-shop.de
Men kan den twittra?

;)
Inte omöjligt, finns viss integration mot IFTTT - sen är det bara att bygga vidare! :-)
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: Tips bra robotgräsklippare med app (smart)

Inlägg av kler »

Klintan skrev:
kler skrev:
Klintan skrev:
Om man är sugen på att skruva lite finns det en tredjepartslösning för WLAN och appstyrning till de flesta av Gardena och Husqvarnas robotgräsklippare. Hade det tidigare på min Gardena r40li, har det inte än i min nuvarande Gardena Silenio. Finns möjlighet till webkamera och integration med bla Alexa.
https://www.robonect-shop.de
Men kan den twittra?

;)
Inte omöjligt, finns viss integration mot IFTTT - sen är det bara att bygga vidare! :-)
Så 2019 år tävling är vilken robotgräsklippare som kan få flest följare då? ;)

Hemligheten är nog att förmänskliga operationerna, och variera formuleringarna, även om det är samma saker som upprepas.

Typ:
"God morgon! Jag undrar om inte gräsmattan behöver ses till... :) Be right back!"
"Åhhh måndag :( But a mow gotta do what a mow gotta do!"
HHK
Inlägg: 3
Blev medlem: 12 mar 2019 10:55

Re: Tips bra robotgräsklippare med app (smart)

Inlägg av HHK »

Tack för tips! Hade nog hellre sett att den kunde laga sin egen begränsningskabel (om den nu går av ibland) än twittra, men absolut ;)

ska ha den vid sommarstället är tanken, så app/remote med iaf möjlighet att ändra schemaläggning samt rapport vid stopp hade varit guld.
Användarvisningsbild
mickeisol
Teslaägare
Inlägg: 823
Blev medlem: 05 mar 2014 08:46

Re: Tips bra robotgräsklippare med app (smart)

Inlägg av mickeisol »

den här kan vara värd att vänta på.

https://www.irobot.com/about-irobot/com ... lawn-mower
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1557
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Tips bra robotgräsklippare med app (smart)

Inlägg av Klintan »

Husqvarna/Gardena har väl beprövade gräsklippare. Köp en något överspecad och se till att det inte finns något för maskinen att fastna i så jobbar den hela sommaren.
En maskin vid sommarstugan ska inte vara i beta-fas, om det inte är får...
Elbilist sedan 2014
HHK
Inlägg: 3
Blev medlem: 12 mar 2019 10:55

Re: Tips bra robotgräsklippare med app (smart)

Inlägg av HHK »

Klintan skrev:
En maskin vid sommarstugan ska inte vara i beta-fas, om det inte är får...
Haha :lol:
Användarvisningsbild
MartinGBG
Teslaägare
Inlägg: 110
Blev medlem: 05 nov 2018 10:00

Re: Tips bra robotgräsklippare med app (smart)

Inlägg av MartinGBG »

Ska precis beställa en också, har 500kvm rätt plan tomt, och blev rekommenderad Husqvarna Automower 310.
17.885kr för både maskinen och att dom installerar & gräver ner kabeln runt tomten.

Har försökt läsa på så mycket som möjligt och dom flesta verkar hålla med om att Husqvarna's klippare är det enda som bara "går och går" smärtfritt hela sommaren lång.
SÅLD: Model S 100D 2019 - Vitmetallic, Premium Interiör, Stora glastaket, APH4-hårdvaran
SÅLD: Model X 90D 2016 - Svartmetallic, 7-Sits, Premium-paket m ventilerade säten, AP2
Model S Long Range Plus 2021 - Vitmetallic - Crémeinteriör
danielalmestal
Inlägg: 39
Blev medlem: 01 okt 2017 12:15

Re: Tips bra robotgräsklippare med app (smart)

Inlägg av danielalmestal »

var också inne på en automower 310 men lyckades köpa en gardena R1000Li för 8000 via bauhaus prisgaranti när Granngården hade rea. Jag hoppas Gardenan gör jobbet även om den inte har appkoppling. Ska ju ha den i trådgården hemma och har inte nytta av att veta om den fastnat i fotbollsmålet utan får ju ändå lösa problemet när jag kommer hem. kan ju göra något roligare för de nästan 10000 jag slapp betala. Hoppas verkligen inte jag ångrar mig och måste köpa en automower nästa år :-)
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1557
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Tips bra robotgräsklippare med app (smart)

Inlägg av Klintan »

danielalmestal skrev:
var också inne på en automower 310 men lyckades köpa en gardena R1000Li för 8000 via bauhaus prisgaranti när Granngården hade rea. Jag hoppas Gardenan gör jobbet även om den inte har appkoppling. Ska ju ha den i trådgården hemma och har inte nytta av att veta om den fastnat i fotbollsmålet utan får ju ändå lösa problemet när jag kommer hem. kan ju göra något roligare för de nästan 10000 jag slapp betala. Hoppas verkligen inte jag ångrar mig och måste köpa en automower nästa år :-)
Blir nog ett bra val, verkligen ett bra pris!
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Tips bra robotgräsklippare med app (smart)

Inlägg av taliz »

En bra robotdammsugare får man för 5 papp.
Förstår inte varför gräsklippare skall vara mångdubbelt dyrare?

Har knappt 5000kvm tomt och då ska man lägga närmare 40k på en klippare?!
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar