Lidl snabbladdare

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Daven
Teslaägare
Inlägg: 463
Blev medlem: 12 mar 2019 08:44

Re: Lidl snabbladdare

Inlägg av Daven »

larsw skrev:
Finns även gratis i Växjö.
Japp 2 st :D
Har börjat handla där mer och mer sen jag blev med elbil, man vill ju stödja dom som hjälper till med omställningen till fosilfritt :D
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Lidl snabbladdare

Inlägg av 12man »

Lidl har installerat snabbladdstationer på parkeringen hos följande butiker:
Ljungby, Västra Frölunda (Distansgatan 40), Växjö (Erik Norbergs väg 3), Kungsängen och Södertälje (Brolundavägen 21).

Men

Välkommen att ladda din elbil gratis under öppettiderna
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Lidl snabbladdare

Inlägg av Teslaspolen »

Avis på er! Av de tre närmaste Lidl butikerna så har två inget alls och en av dom en stinkande automatmack precis utanför... :roll:
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Lidl snabbladdare

Inlägg av Henrik Torphammar »

Om man inte får full malle vid SOC under 85% så är det ju fel på mjukvaran i antingen bilen eller laddaren. Tesla verkar behöva justera sin mjukvara en smula då många verkar ha generella problem med kalla batterier eller att månen står lite fel just den dagen. Nu när V3 presenterats och bilarna får ny FW så måste ju en fjutt på 50kW kunna tillåtas ge sina 50kW utan strul. Tom Leaf40 har ju fått ny FW som löser detta.

Bild
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
Stefan T
Teslaägare
Inlägg: 634
Blev medlem: 22 jan 2015 21:21
Ort: Ullared (Köinge)

Re: Lidl snabbladdare

Inlägg av Stefan T »

Finns även Falkenbeg
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 :)
Användarvisningsbild
HenrikM76
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 23 nov 2018 23:49
Ort: Växjö

Re: Lidl snabbladdare

Inlägg av HenrikM76 »

jeppe_sthlm skrev:
Måste bara slå ett slag för Lidl, som har gjort en fin satsning på laddare.

Åkte till butiken i Kungsängen och där stod inte mindre än 3 snabbladdare (CCS/Chademo/Typ2). Gratis!

Galet bra för en som inte har laddning hemma. Spelar ingen roll att det är ett par mil hemifrån om jag på 1 timmes storhandling får i drygt 20 mil batteri. Dessutom får jag köra lite bil, vilket aldrig är fel.

Ännu smidigare för alla Model 3-ägare som kan köra CCS direkt i bilen.
Här blir jag mest fundersam hur fasiken du får 1 timma att gå på Lidl?! ;) Handlar med mycket där men handlar jag riktigt mycket så max 20 minuter......eller ligger det fler vettiga butiker kring där så du kan göra fler ärenden....
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
Användarvisningsbild
swegarm
Teslaägare
Inlägg: 217
Blev medlem: 30 okt 2018 22:56
Ort: Göteborg

Re: Lidl snabbladdare

Inlägg av swegarm »

Har laddat ca 200 kWh på Lidl :)

Innan ja fick möjlighet till fast laddning var de väldigt uppskattat. Den i GBG är ganska välanvänd dock, både av taxi-teslor och diverse hybrider mm.

Men ja har också fördrivit 1 h på Lidl, är ju tyvärr en av de sista butikerna man vill göra de på. En tidig lördag träffa ja en annan el-bils förare som satt och väntade i bilen. Han va på gott humör och tyckte de va perfekt tillfälle att få jobba lite och kom hemifrån (småbarn...)

Men grymt bra på att de satsar !
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: Lidl snabbladdare

Inlägg av Liibo »

Köpa en premiumbil för runt en miljon, för att sedan snålladda på Lidh :)
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 29 jan 2019 11:01
Ort: Täby

Re: Lidl snabbladdare

Inlägg av Melkin »

Liibo skrev:
Köpa en premiumbil för runt en miljon, för att sedan snålladda på Lidh :)
För en del av oss som löneslavat oss genom livet är ju förutsättningen för att ha råd med en Tesla just att snåla med annat. :roll:
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare
Inlägg: 1052
Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
Ort: Solna

Re: Lidl snabbladdare

Inlägg av jeppe_sthlm »

Liibo skrev:
Köpa en premiumbil för runt en miljon, för att sedan snålladda på Lidh :)
Att det är gratis spelar mindre roll - hade gärna betalat. Den stora poängen är att ladda medans man ändå gör annat som man ändå behöver göra.

Hade jag haft hemmaladdning hade det inte varit lika intressant.
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: Lidl snabbladdare

Inlägg av Liibo »

Melkin skrev:
Liibo skrev:
Köpa en premiumbil för runt en miljon, för att sedan snålladda på Lidh :)
För en del av oss som löneslavat oss genom livet är ju förutsättningen för att ha råd med en Tesla just att snåla med annat. :roll:
Köper själv privat för löneslavade pengar. Känns som man kan spara in pengar på annat än att ladda på Lidh ;)
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare
Inlägg: 1052
Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
Ort: Solna

Re: Lidl snabbladdare

Inlägg av jeppe_sthlm »

HenrikM76 skrev:
Här blir jag mest fundersam hur fasiken du får 1 timma att gå på Lidl?! ;) Handlar med mycket där men handlar jag riktigt mycket så max 20 minuter......eller ligger det fler vettiga butiker kring där så du kan göra fler ärenden....
Haha - ja, det kan man ju undra :-)

Nu var det här en rätt stor butik och jag hade aldrig varit där förr, så jag irrade runt en del. Var dock inte där på regelrätt storhandling, så det tog nog bara en halvtimme.

Normalt sett lägger jag nog en timme på storhandling på ICA maxi. Kan bero på mitt dåliga lokalsinne också
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Lidl snabbladdare

Inlägg av Bjelke »

Liibo skrev:
Melkin skrev:
Liibo skrev:
Köpa en premiumbil för runt en miljon, för att sedan snålladda på Lidh :)
För en del av oss som löneslavat oss genom livet är ju förutsättningen för att ha råd med en Tesla just att snåla med annat. :roll:
Köper själv privat för löneslavade pengar. Känns som man kan spara in pengar på annat än att ladda på Lidh ;)
Det ena utesluter inte det andra, man blir inte rik genom att slösa som jag brukar säga :)
Jag är ofta väldigt snål så länge det inte innebär omak.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Lidl snabbladdare

Inlägg av Teslaspolen »

Liibo skrev:
Köpa en premiumbil för runt en miljon, för att sedan snålladda på Lidh :)
Många saker på Lidl håller mycket bättre kvalité än vad du kan köpa på något annat ställe.
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Lidl snabbladdare

Inlägg av bullen »

Teslaspolen skrev:
Liibo skrev:
Köpa en premiumbil för runt en miljon, för att sedan snålladda på Lidh :)
Många saker på Lidl håller mycket bättre kvalité än vad du kan köpa på något annat ställe.
Som strömmen då eller?Bild tror du läste fel på snålladda och snålhandlaBild
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Lidl snabbladdare

Inlägg av NEO »

Liibo skrev:
Köpa en premiumbil för runt en miljon, för att sedan snålladda på Lidh :)
Det är såhär det låter från de flesta utanför Teslavärlden. Inte alla Teslor kostar en miljon. Inte alla Teslaägare är miljonärer.

Många köper begagnat och då pratar vi betydligt lägre summor. Förstår inte varför du hellre lägger vikt på pengafrågan istället för bekvämlighetsfrågan när man handlar. Jag väljer ALLTID hotell med destination chargers just för att vakna upp till en fulladdad bil oavsett kostnad för parkering och ström. Detsamma när jag handlar, jag handlar oftast där laddning erbjuds just för bekvämlighetens skull (Yacht klubben i Stenungssund är magisk).

Ska vi bli en fossilfri värld behövs sådana tilltag, och LIDL STIFTUNG är en jävla lyx att kunna handla på efter så många år i Norge för mig :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Lidl snabbladdare

Inlägg av kangru »

Lidl är tex en av få (enda?) ställen där jag i Uppsala kan handla Peckas tomater som odlas i Härnösand med Aquaponics system. Kul och bra för alla.
ochso
Inlägg: 365
Blev medlem: 22 feb 2016 21:03

Re: Lidl snabbladdare

Inlägg av ochso »

Se också befintlig tråd ang detta.

http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... dl#p130433
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Lidl snabbladdare

Inlägg av Teslaspolen »

bullen skrev:
Teslaspolen skrev:
Liibo skrev:
Köpa en premiumbil för runt en miljon, för att sedan snålladda på Lidh :)
Många saker på Lidl håller mycket bättre kvalité än vad du kan köpa på något annat ställe.
Som strömmen då eller?Bild tror du läste fel på snålladda och snålhandlaBild
Japp! Det har varit en lång dag... Inte första felläsningen. :lol: :oops: Men det är många som brukar häva ur sig tokigheter om Lidl så fort chansen ges. Lidlmyter lika vanliga som elbilsmyter... :?
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Lidl snabbladdare

Inlägg av bonath »

Jag mailade Lidl för två år sen.
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 40#p163468
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
zyax
Teslaägare
Inlägg: 1872
Blev medlem: 08 jul 2016 08:05
Ort: Växjö

Re: Lidl snabbladdare

Inlägg av zyax »

Teslaspolen skrev:
bullen skrev:
Teslaspolen skrev:
Liibo skrev:
Köpa en premiumbil för runt en miljon, för att sedan snålladda på Lidh :)
Många saker på Lidl håller mycket bättre kvalité än vad du kan köpa på något annat ställe.
Som strömmen då eller?Bild tror du läste fel på snålladda och snålhandlaBild
Japp! Det har varit en lång dag... Inte första felläsningen. :lol: :oops: Men det är många som brukar häva ur sig tokigheter om Lidl så fort chansen ges. Lidlmyter lika vanliga som elbilsmyter... :?
Håller fullständigt med. De som kommer med dessa Lidl-myter handlade säkert i affären när den kom till Sverige och upptäckte att det inte alls var anpassat för oss. Idag är det ju en billig butik men likväl en kvalitetsbutik med många bra varor (många helt kassa varor också för den delen).
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Användarvisningsbild
HenrikM76
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 23 nov 2018 23:49
Ort: Växjö

Re: Lidl snabbladdare

Inlägg av HenrikM76 »

zyax skrev:
Teslaspolen skrev:
bullen skrev:
Teslaspolen skrev:
Liibo skrev:
Köpa en premiumbil för runt en miljon, för att sedan snålladda på Lidh :)
Många saker på Lidl håller mycket bättre kvalité än vad du kan köpa på något annat ställe.
Som strömmen då eller?Bild tror du läste fel på snålladda och snålhandlaBild
Japp! Det har varit en lång dag... Inte första felläsningen. :lol: :oops: Men det är många som brukar häva ur sig tokigheter om Lidl så fort chansen ges. Lidlmyter lika vanliga som elbilsmyter... :?
Håller fullständigt med. De som kommer med dessa Lidl-myter handlade säkert i affären när den kom till Sverige och upptäckte att det inte alls var anpassat för oss. Idag är det ju en billig butik men likväl en kvalitetsbutik med många bra varor (många helt kassa varor också för den delen).
Off-topic men för ett gott tips, Köp Chilihalloumi och stava den i c:a 2x2 cm och linda in den i Lidl:s Lufttorkade Schwarzwaldskinka, stek upp dem lagom så att skinkan blir lite krispig och haloumin mjuknar lagom och chilin framträder mer.....sen ät och njut som lite plock till ett glas vin eller som side-dish till den grillade köttbiten. Underbart gott :)
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4179
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Lidl snabbladdare

Inlägg av nek0 »

Grantroll
Inlägg: 7
Blev medlem: 30 aug 2017 13:14
Ort: Umeå

Re: Lidl snabbladdare

Inlägg av Grantroll »

Handlar sällan på LIDL, men det är ju på allvar nog den enda butik där man kan hitta "självlysande" tysk juice och en golfbag komplett med klubbor bredvid varandra på samma hylla!

Men många av produkterna håller riktigt god kvalitet!
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4179
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Lidl snabbladdare

Inlägg av nek0 »

Grantroll skrev:
Handlar sällan på LIDL, men det är ju på allvar nog den enda butik där man kan hitta "självlysande" tysk juice och en golfbag komplett med klubbor bredvid varandra på samma hylla!

Men många av produkterna håller riktigt god kvalitet!
Handlar faktiskt en gång i veckan på Lidl allt från mat till barn kläder. Hoppas de installerar några laddare vid den nya affären som öppnas i Huskvarna om några månader
Skriv svar