Köra Kickbike till jobbet

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Mackann
Inlägg: 3
Blev medlem: 14 jul 2019 17:31

Re: Köra Kickbike till jobbet

Inlägg av Mackann »

Hej,

Markus här från Bioboards. De snabbaste brädorna går i upp till 90 km/h med större hjul.

De är byggda för att vara stabila så de flesta kan köra i 50km/h utan problem (dock givetvis farligt om du ramlar)

Upp till 60km/h känns det stabilt men högre än det behöver du ha mer "skills" för att hantera den.

Rekommenderar All terrain hjul för den som är osäker då den inte blir lika känslig mot vägsprickor och gupp.

Räckvidden är 30-80km per laddning beroende vilken modell.
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Köra Kickbike till jobbet

Inlägg av Klintan »

Mackann skrev:
Hej,

Markus här från Bioboards. De snabbaste brädorna går i upp till 90 km/h med större hjul.

De är byggda för att vara stabila så de flesta kan köra i 50km/h utan problem (dock givetvis farligt om du ramlar)

Upp till 60km/h känns det stabilt men högre än det behöver du ha mer "skills" för att hantera den.

Rekommenderar All terrain hjul för den som är osäker då den inte blir lika känslig mot vägsprickor och gupp.

Räckvidden är 30-80km per laddning beroende vilken modell.
Och de är registrerade som motorcyklar då? Inte kul om det händer en olycka utan trafikförsäkring etc.
Elbilist sedan 2014
Mackann
Inlägg: 3
Blev medlem: 14 jul 2019 17:31

Re: Köra Kickbike till jobbet

Inlägg av Mackann »

De är inte lagliga i Sverige, men de är en gro zon så så länge du inte kör som en galning och följer reglerna så bryr sig inte polisen, de är mer imponerande och vill testa själva
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Köra Kickbike till jobbet

Inlägg av Klintan »

Mackann skrev:
De är inte lagliga i Sverige, men de är en gro zon så så länge du inte kör som en galning och följer reglerna så bryr sig inte polisen, de är mer imponerande och vill testa själva
Gråzon? Definitivt olagliga. Ingen trafikpolis som provkörde då iaf. Polisen har uppmärksammats om problemet och ökat bevakningen, blir olovlig körning om man inte har behörighet för fordonet.
Elbilist sedan 2014
Mackann
Inlägg: 3
Blev medlem: 14 jul 2019 17:31

Re: Köra Kickbike till jobbet

Inlägg av Mackann »

Haha jo vist, de glider runt i stan nu på sommaren hela tiden folk med brädor, ingen blivit stoppad. Senast förra veckan testade en polis i stan min
zignum
Inlägg: 3
Blev medlem: 19 jun 2021 22:39

Re: Köra Kickbike till jobbet

Inlägg av zignum »

Måste recensera min nya Kickbike på bloggen. Det är en Fatscooter Premium på 3000 W som jag köpte på någon randoom webbutik. Kan inte säga att jag tyckte att den var värd pengarna. Hoppas att priserna kommer gå ner lite. Men numer är det alltså inte bara småglin som kör Kickbike, även om det inte är för "alla" vuxna. F ö. funkar Kickbike utmärkt att ta till jobbet lite beroende på vilket jobb. Jag skulle inte tagit med den om du var en mobbad ingenjör på IBM eller något.
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2325
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Köra Kickbike till jobbet

Inlägg av mans71 »

Över 4 mil landsväg klarar denna som vi har, dessutom med en tung förare; https://ewheels.se/produkt/elscooter/e- ... sparkcykel
Model S P85DL+
Skriv svar