Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Köra Kickbike till jobbet

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Re: Köra Kickbike till jobbet

Inläggav Teslaägare Melkin » 12 apr 2019 09:15

10 km känns lite långt med kickbike? Jag cyklar 12 km med elcykel från Täby in mot stan. Tar en knapp halvtimme. Elmotorn är guld värd på morgonen då man inte blir så svettig. På vägen hem kör jag mest på egen energi så det blir ett litet motionspass.
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare

Referralkod: patrik73502

Inläggav ochso » 12 apr 2019 10:22

carolinelundmark skrev:Ja, funderade också på det, men då kommer det ju att sluta med en elmoppe för 30k...hade tänkte något enklare...
Tack för ditt tips, vad betalade du för den?

Onebot är ju el elmoped, klass 2. Jag köpte deras T8+ som kostar 12 900 kr. Jag fick lite rabatt via ett erbjudande här på forumet och därefter fick jag elcykelpremien.

Rätt skönt att kunna susa fram 25 km/h till och från jobbet, Stockholm blir ju mer framkomligt och mindre farligt när man får köra lagligt på cykelbanor också.

Jag ville kunna sitta när jag åker, slippa bli svettig då jag alltid har skjorta på jobbet (träna gör jag på fritiden) och jag ville kunna ta med mitt fortskaffningsmedel in på kontoret för att slippa stölder och sabotage.

Onebot passade i alla fall mina behov bra, men det är nog inte lösningen för alla.
ochso

Inläggav carolinelundmark » 12 apr 2019 18:48

Ska det verkligen återinföras? Jag hörde motsatsen. Men bra att veta om så är fallet!!!!
carolinelundmark

Inläggav MaLund13 » 15 apr 2019 20:33

Har en Ninebot ES4 på beställning, vilket är samma modell som VOI och TIER använder. Med 10km enkel väg är det nog den eller nya Xiaomi M365 Pro som gäller räckviddsmässigt.
MaLund13

Föregående

Återgå till Övrigt