Leveranstid MS,MX,M3

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av MarcusC »

klassch skrev:
MarcusC skrev:
Har du kollat om du har VIN I källkoden?
Jag har letat efter det i källkoden, men blir osäker på om man letar på rätt sätt eller inte. Visst ska VIN alltid börja med "5YJ"? Isf finns det inte något på mitt konto...
Ja, 5YJ är Teslas kod (alla tillverkare har en unik kod).

Du klickar på hantera så du kommer in på din beställnings-sida och där kollar du källkoden.

När beställde du?
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
Dream99
Teslaägare
Inlägg: 131
Blev medlem: 13 maj 2019 21:29

Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av Dream99 »

kalle_sala skrev:
kalle_sala
Har du hört nåt mer om din bil? Min bil var med på samma båt som du, men jag ser inget på car.info.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Model X - 2019
Användarvisningsbild
kalle_sala
Teslaägare
Inlägg: 136
Blev medlem: 28 apr 2019 15:44
Ort: Sala

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av kalle_sala »

Dream99 skrev:
kalle_sala skrev:
kalle_sala
Har du hört nåt mer om din bil? Min bil var med på samma båt som du, men jag ser inget på car.info.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Har inte hört någonting, har inte kontaktat Tesla heller så jag inväntar slutet av juli innan jag gör något mer.
Användarvisningsbild
Dream99
Teslaägare
Inlägg: 131
Blev medlem: 13 maj 2019 21:29

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av Dream99 »

kalle_sala skrev:
Dream99 skrev:
kalle_sala skrev:
kalle_sala
Har du hört nåt mer om din bil? Min bil var med på samma båt som du, men jag ser inget på car.info.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Har inte hört någonting, har inte kontaktat Tesla heller så jag inväntar slutet av juli innan jag gör något mer.
Ok, jag ska höra av mig till min säljare innan han går på semester 18:e juli. Får se om han vet mer då.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model X - 2019
Användarvisningsbild
ForestC
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 17 mar 2019 16:41

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av ForestC »

ForestC skrev:
Har haft VIN i ett par veckor (beställde 7/5) men i fredags fick jag ett mail att min konfiguration uppdaterats. Färgen är ändrad från Midnight Silver till Deep Blue. Iom det så försvann VIN-numret och känns som om jag är tillbaka på noll. När jag frågade Tesla varför så fick jag svaret (via min leasingfirma) att de försöker matcha min beställning med redan byggda bilar och att det därför kan ske lite förändringar på kontot men att färgen i slutänden ska bli rätt...

Har flera gånger blivit lovad leverans i början av juli (senast i mitten av förra veckan - igen via leasingfirman) men känns lite som lotteri och jag är lätt nervös för att det VIN som nu har försvunnit gör att jag landat längst bak i kön... :shock:
Efter att ha blivit uppringd av en kille från leveransavdelningen idag fick jag reda på att det varit någon form av systemfel hos Tesla under sommaren. Det VIN som jag hade har nu blivit tilldelad någon annan och nästa möjliga leverans är tidigast i oktober. :x

Som kompensation blev jag erbjuden gummimattor eller en Wall Charger. Vilket skämt.

Jag frågade om möjlighet att ta en lagerbil från annat land men enligt killen jag pratade med så är det nya regler som gäller som gör att man inte kan plocka bilar som står i annat land (inte ens Nederländerna) så nu står jag i valet och kvalet om jag helt ska avbryta och hitta andra alternativ...

Sjukt besviken, och att det en rejäl utmaning att få tag på någon som har kunnat ge mig den informationen jag fick idag gör inte saken bättre när det gäller förtroendet... :evil:
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av MarcusC »

ForestC skrev:
ForestC skrev:
Har haft VIN i ett par veckor (beställde 7/5) men i fredags fick jag ett mail att min konfiguration uppdaterats. Färgen är ändrad från Midnight Silver till Deep Blue. Iom det så försvann VIN-numret och känns som om jag är tillbaka på noll. När jag frågade Tesla varför så fick jag svaret (via min leasingfirma) att de försöker matcha min beställning med redan byggda bilar och att det därför kan ske lite förändringar på kontot men att färgen i slutänden ska bli rätt...

Har flera gånger blivit lovad leverans i början av juli (senast i mitten av förra veckan - igen via leasingfirman) men känns lite som lotteri och jag är lätt nervös för att det VIN som nu har försvunnit gör att jag landat längst bak i kön... :shock:
Efter att ha blivit uppringd av en kille från leveransavdelningen idag fick jag reda på att det varit någon form av systemfel hos Tesla under sommaren. Det VIN som jag hade har nu blivit tilldelad någon annan och nästa möjliga leverans är tidigast i oktober. :x

Som kompensation blev jag erbjuden gummimattor eller en Wall Charger. Vilket skämt.

Jag frågade om möjlighet att ta en lagerbil från annat land men enligt killen jag pratade med så är det nya regler som gäller som gör att man inte kan plocka bilar som står i annat land (inte ens Nederländerna) så nu står jag i valet och kvalet om jag helt ska avbryta och hitta andra alternativ...

Sjukt besviken, och att det en rejäl utmaning att få tag på någon som har kunnat ge mig den informationen jag fick idag gör inte saken bättre när det gäller förtroendet... :evil:
Förutom att man nu blir sjukt nervös att det ska hända en själv, men fy fan rent ut sagt!!!!
Lider med dig.

Det känns ju som de borde lägga dig först i kön, men det kanske blir så lång leveranstid ändå?

Men som sagt, fasiken vad det måste kännas surt nu.
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
Dream99
Teslaägare
Inlägg: 131
Blev medlem: 13 maj 2019 21:29

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av Dream99 »

Dream99 skrev:
kalle_sala skrev:
Dream99 skrev:
kalle_sala skrev:
kalle_sala
Har du hört nåt mer om din bil? Min bil var med på samma båt som du, men jag ser inget på car.info.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Har inte hört någonting, har inte kontaktat Tesla heller så jag inväntar slutet av juli innan jag gör något mer.
Ok, jag ska höra av mig till min säljare innan han går på semester 18:e juli. Får se om han vet mer då.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nu har jag fått reda på att min X är i Holland redo för leverans till Sverige. Ska komma hit nästa vecka.
Model X - 2019
Användarvisningsbild
worldcitizen
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 02 maj 2019 13:07
Ort: Stockholm

Re: Leveranstid MS,MX,M3

Inlägg av worldcitizen »

Beställde 30 april och har fått tid på trosta den 21 augusti. MX performance. Verkar som just performance på X är den som har längst lev tid.
2015 Model S 85D - Såld
2017 Audi A6 TDI quattro automat - företags bil.
2019 Model X Performance, svart, 5 dörrars, svarta 20 slipstream, "total självkörningsförmåga", ådrad askdekor inredning. Levererad aug 2019. (utan Ludicrous Mode)
Skriv svar