Juice Booster2

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1224
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Juice Booster2

Inlägg av Hertsh »

Någon som har erfarenhet av Juice Booster 2?

Vad tycker ni om den? Annan tredjeparts-UMC som ni skulle rekommendera istället?
Senast redigerad av Hertsh, redigerad totalt 1 gånger.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Juice Booster2

Inlägg av HelectriC »

Jag fick en med Ipace, verkar robust och bra. HELT vattentät, kan köras över av lastbilar och generellt bättre kvalitet än Teslas klassiska skitkvalitet. Jag sålde den dock eftersom jag redan har Teslas motsvarighet och det gick att få 8000kr för den genom att sälja på nätet och det kändes onödigt att ha den liggandes till det priset.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1224
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Juice Booster2

Inlägg av Hertsh »

HelectriC skrev:
Jag fick en med Ipace, verkar robust och bra. HELT vattentät, kan köras över av lastbilar och generellt bättre kvalitet än Teslas klassiska skitkvalitet. Jag sålde den dock eftersom jag redan har Teslas motsvarighet och det gick att få 8000kr för den genom att sälja på nätet och det kändes onödigt att ha den liggandes till det priset.
Teslas är tyvärr dessutom även 16A enfas numera. Denna har max 32A o trefas.

Någon som vet om den fungerar i Norges elnät? Hittar inget om det på deras hemsida.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Juice Booster2

Inlägg av HelectriC »

Hertsh skrev:
HelectriC skrev:
Jag fick en med Ipace, verkar robust och bra. HELT vattentät, kan köras över av lastbilar och generellt bättre kvalitet än Teslas klassiska skitkvalitet. Jag sålde den dock eftersom jag redan har Teslas motsvarighet och det gick att få 8000kr för den genom att sälja på nätet och det kändes onödigt att ha den liggandes till det priset.
Teslas är tyvärr dessutom även 16A enfas numera. Denna har max 32A o trefas.

Någon som vet om den fungerar i Norges elnät? Hittar inget om det på deras hemsida.
Jepp, den funkar Norge!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Juice Booster2

Inlägg av Remuz »

Vad kostar den? Hittade inget pris, men fen ser dyr ut :)
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1224
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Juice Booster2

Inlägg av Hertsh »

Remuz skrev:
Vad kostar den? Hittade inget pris, men fen ser dyr ut :)
Den går på dryga 12k ny. Dvs Ja det är mycket pengar men den verkar helt komplett. Och då kanske inte att anse som dyr.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Juice Booster2

Inlägg av Teslaspolen »

JB2 verkar vara den mest kompletta och kompatibla EVSEn som finns.

Teslas är katastrof i jämförelse. Strulade med norska nät, fungerar bara åt ena hållet med schuko, och kanske värst, stödjer inte ens trefas längre.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9341
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Juice Booster2

Inlägg av bylund »

Teslaspolen skrev:
Teslas är katastrof i jämförelse. Strulade med norska nät, fungerar bara åt ena hållet med schuko, och kanske värst, stödjer inte ens trefas längre.
Fast det är problem i olika versioner. Den en stöder trefas, men kräver fas och nolla rätt på schuko. Den nya har inte det problemet, men stödjer inte trefas.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1224
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Juice Booster2

Inlägg av Hertsh »

bylund skrev:
Fast det är problem i olika versioner. Den en stöder trefas, men kräver fas och nolla rätt på schuko. Den nya har inte det problemet, men stödjer inte trefas.
Min nya UMC från Tesla som bara stödjer enfas har även problem med att schuko måste vara åt rätt håll för jordning.

Känns även som att en droppe vatten från regn direkt kommer tränga in i klumpen... Men så illa är det kanske inte. Har inte testat.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9341
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Juice Booster2

Inlägg av bylund »

Hertsh skrev:
bylund skrev:
Fast det är problem i olika versioner. Den en stöder trefas, men kräver fas och nolla rätt på schuko. Den nya har inte det problemet, men stödjer inte trefas.
Min nya UMC från Tesla som bara stödjer enfas har även problem med att schuko måste vara åt rätt håll för jordning.

Känns även som att en droppe vatten från regn direkt kommer tränga in i klumpen... Men så illa är det kanske inte. Har inte testat.
Intressant! Många har rapporterat att det inte spelar någon roll på enfas-UMC:n.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
yps
Teslaägare
Inlägg: 226
Blev medlem: 19 maj 2018 09:31

Re: Juice Booster2

Inlägg av yps »

Juicebooster finns lite billigare i Tyskland.
Går inte att jämföra med umc, då denna har jfb typ b i sig och i schuko kontakten sitter det även värmevakt.
Enda negativa jag tycker är att kabeln är väldigt grov, lite osmidigt att ta ur och in.


Skickat från min G8441 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1224
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Juice Booster2

Inlägg av Hertsh »

bylund skrev:
Hertsh skrev:
bylund skrev:
Fast det är problem i olika versioner. Den en stöder trefas, men kräver fas och nolla rätt på schuko. Den nya har inte det problemet, men stödjer inte trefas.
Min nya UMC från Tesla som bara stödjer enfas har även problem med att schuko måste vara åt rätt håll för jordning.

Känns även som att en droppe vatten från regn direkt kommer tränga in i klumpen... Men så illa är det kanske inte. Har inte testat.
Intressant! Många har rapporterat att det inte spelar någon roll på enfas-UMC:n.
"råkade ut för det" i ett gammalt jordat uttag på landet. Fungerade bara åt ena hållet.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1224
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Juice Booster2

Inlägg av Hertsh »

yps skrev:
Juicebooster finns lite billigare i Tyskland.
Går inte att jämföra med umc, då denna har jfb typ b i sig och i schuko kontakten sitter det även värmevakt.
Enda negativa jag tycker är att kabeln är väldigt grov, lite osmidigt att ta ur och in.


Skickat från min G8441 via Tapatalk
Tack för insikten. Visste inget om värmevakt i schuko. De verkar ha tänkt på allt.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
yps
Teslaägare
Inlägg: 226
Blev medlem: 19 maj 2018 09:31

Re: Juice Booster2

Inlägg av yps »

Någon som vet hur earth protection fungerar med JB2?
Skulle ladda på ett B&B och det funkade inte pga att earth protection failar.
Då ägaren av B&B har förklarat att det var ett bra uttag som klarade 16A som var nymonterat och att han själv är elektriker så är det lite pinsamt. Känner att jag behöver nämna detta imorgon innan jag lämnar iaf :)
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11578
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Juice Booster2

Inlägg av martinot »

Hertsh skrev:
Någon som har erfarenhet av Juice Booster 2?

Vad tycker ni om den? Annan tredjeparts-UMC som ni skulle rekommendera istället?
Denna gillar jag bättre än både UMC och JB2:

https://eauto.si/metron-shop/product/pc ... a-3-phase/

Smidigare tunnare kabel av valfri längd, och utan jobbig "klump" i mitten på kabeln. Extremt smidig.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2273
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Juice Booster2

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Jag har en ny oanvänd i väska till salu i Stockholm.

Köpte även väggfästet till den, kostade 950:-extra.

Pris 11 500:- för allt.

Skicka PM om intresse finns.

Skulle haft den vid stugan, men hade en annan laddbox som kom upp där.
Screenshot_20210718-224924_Chrome.jpg
Skriv svar