Omöjligt få kontakt med Service Center...

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

JonasSundberg
Inlägg: 3
Blev medlem: 01 aug 2018 13:16

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av JonasSundberg »

Jag har som sagt provat:
1. IOS app via mobil och padda
2. Mac dator via Safari och Firefox, inloggad på mitt tesla konto
3. Försökt få kontakt via 2 oberoende webbformulär där Tesla ska svara inom 48 tim. Har skickat nytt ärende i 1v varje 48tim
4. SPAM:at försäljning och "akut numret" via telefon flera gånger....

Man jag kan testa via windows och återkoppla denna tråd hur det går.

Men HUR kan Tesla klippa av möjligheten att RINGA SC när inte alternativen fungerar eller bara fungerar på vissa plattformar????
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 656
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av HerrNilsson »

frippan skrev:
Remuz skrev:
frippan skrev:
Remuz skrev:
Testade igen nu
Kör med android, kan det vara ett iOS problem?
Kan det nog vara, men jag har ingen android :(
Det borde väl gå att boka via hemsidan? Då borde inte mobil spela roll i så fall.
Så här blir det om man kör via hemsidan. Tror inte det har ett dugg med appen eller mobil-OS att göra. Det är nåt mer general-fel hos Teslas sida, nåt med vissa konton, eller nån specifik input vid bokning. Har ju dessutom fungerat tidigare så det är nåt som hänt på senare tid (1-3 månader).
Skärmavbild 2019-07-24 kl. 21.13.13.png
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av LarsL »

JonasSundberg skrev:
Det jag nu ska berätta något som är är helt otroligt dåligt och verkligen synd...

Följande rader har jag skickat till Tesla var 48tim i 2veckor. Inte ljud i återkoppling....

*****
Hej
Då försöker jag igen.
Har under 2(läs nu 3) veckors tid försök få kontakt med service center för att boka en tid för reparation av min Tesla.
Jag har testat via:
1. Mobilappen på min IphoneX
2. Ipad app
3. Boka via Macdator med Safari och firefox
4. Har även skickat in via webbformulär
5. Ringt nybilsleverans vid flera tillfällen så jag fått pratat med NÅGON på Tesla. Dom har försöka kontakta servicenter via tel internt och även vidarebefordrat mina önskemål om kontakt för att boka en tid, men sedan ingen återkoppling.
6. Börjar bli desperat så för 1v sedan så ringde jag och valde det mer akuta alternativet på telefonen, dvs när man verkligen har problem och har fått stopp på sin Tesla. Pratade med mycket trevlig man(USA) som skrev ner mina problem och lovade skicka till Tesla SC Kanalvägen 16.....

Jag har inte fått någon som helst återkoppling på något av ovanstående...

Jag har 25 mil till närmsta service center. Ska jag behöva åka 50 mil för att fysiskt få kontakt med Tesla/personal för att BOKA EN TID?

Jag tänker inte ens försöka uttrycka vad jag tycker om denna service. Tesla SC personal är hur bra som helst att ha att göra med när man får tag på er. Men just nu kommer jag inte så långt tyvärr.
CRAP är precis vad det är!
*****

När jag nu skriver denna tråd är det lördag och jag har minst hålla på så här i 3v. Jag kommer göra allt för att få tag på någon från TESLA under måndagen. Om jag inte lyckas så återstår det bara att köra 50 mil ToR till SC för att BOKA EN VERKSTADSTID.

Nu sitter jag inte sjön på något vis då det endast är fråga om småsaker jag har problem med, så jag ska väl inte klaga i detta läge egentligen.....men jag blir seriöst orolig inför framtiden....

Är det fler än jag som har samma erfarenheter?
Vad är det för fel du har? Hade kanske varit bra att ha med det i kommunikationen till Tesla och även här. Är det små fel som inte är akuta så förstår jag mycket väl att du inte får feedback under semesterveckorna i Sverige, allt är som ni kanske vet stängt då.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7318
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av TiborBlomhall »

Screenshot_20190728-154817_Twitter.jpg
Användarvisningsbild
Elmil
Teslaägare
Inlägg: 566
Blev medlem: 02 jan 2017 19:18
Ort: Smedjebacken
Referralkod: ts.la/mats11813

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Elmil »

TiborBlomhall skrev:
Screenshot_20190728-154817_Twitter.jpg
Bra Tibor!
Men Elon verkar ju haft det på känn, eftersom han nu kallar sig ”-1” (enl Euler) på twitter! :geek: :mrgreen:
Model 3 LR 2019
14.9 kWp solceller
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av mati »

Elmil skrev:
TiborBlomhall skrev:
Screenshot_20190728-154817_Twitter.jpg
Bra Tibor!
Men Elon verkar ju haft det på känn, eftersom han nu kallar sig ”-1” (enl Euler) på twitter! :geek: :mrgreen:
Hehe, nördigt, men som han har skrivit det borde han sätta parantes, alltså e^(eye pi) för att vara lite petig. :geek:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av OfarligTesla »

Jag får också bara fel när jag försöker boka in en CCS retrofit, nu är det ju inget akut direkt men men.
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1600
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av frippan »

Åkte till tesla idag och frågade om de kunde klämma in mig idag, hade fått en tid 24 september men orkade inte vänta
Fick en tid ganska så omgående. Men de medgav att de var väldigt struligt nu. Fanns ju inga nummer att ringa länge och appen fungerade riktigt risigt. Satt och väntade en stund där och alla som kom in gnällde på att appen inte fungerade.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Remuz »

Appen funkade när jag inte fyllde i fritextfältet alls...
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 858
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av loftux »

Remuz skrev:
Appen funkade när jag inte fyllde i fritextfältet alls...
Skriver du på svenska i fritextfältet? Skulle inte förvåna mig om de inte testat för åäö. Råkade ut för det när jag skulle beställa från tesla shop, mitt efternamn gick inte alls skriva in utan fick byta ö mot o.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7318
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av TiborBlomhall »

Vis av erfarenhet från amerikanska företag skulle det inte förvåna mig alls om de inte har stöd för andra bokstäver än engelska A-Z :roll:

Jag har själv fått peka ut för amerikanska utvecklare att det finns bokstäver bortom 127 i ASCII tabellen. De var mäkta förvånade!
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av OfarligTesla »

Har själv testat att inte ha några speciella karaktärer, fungerar inte då heller. Det är ju lite löjligt att Tesla är medvetna om problemet men inte löser det, antingen genom att fixa problemet eller att öppna telefonerna.
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare
Inlägg: 320
Blev medlem: 03 aug 2016 22:37
Ort: Brottby
Kontakt:

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av pinussen »

"Sista" gången jag försökte regga tog jag bort + i mitt telefonnummer. Ingen aning om det hjälpte men jag lyckades regga en servicetid. Kan ju vara random också.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av OfarligTesla »

Jag lyckas boka i Göteborg men inte Stockholm, så jag bokade en i Göteborg och sa att jag vill till Stockholm men att jag inte kan boka där.
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 18 sep 2014 13:08
Ort: Stockholm/Fellingsbro

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Alfred »

Jag bokade i Stockholm idag utan problem. Synd bara att det är lång väntetid nu. Fick tid först långt in i september.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av HelectriC »

Jag bokade i Göteborg, fick autobekräftelse på email med kalenderfil. Dagen efter fick jag personlig e-post att de inte tar in norskreggade Teslor :(
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
bobo
Teslaägare
Inlägg: 17
Blev medlem: 11 apr 2019 19:18

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av bobo »

Appen funkade inte för mig men hemsidan gick bra.
Sen att jag inte vill boka en tid alls utan bara att de ska byta land på mitt Spotify är en annan sak...

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4868
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av chaffis75 »

TiborBlomhall skrev:
Vis av erfarenhet från amerikanska företag skulle det inte förvåna mig alls om de inte har stöd för andra bokstäver än engelska A-Z :roll:

Jag har själv fått peka ut för amerikanska utvecklare att det finns bokstäver bortom 127 i ASCII tabellen. De var mäkta förvånade!
Körde ett program utvecklat i USA för att Testa lite mjukvara till ett amerikanskt företag.. Fick de inte att fungera och kan säga att de tog ett bra tag innan vi fattade att vi var tvungna att ställa om datorn till locale USA, då började programmet att fungera och vi fick resultat som var mer förväntat. :lol:
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Jensa »

Liknande problem för mig. Jag vill beställa en uppsättning vinterhjul men finns inga ingångar att beställa!?
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Remuz »

Jensa skrev:
Liknande problem för mig. Jag vill beställa en uppsättning vinterhjul men finns inga ingångar att beställa!?
Beställ ny bil med vinterhjul? :)
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
gyllenvrak
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 02 aug 2019 12:30
Ort: Nacka Forum

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av gyllenvrak »

Jag har tyvärr exakt samma problem.

känns som att just nu går det inte att få: vinterdäck, sommardäck, fälgar etc etc, mina vart stulna 5 juni, i skrivande stund är de fortfarande inte levererade. Trygg Hansa har betalt för dem, men de kommer inte. Lika länge har jag också mailat, provat ringt, gått in via appen och boka, inget funkar. Deras support forum, där de säger att de återkommer inom 24-48 timmar funkar inte heller, jag har trevat i mörkret sedan jag köpte bilen. Internet har inte funkat från dag 1, jag är glad om det är på 10 minuter om dagen.
Man ska kunna köpa sina vinterhjul via hemsidan, stämmer inte heller. Om jag kunde hävda köpet, så skulle jag göra det. Detta är min livs värsta affär, vilket är synd, för om allt skulle funka med service etc så är det en underbar bil.
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av ovelundkvist »

Jag förstår om du är upprörd över dålig service, men det har ju inget med att det är en underbar bil att göra eller ej.

Ja, Tesla har inte klarat av att skala upp sin service och support i takt med hastigt ökat antal levererade bilar, men att försöka häva köpet/sälja känns lite överdrivet. Däck och fälgar kan ju dessutom enkelt köpas från andra leverantörer.
Användarvisningsbild
gyllenvrak
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 02 aug 2019 12:30
Ort: Nacka Forum

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av gyllenvrak »

Jag tycker nog att service etc har atg göra med hurvida det är en underbar biö eller ej, det är ju helheten.
Alla vi som köpt en Tesla, har ju lagt en slant, då kan jag nog tycka att Internet( kartor, Spotify etc etc) ska fungera, jag har ju betalt för det. I övrigt är det lite svårt att köra bilen utan däck och fälg, Trygg Hansa har betalt 62500:- till Tesla för en ny uppsättning däck och fälg då mina vart stulna, det var den 5e juni, inget svar, ingen återkoppling. Så jo, hävda köpet skulle jag göra om jag kunde. Sedan luta mig tillbaka och vänta på att en seriös etablerad bil koncern tar över, då skulle jag med glädje köpa en igen. Då bilen är underbar att köra, men en mardröm att äga.
Skulle beställa 3st till i företaget till mina arbetsledare. Men de får nu istället välja annan tillverkare, då ägandet är för osäkert.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av LarsL »

Hur skulle det vara att be däckfirman kränga på ett par däck på några fälgar så du kan köra bilen. Borde ju inte vara omöjligt att fixa kan man tycka.
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 979
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Generalbogge »

LarsL skrev:
Hur skulle det vara att be däckfirman kränga på ett par däck på några fälgar så du kan köra bilen. Borde ju inte vara omöjligt att fixa kan man tycka.
Nej, men troligen ändå ganska mycket pengar.
Model S 90D -2017 Titanium
Skriv svar