Omöjligt få kontakt med Service Center...

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av hed »

E533B4C5-D64A-4F1A-9098-BCD48FE64E50.png
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
Wir
Teslaägare
Inlägg: 183
Blev medlem: 16 apr 2017 00:39
Ort: Gävle

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Wir »

Ni som hade problem har ni lyckats boka service till slut?

Jag försökte boka service nu men det går inte. Har testat i firefox och edge, får bara "Hoppsan, något gick fel. Kontakta kundtjänst på (877) 798-3752 för hjälp med att boka in service.". Vill inte ringa ett utländskt nummer och prata engelska.

I appen (android) kan jag inte välja Stockholm, får bara upp val i Norge/Finland eller nere i Göteborg.

Är det helt omöjligt att boka service? Det är långt till SC så kan inte åka dit för att boka.
Model S 90D -17
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Svenssons »

Wir skrev:
Ni som hade problem har ni lyckats boka service till slut?

Jag försökte boka service nu men det går inte. Har testat i firefox och edge, får bara "Hoppsan, något gick fel. Kontakta kundtjänst på (877) 798-3752 för hjälp med att boka in service.". Vill inte ringa ett utländskt nummer och prata engelska.

I appen (android) kan jag inte välja Stockholm, får bara upp val i Norge/Finland eller nere i Göteborg.

Är det helt omöjligt att boka service? Det är långt till SC så kan inte åka dit för att boka.
Har hört om ett case där det blev samma meddelande som du fick men efter nya försök så gick det att boka Stockholm. Misstänker att alla tider kan vara fullbokade där och sedan gäller det att pricka in när det blir nya lediga. Kanske funkar direkt efter midnatt, antingen svensk tid eller i Kalifornien då ny dag kommer in i systemet.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Wir
Teslaägare
Inlägg: 183
Blev medlem: 16 apr 2017 00:39
Ort: Gävle

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Wir »

Svenssons skrev:
Wir skrev:
Ni som hade problem har ni lyckats boka service till slut?

Jag försökte boka service nu men det går inte. Har testat i firefox och edge, får bara "Hoppsan, något gick fel. Kontakta kundtjänst på (877) 798-3752 för hjälp med att boka in service.". Vill inte ringa ett utländskt nummer och prata engelska.

I appen (android) kan jag inte välja Stockholm, får bara upp val i Norge/Finland eller nere i Göteborg.

Är det helt omöjligt att boka service? Det är långt till SC så kan inte åka dit för att boka.
Har hört om ett case där det blev samma meddelande som du fick men efter nya försök så gick det att boka Stockholm. Misstänker att alla tider kan vara fullbokade där och sedan gäller det att pricka in när det blir nya lediga. Kanske funkar direkt efter midnatt, antingen svensk tid eller i Kalifornien då ny dag kommer in i systemet.
Via webbsidan gick det att välja tider från och med 11 november. Där blev det fel i sista steget när man klickar på "Bekräfta".
Model S 90D -17
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 818
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Jojo »

Wir skrev:
Ni som hade problem har ni lyckats boka service till slut?

Är det helt omöjligt att boka service? Det är långt till SC så kan inte åka dit för att boka.
Jag tog alternativet åka till Servicecenter, trots resväg. Det verkade den enda vettiga lösningen, efter ha slösat bort flera timmar med app, dator och i telefonkö uutan att komma någonstans vart. Till sist var det också den minst tidskrävande. Väl på plats var den otroligt hjälpsamma och serviceinriktade personalen kvickt att lösa problemet på direkten, så jag behövde inte åka dit en gång till.
Användarvisningsbild
tofriis
Teslaägare
Inlägg: 111
Blev medlem: 12 jul 2016 13:49
Ort: Göteborg

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av tofriis »

Helt missat denna totala omvandling från i mitt tycke bästa service av alla bilmärken jag haft till sämst! Blir nästan parodiskt när jag försökt ringa, gjort knappval, kopplats tillbaka till tidigare val osv... Att få prata med någon verkar helt omöjligt! Jag har några olika fel som jag önskar att de tittar på i samband med servicen. Tycker de är krångligt att förklara i skrift även på svenska så jag vill inte gå vägen via en engelsk app, som dessutom felfungerade den gången jag faktiskt tog mig tid att börja skriva. När nu min wall connector dessutom slutade fungera visste jag inte vad jag skulle göra när reset mm inte längre hjälper. Tänkte att nu har jag två ärenden till mitt service center i Mölndal så jag får åka dit med min wall connector och passa på att boka den där servicen som pga allt krångel inte blivit av på ett par månader. Koppar därför ner laddaren och kör ut till Mölndal. Väl där förklarar killen de att boka service kan han inte hjälpa mig med utan det måste göras via appen. Måste säga att det är HELT OTROLIGT dåligt att man inte ens kan få hjälp när man tagit sig tid att åka dit!! Min wall connector kunde han förresten absolut inte hjälpa mig med, "vi har bara hand om bilarna här". Sa att jag antog att jag kunde få hjälp av dem, då jag beställde, hämtade och betalde för den hos dem i Mölndal. Han trodde att det stod i manualen man fick med att man skulle ringa ett annat nummer när det gäller den. "Du får ta med den hem igen koppla in den och ringa support". Tack för absolut ingen hjälp alls, SUCK!
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Inlägg: 1492
Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
Ort: Björklinge

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Var tvungen att prova, min spoiler i bak sitter lite dåligt..

Tog 2 min i appen, bokad den 22/10 klockan 8, kom ett SMS 5 sekunder och även ett mal. Detta gäller Lapplands-Väsby.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
Frettoo
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 24 apr 2016 10:00
Ort: Stockholm

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Frettoo »

Var på SC i Väsby

De berättade att de är fullbokade 3 mån framåt

De släpper nya tider varje dag i slutet av dagen (visste inte exakt när) för nästa dag (3mån framåt)

De släpper även avbokningar om de inte kunnat parats med annan redan i kö.

Så när du inte ser Väsby i appen är det för att dagen (+3mån) redan är full

Ska bli bättre när nya SC i Stockholm öppnar om ca 2 mån (minns inte vart)
MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Inlägg: 1492
Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
Ort: Björklinge

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av SR-71-BlackBird »

SR-71-BlackBird skrev:
Var tvungen att prova, min spoiler i bak sitter lite dåligt..

Tog 2 min i appen, bokad den 22/10 klockan 8, kom ett SMS 5 sekunder och även ett mal. Detta gäller Lapplands-Väsby.
Nu kom en uppdatering per SMS, detta fixar dom med mobil service, dom återkommer när kan fixa detta.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
RagWal
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
Referralkod: ts.la/ragnar71607

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av RagWal »

Hade samma problem med bokning i appen men lyckades dagen efter utan problem. Oklart varför.

Fick också nyss ett samtal angående en service bokad på SC Infracity norr om Stockholm i början av oktober för lite fix med knarr i inredningen. De hade det lite körigt just nu så de undrade om jag kunde boka om till "mobil service" i Kista eller Nacka... redan i övermorgon!!

Tror helt enkelt att man har ett semimobilt / ambulerande servicecenter som hyr in sig i något parkeringsgarage eller så för en tid och ser till att ha delar, verktyg etc på plats.

Hursomhelst riktigt smart och bra för alla! De jobbar utan tvekan på att bli bättre på allsköns vis.
Användarvisningsbild
tofriis
Teslaägare
Inlägg: 111
Blev medlem: 12 jul 2016 13:49
Ort: Göteborg

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av tofriis »

Nu har även jag lyckats boka min service utan problem via appen. Har absolut inget emot moderna och arbetsbesparande appar, men tycker inte att det är ok att ha en app som enda alternativ.

Min wall connector har jag kopplat in igen och pratat med en norsk tjej som körde något test och sedan sa att deras tekniker ska analysera detta, men att jag sedan troligen får åka ut och lämna den på närmsta service center, dvs Mölndal, som tidigare idag när jag försökte lämna den till dem absolut inte ville ha med den att göra...
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 05 mar 2014 11:29

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Daniel »

Teslas Service-Center känns lite som jag upplever svensk sjukvård. Om du åker in till akuten och inte är dödssjuk, så vet man att väntetiden kan vara olidligt lång. Om det däremot är något allvarligt som händer så vet man att det kommer gå undan.

Igår, på väg hem till Stockholm från västkusten, efter ett laddstopp på Norrköpings Supercharger, så lyste den röda airbag-lampan, och vägrade slockna. Bilen är uthämtad den 16 augusti, och har inte varit med om detta, varken med den tidigare Teslan, eller denna.

Som sig bör var första instinkten att göra en reboot för att se om lampan skulle slockna då, men rebooten hade ingen som helst effekt på lampan. Letade upp varningsindikatorn i bilens manual, varpå det gick att läsa att man omedelbart skulle kontakta Tesla och sluta köra bilen.

Eftersom det var ett "nödläge" så knappade vi oss fram till rätt svarsalternativ på telefon, och fick prata med en person på EMEA-supporten på en gång. Två timmar senare, vid 18 på en söndag, kom en bärgare hem och plockade bilen.

Jag hade redan en tid bokad i appen för service pga ett "läckande" vindbrus som kommer någonstans från A-stolpen vid förarsidan. Denna tid var dock först i slutet på oktober. Ljudet gör sig hört först i höga motorvägsfarter (från 90-100km/h och uppåt), och är väldigt irriterande. Då det inte går att kontakta Tesla på ett vettigt sätt för "vanliga" ärenden som detta, så är det ju bara något man får leva med, och acceptera en tid två månader framåt.
Men när dert väl är allvar, då går det fort. Som svensk sjukvård.

(Hoppas självklart att de försöker fixa även vindläckaget, nu när de redan har bilen inne, så jag slipper åka med det en månad till)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Bjelke »

Hur gör man egentligen om man får ett nytt fel på bilen medans man redan väntar på en inbokad tid på verkstaden??
Jag har alltså en tid den 7/10 och den tiden syns i appen men om nu ett nytt fel uppstår FÖRE detta datum, hur fasiken gör man då???
Det går ju inte att lägga in ett till ärende i appen för då kommer man ju bara till det som redan är inbokat liksom...
(vänster bak har handtaget gett upp på den 1 år gamla bilen, dvs det som skulle vara "förbättrat", jo tjenare...)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2171
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av jpetters »

Bjelke skrev:
Hur gör man egentligen om man får ett nytt fel på bilen medans man redan väntar på en inbokad tid på verkstaden??
Jag har alltså en tid den 7/10 och den tiden syns i appen men om nu ett nytt fel uppstår FÖRE detta datum, hur fasiken gör man då???
Det går ju inte att lägga in ett till ärende i appen för då kommer man ju bara till det som redan är inbokat liksom...
(vänster bak har handtaget gett upp på den 1 år gamla bilen, dvs det som skulle vara "förbättrat", jo tjenare...)
Du kan väl lägga till det nya problemet på befintlig bokad service? Det har iaf fungerat för mig.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2331
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av mans71 »

Sen om dom ställer följdfrågor så gör dom det på sms och då har man öppnat en kommunikationsväg som faktiskt fungerar
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av LarsL »

Blir man tvungen att sitta och vänta länge på akuten så ska man tänka att man är lyckligt lottad som inte har en fullt så dålig dag som andra.
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 05 mar 2014 11:29

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Daniel »

Hämtade ut bilen idag. Krockkuddsproblematiken fixad, men vindljudet han de inte kolla, utan det får jag vänta med tills min bokade servicetid i oktober. På väg därifrån upptäckte jag att de måste ha monterat bort bilbältena, iaf på förarsidan. Bältet var ”tvinnat” och går alltså inte att sätta i utan att det skruvar sig.
Jag lade till information om det på mitt redan existerande ärende. Går som sagt inte att göra på något annat sätt, utan man får uppdatera sin existerande bokning/text.

På servicecentret berättade en mycket hjälpsam kille att de ska öppna ett till service center i Segeltorp. Han var medveten om att servicen inte var 100% just nu men trodde att det skulle bli kortare köer och bättre upplevelse när väl det andra centret öppnade.
”Vi har mer än tripplat bilparken i Sverige, men har fortfarande bara ett service center. Det blir svårt att hinna med då”
Användarvisningsbild
LeifSundsvall
Teslaägare
Inlägg: 47
Blev medlem: 17 aug 2019 10:41

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av LeifSundsvall »

Väntar på svar om vinterdäck, bör väl gå att få till dagen efter. Blir nog externt köp.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Svenssons »

[quote="Daniel"] På väg därifrån upptäckte jag att de måste ha monterat bort bilbältena, iaf på förarsidan. Bältet var ”tvinnat” och går alltså inte att sätta i utan att det skruvar sig.
/quote]
Bältet kan bli tvinnat utan att man monterar bort det och det går att fixa själv genom att dra ut hela bältet och se till att det åker in rätt.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4335
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av dstr »

Jag sitter och väntar på återkoppling. Jag är dock osäker på exakt vad jag frågade - och när (veckor sedan...). Jag hitter min "Inkorg" i appen, men finns det en "Skickat" man kan hitta någonstans?

Eller ska jag bara kapitulera, ta ledigt en eftermiddag och åka upp till SC?
Senast redigerad av dstr, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
LeifSundsvall
Teslaägare
Inlägg: 47
Blev medlem: 17 aug 2019 10:41

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av LeifSundsvall »

LeifSundsvall skrev:
Väntar på svar om vinterdäck, bör väl gå att få till dagen efter. Blir nog externt köp.
Vi har 19" slipstream silver, nokian dubbade.
Vi har 19" slipstream sliver nokian odubbade.
Vi har 19" slipstream silver pirelli odubbade.
Inte en bild inte ett pris men ett svar i alla fall.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4335
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av dstr »

Skickade in ny fråga idag kring både ccs och mcu-uppgradering.

Det är ju inte så att man håller andan i väntan på återkoppling. :(
Användarvisningsbild
Anders1
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 28 apr 2019 17:57

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Anders1 »

Appen fungerar inte: Trycker jag på Boka service så kommer Teslamärket upp på skärmen, men ingenting händer.
Försökte ett par gånger med samma resultat. Ominstallerade appen, men samma resultat.
Kan man inte boka service genom Tesla-kontot på något sätt?
Tesla Model S "Raven" Long range FSD 2019
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Bjelke »

jpetters skrev:
Bjelke skrev:
Hur gör man egentligen om man får ett nytt fel på bilen medans man redan väntar på en inbokad tid på verkstaden??
Jag har alltså en tid den 7/10 och den tiden syns i appen men om nu ett nytt fel uppstår FÖRE detta datum, hur fasiken gör man då???
Det går ju inte att lägga in ett till ärende i appen för då kommer man ju bara till det som redan är inbokat liksom...
(vänster bak har handtaget gett upp på den 1 år gamla bilen, dvs det som skulle vara "förbättrat", jo tjenare...)
Du kan väl lägga till det nya problemet på befintlig bokad service? Det har iaf fungerat för mig.
Nu kan jag bekräfta att det inte funkar alls. :twisted:
Om man lägger till saker på en redan bokad tid så är det långt ifrån säkert
att dom läser det och registrerar det osv, jag hade lagt till två saker och INGEN av dom hade dom sett och
än mindre lagt in det som ärende på bilen. :twisted:
Ursäkta språket men förbannade jävla skitföretag! Rent ut sagt, det här är så jävla totalt oacceptabelt det överhuvudtaget kan bli.
Det är alltså helt omöjligt att kommunicera och man har absolut ingen som helst möjlighet att veta om
det har fungerat i appen.
Jag riskerar nu att ÅTERIGEN få ta ledigt från jobbet och åka 26 mil och tillbaks (och en till hotellnatt) enbart pgav Tesla.
Så här var det ofta förr men berodde då på inkompetens (dom trodde ofta att dom hade lagat något och sedan visade det sig att så inte var fallet).
Jag framförde återigen hur fel och oacceptabelt det här är att dom inte har någon telefon eller mail alls.
Jag tror fortfarande inte att det är helt lagligt, inte mot privatkunder iaf. Skitbra med en app men att inte ha något annat alternativ alls... näe inte OK.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1893
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av themax »

Bjelke skrev:
jpetters skrev:
Bjelke skrev:
Hur gör man egentligen om man får ett nytt fel på bilen medans man redan väntar på en inbokad tid på verkstaden??
Jag har alltså en tid den 7/10 och den tiden syns i appen men om nu ett nytt fel uppstår FÖRE detta datum, hur fasiken gör man då???
Det går ju inte att lägga in ett till ärende i appen för då kommer man ju bara till det som redan är inbokat liksom...
(vänster bak har handtaget gett upp på den 1 år gamla bilen, dvs det som skulle vara "förbättrat", jo tjenare...)
Du kan väl lägga till det nya problemet på befintlig bokad service? Det har iaf fungerat för mig.
Nu kan jag bekräfta att det inte funkar alls. :twisted:
Om man lägger till saker på en redan bokad tid så är det långt ifrån säkert
att dom läser det och registrerar det osv, jag hade lagt till två saker och INGEN av dom hade dom sett och
än mindre lagt in det som ärende på bilen. :twisted:
Ursäkta språket men förbannade jävla skitföretag! Rent ut sagt, det här är så jävla totalt oacceptabelt det överhuvudtaget kan bli.
Det är alltså helt omöjligt att kommunicera och man har absolut ingen som helst möjlighet att veta om
det har fungerat i appen.
Jag riskerar nu att ÅTERIGEN få ta ledigt från jobbet och åka 26 mil och tillbaks (och en till hotellnatt) enbart pgav Tesla.
Så här var det ofta förr men berodde då på inkompetens (dom trodde ofta att dom hade lagat något och sedan visade det sig att så inte var fallet).
Jag framförde återigen hur fel och oacceptabelt det här är att dom inte har någon telefon eller mail alls.
Jag tror fortfarande inte att det är helt lagligt, inte mot privatkunder iaf. Skitbra med en app men att inte ha något annat alternativ alls... näe inte OK.
Igår fick jag ett mejl från Tesla där jag skulle ge feedback på min serviceupplevelse. För en bokad tid den 28/10. Alla varningsklockor ringer och visst har Tesla avbokat min servicetid. Utan att kommunicera med mig.

Nu bokade jag snabbt en ny tid i november, men det betyder ju flera hundra mil till med galet sned cambervinkel för mig. Kommer begära ersättning för däck (även om jag lika gärna kan önska en enhörning). Jag har ju köpt bilen privat, så jag kan ju gå vidare till Konsumentverket ifall de fortsätter vara obstinata.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Skriv svar