Omöjligt få kontakt med Service Center...

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Svenssons »

OfarligTesla skrev:
Vesslan1945 skrev:
Tesla " 85 sedan 4½ år och > 10 000 mil. 30 mil till närmaste serviceställe. Kört med defekt dörrhandtag i snart 2 år. Det går att beställa tid för åtgärd relativt snabbt i Göteborg men det är omöjligt att få en telefonkontakt med någon levande människa överhuvud taget i Sverige. Enkla frågor för egen del som uppstår när tiden man får är kl.1515. Behöver jag reservera hotell? Ska jag åka hem med tåg och återkomma för att hämta bilen? Kan jag få en tid som gör det möjligt att åka fram och tillbaka samma dag? Kontaktat säljpersonal som försökt hjälpa till men inte heller de kan få någon telefonkontakt med någon servicepersonal. Jag skulle reparera för att sälja och beställa en ny Tesla. Med denna totalt värdelösa service och kundrelation får det nog bli någon annan elbil på marknaden nästa gång!
Sonny
Om du bokar en tid i appen, ta en tidig tid och lägg till att du vill ha återkoppling gällande tidsåtgång? Mig hörde de av sig till inom 3 timmar när jag väl kunde lägga in något.

Teslas service fungerar enligt mig bra så länge inget oförutsett händer, när de repade min bil hade de inte en susning om hur det skulle lösas och det var kass info och lååång väntetid. När appen inte fungerade för många verkade de inte ha en susning heller, öppna en telefon temporärt hade ju varit en vettig lösning.
Ja, jag har 40 mil till Service Center och det har fungerat helt utan anmärkning varje gång som jag velat ha service och alltid fått tiden som jag velat ha. Har visserligen bokat service i god tid, 2-4 veckor innan så det kan vara orsaken. Blev lite besviken att när de hade ändrat villkoren för när man får lånebil. Går det snabbare än 2 timmar att utföra servicen så blir det ingen lånebil numera. Kan dock förstå detta och ingen annan bilverkstad som jag har varit hos tidigare ställer upp med en lånebil gratis under tiden.

De flesta serviceärendena görs nog under dagen, så har det i alla fall varit för mig. Bara en gång där bilen även behövde lackas innebar längre tid men jag hade ju lånebil och fria mil så inget bekymmer. Oavsett så behövs inget hotell ifall man har 30 mil till SC.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av OfarligTesla »

Svenssons skrev:
Ja, jag har 40 mil till Service Center och det har fungerat helt utan anmärkning varje gång som jag velat ha service och alltid fått tiden som jag velat ha. Har visserligen bokat service i god tid, 2-4 veckor innan så det kan vara orsaken. Blev lite besviken att när de hade ändrat villkoren för när man får lånebil. Går det snabbare än 2 timmar att utföra servicen så blir det ingen lånebil numera. Kan dock förstå detta och ingen annan bilverkstad som jag har varit hos tidigare ställer upp med en lånebil gratis under tiden.

De flesta serviceärendena görs nog under dagen, så har det i alla fall varit för mig. Bara en gång där bilen även behövde lackas innebar längre tid men jag hade ju lånebil och fria mil så inget bekymmer. Oavsett så behövs inget hotell ifall man har 30 mil till SC.
Det bästa Tesla har är enligt mig mobile service, även om de inte alltid kan komma hem till en. När jag ska köra CCS retrofit så tar det 2 timmar och de hade en mobile service hubb i Mall of Scandinavia. Frun hade inga problem med att ta bilen dit och shoppa i 2 timmar medan de fixade CCS åt oss. Det gör att lånebil blir onödigt för kortare ärenden.
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Monark1954 »

Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.

Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?

Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Remuz »

Monark1954 skrev:
Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.

Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?

Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Har du testat att inte skriva något i fritextfältet?
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Monark1954 »

Remuz skrev:
Monark1954 skrev:
Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.

Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?

Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Har du testat att inte skriva något i fritextfältet?
Då går det inte komma vidare. Knappen next är inte aktiv. Provat ordet Ring och bara mellanslag.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
Corvus
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 19 okt 2017 22:18
Ort: Uppsala

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Corvus »

Monark1954 skrev:
Remuz skrev:
Monark1954 skrev:
Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.

Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?

Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Har du testat att inte skriva något i fritextfältet?
Då går det inte komma vidare. Knappen next är inte aktiv. Provat ordet Ring och bara mellanslag.
Det verkar helt klart vara något knas med Teslas servicebokning just nu.

Jag har sedan i morse försökt boka servicetid för byte av 12V-batteri både på webben och i appen åtskilliga gånger men får bara nedan felmeddelande.

Det intressanta är telefonnumret till kundtjänst som man hänvisas till på webben som inte verka leda någonstans, "numret har ingen abonnent ...".
Hoppsan något gick fel Tesla app.PNG
Hoppsan något gick fel Tesla.PNG
Tesla Model S 85D byggd juni 2015 | Midnight Silver Metallic | 19" fälgar | Svart skinnklädsel | Next Gen-säten | Teknikpaket med AP1 | Panoramatak | Luftfjädring | Köldpaket | Säkerhetspaket |
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Leo »

Blev nog lite ”fort och fel” det här med att ta bort mail/telefon ÄVEN om det nog är rätt tänkt och smart långsiktigt.

Men en ”inkörningsperiod” (1/2-1år) med parallella system hade nog varit smartare.

Dessutom kunde timingen knappast varit sämre =kickstart av volymleveranser av M3...
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
Widolf
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 20 okt 2017 22:54

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Widolf »

Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.

Var visst en återkallning på airbag till passageraren som skulle fixas
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av bonath »

Widolf skrev:
Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.

Var visst en återkallning på airbag till passageraren som skulle fixas
Från vilket telefonnummer? Bild
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
Widolf
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 20 okt 2017 22:54

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Widolf »

bonath skrev:
Widolf skrev:
Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.

Var visst en återkallning på airbag till passageraren som skulle fixas
Från vilket telefonnummer? Bild
08-44680445 :-)
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Jeppe_E »

Corvus skrev:

Det intressanta är telefonnumret till kundtjänst som man hänvisas till på webben som inte verka leda någonstans, "numret har ingen abonnent ...".

Men LOL!

877 798-3752 är... ett amerikanskt nummer... TADAAA! +001 hjälper nog...

Det är det avgiftsfria nummret till vägassistans i USA :lol: :roll: :shock:

Jösses..
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Grovsnus
Teslaägare
Inlägg: 89
Blev medlem: 14 maj 2018 21:59
Ort: Sandviken

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Grovsnus »

Bokade för några dagar sedan via appen! Ringde upp mig igår å fick tid nästa vecka!
Funkade fint för mig!
Tesla Model P3D röd med vit inredning!
Renault Zoe Intense 41 kWh -18
Användarvisningsbild
ville9
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 01 jun 2019 09:25

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av ville9 »

Widolf skrev:
Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.

Var visst en återkallning på airbag till passageraren som skulle fixas
Okej, något som ska göras på alla bilar som du tolkar det? Vilken modell har du?
Tesla Model 3 SR+ sedan sommaren 2019
You can use my referral link to get 1 500 free Supercharger km on a new Tesla:
https://---
Användarvisningsbild
kikat
Teslaägare
Inlägg: 426
Blev medlem: 14 jun 2019 09:46

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av kikat »

La in nytt ärende i appen förra veckan. Fick SMS i måndags att de hade en tid på fredag jag kunde få istället för att vänta till september.
Jättebra service! Tesla verkar ha kommit tillbaka från semestern.
Användarvisningsbild
Corvus
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 19 okt 2017 22:18
Ort: Uppsala

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Corvus »

Corvus skrev:
Monark1954 skrev:
Remuz skrev:
Monark1954 skrev:
Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.

Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?

Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Har du testat att inte skriva något i fritextfältet?
Då går det inte komma vidare. Knappen next är inte aktiv. Provat ordet Ring och bara mellanslag.
Det verkar helt klart vara något knas med Teslas servicebokning just nu.

Jag har sedan i morse försökt boka servicetid för byte av 12V-batteri både på webben och i appen åtskilliga gånger men får bara nedan felmeddelande.

Det intressanta är telefonnumret till kundtjänst som man hänvisas till på webben som inte verka leda någonstans, "numret har ingen abonnent ...".
Nu funkar servicebokningen via hemsidan igen efter gårdagens strul. :-)
Tesla Model S 85D byggd juni 2015 | Midnight Silver Metallic | 19" fälgar | Svart skinnklädsel | Next Gen-säten | Teknikpaket med AP1 | Panoramatak | Luftfjädring | Köldpaket | Säkerhetspaket |
Användarvisningsbild
Widolf
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 20 okt 2017 22:54

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Widolf »

ville9 skrev:
Widolf skrev:
Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.

Var visst en återkallning på airbag till passageraren som skulle fixas
Okej, något som ska göras på alla bilar som du tolkar det? Vilken modell har du?
Ingen aning om vilka bilar det berör. Har en S85-14
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Hedman »

Efter över en månads väntan, via supportsidan och avsaknad av feedback gjorde jag en bokning via appen. Tyvärr så stödjer den inte klistra in funktionen så jag fyllde i att de gärna får höra av sig. Ny väntan, bra om de hör av sig innan det är dags att komma med bilen, för jag vägrar åka 30 mil om det inte har delar i lager.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Svenssons »

Hedman skrev:
Efter över en månads väntan, via supportsidan och avsaknad av feedback gjorde jag en bokning via appen. Tyvärr så stödjer den inte klistra in funktionen så jag fyllde i att de gärna får höra av sig. Ny väntan, bra om de hör av sig innan det är dags att komma med bilen, för jag vägrar åka 30 mil om det inte har delar i lager.
Har de inte hört av sig, inte har delarna hemma och du kommer dit så skulle jag försöka kräva lånebil tills de har fixat bilen. Då spelar det mindre roll att delarna inte är på plats även ifall det kan betyda ytterligare en resa på 30 mil. Själv har jag ca 40 mil och det blir en tur på 80 mil tur och retur.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
kikat
Teslaägare
Inlägg: 426
Blev medlem: 14 jun 2019 09:46

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av kikat »

Hedman skrev:
Efter över en månads väntan, via supportsidan och avsaknad av feedback gjorde jag en bokning via appen. Tyvärr så stödjer den inte klistra in funktionen så jag fyllde i att de gärna får höra av sig. Ny väntan, bra om de hör av sig innan det är dags att komma med bilen, för jag vägrar åka 30 mil om det inte har delar i lager.
De kommer inte låta dig köra ner om de inte kan göra något jobb på bilen. De kommer höra av sig senast dagen före bokningen jag lovar dig. Att de ringer dig kan jag däremot inte lova, Tesla föredrar SMS eller mail, det senare främst om de vill ha in bilder på bilen. Skulle varit bra om du skrev vad ärendet gällde i fritextrutan istället för bara skriva att de ska ringa. Skriver du inget så vet de ju ingenting så då kan de anta att det är någon skitsak som de prioriterar väldigt lågt, därmed riskerar ev. reservdelar att inte hinna komma innan din bokade tid och din tid kommer bli avbokad.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av bylund »

Widolf skrev:
ville9 skrev:
Widolf skrev:
Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.

Var visst en återkallning på airbag till passageraren som skulle fixas
Okej, något som ska göras på alla bilar som du tolkar det? Vilken modell har du?
Ingen aning om vilka bilar det berör. Har en S85-14
Bilar fram till 2016 (kanske inte hela 2016). Fick själv samtalet igår. Utbytet ska ta 30 min.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av hed »

E533B4C5-D64A-4F1A-9098-BCD48FE64E50.png
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
Wir
Teslaägare
Inlägg: 183
Blev medlem: 16 apr 2017 00:39
Ort: Gävle

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Wir »

Ni som hade problem har ni lyckats boka service till slut?

Jag försökte boka service nu men det går inte. Har testat i firefox och edge, får bara "Hoppsan, något gick fel. Kontakta kundtjänst på (877) 798-3752 för hjälp med att boka in service.". Vill inte ringa ett utländskt nummer och prata engelska.

I appen (android) kan jag inte välja Stockholm, får bara upp val i Norge/Finland eller nere i Göteborg.

Är det helt omöjligt att boka service? Det är långt till SC så kan inte åka dit för att boka.
Model S 90D -17
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Svenssons »

Wir skrev:
Ni som hade problem har ni lyckats boka service till slut?

Jag försökte boka service nu men det går inte. Har testat i firefox och edge, får bara "Hoppsan, något gick fel. Kontakta kundtjänst på (877) 798-3752 för hjälp med att boka in service.". Vill inte ringa ett utländskt nummer och prata engelska.

I appen (android) kan jag inte välja Stockholm, får bara upp val i Norge/Finland eller nere i Göteborg.

Är det helt omöjligt att boka service? Det är långt till SC så kan inte åka dit för att boka.
Har hört om ett case där det blev samma meddelande som du fick men efter nya försök så gick det att boka Stockholm. Misstänker att alla tider kan vara fullbokade där och sedan gäller det att pricka in när det blir nya lediga. Kanske funkar direkt efter midnatt, antingen svensk tid eller i Kalifornien då ny dag kommer in i systemet.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Wir
Teslaägare
Inlägg: 183
Blev medlem: 16 apr 2017 00:39
Ort: Gävle

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Wir »

Svenssons skrev:
Wir skrev:
Ni som hade problem har ni lyckats boka service till slut?

Jag försökte boka service nu men det går inte. Har testat i firefox och edge, får bara "Hoppsan, något gick fel. Kontakta kundtjänst på (877) 798-3752 för hjälp med att boka in service.". Vill inte ringa ett utländskt nummer och prata engelska.

I appen (android) kan jag inte välja Stockholm, får bara upp val i Norge/Finland eller nere i Göteborg.

Är det helt omöjligt att boka service? Det är långt till SC så kan inte åka dit för att boka.
Har hört om ett case där det blev samma meddelande som du fick men efter nya försök så gick det att boka Stockholm. Misstänker att alla tider kan vara fullbokade där och sedan gäller det att pricka in när det blir nya lediga. Kanske funkar direkt efter midnatt, antingen svensk tid eller i Kalifornien då ny dag kommer in i systemet.
Via webbsidan gick det att välja tider från och med 11 november. Där blev det fel i sista steget när man klickar på "Bekräfta".
Model S 90D -17
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 811
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inlägg av Jojo »

Wir skrev:
Ni som hade problem har ni lyckats boka service till slut?

Är det helt omöjligt att boka service? Det är långt till SC så kan inte åka dit för att boka.
Jag tog alternativet åka till Servicecenter, trots resväg. Det verkade den enda vettiga lösningen, efter ha slösat bort flera timmar med app, dator och i telefonkö uutan att komma någonstans vart. Till sist var det också den minst tidskrävande. Väl på plats var den otroligt hjälpsamma och serviceinriktade personalen kvickt att lösa problemet på direkten, så jag behövde inte åka dit en gång till.
Skriv svar