Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Omöjligt få kontakt med Service Center...

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Inläggav Teslaägare Svenssons » 02 aug 2019 16:29

OfarligTesla skrev:
Vesslan1945 skrev:Tesla " 85 sedan 4½ år och > 10 000 mil. 30 mil till närmaste serviceställe. Kört med defekt dörrhandtag i snart 2 år. Det går att beställa tid för åtgärd relativt snabbt i Göteborg men det är omöjligt att få en telefonkontakt med någon levande människa överhuvud taget i Sverige. Enkla frågor för egen del som uppstår när tiden man får är kl.1515. Behöver jag reservera hotell? Ska jag åka hem med tåg och återkomma för att hämta bilen? Kan jag få en tid som gör det möjligt att åka fram och tillbaka samma dag? Kontaktat säljpersonal som försökt hjälpa till men inte heller de kan få någon telefonkontakt med någon servicepersonal. Jag skulle reparera för att sälja och beställa en ny Tesla. Med denna totalt värdelösa service och kundrelation får det nog bli någon annan elbil på marknaden nästa gång!
Sonny

Om du bokar en tid i appen, ta en tidig tid och lägg till att du vill ha återkoppling gällande tidsåtgång? Mig hörde de av sig till inom 3 timmar när jag väl kunde lägga in något.

Teslas service fungerar enligt mig bra så länge inget oförutsett händer, när de repade min bil hade de inte en susning om hur det skulle lösas och det var kass info och lååång väntetid. När appen inte fungerade för många verkade de inte ha en susning heller, öppna en telefon temporärt hade ju varit en vettig lösning.

Ja, jag har 40 mil till Service Center och det har fungerat helt utan anmärkning varje gång som jag velat ha service och alltid fått tiden som jag velat ha. Har visserligen bokat service i god tid, 2-4 veckor innan så det kan vara orsaken. Blev lite besviken att när de hade ändrat villkoren för när man får lånebil. Går det snabbare än 2 timmar att utföra servicen så blir det ingen lånebil numera. Kan dock förstå detta och ingen annan bilverkstad som jag har varit hos tidigare ställer upp med en lånebil gratis under tiden.

De flesta serviceärendena görs nog under dagen, så har det i alla fall varit för mig. Bara en gång där bilen även behövde lackas innebar längre tid men jag hade ju lånebil och fria mil så inget bekymmer. Oavsett så behövs inget hotell ifall man har 30 mil till SC.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red med drag och kyla samt ljust koskinn och svart på övrig interiör och fälgar. Started to move away from ICE-age!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Referralkod: axel6326

Inläggav Teslaägare OfarligTesla » 02 aug 2019 16:34

Svenssons skrev:Ja, jag har 40 mil till Service Center och det har fungerat helt utan anmärkning varje gång som jag velat ha service och alltid fått tiden som jag velat ha. Har visserligen bokat service i god tid, 2-4 veckor innan så det kan vara orsaken. Blev lite besviken att när de hade ändrat villkoren för när man får lånebil. Går det snabbare än 2 timmar att utföra servicen så blir det ingen lånebil numera. Kan dock förstå detta och ingen annan bilverkstad som jag har varit hos tidigare ställer upp med en lånebil gratis under tiden.

De flesta serviceärendena görs nog under dagen, så har det i alla fall varit för mig. Bara en gång där bilen även behövde lackas innebar längre tid men jag hade ju lånebil och fria mil så inget bekymmer. Oavsett så behövs inget hotell ifall man har 30 mil till SC.

Det bästa Tesla har är enligt mig mobile service, även om de inte alltid kan komma hem till en. När jag ska köra CCS retrofit så tar det 2 timmar och de hade en mobile service hubb i Mall of Scandinavia. Frun hade inga problem med att ta bilen dit och shoppa i 2 timmar medan de fixade CCS åt oss. Det gör att lånebil blir onödigt för kortare ärenden.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Monark1954 » 14 aug 2019 09:44

Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.

Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?

Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat. Den har regnr. OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla model 3 AWD, röd Multi Coat. Heter Asterix och är kvickare än sin kompis OBELIX
e-Golf 2018, Idefix.
Har haft. Nissan Leaf Tekna 30 kWh.
Kör snart på egen solel.
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare

Referralkod: http://ts.la/mats8766

Inläggav Teslaägare Remuz » 14 aug 2019 10:42

Monark1954 skrev:Problemet verkar inte var löst.

Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?

Har du testat att inte skriva något i fritextfältet?
P100D 7-sits med allt på
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Referralkod: stefan4169

Inläggav Teslaägare Monark1954 » 14 aug 2019 11:00

Remuz skrev:

Då går det inte komma vidare. Knappen next är inte aktiv. Provat ordet Ring och bara mellanslag.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat. Den har regnr. OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla model 3 AWD, röd Multi Coat. Heter Asterix och är kvickare än sin kompis OBELIX
e-Golf 2018, Idefix.
Har haft. Nissan Leaf Tekna 30 kWh.
Kör snart på egen solel.
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare

Referralkod: http://ts.la/mats8766

Inläggav Teslaägare Corvus » 14 aug 2019 11:46

Monark1954 skrev:
Remuz skrev:

Då går det inte komma vidare. Knappen next är inte aktiv. Provat ordet Ring och bara mellanslag.

Det verkar helt klart vara något knas med Teslas servicebokning just nu.

Jag har sedan i morse försökt boka servicetid för byte av 12V-batteri både på webben och i appen åtskilliga gånger men får bara nedan felmeddelande.

Det intressanta är telefonnumret till kundtjänst som man hänvisas till på webben som inte verka leda någonstans, "numret har ingen abonnent ...".
Hoppsan något gick fel Tesla app.PNG
Hoppsan något gick fel Tesla.PNG
Tesla Model S 85D byggd juni 2015 | Midnight Silver Metallic | 19" fälgar | Svart skinnklädsel | Next Gen-säten | Teknikpaket med AP1 | Panoramatak | Luftfjädring | Köldpaket | Säkerhetspaket |
Användarvisningsbild
Corvus
Teslaägare

Referralkod: yvind4399

Inläggav Teslaägare Leo » 14 aug 2019 11:51

Blev nog lite ”fort och fel” det här med att ta bort mail/telefon ÄVEN om det nog är rätt tänkt och smart långsiktigt.

Men en ”inkörningsperiod” (1/2-1år) med parallella system hade nog varit smartare.

Dessutom kunde timingen knappast varit sämre =kickstart av volymleveranser av M3...
Roadster-10 2.0 gått 1150mil
Kia e-Niro-19 1300mil
Tidigare, X100D-17, 1500mil
Tidigare, P85-14, 3000mil
Tidigare, 4st e-Golf, tot 8700mil
Tidigare, e-up, 2000mil
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Widolf » 14 aug 2019 12:40

Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.

Var visst en återkallning på airbag till passageraren som skulle fixas
Användarvisningsbild
Widolf
Teslaägare

Inläggav elbilist bonath » 14 aug 2019 13:16

Widolf skrev:Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.

Från vilket telefonnummer?
Beställt Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar den 12 april 2019 men körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
bonath
elbilist

Referralkod: svante59135

Inläggav Teslaägare Widolf » 14 aug 2019 13:49

bonath skrev:
Widolf skrev:Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.

Från vilket telefonnummer?

08-44680445 :-)
Användarvisningsbild
Widolf
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Övrigt