Sida 2 av 5

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 02 aug 2019 17:29
av Svenssons
OfarligTesla skrev:
Vesslan1945 skrev:
Tesla " 85 sedan 4½ år och > 10 000 mil. 30 mil till närmaste serviceställe. Kört med defekt dörrhandtag i snart 2 år. Det går att beställa tid för åtgärd relativt snabbt i Göteborg men det är omöjligt att få en telefonkontakt med någon levande människa överhuvud taget i Sverige. Enkla frågor för egen del som uppstår när tiden man får är kl.1515. Behöver jag reservera hotell? Ska jag åka hem med tåg och återkomma för att hämta bilen? Kan jag få en tid som gör det möjligt att åka fram och tillbaka samma dag? Kontaktat säljpersonal som försökt hjälpa till men inte heller de kan få någon telefonkontakt med någon servicepersonal. Jag skulle reparera för att sälja och beställa en ny Tesla. Med denna totalt värdelösa service och kundrelation får det nog bli någon annan elbil på marknaden nästa gång!
Sonny
Om du bokar en tid i appen, ta en tidig tid och lägg till att du vill ha återkoppling gällande tidsåtgång? Mig hörde de av sig till inom 3 timmar när jag väl kunde lägga in något.

Teslas service fungerar enligt mig bra så länge inget oförutsett händer, när de repade min bil hade de inte en susning om hur det skulle lösas och det var kass info och lååång väntetid. När appen inte fungerade för många verkade de inte ha en susning heller, öppna en telefon temporärt hade ju varit en vettig lösning.
Ja, jag har 40 mil till Service Center och det har fungerat helt utan anmärkning varje gång som jag velat ha service och alltid fått tiden som jag velat ha. Har visserligen bokat service i god tid, 2-4 veckor innan så det kan vara orsaken. Blev lite besviken att när de hade ändrat villkoren för när man får lånebil. Går det snabbare än 2 timmar att utföra servicen så blir det ingen lånebil numera. Kan dock förstå detta och ingen annan bilverkstad som jag har varit hos tidigare ställer upp med en lånebil gratis under tiden.

De flesta serviceärendena görs nog under dagen, så har det i alla fall varit för mig. Bara en gång där bilen även behövde lackas innebar längre tid men jag hade ju lånebil och fria mil så inget bekymmer. Oavsett så behövs inget hotell ifall man har 30 mil till SC.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 02 aug 2019 17:34
av OfarligTesla
Svenssons skrev:
Ja, jag har 40 mil till Service Center och det har fungerat helt utan anmärkning varje gång som jag velat ha service och alltid fått tiden som jag velat ha. Har visserligen bokat service i god tid, 2-4 veckor innan så det kan vara orsaken. Blev lite besviken att när de hade ändrat villkoren för när man får lånebil. Går det snabbare än 2 timmar att utföra servicen så blir det ingen lånebil numera. Kan dock förstå detta och ingen annan bilverkstad som jag har varit hos tidigare ställer upp med en lånebil gratis under tiden.

De flesta serviceärendena görs nog under dagen, så har det i alla fall varit för mig. Bara en gång där bilen även behövde lackas innebar längre tid men jag hade ju lånebil och fria mil så inget bekymmer. Oavsett så behövs inget hotell ifall man har 30 mil till SC.
Det bästa Tesla har är enligt mig mobile service, även om de inte alltid kan komma hem till en. När jag ska köra CCS retrofit så tar det 2 timmar och de hade en mobile service hubb i Mall of Scandinavia. Frun hade inga problem med att ta bilen dit och shoppa i 2 timmar medan de fixade CCS åt oss. Det gör att lånebil blir onödigt för kortare ärenden.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 14 aug 2019 10:44
av Monark1954
Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.

Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?

Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 14 aug 2019 11:42
av Remuz
Monark1954 skrev:
Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.

Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?

Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Har du testat att inte skriva något i fritextfältet?

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 14 aug 2019 12:00
av Monark1954
Remuz skrev:
Monark1954 skrev:
Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.

Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?

Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Har du testat att inte skriva något i fritextfältet?
Då går det inte komma vidare. Knappen next är inte aktiv. Provat ordet Ring och bara mellanslag.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 14 aug 2019 12:46
av Corvus
Monark1954 skrev:
Remuz skrev:
Monark1954 skrev:
Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.

Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?

Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Har du testat att inte skriva något i fritextfältet?
Då går det inte komma vidare. Knappen next är inte aktiv. Provat ordet Ring och bara mellanslag.
Det verkar helt klart vara något knas med Teslas servicebokning just nu.

Jag har sedan i morse försökt boka servicetid för byte av 12V-batteri både på webben och i appen åtskilliga gånger men får bara nedan felmeddelande.

Det intressanta är telefonnumret till kundtjänst som man hänvisas till på webben som inte verka leda någonstans, "numret har ingen abonnent ...".

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 14 aug 2019 12:51
av Leo
Blev nog lite ”fort och fel” det här med att ta bort mail/telefon ÄVEN om det nog är rätt tänkt och smart långsiktigt.

Men en ”inkörningsperiod” (1/2-1år) med parallella system hade nog varit smartare.

Dessutom kunde timingen knappast varit sämre =kickstart av volymleveranser av M3...

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 14 aug 2019 13:40
av Widolf
Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.

Var visst en återkallning på airbag till passageraren som skulle fixas

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 14 aug 2019 14:16
av bonath
Widolf skrev:
Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.

Var visst en återkallning på airbag till passageraren som skulle fixas
Från vilket telefonnummer? Bild

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 14 aug 2019 14:49
av Widolf
bonath skrev:
Widolf skrev:
Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.

Var visst en återkallning på airbag till passageraren som skulle fixas
Från vilket telefonnummer? Bild
08-44680445 :-)

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 14 aug 2019 15:00
av Jeppe_E
Corvus skrev:

Det intressanta är telefonnumret till kundtjänst som man hänvisas till på webben som inte verka leda någonstans, "numret har ingen abonnent ...".

Men LOL!

877 798-3752 är... ett amerikanskt nummer... TADAAA! +001 hjälper nog...

Det är det avgiftsfria nummret till vägassistans i USA :lol: :roll: :shock:

Jösses..

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 14 aug 2019 15:00
av Grovsnus
Bokade för några dagar sedan via appen! Ringde upp mig igår å fick tid nästa vecka!
Funkade fint för mig!

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 14 aug 2019 15:35
av ville9
Widolf skrev:
Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.

Var visst en återkallning på airbag till passageraren som skulle fixas
Okej, något som ska göras på alla bilar som du tolkar det? Vilken modell har du?

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 14 aug 2019 17:09
av kikat
La in nytt ärende i appen förra veckan. Fick SMS i måndags att de hade en tid på fredag jag kunde få istället för att vänta till september.
Jättebra service! Tesla verkar ha kommit tillbaka från semestern.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 15 aug 2019 07:37
av Corvus
Corvus skrev:
Monark1954 skrev:
Remuz skrev:
Monark1954 skrev:
Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.

Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?

Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Har du testat att inte skriva något i fritextfältet?
Då går det inte komma vidare. Knappen next är inte aktiv. Provat ordet Ring och bara mellanslag.
Det verkar helt klart vara något knas med Teslas servicebokning just nu.

Jag har sedan i morse försökt boka servicetid för byte av 12V-batteri både på webben och i appen åtskilliga gånger men får bara nedan felmeddelande.

Det intressanta är telefonnumret till kundtjänst som man hänvisas till på webben som inte verka leda någonstans, "numret har ingen abonnent ...".
Nu funkar servicebokningen via hemsidan igen efter gårdagens strul. :-)

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 15 aug 2019 09:09
av Widolf
ville9 skrev:
Widolf skrev:
Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.

Var visst en återkallning på airbag till passageraren som skulle fixas
Okej, något som ska göras på alla bilar som du tolkar det? Vilken modell har du?
Ingen aning om vilka bilar det berör. Har en S85-14

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 15 aug 2019 09:25
av Hedman
Efter över en månads väntan, via supportsidan och avsaknad av feedback gjorde jag en bokning via appen. Tyvärr så stödjer den inte klistra in funktionen så jag fyllde i att de gärna får höra av sig. Ny väntan, bra om de hör av sig innan det är dags att komma med bilen, för jag vägrar åka 30 mil om det inte har delar i lager.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 15 aug 2019 09:43
av Svenssons
Hedman skrev:
Efter över en månads väntan, via supportsidan och avsaknad av feedback gjorde jag en bokning via appen. Tyvärr så stödjer den inte klistra in funktionen så jag fyllde i att de gärna får höra av sig. Ny väntan, bra om de hör av sig innan det är dags att komma med bilen, för jag vägrar åka 30 mil om det inte har delar i lager.
Har de inte hört av sig, inte har delarna hemma och du kommer dit så skulle jag försöka kräva lånebil tills de har fixat bilen. Då spelar det mindre roll att delarna inte är på plats även ifall det kan betyda ytterligare en resa på 30 mil. Själv har jag ca 40 mil och det blir en tur på 80 mil tur och retur.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 15 aug 2019 10:10
av kikat
Hedman skrev:
Efter över en månads väntan, via supportsidan och avsaknad av feedback gjorde jag en bokning via appen. Tyvärr så stödjer den inte klistra in funktionen så jag fyllde i att de gärna får höra av sig. Ny väntan, bra om de hör av sig innan det är dags att komma med bilen, för jag vägrar åka 30 mil om det inte har delar i lager.
De kommer inte låta dig köra ner om de inte kan göra något jobb på bilen. De kommer höra av sig senast dagen före bokningen jag lovar dig. Att de ringer dig kan jag däremot inte lova, Tesla föredrar SMS eller mail, det senare främst om de vill ha in bilder på bilen. Skulle varit bra om du skrev vad ärendet gällde i fritextrutan istället för bara skriva att de ska ringa. Skriver du inget så vet de ju ingenting så då kan de anta att det är någon skitsak som de prioriterar väldigt lågt, därmed riskerar ev. reservdelar att inte hinna komma innan din bokade tid och din tid kommer bli avbokad.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 15 aug 2019 10:20
av bylund
Widolf skrev:
ville9 skrev:
Widolf skrev:
Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.

Var visst en återkallning på airbag till passageraren som skulle fixas
Okej, något som ska göras på alla bilar som du tolkar det? Vilken modell har du?
Ingen aning om vilka bilar det berör. Har en S85-14
Bilar fram till 2016 (kanske inte hela 2016). Fick själv samtalet igår. Utbytet ska ta 30 min.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 16 aug 2019 16:51
av hed
E533B4C5-D64A-4F1A-9098-BCD48FE64E50.png

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 10 sep 2019 09:57
av Wir
Ni som hade problem har ni lyckats boka service till slut?

Jag försökte boka service nu men det går inte. Har testat i firefox och edge, får bara "Hoppsan, något gick fel. Kontakta kundtjänst på (877) 798-3752 för hjälp med att boka in service.". Vill inte ringa ett utländskt nummer och prata engelska.

I appen (android) kan jag inte välja Stockholm, får bara upp val i Norge/Finland eller nere i Göteborg.

Är det helt omöjligt att boka service? Det är långt till SC så kan inte åka dit för att boka.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 10 sep 2019 10:01
av Svenssons
Wir skrev:
Ni som hade problem har ni lyckats boka service till slut?

Jag försökte boka service nu men det går inte. Har testat i firefox och edge, får bara "Hoppsan, något gick fel. Kontakta kundtjänst på (877) 798-3752 för hjälp med att boka in service.". Vill inte ringa ett utländskt nummer och prata engelska.

I appen (android) kan jag inte välja Stockholm, får bara upp val i Norge/Finland eller nere i Göteborg.

Är det helt omöjligt att boka service? Det är långt till SC så kan inte åka dit för att boka.
Har hört om ett case där det blev samma meddelande som du fick men efter nya försök så gick det att boka Stockholm. Misstänker att alla tider kan vara fullbokade där och sedan gäller det att pricka in när det blir nya lediga. Kanske funkar direkt efter midnatt, antingen svensk tid eller i Kalifornien då ny dag kommer in i systemet.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 10 sep 2019 10:53
av Wir
Svenssons skrev:
Wir skrev:
Ni som hade problem har ni lyckats boka service till slut?

Jag försökte boka service nu men det går inte. Har testat i firefox och edge, får bara "Hoppsan, något gick fel. Kontakta kundtjänst på (877) 798-3752 för hjälp med att boka in service.". Vill inte ringa ett utländskt nummer och prata engelska.

I appen (android) kan jag inte välja Stockholm, får bara upp val i Norge/Finland eller nere i Göteborg.

Är det helt omöjligt att boka service? Det är långt till SC så kan inte åka dit för att boka.
Har hört om ett case där det blev samma meddelande som du fick men efter nya försök så gick det att boka Stockholm. Misstänker att alla tider kan vara fullbokade där och sedan gäller det att pricka in när det blir nya lediga. Kanske funkar direkt efter midnatt, antingen svensk tid eller i Kalifornien då ny dag kommer in i systemet.
Via webbsidan gick det att välja tider från och med 11 november. Där blev det fel i sista steget när man klickar på "Bekräfta".

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 10 sep 2019 11:00
av Jojo
Wir skrev:
Ni som hade problem har ni lyckats boka service till slut?

Är det helt omöjligt att boka service? Det är långt till SC så kan inte åka dit för att boka.
Jag tog alternativet åka till Servicecenter, trots resväg. Det verkade den enda vettiga lösningen, efter ha slösat bort flera timmar med app, dator och i telefonkö uutan att komma någonstans vart. Till sist var det också den minst tidskrävande. Väl på plats var den otroligt hjälpsamma och serviceinriktade personalen kvickt att lösa problemet på direkten, så jag behövde inte åka dit en gång till.