Konstiga argument

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Konstiga argument

Inlägg av Teslaspolen »

Väldigt många av oss elbilister/förespråkare får ofta höra riktigt konstiga argument emot och myter om dlbilaf på alla möjliga ställen, TV, kommentarsfält, fikarummet på jobbet osv.

Tänkte vi kunde ha ett ställa att dela med oss av tokigheterna på.

---

Jag pratade i helgen med en kille från Umeå, han vart smått intresserad av elbilar, men han sade till slut
"Ja, men nu jag ser riktigt fram emot nu när vätgasbilarna äntligen kommer!"

Mitt svar, som blev lite abrupt pga att jag blev så ställd av den plötsliga nya riktningen: "... Men, vätgas löser bara problem som ingen har."

"Hur tänkte du nu? Har du sett hur det ser ut med snabbladdare norr om Gävle? Det är i stort sett tomt!" sade han och syftade då på något vis att den närmst totala avsaknaden av vätgasstationer i landet inte var ett problem. Insikten att köra på vätgas runt i landet är helt omöjligt, medans det finns elluttag i varje hushåll verkade inte infinna sig hos han den kvällen.

Situationen var inte lämpad för att gå in något mer på den debatten och vi nöjde oss med att tycka olika i frågan. Men, absurditeten i det hela är ganska slående... Och jag ångrar att det inte fanns möjlighet att reda ut tokigheterna. :roll:
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Konstiga argument

Inlägg av nek0 »

Teslaspolen skrev:
Väldigt många av oss elbilister/förespråkare får ofta höra riktigt konstiga argument emot och myter om dlbilaf på alla möjliga ställen, TV, kommentarsfält, fikarummet på jobbet osv.

Tänkte vi kunde ha ett ställa att dela med oss av tokigheterna på.

---

Jag pratade i helgen med en kille från Umeå, han vart smått intresserad av elbilar, men han sade till slut
"Ja, men nu jag ser riktigt fram emot nu när vätgasbilarna äntligen kommer!"

Mitt svar, som blev lite abrupt pga att jag blev så ställd av den plötsliga nya riktningen: "... Men, vätgas löser bara problem som ingen har."

"Hur tänkte du nu? Har du sett hur det ser ut med snabbladdare norr om Gävle? Det är i stort sett tomt!" sade han och syftade då på något vis att den närmst totala avsaknaden av vätgasstationer i landet inte var ett problem. Insikten att köra på vätgas runt i landet är helt omöjligt, medans det finns elluttag i varje hushåll verkade inte infinna sig hos han den kvällen.

Situationen var inte lämpad för att gå in något mer på den debatten och vi nöjde oss med att tycka olika i frågan. Men, absurditeten i det hela är ganska slående... Och jag ångrar att det inte fanns möjlighet att reda ut tokigheterna. :roll:
Jag visade en film från Tesla fabriken till en av mina kompisar . Filmen visade hur man tillverkar MS och efter filmen sa han :Fake det finns inte.(De fanns 2 st MS i lilla Aneby på den tiden) MS har man tillverkat några sticken förhand för att kunna lura folk på pengar. Det var ingen idé att fortsätta diskussionen. Jag sa bara ok, vi går och fiskar skit i bilar.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Konstiga argument

Inlägg av HelectriC »

Det finns ju folk som förnekar förintelsen också, så tokstollar, det kommer det alltid finnas! Dock så är de inte i majoritet, survival of the fittest, tänker jag ;)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Konstiga argument

Inlägg av Jeppe_E »

Teslaspolen skrev:
Väldigt många av oss elbilister/förespråkare får ofta höra riktigt konstiga argument emot och myter om dlbilaf på alla möjliga ställen, TV, kommentarsfält, fikarummet på jobbet osv.

Tänkte vi kunde ha ett ställa att dela med oss av tokigheterna på.

---

Jag pratade i helgen med en kille från Umeå, han vart smått intresserad av elbilar, men han sade till slut
"Ja, men nu jag ser riktigt fram emot nu när vätgasbilarna äntligen kommer!"

Mitt svar, som blev lite abrupt pga att jag blev så ställd av den plötsliga nya riktningen: "... Men, vätgas löser bara problem som ingen har."

"Hur tänkte du nu? Har du sett hur det ser ut med snabbladdare norr om Gävle? Det är i stort sett tomt!" sade han och syftade då på något vis att den närmst totala avsaknaden av vätgasstationer i landet inte var ett problem. Insikten att köra på vätgas runt i landet är helt omöjligt, medans det finns elluttag i varje hushåll verkade inte infinna sig hos han den kvällen.

Situationen var inte lämpad för att gå in något mer på den debatten och vi nöjde oss med att tycka olika i frågan. Men, absurditeten i det hela är ganska slående... Och jag ångrar att det inte fanns möjlighet att reda ut tokigheterna. :roll:
I en tidning nära....någon? (Gefle dagblad)
Skärmavbild 2019-07-29 kl. 22.49.44.png
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Konstiga argument

Inlägg av nek0 »

Jeppe_E skrev:
Teslaspolen skrev:
Väldigt många av oss elbilister/förespråkare får ofta höra riktigt konstiga argument emot och myter om dlbilaf på alla möjliga ställen, TV, kommentarsfält, fikarummet på jobbet osv.

Tänkte vi kunde ha ett ställa att dela med oss av tokigheterna på.

---

Jag pratade i helgen med en kille från Umeå, han vart smått intresserad av elbilar, men han sade till slut
"Ja, men nu jag ser riktigt fram emot nu när vätgasbilarna äntligen kommer!"

Mitt svar, som blev lite abrupt pga att jag blev så ställd av den plötsliga nya riktningen: "... Men, vätgas löser bara problem som ingen har."

"Hur tänkte du nu? Har du sett hur det ser ut med snabbladdare norr om Gävle? Det är i stort sett tomt!" sade han och syftade då på något vis att den närmst totala avsaknaden av vätgasstationer i landet inte var ett problem. Insikten att köra på vätgas runt i landet är helt omöjligt, medans det finns elluttag i varje hushåll verkade inte infinna sig hos han den kvällen.

Situationen var inte lämpad för att gå in något mer på den debatten och vi nöjde oss med att tycka olika i frågan. Men, absurditeten i det hela är ganska slående... Och jag ångrar att det inte fanns möjlighet att reda ut tokigheterna. :roll:
I en tidning nära....någon? (Gefle dagblad)
Skärmavbild 2019-07-29 kl. 22.49.44.png
Oj så många fel på en gång. Jag har minskat elförbrukningen från 26000kWh till 14000 kWh och inga kablar är bytta hemma hos mig. Nu har jag bestämt mig får att installera 12000kW solceller och då minskar jag belastningen på nätet ännu mer.Om jag räknar att jag behöver 3000kWh el till bilen blir det ändå 9000kWh över efter mina investeringar.( Det kommer installeras solpaneler överallt inte bara hos mig) De 9000kWh räcker till 3 elbilar till så jag tror att det löser sig utan att man behöver investera massa pengar bara på grund av elbilar.Vätgas kan de stoppa i någonstans.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Konstiga argument

Inlägg av LarsL »

Det konstigaste jag mött IRL:

”Men bränsleceller är ju bra då behöver man ju aldrig mer tanka” säger kompisen
”Nej, man måste fylla på vätgas så klart”, svarar jag.
”Nä, de går ju på vatten”
”Nä, de släpper ut vatten du måste tanka vätgas”
”Men bara en gång va?”
”Nej, ofta... typ lika ofta som du tankar etanolbilen nu.”
”Men de är ju inge bra”
”Det är ju inte det nä.”

Det andra var nyligen på släktträff:

”Hörde att du hade bytt batteri på din Leaf va?”
”Va!?! Nä, jag har bytt batteri till nyckeln, men det var längesedan.”
Användarvisningsbild
dbar
Teslaägare
Inlägg: 300
Blev medlem: 12 sep 2018 13:42

Re: Konstiga argument

Inlägg av dbar »

En kille från DHL.

Han: ”Är det din bil utanför?”
Jag: ”Ja”
Han: ”shit, dom är så coola. synd bara det där med batterierna. Man vet ju inte var man ska göra av dem när bilarna skrotas. Så dom håller på att utveckla så dem kan skickas till Mars.
Men det visste du kanske redan”
Jag suckar inombords och svarar: ”åfan, nej det var en nyhet för mig.
Model 3 LR +FSD+AccBoost, Pearl White, svart premiumklädsel, 18" Aero-fälgar
Model Y LR +FSD, Grå med matt PPF, svart premiumklädsel, 21" custom made fälgar
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Konstiga argument

Inlägg av mati »

Elbilar fungerar bara i stan
Dieselbilar är mycket renare än elbilar
Vätgas är framtiden
Var ska all el komma ifrån....?
...osv....
Efter att jag har insett att det finns en växande skara grottmänniskor som på största allvar tror att jorden är platt och allt annat är en stor konspiration, har jag i princip slutat försöka övertyga folk om elbilarnas fördelar (och annat uppenbart). Antingen så har man den intellektuella kapaciteten att förstå hur saker och ting hänger ihop, och då finns inget större upplysningsbehov, eller så har man inte det.
Att tjata på folk som inte begriper nånting är slöseri med tid.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Konstiga argument

Inlägg av Walker »

mati skrev:
Elbilar fungerar bara i stan
Dieselbilar är mycket renare än elbilar
Vätgas är framtiden
Var ska all el komma ifrån....?
...osv....
Efter att jag har insett att det finns en växande skara grottmänniskor som på största allvar tror att jorden är platt och allt annat är en stor konspiration, har jag i princip slutat försöka övertyga folk om elbilarnas fördelar (och annat uppenbart). Antingen så har man den intellektuella kapaciteten att förstå hur saker och ting hänger ihop, och då finns inget större upplysningsbehov, eller så har man inte det.
Att tjata på folk som inte begriper nånting är slöseri med tid.
Bra skrivet! Håller med till 100%
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Konstiga argument

Inlägg av Jerker »

Eftersom jag håller rätt hög profil i min bekantskapskrets och på jobbet om elbilars förträfflighet så kommer folk ofta till mig så fort de hört eller läst nåt om elbilar, batterier, renare fossilmotorer etc. Så jag har hört det mesta som redan har nämnts här. Och jag är också rätt trött på att om och om igen behöva försöka döda myterna.

Problemet är ju att det kan ta upp till, låt säga, 100 ggr så lång tid att förklara varför ett påstående är fel som det tar att uttala påståendet. Det ligger ju i tiden att slänga ur sig klatschiga oneliners som låter trovärdiga men som döljer en hel hord av vanföreställningar som inte har nån som helst verklighetsbakgrund. (Den metod som bl.a. Donald Trump använder sig av.) Att försöka bemöta allt sånt är ett sysifosarbete och i början var det kul men nu börjar jag tröttna.

Jag tror tyvärr att jag förstörde årets midsommarfest tillsammans med vänner när en hävde ur sig ett antal av dessa myter. Jag lackade ur och höll nog en hel timmes monolog för att förklara varför det han påstod var fel. :?
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Konstiga argument

Inlägg av Zalman3 »

Jerker skrev:
Eftersom jag håller rätt hög profil i min bekantskapskrets och på jobbet om elbilars förträfflighet så kommer folk ofta till mig så fort de hört eller läst nåt om elbilar, batterier, renare fossilmotorer etc. Så jag har hört det mesta som redan har nämnts här. Och jag är också rätt trött på att om och om igen behöva försöka döda myterna.

Problemet är ju att det kan ta upp till, låt säga, 100 ggr så lång tid att förklara varför ett påstående är fel som det tar att uttala påståendet. Det ligger ju i tiden att slänga ur sig klatschiga oneliners som låter trovärdiga men som döljer en hel hord av vanföreställningar som inte har nån som helst verklighetsbakgrund. (Den metod som bl.a. Donald Trump använder sig av.) Att försöka bemöta allt sånt är ett sysifosarbete och i början var det kul men nu börjar jag tröttna.

Jag tror tyvärr att jag förstörde årets midsommarfest tillsammans med vänner när en hävde ur sig ett antal av dessa myter. Jag lackade ur och höll nog en hel timmes monolog för att förklara varför det han påstod var fel. :?
Hehe...välkommen i klubben.

Jag har träffat "Kalle" som säger att det inte går att köra elbil i Norrland. Då säger jag, vem har mest trovärdighet, jag som i verkligheten kört ca 8500 mil elbil som resande säljare i Norrland, eller "Kalle", som har en åsikt, men som aldrig suttit i en elbil?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Konstiga argument

Inlägg av themax »

Jerker skrev:
Eftersom jag håller rätt hög profil i min bekantskapskrets och på jobbet om elbilars förträfflighet så kommer folk ofta till mig så fort de hört eller läst nåt om elbilar, batterier, renare fossilmotorer etc. Så jag har hört det mesta som redan har nämnts här. Och jag är också rätt trött på att om och om igen behöva försöka döda myterna.

Problemet är ju att det kan ta upp till, låt säga, 100 ggr så lång tid att förklara varför ett påstående är fel som det tar att uttala påståendet. Det ligger ju i tiden att slänga ur sig klatschiga oneliners som låter trovärdiga men som döljer en hel hord av vanföreställningar som inte har nån som helst verklighetsbakgrund. (Den metod som bl.a. Donald Trump använder sig av.) Att försöka bemöta allt sånt är ett sysifosarbete och i början var det kul men nu börjar jag tröttna.

Jag tror tyvärr att jag förstörde årets midsommarfest tillsammans med vänner när en hävde ur sig ett antal av dessa myter. Jag lackade ur och höll nog en hel timmes monolog för att förklara varför det han påstod var fel. :?
Jag brukar hänvisa till mina reseberättelser som jag skrivit här, och inte argumentera särskilt mycket. Att visa att det visst går att köra både till Tyskland och Norrland har fått kritikerkören i min bekantskapskrets att dämpa sig i alla fall.

Och fördelen har varit att många som jag aldrig trodde varit intresserade kommer fram och berättar att de inspireras. Så min taktik är; "Läs här – det funkar. Frågor på det?".

Men visst träffar jag också sådana som hävdar att de måste köra 100 mil utan att stanna. Min motfråga då brukar vara "–Hur trafiksäker är du då de sista 20 milen?". Ingen har hittills kommit med något bra svar.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 649
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Konstiga argument

Inlägg av HerrNilsson »

Zalman3 skrev:

Hehe...välkommen i klubben.

Jag har träffat "Kalle" som säger att det inte går att köra elbil i Norrland. Då säger jag, vem har mest trovärdighet, jag som i verkligheten kört ca 8500 mil elbil som resande säljare i Norrland, eller "Kalle", som har en åsikt, men som aldrig suttit i en elbil?
Exakt, den kör jag också på.

Mycket sånt på Internet också. Folk som inte har elbil har en massa "sanningar" kring elbilar. Brukar då också motfråga; vem borde ha bäst koll på detta, jag som kört elbil(ar) sedan 2016 eller snubben som inte kör elbil, och kanske aldrig ens kört en elbil.
Det är som att jag skulle sitta och kasta ur mig sanningar om valfångst eller brödbak eller nåt annat jag inte har en susning om.
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Användarvisningsbild
Mr S
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 29 jul 2018 14:45

Re: Konstiga argument

Inlägg av Mr S »

Jag har hört väldigt många fördomar mot elbilar. Sista jag hörde var "En elbil är usel på omkörningar då den inte har någon växellåda"

Jag försökte förklara att motorerna på e-tron är olika utväxlade för att vara effektiva i olika hastigheter. Men han ansåg att motorerna satt direkt på kardanaxeln helt utan nedväxling.
Tesla Model Y Long Range
Trina Solar / SolarEdge - 8,26 kW Solcellsanläggning
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Konstiga argument

Inlägg av Svenssons »

Mr S skrev:
Jag har hört väldigt många fördomar mot elbilar. Sista jag hörde var "En elbil är usel på omkörningar då den inte har någon växellåda"
Personen i fråga har garanterat aldrig suttit i en ren elbil, möjligtvis hybrid där avgasmotorn kickade igång
pga låg effekt på elmotorn och ett pyttebatteri.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Konstiga argument

Inlägg av LarsL »

Zalman3 skrev:
Hehe...välkommen i klubben.

Jag har träffat "Kalle" som säger att det inte går att köra elbil i Norrland. Då säger jag, vem har mest trovärdighet, jag som i verkligheten kört ca 8500 mil elbil som resande säljare i Norrland, eller "Kalle", som har en åsikt, men som aldrig suttit i en elbil?
Tyvärr är den han som har större trovärdighet, du är ju en fanboy. Du har ju investerat 1 miljon i någon ny konstig teknik klart att du säger vad som helst för att få den att framstå i ett positivt ljus. Så är resonemanget i min bekantskapskrets åtminstone.
Användarvisningsbild
Simon
Teslaägare
Inlägg: 556
Blev medlem: 16 dec 2014 21:45

Re: Konstiga argument

Inlägg av Simon »

”Men nog måste väl ha Teslan en liten dieselvärmare eller nåt så du får värme i kupén?”
Användarvisningsbild
miksch
Teslaägare
Inlägg: 354
Blev medlem: 30 mar 2015 20:59

Re: Konstiga argument

Inlägg av miksch »

Jeg møtte en som spurte hva som skjer når batteriet på min model S er tomt. Min fru ville akkurat svare «da åpner seg en luke i bilgulvet, og så må man sparke seg videre frem», men jeg var litt raskere og sa «batteriet er aldri tomt. Har aldri opplevd tomt batteri».
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Konstiga argument

Inlägg av Zalman3 »

Jag pratade med ekonomitanten på jobbet i mars 2017 och sa att jag köpt en elbil.

Då så hon att jag hade fel, för bilar som bara går på el
"finns inte"!!!

Folk tror att jag ljuger när jag säger att min bil går på endast el!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
HenrikC
Inlägg: 661
Blev medlem: 11 jan 2019 16:42

Re: Konstiga argument

Inlägg av HenrikC »

miksch skrev:
Min fru ville akkurat svare «da åpner seg en luke i bilgulvet, og så må man sparke seg videre frem»
Haha! Den var bra, ska använda den nästa gång. Jag har fått ganska många frågor på parkeringar och mackar men hittills alltid postivt. Många funderar på elbil nu. Brukar säga att man måste vara entusiast för att köra elbil idag, men om tio år måste man vara entusiast för att köra bensinbil.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Konstiga argument

Inlägg av mati »

LarsL skrev:
Zalman3 skrev:
Hehe...välkommen i klubben.

Jag har träffat "Kalle" som säger att det inte går att köra elbil i Norrland. Då säger jag, vem har mest trovärdighet, jag som i verkligheten kört ca 8500 mil elbil som resande säljare i Norrland, eller "Kalle", som har en åsikt, men som aldrig suttit i en elbil?
Tyvärr är den han som har större trovärdighet, du är ju en fanboy. Du har ju investerat 1 miljon i någon ny konstig teknik klart att du säger vad som helst för att få den att framstå i ett positivt ljus. Så är resonemanget i min bekantskapskrets åtminstone.
Exakt så. Det har jag också hört många gånger. Man kan inte tas på allvar eftersom man bara försvarar sitt "dåliga" köp.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Erxon
elbilist
Inlägg: 400
Blev medlem: 17 jun 2018 22:00

Re: Konstiga argument

Inlägg av Erxon »

Jag brukar numera köra med kommentaren "Kan inte åka billigare till och från jobbet, kostar mig ca 1:-/milen".

Motiveringen är att det jag laddar på jobbet räcker i princip hem och tillbaka till jobbet, betalar ett avdrag på lönen som är ungefär så många mil jag har till och från jobbet.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Konstiga argument

Inlägg av Jerker »

Zalman3 skrev:
Jag pratade med ekonomitanten på jobbet i mars 2017 och sa att jag köpt en elbil.

Då så hon att jag hade fel, för bilar som bara går på el
"finns inte"!!!

Folk tror att jag ljuger när jag säger att min bil går på endast el!
Haha! Ja, för ett par år sedan stod jag och pratade en lång stund med en bekant om min Zoe och att det var en ren elbil, hur långt man kom med den och andra tekniska fakta. Efter säkert en halvtimmes diskussioner så säger han: Men den har en bensinmotor också, va?
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1755
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Konstiga argument

Inlägg av tor-ake »

Inte bara bekanta som tror att där måste vara en avgasmotor, signaturen "MH" på elbilsforumet fick sin elbil underkänd på Carspect i Landvetter då de inte kunde få kontakt med avgasmotorn via diagnosuttaget. Således underkänd pga felaktig avgasrening! :lol:

Men det löste sig till slut.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Konstiga argument

Inlägg av mati »

Jerker skrev:
Haha! Ja, för ett par år sedan stod jag och pratade en lång stund med en bekant om min Zoe och att det var en ren elbil, hur långt man kom med den och andra tekniska fakta. Efter säkert en halvtimmes diskussioner så säger han: Men den har en bensinmotor också, va?
Det har gått i vågor för mig. I början när jag skaffade Tesla så fanns det många som aldrig hade hört talas om Tesla. En elbil var lika med hybrid. Det gick över när Tesla blev allt mer känt.
Sen skaffade vi e-Golfen och samma sak började igen. VW bygger ju inga elbilar.
Nu har vi en e-tron och Audi har ju inga elbilar heller. Känns som man alltid ligger ett steg före alla andra. :lol:
Senast redigerad av mati, redigerad totalt 1 gånger.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar