Klimatveckan i Jönköping

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Klimatveckan i Jönköping

Inlägg av nek0 »

Hur tänker man? Ska man ta semester för att kunna komma eller vill man att så få som möjligt kommer?

https://klimatveckan.klimatradet.se/aktiviteter/
"Klimatveckans invigning

Klimatveckan invigs av alla arrangörer och medlemsorganisationer i Klimatrådet klockan 12.00!

Hur kan Nässjö kommun bidra till en mer hållbar framtid?

Kom och träffa tekniska serviceförvaltningen i Nässjö kommiun, som berättar hur vi arbetar för en mer hållbar framtid genom våra satsningar på egen solkraftsproduktion, el från förnyelsebara energikällor och miljövänligare fordon.

Tid: 10.00-15.00"
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Klimatveckan i Jönköping

Inlägg av Walker »

nek0 skrev:
Hur tänker man? Ska man ta semester för att kunna komma eller vill man att så få som möjligt kommer?

https://klimatveckan.klimatradet.se/aktiviteter/
"Klimatveckans invigning

Klimatveckan invigs av alla arrangörer och medlemsorganisationer i Klimatrådet klockan 12.00!

Hur kan Nässjö kommun bidra till en mer hållbar framtid?

Kom och träffa tekniska serviceförvaltningen i Nässjö kommiun, som berättar hur vi arbetar för en mer hållbar framtid genom våra satsningar på egen solkraftsproduktion, el från förnyelsebara energikällor och miljövänligare fordon.

Tid: 10.00-15.00"
Eftersom vi som kör tesla är ekonomiskt oberoende/miljardärer/egna företagare med FSD företag i mångmiljonklassen ser jag inga som helst problem att lägga detta evenemang på tider då kreti och pleti jobbar. Då slipper man slöddret. (Observera nu, snälla ni, att detta var ett mycket kraftfullt ironiskt inslag)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Klimatveckan i Jönköping

Inlägg av nek0 »

Tur att man kan VAB-a :lol:
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Klimatveckan i Jönköping

Inlägg av Jojo »

Det är ju en hel vecka och om man har intresse kan man säkert delta i ett eller annat arrangemang. Höjdpunkten är ändå solsafarin (Solsafari) och den är på en söndag (8 september). Där kan ni f ö beskåda bl a min solcellsanläggning... ;)
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Klimatveckan i Jönköping

Inlägg av nek0 »

Jojo skrev:
Det är ju en hel vecka och om man har intresse kan man säkert delta i ett eller annat arrangemang. Höjdpunkten är ändå solsafarin (Solsafari) och den är på en söndag (8 september). Där kan ni f ö beskåda bl a min solcellsanläggning... ;)
Var hittar man dig?
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Klimatveckan i Jönköping

Inlägg av Jojo »

Broschyr Solsafari, nr 11. Välkommen!
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Klimatveckan i Jönköping

Inlägg av nek0 »

Jojo skrev:
Broschyr Solsafari, nr 11. Välkommen!
Tack. Väntar på min installation och har många frågor :)
Vilken tid är bäst för dig?
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Klimatveckan i Jönköping

Inlägg av Jojo »

Safarin går från kl10-15, så då är jag givetvis på gården. Kom när det passar, dock är det Allmogesöndagen (med fika och marknad) vid kyrkan, vilket ni kanske vill passa på att vara med en stund. Så kom vid lunchtid, det skulle nog bli bra (eller tidigare, om Du har mååånga frågor :D ) och välj inte vägen via kyrkan, då det blir ngt svårframkomligt. Kommer Du via riksvägen måste Du passa rätt avfart, då vägen har just gjorts om och man inte kan svänga av på samma ställe som tidigare.

Här finns det lite att läsa om förra årets solsafari:
The 'Big Five'
Senast redigerad av Jojo, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Klimatveckan i Jönköping

Inlägg av nek0 »

Jojo skrev:
Safarin går från kl10-15, så då är jag givetvis på gården. Kom när det passar, dock är det Allmogesöndagen (med fika och marknad) vid kyrkan, vilket ni kanske vill passa på att vara med en stund. Så kom vid lunchtid, det skulle nog bli bra (eller tidigare, om Du har mååånga frågor :D ) och välj inte vägen via kyrkan, då det blir ngt svårframkomligt. Kommer Du via riksvägen måste Du passa rätt avfart, då vägen har just gjorts om och man inte kan svänga av på samma ställe som tidigare.
Tack för tipsen. Har aldrig varit där så jag vet ändå inte hur ni svängde av tidigare :) Hoppas jag hittar annars frågar jag dina grannar. :?
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Klimatveckan i Jönköping

Inlägg av nek0 »

Tack för senast Jojo
Jo var ska man börja?
I förrgår var vi hos en jättetrevlig man och tittade på hans solcellsanläggning. Vi fick en redig genomgång av elproduktionen och något som var tänkt att vara ca en halv timme blev nästan 2 timmar trevlig prat om allt möjligt mellan himlen och jord. Vi hann också provåka hans MS ( jag var feg vågade inte köra fast jag blev erbjuden ) Har ni inte träffat Jojo tycker jag ni ska göra. En så trevlig människa som är artig,kunnig och generös träffar man inte varje dag. Än en gång tusen tack för allt Jojo. Hoppas vi ses snart på min mark :)
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Klimatveckan i Jönköping

Inlägg av Jojo »

nek0 skrev:
Tack för senast Jojo
Jo var ska man börja?
I förrgår var vi hos en jättetrevlig man och tittade på hans solcellsanläggning. Vi fick en redig genomgång av elproduktionen och något som var tänkt att vara ca en halv timme blev nästan 2 timmar trevlig prat om allt möjligt mellan himlen och jord. Vi hann också provåka hans MS ( jag var feg vågade inte köra fast jag blev erbjuden ) Har ni inte träffat Jojo tycker jag ni ska göra. En så trevlig människa som är artig,kunnig och generös träffar man inte varje dag. Än en gång tusen tack för allt Jojo. Hoppas vi ses snart på min mark :)
:oops: :oops: Tack själv! Klart vi ses igen snart! Låt solen skina!!!
Skriv svar