Elbilar på film

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Re: Elbilar på film

Inläggav Teslaägare OlleBack » 12 mar 2018 20:46

Ni kanske redan tagit upp det men senaste ses av Jessica Jones på Netflix har en riktigt tjusig
model s som dessutom interageras med på ett oer något destruktivt sätt. Ägs dock av seriens sleezebag :(
Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Yxel » 12 mar 2018 20:48

Tesla model S i SVT:s serie Innan vi dör, advokaten sent in i serien.
Tesla model S i femmans serie Sommar med släkten, säsong 1, i mitten någonstanns.

8-)
Midnight Silver P85D
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Nicklas » 12 mar 2018 23:27

En Model X har ganska framträdande roll i näst senaste Arkiv X (serieavsnittet)... Självkörande och allt :o
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare

Ready player one

Inläggav Teslaägare Simon » 01 apr 2018 21:29

Jag har börjat reta mig på filmer som utspelar sig i framtiden, där även nya bilar låter "brum".
Ready player one gör inte det misstaget. Alla bilar säger "bzzz" och "wwhhoooo" och "oiiip" med mera.
Det enda underliga är att filmen utspelar sig år 2045, men det vimlar fortfarande av Renault Twizy, och polisen använder första generationens Nissan Leaf. Det finns dock slitna exemplar av bilar vi ännu inte har sett.

Helt klart sevärd film, om du är beredd på en matinéfilm och gillar att bada i visuell action och populärkulturella referenser.
Glad påsk(ägg)!
Användarvisningsbild
Simon
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Bod » 15 maj 2018 21:02

Åtminstone en Tesla dör i Deadpool 2. En Prius dör annu grymmare sekunden senare. Nu vet jag också vilken är den bästa superkraften :)
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inläggav Teslaägare e5m1r » 15 maj 2018 21:49

I Player One är alla bilar Leaf typ :)
Har du en Tesla Model S och funderar på Dashcam eller annat roligt tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
På väg att beställa en Model S eller Model X och känner att jag bidragit. Använd min länk http://ts.la/esmir2564 och få fri supercharging
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare

Inläggav joel80 » 15 maj 2018 23:32

Inte riktigt elbilar.. Men en slags Elon är med i serien Designated Survivor.

För er som inte vill läsa avslöjande från sista avsnittet i 2a säsongen... Läs inte vidare. :)
[Spoiler]
I sista avsnittet visar det sig att seriens Elon spionerar på presidenten, avslöjat en massa hemligheter samt hackat både Nasa, vita huset och Ryssarna.. Han ville ha mindre inblandning från staten i sina affärer...
[/spoiler]
joel80

Inläggav Teslaägare Alfred » 17 maj 2018 07:05

Model S har rätt betydande roll i senaste avsnitten av Silicon Valley på HBO. Rekommenderas!
Model X90D | Midnight Silver | Ultra White | 7 stolar | Självkörande | Köldpaket/drag | 20" | XPEL Stealth
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare

Inläggav gellerstam » 17 maj 2018 08:19

joel80 skrev:Inte riktigt elbilar.. Men en slags Elon är med i serien Designated Survivor.

För er som inte vill läsa avslöjande från sista avsnittet i 2a säsongen... Läs inte vidare. :)
[Spoiler]
I sista avsnittet visar det sig att seriens Elon spionerar på presidenten, avslöjat en massa hemligheter samt hackat både Nasa, vita huset och Ryssarna.. Han ville ha mindre inblandning från staten i sina affärer...
[/spoiler]

Fxxxxn, jag bara läste på (Har nog läst för mycket kod, då jag hoppar över att läsa taggen.) och jag har naturligtvis tre avsnitt kvar .... så där försvann den överraskningen .... Bummer. :twisted:
Outlander PHEV
E-UP
Reserverat MODEL 3
Användarvisningsbild
gellerstam

Inläggav joel80 » 17 maj 2018 23:18

Förlåt... Men jag satte det faktiskt i en spoiler... Och varnade. :)
joel80

FöregåendeNästa

Återgå till Övrigt