Elbilar på film

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
rockard
Teslaägare
Inlägg: 430
Blev medlem: 10 maj 2016 11:48
Ort: Solna

Re: Elbilar på film

Inlägg av rockard »

Alexander skrev:
Min Tesla Model S i tv-serien Suits
Suits S01E03, hela avsnittet handlar mer eller mindre om en Tesla Roadster

Bild
Svart X75D -17
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Elbilar på film

Inlägg av Jensa »

Inte direkt film men i Jens Lapidus Top Dogg har Dejans Model X en rätt framträdande roll! Enda "felet" var väl när Teddy var tvungen att ta tag i handtaget ovanför fönstret under en Ludicrousacc.. :D
2016 Model S 75
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Elbilar på film

Inlägg av Svenssons »

Jensa skrev:
Inte direkt film men i Jens Lapidus Top Dogg har Dejans Model X en rätt framträdande roll! Enda "felet" var väl när Teddy var tvungen att ta tag i handtaget ovanför fönstret under en Ludicrousacc.. :D
Handtag? Lär inte finnas i Model X och skulle det finnas så skulle man inte lyckas ta tag i det förrän efter accelerationen om det inte vore så att det sitter bakom huvudet.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Elbilar på film

Inlägg av HelectriC »

Jensa skrev:
Inte direkt film men i Jens Lapidus Top Dogg har Dejans Model X en rätt framträdande roll! Enda "felet" var väl när Teddy var tvungen att ta tag i handtaget ovanför fönstret under en Ludicrousacc.. :D
Men sa dom inte att det just INTE gick att hålla i något handtag eftersom det inte finns ett (eller minns jag fel kanske)? Sen byter han till Pantamera, boooring ;)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Elbilar på film

Inlägg av Jensa »

Kanske det var så..? Tänkte försöka kolla, men har 20 timmar ljudbok att kolla igenom så jag la ned :lol:
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
DSV
Teslaägare
Inlägg: 412
Blev medlem: 06 sep 2016 13:54
Ort: Helsingborg

Re: Elbilar på film

Inlägg av DSV »

Simon skrev:
Ruben Östlunds The Square har en ganska framträdande modell S.
Såg den på bio och det gav en klart orealistisk förväntan på ljudet i bilen. Samma låt i verkligheten i bilen gav inte tillnärmelsevis bioupplevelsen. Första gången jag känt jag saknat bättre ljud och undrat om ultra-hifi kanske trots allt inte hade varit så dumt.
Användarvisningsbild
Simon
Teslaägare
Inlägg: 556
Blev medlem: 16 dec 2014 21:45

Re: Elbilar på film

Inlägg av Simon »

DSV skrev:
Simon skrev:
Ruben Östlunds The Square har en ganska framträdande modell S.
Såg den på bio och det gav en klart orealistisk förväntan på ljudet i bilen. Samma låt i verkligheten i bilen gav inte tillnärmelsevis bioupplevelsen. Första gången jag känt jag saknat bättre ljud och undrat om ultra-hifi kanske trots allt inte hade varit så dumt.
Men biografer har väl generellt bättre ljudanläggningar än bilar? Samt playback på musiken.
Användarvisningsbild
Simon
Teslaägare
Inlägg: 556
Blev medlem: 16 dec 2014 21:45

Re: Elbilar på film

Inlägg av Simon »

Jag såg Bilar 3 i lördags och blev besviken över bristen på elbilar. Nu lyckades jag inte detaljgranska varenda bil i bakgrunden av varenda scen (det är några stycken trots allt), men av dem jag lade märke till var det ingen som stack ut som en typisk elbil.
Att banracingbilarna inte var eldrivna förvånade mig inte. (Däremot hör man ju redan på trailern att de "nya högteknologiska racerna" utöver ljudet av förbränningsmotorn har ett vinande läte när de accelererar som jag tror vi alla känner igen. Modernitet by association, tydligen.) Det finns många biroller som kunnat fyllas av nyare bilmodeller.

!!!SPOILERS NEDAN!!!
Funderade annars på om de inte kunnat göra Rostiväcks nya VD (markera texten för att läsa) till en Tesla, som ett litet nålstick i den djupa och sjukt infekterade konflikten mellan Apple (=Pixar) och Tesla. Men jag kanske övertolkar. :)
SLUT PÅ SPOILERS

Annars tänker jag att rollbesättningen i Bilar-filmerna är gjord utifrån vilken karaktär det går att associera med en bilmodell, både på bilens utseende och vilken människotyp den förknippas med. Så hur hade en tesla varit om hon varit med i filmen?
Snygg, snabb, självsäker och vegan, tänker jag. Hon drar allas blickar till sig, killbilarna försöker imponera, hon gör sitt bästa för att inte låta nedlåtande, tvingas till sist visa att hon accar ifrån dem allihop (även om McQueen drar förbi henne 20 sekunder senare), tackar nej till att ta en soppa ihop på macken ("Tål inte sånt där, äter hemma"), vaknar sportig, fräsch och fulladdad varje morgon, men stannar och vilar 30 min varannan timme på långkörningar ("Det är faktiskt bara nyttigt att ta en paus med jämna mellanrum.")
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Elbilar på film

Inlägg av LarsL »

Tesla med i Vetenskapens värld om självkörande bilar.

https://www.svtplay.se/video/15025768/v ... ande-bilar
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1066
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: Elbilar på film

Inlägg av tehjimos »

Såg denna av en slump i reklam på Youtube, trailern för snowman, snömannen (2017) så är en Model S med.
Screenshot_20170905-150539.png
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Elbilar på film

Inlägg av Kulingen »

I serien Roy Donovan syns Teslor lite då och då
CD92EDD7-C789-4837-BDDD-C6A2C0FED584.jpeg
Senast redigerad av Kulingen, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1066
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: Elbilar på film

Inlägg av tehjimos »

såg en tesla i kingsman - the secret service! var 2a gången jag såg den och tjejens första gång, hon såg den före mig :o
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Elbilar på film

Inlägg av Bjelke »

tehjimos skrev:
såg en tesla i kingsman - the secret service! var 2a gången jag såg den och tjejens första gång, hon såg den före mig :o
Kolla sidan fem i den här tråden ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Alexander
Teslaägare
Inlägg: 203
Blev medlem: 16 jul 2015 13:00
Ort: Saltsjöbaden
Kontakt:

Re: Elbilar på film

Inlägg av Alexander »

Veckans avsnitt av Ray Donovan
Skärmavbild 2017-09-27 kl. 21.36.48.png
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
Användarvisningsbild
Simon
Teslaägare
Inlägg: 556
Blev medlem: 16 dec 2014 21:45

Re: Elbilar på film

Inlägg av Simon »

Det finns med en Tesla modell S som bakgrundsrekvisita i Kvinnan på tåget från 2016.
Tänkte lägga upp en bild, men skärmdumpen tog inte själva filmrutan. Det är vid 57:20 om någon vill dubbelkolla. :)
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Elbilar på film

Inlägg av e5m1r »

Ingen elbil i film men en Cool referens till Elon Musk
Star Trek Discovery (Streamar på Netflix)
S1:A4 runt 23 minuter
“How do you wana be remembered in history ? along side with brothers Wright, Elon Musk, Zefram Cochran ? or as a failed expert :)
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Elbilar på film

Inlägg av Kulingen »

e5m1r skrev:
Ingen elbil i film men en Cool referens till Elon Musk
Star Trek Discovery (Streamar på Netflix)
S1:A4 runt 23 minuter
“How do you wana be remembered in history ? along side with brothers Wright, Elon Musk, Zefram Cochran ? or as a failed expert :)
Elon Musk var med i ett avsnitt av Homer Simpsons, han kom med sin raket och landande på Homers tomt. Under avsnittet installerade han en massa smarta lösningar i Springfield. I slutet av avsnittet var staden i konkurs och han fick åka hem med sin raket igen med bara Lisa som ville med Haha måste ses
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 554
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Elbilar på film

Inlägg av snowtroll »

sunlighter skrev:
Nästa Bond kanske får en elbil. http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/ ... apide.html


Skickat från min HTC One_M8 dual sim via Tapatalk
Eller kanske det blir nya P1800, dual engine eller kanske på sikt pure electric eller hur de nu gör.
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Elbilar på film

Inlägg av pegs »

snowtroll skrev:
Eller kanske det blir nya P1800, dual engine eller kanske på sikt pure electric eller hur de nu gör.
P1800 !!! Shit ;-)


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4873
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Elbilar på film

Inlägg av chaffis75 »

e5m1r skrev:
Ingen elbil i film men en Cool referens till Elon Musk
Star Trek Discovery (Streamar på Netflix)
S1:A4 runt 23 minuter
“How do you wana be remembered in history ? along side with brothers Wright, Elon Musk, Zefram Cochran ? or as a failed expert :)
japp reagerade direkt på denna kommentaren när jag såg avsnittet, ganska kul och hedrande för Elon.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1895
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Elbilar på film

Inlägg av themax »

chaffis75 skrev:
e5m1r skrev:
Ingen elbil i film men en Cool referens till Elon Musk
Star Trek Discovery (Streamar på Netflix)
S1:A4 runt 23 minuter
“How do you wana be remembered in history ? along side with brothers Wright, Elon Musk, Zefram Cochran ? or as a failed expert :)
japp reagerade direkt på denna kommentaren när jag såg avsnittet, ganska kul och hedrande för Elon.
De diskuterar det i AfterTrek också. Jason Isaak önskar sig en Tesla... ;-)
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Elbilar på film

Inlägg av Bjelke »

Inte riktigt på film men iaf på Uppdrag granskning igår så fick vi se att Patrik Oja (fd kommunchef i Haparanda) iaf kör en Tesla eftersom den stod i förgrunden när dom
försökte intervjua honom om turerna kring den stora köpcentret i Haparanda...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Elbilar på film

Inlägg av Bod »

Lite OT men jag måste fråga. Jag har inte Netflix och kan inte se serien. Är den bra?
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4873
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Elbilar på film

Inlägg av chaffis75 »

Bod skrev:
Lite OT men jag måste fråga. Jag har inte Netflix och kan inte se serien. Är den bra?
Jag har inte bestämt mig än riktigt, de känns som man fortfarande håller på och bygger upp storyn... sedan är de StarTrek och då tittar jag... 8-)
Men för att skriva något, jag tycker inte den är dålig åtminstone.

(antar de var StarTrek du syftade på i ditt inlägg)
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Elbilar på film

Inlägg av bylund »

Bjelke skrev:
Inte riktigt på film men iaf på Uppdrag granskning igår så fick vi se att Patrik Oja (fd kommunchef i Haparanda) iaf kör en Tesla eftersom den stod i förgrunden när dom
försökte intervjua honom om turerna kring den stora köpcentret i Haparanda...
Hmm, kommunpamp vid misstänkt korruption kör dyr bil...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar