Elbilar på film

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Re: Elbilar på film

Inläggav bonath » 02 okt 2018 22:25

Jerker skrev:Ett sånt praktexempel på slarv i svensk TV-serieproduktion är när det figurerade en person som skickade SMS till en polis och polisen svarade och hade kontakt med denna mystiska person. Det som jag reagerade direkt på var att de aldrig försökte spåra telefonen. Eftersom de fick SMS från den så fick de ju också telefonnumret, så bara att spåra den! Men nej... Sånt klarar jag inte av utan slutade titta. Innan jag han sluta titta så var det också en helt vansinnig biljakt där poliserna uppträdde på ett sätt som svenska poliser aldrig skulle ha gjort eftersom de då skulle ha blivit avskedade på stört.

Hahaha... Min fru brukar säga att jag sabbar filmerna med mina kommentarer.
Blir sjukt irriterad på uppenbara fel och "fantasihändelser".
Har lämnat några biografer innan filmerna var slut, bland annat Jönssonligan (med Stellan Skarsgård) och Sprängaren (sämsta nånsin).

edit:

Såg ett avsnitt av nya McGyver på TV... Nu finns det C-deckare också...
Bokat två Model 3, kör Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
bonath

Inläggav elbilist Jerker » 02 okt 2018 22:56

bonath skrev:Hahaha... Min fru brukar säga att jag sabbar filmerna med mina kommentarer.
Blir sjukt irriterad på uppenbara fel och "fantasihändelser".
Har lämnat några biografer innan filmerna var slut, bland annat Jönssonligan (med Stellan Skarsgård) och Sprängaren (sämsta nånsin).

edit:

Såg ett avsnitt av nya McGyver på TV... Nu finns det C-deckare också...

:D Jag är ökänd i min bekantskapskrets för att förstöra filmer och TV-serier genom att peka på stolligheter. Men nåt som stör mig ännu mer är folk som har inställningen "äsch, det kvittar väl..."!

Jag orkade inte titta klart på "Det som göms i snö". (Alltså 5:ans dramatisering fritt efter Quickaffären efter en idé av GW.). Det var så dåligt manus att jag bara satt och vred mig i mentala plågor. Det hade kunnat bli riktigt bra eftersom jag tyckte att Robert Gustafsson funkade jättebra som deprimerad kommissarie, men det schabblade man rätt snabbt bort. Ibland blev även händelseförloppet rent obegripligt.
Leasad Renault Zoe Intense från januari 2016. | Reserverat en Tesla 3 i MoS butik den 31/3 med köplats #1
Lutar åt att det aldrig blir nån Tesla för min del. Blir nog för dyr för mig.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inläggav Teslaägare JonasPersson » 03 okt 2018 09:00

lator skrev:Det jag brukar reagera mest negativt på är när det förekommer motorcyklar på film. VARFÖR kan de inte hålla rätt på hur olika motorer låter? En cross som låter som en radfyra? En Ducati som ylar i tvåtakt?? Nästan lika illa som en Tesla med V8:a. :o

Och alla motorfordon ska hela tiden växla, och växla, och växla.....
Leaf Tekna 24kWh Såld
Tesla Model S85 Midnight Silver

Life is too short to drive boring cars
Användarvisningsbild
JonasPersson
Teslaägare

Inläggav Teslaägare 12man » 03 okt 2018 09:31

Märks det nån trend, som förr bad guys BMW merca och good guys lite äldre jänk, som håller jämna steg med BMW i biljakt? Är Tesla en good eller bad hen bil?
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
12man
Teslaägare

Inläggav Teslaägare HelectriC » 03 okt 2018 10:07

JonasPersson skrev:
lator skrev:Det jag brukar reagera mest negativt på är när det förekommer motorcyklar på film. VARFÖR kan de inte hålla rätt på hur olika motorer låter? En cross som låter som en radfyra? En Ducati som ylar i tvåtakt?? Nästan lika illa som en Tesla med V8:a. :o

Och alla motorfordon ska hela tiden växla, och växla, och växla.....

"fast and the furious, borde heta "shift, shift and shift"
Model S P75D -17
eGolf 300km -18
Jaguar iPace -18
Model S 85 -15
eGolf 190km -15
Hyundai Kona EV (leverans dec. -18)
Köplats Model 3, VW I.D., Byton, Audi eTron, BMW iX3, Kia Niro Electric, DS3 Crossback
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav TiborBlomhall » 03 okt 2018 10:16

Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Inläggav Teslaägare Pontus » 04 okt 2018 15:23

Inte en film men reklam kanske
https://www.amazon.com/dp/B01EZV35QU?th=1
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. För rabatt på model S o X kan ni använda http://ts.la/pontus4068
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inläggav Elbilisten » 21 okt 2018 11:44

Elbilar (och laddstolpar) verkar vara vanligare i trafiken på film än i verkligheten. Tydligen är det inte alltid en slump. Intressant att man drar en parallell till rökning på film.

https://cleantechnica.com/2018/10/20/ho ... an-energy/
Elbilisten

Inläggav Teslaägare flaco » 25 okt 2018 09:16

Vill ni få er ett gott skratt?
Titta, i sånt fall, på första avsnittet av "Stella Blómkvist" på Viaplay, ca 34 minuter in.
Ena kvinnan kör iväg i sin Model X, strax efter att hon startat den med ett (förhoppningsvis) pålagt brummande :lol: :lol: :lol:
Kanske har de redan infört de där artificiella ljuden på Teslorna på Island? :D

:mrgreen:
Användarvisningsbild
flaco
Teslaägare

Inläggav Teslaägare danni » 25 okt 2018 12:29

Jag såg den svenska barnfilmen Monky i förra veckan. Där kör de som är så nära "skurkarna" som det finns i filmen en Tesla Model S i diarrémetallic som får en väldigt framträdande roll i flera scener. Dessutom har de en Renault Twizy som andrabil! Lite kul ändå.
Model X P100D / obsidian black / ultra white / kolfiber / 22" Onyx / all utrustning
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Min rabattlänk: http://ts.la/danni1257
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Övrigt