Tesla detoxing

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Tesla detoxing

Inlägg av Jerker »

Jag vet inte om jag är ensam om det, men efter att ha levt med släppet av modell 3 under flera dagar börjar jag känna att jag borde försöka avvänja mig! Funderar allvarligt på att ta en paus från forumet ett par dagar bara för att varva ner!

Nån mer som känner så?
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1871
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tesla detoxing

Inlägg av bjelkeman »

Jag är inte beroende. Jag kan sluta när jag vill. :shock:
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Tesla detoxing

Inlägg av lator »

En vit vecka???
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare
Inlägg: 552
Blev medlem: 20 feb 2016 21:54

Re: Tesla detoxing

Inlägg av Andersen »

Nej för bövelen, jag funderar på vilka mer jag kan sälja artiklar till, allt eftersom detaljer grävs fram här på forumet... ett par till så har jag betalt reservationsavgiften :D
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Tesla detoxing

Inlägg av bonath »

Jerker, jag förstår vad du menar men är för djupt inne i skiten. Ska nog prova ditt tips... Om två år....


Skickat från min iPad med Tapatalk
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Tesla detoxing

Inlägg av Herr X »

Andersen skrev:
Nej för bövelen, jag funderar på vilka mer jag kan sälja artiklar till, allt eftersom detaljer grävs fram här på forumet... ett par till så har jag betalt reservationsavgiften :D
Aha! Det var en medsekterist som hade frilansat för DI Digital. Det var därför deras artikel var så korrekt!

Stor skillnad på Expressens "9 saker du behöver veta om Tesla Model 3", där nåt stolpskott slarvat ihop 9 punkter med eget tyckande och myter som vederbörande försöker pådyvla sina läsare.
Exempelvis en lustig sammanblandning av Model 3:s EPA-räckvidd och Audi/Volvo/Model S NEDC-räckvidd. Eller att Bolt's 32 mil EPA skulle vara mer än Model 3:s 35 mil EPA.

Läs inte om du inte tål faktafel:
http://www.expressen.se/motor/9-saker-d ... a-model-3/
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Norpan
Inlägg: 28
Blev medlem: 24 jul 2014 20:08

Re: Tesla detoxing

Inlägg av Norpan »

Herr X skrev:
Läs inte om du inte tål faktafel:
http://www.expressen.se
Fixed it for you
I väntan på Model 3
Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare
Inlägg: 552
Blev medlem: 20 feb 2016 21:54

Re: Tesla detoxing

Inlägg av Andersen »

Men å å å alltså... vilket skämt till artikel!

Missade jag något förresten när presentationen hackade för mig?

"Under visningen av Model 3 pratade Elon Musk om att det kommer fler versioner av Model 3 framöver. Framför allt handlar det om en mindre suv - en enklare Model X."
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tesla detoxing

Inlägg av Jerker »

Andersen skrev:
Men å å å alltså... vilket skämt till artikel!

Missade jag något förresten när presentationen hackade för mig?

"Under visningen av Model 3 pratade Elon Musk om att det kommer fler versioner av Model 3 framöver. Framför allt handlar det om en mindre suv - en enklare Model X."
Jag tittade igenom presentationen precis nu och märkte inte att han sa nåt sånt.





Jaja... jag är fortfarande här... :oops:
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Tesla detoxing

Inlägg av lator »

Såja, nästan 4 timmar utan kommentarer, eller har jag missat dig i någon annan tråd... ;)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Tesla detoxing

Inlägg av HelectriC »

Skit, jag måste sitta uppe och knappa på natten efter att ha varit i besök några timmar under kvällen. Måste ta igen :P
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Tesla detoxing

Inlägg av Svenssons »

lator skrev:
En vit vecka???
Jag har mina vita timmar i alla fall. De flesta infaller visserligen under 6 timmars sömn.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Tesla detoxing

Inlägg av lator »

Svenssons skrev:
lator skrev:
En vit vecka???
Jag har mina vita timmar i alla fall. De flesta infaller visserligen under 6 timmars sömn.
Det funkar! 25% vitt!!! ;) :lol:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1767
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Tesla detoxing

Inlägg av leiflodde »

Jag har nu börjat använda terapi knappen längst till höger "markera alla som olästa" man hinner ju inte hänga med längre ;)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Tesla detoxing

Inlägg av HelectriC »

Hjälp! Jag behöver en assistent som svarar på inlägg för mig, det tar ju hela dan att läsa och skriva i alla trådar ;) undrar om det är ok att sätta nån rookie på jobbet på en sån uppgift :idea:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Tesla detoxing

Inlägg av danni »

Detox tycker han med 741 inlägg ;) Jag hann knappt kolla forumet alls igår, och idag har jag bara hunnit av ett par gånger sporadiskt. Får lätt ångest när det är över tre sidor olästa trådar! Normalt läser jag nästan alla trådar i sin helhet men nu får jag nog vara lite selektiv till jag kommit ikapp.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tesla detoxing

Inlägg av Jerker »

Var riktigt avhållsam under större delen av dagen idag! Känner mig riktigt stolt! Har läst ikapp en del nu under kvällen och kommenterat sparsamt. Försöker med samma strategi i morgon också!
Användarvisningsbild
inCup1
Teslaägare
Inlägg: 155
Blev medlem: 06 mar 2016 23:34
Ort: Sjömarken
Kontakt:

Re: Tesla detoxing

Inlägg av inCup1 »

Detox? :lol: inte en dag klara du Jerker
Umgås mycket med ELin en mörk skönhet från 2015 med AP, premiuminredning, next gen säten och 90Kwh batteri.
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Tesla detoxing

Inlägg av StefL »

Hade själv semester utomlands förra veckan så hann inte alls med att läsa allt på forumet - blir en del att ta ikapp nu när man är tillbaks på jobbet :D

Fredag morgon var jag i alla fall uppe och kollade eventet (en timme i efterhand men ändå...) och la en reservation. Sen kunde inte semestern fått en bättre avslutning - hem från Arlanda i lördags kväll fick jag nämligen äntligen åka Tesla, en svart S70D stod lägligt i Eltaxirutan och jag fick en trevlig, spännande och intressant åktur med en mycket trevlig förare från Uber vars namn jag tyvärr glömde fråga om.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tesla detoxing

Inlägg av Jerker »

Nä, nu är det allvar! Dagens besked om att bilen dröjer kanske 1½ år till får mig att inse att det inte är hälsosamt att hålla på som jag har gjort, så nu blir det avhållsamhet ett tag framöver!

Fridens liljor, Teslavänner!
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1871
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tesla detoxing

Inlägg av bjelkeman »

Jerker skrev:
Nä, nu är det allvar! Dagens besked om att bilen dröjer kanske 1½ år till får mig att inse att det inte är hälsosamt att hålla på som jag har gjort, så nu blir det avhållsamhet ett tag framöver!

Fridens liljor, Teslavänner!
Ta hand on dig! Hör av dig om du vill åka lite när begäret gör sig påmint. ;)
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla detoxing

Inlägg av mati »

Imorgon är han nog tillbaka. Eller gör Jerker nu en Hybris?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Tesla detoxing

Inlägg av lator »

mati skrev:
Imorgon är han nog tillbaka. Eller gör Jerker nu en Hybris?
Bara Facebook menar du?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Tesla detoxing

Inlägg av Crappy »

Suck
Jag måste skriva av mig lite, eller gnälla. Kalla det va fan som helst

Vidrig dag, Elfsborg förlorade, damlandslaget förlorade..... M3
Fan jag hade hoppats att om ett år lite drygt få konfigurera min M3 för att kanske få den i okt-nov
Men som det ser ut nu, kanske ja i bästa fall kan få konfigurera den i slutet av nästa sommar och få den om drygt två år......Det är alldeles för långt bort, alldeles för långt bort, åt helvete för långt bort

I-pace..... För dyr
Hyndai med nytt batteri.....ful
Leaf med nytt batteri....ful
Kommer något från Volvo, någon annan?
Beg MS?..... Tja går de ner lite till i pris, så kanske.

Satan vad tråkigt detta blev
Användarvisningsbild
bjornlilja
Teslaägare
Inlägg: 159
Blev medlem: 30 maj 2017 09:37
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tesla detoxing

Inlägg av bjornlilja »

Begagnad MS eller Volvo XC60 hybrid röster jag på!
Skriv svar