Tidningen Elibilen i Sverige

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Tidningen Elibilen i Sverige

Inlägg av Teslaspolen »

TiborBlomhall skrev:
Fast mest stolt är jag över "klipp ut" bilagan man ska klistra in i körskoleböcker!

Känner ni nån som ska ta körkort kan ni gärna pracka på hen den!

Jag har lite planer på att fixa en pdf av den och dela ut till körskolor. Få igång vettig info om elbilar liksom från gräsrotsnivån.
Hej Tibor!

Hur blev det? Vart det någon PDF? Som vi kan få ta del av?
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1871
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tidningen Elibilen i Sverige

Inlägg av bjelkeman »

Bjelke skrev:
Bilden på Fredrik är riktigt bra på ngt sätt, nästan reklamnivå :)
:)

Gav honom tidningen, tog fram telefonen. Klick. Lade på ett "Clarity" filter. Färdigt.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tidningen Elibilen i Sverige

Inlägg av Jerker »

Julinumret av tidningen har kommit nu och jag vill rekommendera er att läsa det. Dels har Tibor en väldigt bra och fyndig krönika, dels är det en lång artikel som belyser Teslas försprång framför andra biltillverkare. Den går även att läsa på Readly. Jag vill naturligtvis inte kopiera in artikeln här. Den artikeln ska jag nog skriva ut och ha med mig överallt så jag kan läsa högt ur den när man kommer i diskussion med somliga elbilsskeptiker...
p1457
elbilist
Inlägg: 293
Blev medlem: 29 nov 2017 00:51

Re: Tidningen Elibilen i Sverige

Inlägg av p1457 »

LarsL skrev:
Det är ok att köra upp med automat om du tidigare har körkort för manuellt. Vet med 100% säkerhet då min sambo gjorde detta med lastbil förra året.
Oj, det är ju ändå lite skillnad på en sexväxlad personbil och en 16-växlad lastbil.
Skriv svar