Norrköping prisutdelning

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Norrköping prisutdelning

Inlägg av TiborBlomhall »

Nu på tisdag den 30:e kl 10:00 ska vi överlämna plaketten "Sveriges värsta stad för elbilister" till Lars Stjernkvist, ordförande för Norrköpings kommunstyrelse utanför Cnema på Kungsgatan 56 i Norrköping.

Alla intresserade är välkomna att titta på! Får vi ihop lite elbilister och elbilar blir det ett tydligt budskap ;)
DSC02534_900.JPG
Bild

EDIT: ifall ni skulle ha missat vår artikelserie:
http://teslaclubsweden.se/sveriges-vars ... lbilister/
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av danni »

Underbart! Ni får lösa att någon livecastar via klubbens Facebook, eller åtminstone spelar in video som kan läggas upp på hemsidan sen.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av chpaulin »

Trodde inte nån ville ta emot ett sånt pris. Å andra sidan hjälper det nog dem i stan som slåss för fler laddare.

Bra jobbat :D
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av TiborBlomhall »

Ja heder åt honom. "Självklart tar vi detta som en utmaning att bli rejält bättre" svarade han på min förfrågan om han skulle kunna ställa upp och ta emot utmärkelsen.

Jag misstänker han kommer nämna deras kommande satsning på laddinfrastruktur:
http://teslaclubsweden.se/norrkopings-framtid/
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av 12man »

i norrköping vore väl nkp's framsynthet för 100 år sedan intressant

http://www.nt.se/img/2008/9/25/4252033.pdf
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av Jerker »

Skit! Ni valde förmodligen den enda veckan på hela året som jag inte kan ta ledigt från jobbet på en tisdag! Vi har kickoff. Kommer tyvärr inte!
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av Herr X »

TiborBlomhall skrev:
Får vi ihop lite elbilister och elbilar blir det ett tydligt budskap ;)
Det hade varit kul att komma, men dessvärre går det inte att ladda i Norrköping så jag kan inte köra tillbaka om jag åker dit :(
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
Inlägg: 876
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av Delta »

Grand Hotell i Norrköping erbjuder ett par 3x400V 16 uttag till sina elbilsgäster i ett näraliggande parkeringshus. Pris 160 kr/natt. Detta har tillkommit under det senaste halvåret. Detta fina initiatv tycker jag ska nämnas. Likaså att staden erbjuder lokala resor med elektrifierade spårvagnar. Tror faktiskt att priset kommer att få stadens styrande att vakna. De är ju så att säga redan "på spåret" :D
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5516
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av Gustafsson »

Detta hade jag gärna åkt till för den goda saken, men tidpunkten är inte kompatibel med mitt schema :-(
Hoppas på god rapportering från eventet !
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
ironjack
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 10 mar 2014 21:18
Ort: Bålsta

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av ironjack »

Kul! Jag råkar vara i stan då, ska försöka komma loss från jobbet.
Model 3 LR/DM, mars 2019, röd, 19”, svart premiuminteriör, AP.
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare
Inlägg: 607
Blev medlem: 14 aug 2015 08:32
Ort: Skåne Centrum

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av Challe76a »

Haha fantastiskt. Ska försöka komma dit.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av LarsL »

Ja, heder åt honom att stå upp och ta emot priset. Ingår det någon information om hur man ska bli bättre/bäst? Jag antar att vi har ett pris till bästa staden också eller? Vore ju ganska bra om Tibor tex kunde säga gör det här och det här så kommer ni få pris för bästa stad.

Kolmården tycker jag är ett jättebra exempel på hur bra de kan fungera. De har 4st uttag vid entrén och 4st vid hotellet, uttag med bra effekt också. De har markerat uttagen tydligt med skyltar som står ivägen på parkeringarna, så de var lediga trots många bilar. Och de har lagt ut driften på Clever så de slipper krångliga betalningsvarianter.
Sätter Norköping upp några sådana i stan plus upplåter plats åt Superchargers, Chademo och CCS vid motorvägen så är de väl hyfsat med i matchen?
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av TiborBlomhall »

Vi kan tyvärr inte dela ut nån pris för bästa stad ty det skulle kräva att någon stad hade adekvat laddinfrastruktur, och där är inte någon än.

Det verkar som om de skulle ha klubbat igenom beslutet jag skrev om i http://teslaclubsweden.se/norrkopings-framtid/ i kommunfullmäktige för en vecka sedan, så för dem är det också bra att kunna göra reklam för den.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9341
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av bylund »

Ja, gissningsvis hör Stjernkvist till dem som vill förbättra situationen, och då är det dels ett bra att kunna säga till andra att "Kolla, vi är sämst i Sverige, vi måste styra upp det här" och dessutom ta chansen att berätta hur bra de planerar att bli.

Är media inbjudna? Chansen att få in Tesla i rubriken borde väl vara värt något? Om inte annat borde ju lokalmedia kunna vara intresserade.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av TiborBlomhall »

bylund skrev:
Är media inbjudna? Chansen att få in Tesla i rubriken borde väl vara värt något? Om inte annat borde ju lokalmedia kunna vara intresserade.
Ja jag har dels skickat ut pressmeddelande på mynewsdesk, dels mejlat lokaltidningarna i Norrköping och SVT & TV4 lokalredaktion. Vi får se vilka som nappar.
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 07 okt 2015 14:50

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av Kirre »

Det ironiska här är väl att den enda snabbladdaren som gör det möjligt att, på ett någorlunda smidigt sätt ta sig från Stockholm/Uppsala till Öland ligger just i Norrköpings kommun ;)
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8573
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av Pontus »

Pris till bästa bubblare.
Har inte åkt runt till så många städer utan att känna någon men Jönköping tyckte jag var ok, tror det finns 10 typ 2 gratisladdare i stan.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Hammar
Inlägg: 494
Blev medlem: 03 feb 2015 01:35
Ort: Kalmar

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av Hammar »

TiborBlomhall skrev:
bylund skrev:
Är media inbjudna? Chansen att få in Tesla i rubriken borde väl vara värt något? Om inte annat borde ju lokalmedia kunna vara intresserade.
Ja jag har dels skickat ut pressmeddelande på mynewsdesk, dels mejlat lokaltidningarna i Norrköping och SVT & TV4 lokalredaktion. Vi får se vilka som nappar.
Har du med P4-Östergötland?
nyheter.ostg@sverigesradio.se

Gratistidningen Mera Norrköping kanske kan vara intresserade. Kanske erbjuda dem möjligheten att intervjua ett antal elbilister om hur bra det fungerar med elbil. Sådana tidningar vill ju oftast ha glada positiva artiklar, så problematiken och priset lite i förbigående, sen hur bra det fungerar längs med E4an, och hur bra det blir sen med kommunens planer.
redaktionen@meranorrkoping.se
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av Jojo »

Bra initiativ, Tibor!
Ska försöka dyka upp, har varit strandsatt i Norrköping i två veckor för någon månad sedan, av arbetsskäl. Laddning där är en rejäl plåga. Jag kan berätta av mina egna erfarenheter, om någon orkar lyssna. Måste se till att jag är ledig den dagen.
Cheers
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av Anders77 »

TiborBlomhall skrev:

EDIT: ifall ni skulle ha missat vår artikelserie:
http://teslaclubsweden.se/sveriges-vars ... lbilister/
När jag läste den så tycker jag att ni både gjort rätt och fel.

Ni har fokuserat på centralorterna. Varför tittade ni inte på kommunerna? För det är sällan stolparna kommer upp utanför centralorterna. Vilket gör att stolparna i Orten skall serva de som bor på landet eller i de mindre orterna i kommunerna med.

Vissa kommuner har största delen av sin befolkning utanför centralorten. Som typ Kungsbacka jag bor i. Vi är kanske 22-24 000 i centralorten med 79 000 i kommunen. Så vi kan vara glada att vi inte var med i er lista. För där hade vi legat riktigt dåligt.

Förstår hur ni tänkt, säger inte att det varit fel. Så se det bara som en tanke till nästa gång.
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare
Inlägg: 1004
Blev medlem: 22 okt 2014 21:35
Ort: Hönö

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av mahulkp »

2 st Model 3 LR AWD
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
zyax
Teslaägare
Inlägg: 1872
Blev medlem: 08 jul 2016 08:05
Ort: Växjö

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av zyax »

Publicitet är bra grejer!
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av Herr X »

TiborBlomhall skrev:
Vi kan tyvärr inte dela ut nån pris för bästa stad ty det skulle kräva att någon stad hade adekvat laddinfrastruktur, och där är inte någon än.
Det hade varit roligt att få med Oslo på listan över Sveriges bästa stad för elbilister. Den är grym - laddstolpar precis över allt för nattladdning och mängder av snabbladdarmöjligheter. Det vimlar av elbilar där och livet som elbilist är lekande lätt oavsett om du kör de allra äldsta med små batterier, eller en modern Tesla.
Det enda smolket i glädjebägaren är att staden inte är svensk längre..
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av Bjelke »

Kul att det uppmärksammas :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av Bod »

Bra jobbat Tibor! :)
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Skriv svar