Norrköping prisutdelning

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av Jerker »

Bra jobbat! Det här priset fyller verkligen en funktion! Ytterligare ett sätt att lyfta fram elbilarna i ljuset! Ju mer det pratas om elbilar desto snabbare kommer genombrottet!
+46
Teslaägare
Inlägg: 1782
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av +46 »

Grymt bra jobbat Tibor! Säg till när du behöver låna en Tesla till nästa evenemang. Min är alltid disponibel för den goda sakens skull ;)
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av Teslaspolen »

Detta vart riktigt lyckat ser jag! :D
icreate
elbilist
Inlägg: 237
Blev medlem: 03 apr 2016 15:58

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av icreate »

Ur svt:s rapportering:
Men Norrköpings miljökommunalråd, Karin Jonsson (C), hoppas att det ska bli bättre. Igår, tisdag, antog fullmäktige en plan för utbyggnad av laddningsmöjligheter.
– Vi kommer att uppmuntra särskilt det kommunala bostadsbolaget att bygga ut, men vi väntar också på att näringslivet ska vakna till, säger hon.
Det är väl typiskt politiker att vänta på att näringslivet ska vakna till..?!
Då behöver de inte göra någon investering eller ens fatta ett beslut. Om näringslivet sen vaknar till, så lär de ju stå där och ta åt sig äran ändå sen.

Jättebra initiativ!
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av mati »

Bra jobbat Tibor! :)
Jag hoppas att detta pris skrämmer skiten ur andra kommuner och deras politiker och att det börjar hända lite saker framöver.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare
Inlägg: 607
Blev medlem: 14 aug 2015 08:32
Ort: Skåne Centrum

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av Challe76a »

Kanon bra jobbat! Tyvärr blev fastnade jag i arbete. Kul att se hur medierna nappade. Jag har mailat och "tipsat" flera innan men det händer inget. Tydligen ska dom ha allt serverat. Det bästa med allt var priset, otroligt snyggt och fyndigt! :lol:

Ska bli kul att se vad som händer nu. Inte ens de privata p-husen har ju fått tummen ur trots att dom lovat. Har förresten en kompis som beställt en MX som bor i hyreslägenhet i Norrköping, detta underlättar förhoppningsvis för honom.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av Svenssons »

Mycket bra jobbat Tibor och ni som hjälpte till med underlaget. Jag kan dock tänka mig och hoppas att du har fel Tibor. Antalet laddplatser kan mycket väl växa snabbare än antalet bilar nu och då kan en fördubbling av antalet laddplatser i Norrköping fortfarande resultera i en sistaplats. Allt hänger på hur de andra städerna jobbar.

Det verkar som det var lite oklart hur Norrköping ska dra sig ur träsket Att bara sitta och vänta på att sakerna ska förändras är inte en särskilt framgångsrik strategi. De tog upp att de saknade ett kommunalt elbolag men kommunen är ju största markägaren och lär förfoga över många parkeringsplatser. De tog upp det kommunala bostadsbolaget och där finns nog väldigt mycket att göra för att göra Norrköping till attraktiv stad att bo i. När något byggs, låt det vara kontor, butiker, industri eller bostäder, så kan kommunen ställa krav precis som de gör gällande antal parkeringsplatser. När detaljplaner tas fram så är infrastrukturen en viktig del. Kommunen kan också ställa krav på sin egna bilpark, vill de vara en kommun beroende av importerad olja från riskområden eller vill de kunna vara mer oberoende och gynna lokala företag?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av TiborBlomhall »

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av mati »

TiborBlomhall skrev:
Roligt att de kallar dig för "Tesla" :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1731
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av Franz »

mati skrev:
TiborBlomhall skrev:
Roligt att de kallar dig för "Tesla" :lol:
Lite intressant det där bottennappet vad gäller journalistik. Jag har märkt att ju mer insatt jag är i ett ämne desto mer felaktigt brukar det bli när "generell" media skall skriva om det. Vilken tur att jag kan lita blint på det som skrivs när jag inte är insatt i ämnet ;).
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av mati »

Franz skrev:
mati skrev:
TiborBlomhall skrev:
Roligt att de kallar dig för "Tesla" :lol:
Lite intressant det där bottennappet vad gäller journalistik. Jag har märkt att ju mer insatt jag är i ett ämne desto mer felaktigt brukar det bli när "generell" media skall skriva om det. Vilken tur att jag kan lita blint på det som skrivs när jag inte är insatt i ämnet ;).
Kan bara hålla med. Det är nog inte bara elbilar och Tesla som media rapporterar felaktigt om. Det är bara här vi märker det mest, eftersom vi är så insatta.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av Teslaspolen »

mati skrev:
Franz skrev:
mati skrev:
TiborBlomhall skrev:
Roligt att de kallar dig för "Tesla" :lol:
Lite intressant det där bottennappet vad gäller journalistik. Jag har märkt att ju mer insatt jag är i ett ämne desto mer felaktigt brukar det bli när "generell" media skall skriva om det. Vilken tur att jag kan lita blint på det som skrivs när jag inte är insatt i ämnet ;).
Kan bara hålla med. Det är nog inte bara elbilar och Tesla som media rapporterar felaktigt om. Det är bara här vi märker det mest, eftersom vi är så insatta.
Helt korrekt. Media är gjort för den stora, dumma massan. Händer nästan med allt, men med saker som fortfarande är i sin vagga, så som elbilism, så är det extra skadligt.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av Jerker »

När jag skummade igenom Folkbladets artikel så läste jag i hastigheten
– Jag fick till slut ligga till mig ett eluttag av en privatperson, säger han.
:lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Johnny_B
Teslaägare
Inlägg: 256
Blev medlem: 09 feb 2016 20:24
Ort: Dalby

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av Johnny_B »

mati skrev:
TiborBlomhall skrev:
Roligt att de kallar dig för "Tesla" :lol:
Ännu roligare att Folkbladet varken har rättstavningsprogram eller korrekturläsning av artiklar.
Dock verkar dom ha en mer komplett kulram än övriga pressmedlemmar som publicerat nyheten.

Riktigt bra jobbat Tibor! Flagga gärna i god tid inför nästa liknande påhitt igen. Jag kör mycket över Sydsverige i tjänsten och ställer gärna upp och närvarar/bidrar på vad sätt jag kan. Om det behövs.
85D Referrallänk: http://---
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av Bjelke »

Tror jag ska skicka länk till vår ansvarige i Bollnäs för här händer absolut ingenting! (Inte helt oväntat)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
Tror jag ska skicka länk till vår ansvarige i Bollnäs för här händer absolut ingenting! (Inte helt oväntat)
Samma här. Här byggs bensinstationer istället. (Inget skämt alltså!)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
jtesla
Teslaägare
Inlägg: 318
Blev medlem: 13 jan 2015 02:05
Ort: Järfälla

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av jtesla »

Inslag i på TV4 nyheterna riks idag på prime time 22.00 :-)
Bra jobbat!
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av Bjelke »

Snart går remisser i elbilsärenden direkt till TCS! :)
(Undrar om Tibor skulle gilla att jobba i ngn myndighet framöver? haha)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
+46
Teslaägare
Inlägg: 1782
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av +46 »

mati skrev:
Franz skrev:
mati skrev:
TiborBlomhall skrev:
Roligt att de kallar dig för "Tesla" :lol:
Lite intressant det där bottennappet vad gäller journalistik. Jag har märkt att ju mer insatt jag är i ett ämne desto mer felaktigt brukar det bli när "generell" media skall skriva om det. Vilken tur att jag kan lita blint på det som skrivs när jag inte är insatt i ämnet ;).
Kan bara hålla med. Det är nog inte bara elbilar och Tesla som media rapporterar felaktigt om. Det är bara här vi märker det mest, eftersom vi är så insatta.
Journalister behöver ofta all hjälp de kan få när de skriver en artikel. Jag har därför för vana att alltid kräva att att få läsa texten innan den publiceras plus att de aldrig får citera mig utan mitt godkännande. Detta har aldrig varit något problem för dem. Snarare tvärtom så har det uppskattats eftersom journalister också vill göra ett bra jobb.
Det stora problemet är istället att det inte är journalisten som sätter rubriken till sin artikel utan det görs av tidningen. Därför kan en en positiv artikel få en negativt vinklad rubrik. Ibland blir det så skruvat att det är helt uppenbart att rubriksättaren har en egen agenda...
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Inlägg: 746
Blev medlem: 04 feb 2015 16:28
Ort: Skövde
Referralkod: ts.la/bjrn381

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av Bjorn »

Tack Tibor, bra jobbat!
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av 12man »

bra jobbat...kanon...fenomenalt
tycker karin Jonsson ser väldigt obekväm ut där bredvid Lars Stjernqvist

men tycker det om köpstarka kunder ska bort ur vokabuläret med elbilar

tänk fossiltankning 30liter x13:- = 390:- varav c:a 30:- stannar lokalt (enligt gnällande mackägare)
elladdning 60kwh x 3:- = 180 varav c:a 60x2.50 stannar lokalt = 150:- och kunden har kvar 210:- att spendera på annat än co2 alstrande
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
jtesla
Teslaägare
Inlägg: 318
Blev medlem: 13 jan 2015 02:05
Ort: Järfälla

Re: Norrköping prisutdelning

Inlägg av jtesla »

Det verkar det fungerat! Uppföljning och ny stad känns som en naturlig fortsättning på lyckad lobby aktivitet!
http://mobil.nt.se/nyheter/norrkoping/c ... 34224.aspx

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Skriv svar